×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم؟

ریست تلویزیون دوو

یکی از اولین اقداماتی که کاربران، برای رفع مشکلات تلویزیون دوو انجام می‌دهند ریست کردن دستگاه است. تلویزیون با هر مدل و برندی که باشد، دارای گزینه‌ای به نام reset factory بوده که به معنای بازگشت تنظیمات به مرحله قبل از اولین استفاده از دستگاه و پس از تولید دارد. در ادامه مقاله می‌خواهیم به پرسش چگونه تلویزیون دوو را ریست کنیم پاسخ دهیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

تمام نکات و فکت‌های ریست تلویزیون

وقتی که تلویزیون مشکلی پیدا می‌کند، کاربران قبل از خبر کردن تعمیرکار، شانس خود را با ریست تلویزیون امتحان می‌کنند. با ریست تلویزیون یا ریست فاکتوری، تلویزیون به تنظیمات کارخانه برگشته و تمامی تنظیماتی که شما در طی استفاده از دستگاه روی آن اعمال کرده‌اید به حالت قبل از استفاده باز خواهد گشت. این شامل کانال‌های تنظیم شده، برنامه‌های نصب شده، حساب گوگل، google play و رمز عبور‌ ذخیره شده wifi نیز خواهد بود.

اگر با قطعی تصویر، کند شدن برنامه و یا از کار افتادن کنترل تلویزیون مواجهید، می‌توانید با ریست آن مشکل را برطرف کنید. اما قبل از اقدام برای ریست تلویزیون، باید نکته‌هایی را در این رابطه بدانید.

بسته به اینکه تلویزیون شما، از چه برندی باشد نوع ریست نیز می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید تنها ریست تصویر یا Factory reset the picture settings را انجام داده و میزان نور و رنگ را به حالت کارخانه برگردانید.

اگر ریست صدا یا Reset the sound settings را انتخاب کنید، اطلاعات و تنظیمات بخش صدای تلویزیون را به حالت قبل از استفاده برای اولین بار بر می‌گردانید.

اگر ریست فکتوری را بزنید، کل اطلاعات عمومی تلویزیون را، به حالت عادی خود بر می‌گردانید.

اگر رمزی روی تلویزیون خود گذاشته باشید، بعد از انتخاب گزینه reset factory برای اعمال تغییرات و بازگشت به حالت کارخانه باید آن رمز را وارد کنید.

آیا ریست کردن تلویزیون ضرر دارد؟
گاهی اوقات شما می‌توانید با ریست تلویزیون دوو، به راحتی تمام مشکلات تلویزیون از جمله قطعی تصویر و کند شدن دستگاه را برطرف کنید

آیا ریست کردن تلویزیون ضرر دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، با ریست فاکتوری تمامی تنظیماتی که در طی مدت استفاده از تلویزیون روی آن اعمال کرده‌اید، پاک شده و تمامی آن‌ها به حالت کارخانه باز خواهند گشت.

بنابراین ممکن است بعد از ریست، برای برگرداندن تلویزیون به تنظیمات دلخواه، با مشکل مواجه شوید.

اما به طور کلی ریست کردن تلویزیون در شرایطی مانند:

  • تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد
  • تلویزیون تصویر دارد اما صدا ندارد
  • یک کانال تلویزیونی صدا ندارد
  • قطع و وصل شدن صدا
  • خراب شدن صدا
  • بی کیفیت نشان دادن تصاویر
  • از کار افتادن برنامه

می‌تواند موثر واقع شده و موارد گفته شده را بدون نیاز به تعمیرکار برطرف خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با معایب تلویزیون دوو و دانستن راهکاری برای رفع این معایب، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله مشکلات تلویزیون دوو را مطالعه کنید. اگر با هر یک از مشکلات گفته شده در لیست بالا روبرو شده و قصد ریست دستگاه را هم ندارید، بهتر است برای تعمیر تلویزیون اقدام کنید.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

مراحل راه اندازی مجدد تلویزیون دوو

بسیاری از کاربران گمان می‌کنند که، با خاموش کردن و کشیدن تلویزیون از برق برای دقایقی، ریست تلویزیون انجام می‌شود. اما این یک گمان اشتباه است، در ادامه مقاله قصد داریم به مراحل راه اندازی مجدد تلویزیون دوو بپردازیم.

روش اول

  1. تلویزیون را روشن کنید.
  2. از طریق کنترل از راه دور دستگاه، دکمه menu را بفشارید.
  3. گزینه picture menu را بزنید.
  4. کلید‌های {9} {3} {0} {1} را بفشارید.

با کمک روش گفته شده، شما می‌توانید ریست تلویزیون دوو را بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. اگر مشکل تلویزیون چندان جدی نباشد، ریست دستگاه می‌تواند آن را به آسانی برطرف کند. اما اگر حتی بعد از ریست، مشکلی در کارکرد تلویزیون دیدید برای تعمیر تلویزیون دوو از یک متخصص کمک خواسته و عیب یابی را به یک متخصص بسپارید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. سلام. تلوزیون هوشمند دوو من از صبح روشن که شد تا آرام دوو که میاد خاموش میشه. اصلا بالا نمیاد که بخوام ریست کنم راهنمایی میکنید

  2. سلام تلویزیون دوومدلDSL43K5700راریست کردم الان بالانمیادودرحالت Entering recovery system متوقف شده میشه بفرماییدبرابالاآمدن اندروید چکارکنم

    1. درود بر شما
      حمید عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند

  3. سلام ریسرت بازنشانی تلویزیون با رمزی که گفتید زدم ولی رمز نمیشناسه همان کلیدهای ۱۰۳۹ ضمنا تلویزیون ما دوو۶۵اینچ میباشد.با تشکر

    1. درود بر شما
      مهدی عزیز، لطفا مدل دقیق تلویزیون را برای راهنمایی دقیق تر اعلام کنید.

  4. با سلام.من تلوزیون دوو ۳۲ قدیمی دارم.الان چند وقته که یک دفعه رنگی میشه.آبی و سبز و… یا کنترل از کار میفته.با خاموش روشن کردن درست میشه.مشکل از کجاست لطفا راهنمایی کنین.ممنون.

    1. درود بر شما
      حمیدرضا عزیز، این مسئله می تواند به دلیل خرابی پنل، مین برد و … باشد. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کند.

  5. سلام وقت بخیر ، تلویزیون ما دوو اسمارت هست خاموش کردیم بعد چنددقیقه روشن کردیم دکمه های ریموت فقط صدا ولوم کار میکنه با پاور ،و ریموت هوشمندش فقط پاور و ماوس دیگه هیچکدوم از دکمه ها عمل نمیکنن ،میتونید راهنمایی کنید ،ممنون میشم

    1. آقای ملکی عزیز،
      سلام، برای رفع مشکل ابتدا بررسی کنید که قفل کودک تلویزیون فعال است یا خیر. بعد از این کار باتری‌های کنترل را عوض کنید. اگر با این دو راهکار مشکل حل نشد، تلویزیون و ریموت آن را ریست کنید.

  6. سلام خسته نباشید ما یه تلویزیون دوو داریم که رمزشو فراموش کردیم قفل کودک هم فعاله نمیدونیم دیگه چیکار کنیم؟

    1. درود بر شما
      علیرضا عزیز، در بسیاری از تلویزیون های دوو رمز 0000 است.

  7. سلام ببخشید دیگر کیبورد در تلویزیون دوو ۴۳ اینچ نمیاد یعنی کبگیبود برای تام کردن اوکی نمیشه میشه کمک کنید

    1. درود بر شما
      محمد عزیز، اگر قسمت جستجو را میزنید اما باز هم کیبورد ظاهر نمی شود و از سالم بودن کنترل مطمئن هستید. می توانید یکبار آن را ریست فکتوری کنید . در بسیاری از مواقع با ریست فکتوری این مشکل از بین می رود.

  8. سلام .تلویزیون هوشمند دوو چجوری به قسمت developer options یا برنامه نویسی برم .خواهشن

    1. درود بر شما
      یلدا عزیز، برای اطلاع از محل این قسمت باید به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.

  9. کنترل تلویزیون ال جی گم شده میشه لطفا راهنمایی کنین چطوری میتونم تلویزیونم رو ریست فکتوری کنم

    1. با سلام
      رضا عزیز، برای اینکار می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
      ۱- از طریق دکمه های کنار پنل وارد Setting شوید.
      ۲- در پنجره باز شده گزینه All Settings را بزنید.
      ۳- از قسمت General گزینه Reset to Initial Settings را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا