تلویزیون و مانیتور

چگونه تلویزیون ال جی را ریست کنیم؟

ریست کردن تلویزیون ال جی

در سال‌های اخیر، تلویزیون‌های ال جی بدلیل تکنولوژی‌ و کیفیت مرغوب خود در بین مردم ایران و جهان طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. تلویزیون‌های این کمپانی در حال حاضر سهم بالایی از بازار تلویزیون را به خود اختصاص داده‌اند. در این مقاله آچارباز نحوه ریست فکتوری تلویزیون‌های ال جی را به زبان ساده به شما آموزش می‌دهیم. پس از مطالعه این مقاله حتی اگر در زمینه تعمیر تلویزیون مهارت نداشته باشید، می‌توانید تلویزیون خود را به حالت کارخانه برگردانید.

چه زمانی باید تلویزیون ال جی را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم؟

ممکن است برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که چه زمانی باید تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید. پاسخ به این سوال بسیار ساده است؛ اگر تلویزیون شما با مشکلات نرم افزاری مثل هنگ کردن‌های متوالی، اجرا نکردن نرم افزار و … مواجه باشد و با آپدیت سیستم عامل مشکل برطرف نشود، باید تلویزیون را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردد.

با برگشتن تلویزیون به تنظیمات کارخانه تمامی اطلاعات و تنظیمات شخصی سازی شده مثل تنظیمات صدا، تصویر، کانال و … از بین رفته و باید دوباره تنظیم شود.

سیستم عامل تلویزیون ال جی
برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

چگونه تلویزیون را با ریموت کنترل ریست فکتوری کنیم؟

اغلب راه اندازی مجدد تلویزیون‌های معمولی و هوشمند ال جی روش‌ مشابهی دارد، ولی برای آموزش دقیق‌تر بصورت مجزا و قدم به قدم بیان می‌شود.

ریست فکتوری تلویزیون‌ معمولی ال جی

فرقی ندارد تلویزیون شما از نوع پلاسما، LCD، LED است. برای همه‌ی تلویزیون‌های این برند ‌می‌توانید برای بازگشت به تنظیمات کارخانه مسیر زیر را طی کنید:

  1. با زدن دکمه Menu کنترل، وارد تنظیمات تلویزیون شوید.
کنترل تلویزیون ال جی
  1. از بین گزینه‌های نمایش داده شده OPTION را تایید کنید.
تنظیمات تلویزیون ال جی
  1. با کمک دکمه‌های جهت نما گزینه‌ی Initial Setting را انتخاب کنید.
ریست فکتوری ال جی
  1. بعد از مطالعه توضیحات روی گزینه Yes کلیک کنید.
تایید ریست فکتوری تلویزیون ال جی
  1. به محض تایید کردن، تلویزیون به حالت کارخانه باز می‌گردد.
پیشنهاد مطالعه

ریست فکتوری تلویزیون هوشمند ال جی

تلویزیون‌های هوشمند ال جی اغلب دارای دو سیستم عامل WebOS  و  Netcast است. روش بازگشت به تنظیمات کارخانه در هر دو سیستم عامل یکی است. طبق مراحل زیر می‌توانید تلویزیون را مجدد راه‌اندازی کنید:

  1. با زدن دکمه‌ی Home وارد منوی تلویزیون شوید.
کنترل هوشمند تلویزیون ال جی
  1. علامت چرخ دنده (Setting) را که در سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود، انتخاب کنید.
منوی تلویزیون ال جی
  1. از بین علائم مشاهده شده، روی علامت سه نقطه (تنظیمات کلی) کلیک کنید.
تنظیمات تلویزیون ال جی
  1. از منوی باز شده در قسمت سمت چپ وارد گزینه General شوید.
  2. از بین عبارات مشخص شده با انتخاب گزینه‌یReset to Initial Settings  و Confirm تلویزیون به حالت کارخانه‌ای بازگردانید.
ریست فکتوری تلویزیون ال جی

چگونه تلویزیون ال جی را بدون ریموت کنترل ریست فکتوری کنیم؟

اگر کنترل تلویزیون شما مشکلی پیدا کرده یا به هر دلیلی در دسترس نیست. می‌توانید بدون نیاز به کنترل، تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. برای اینکار کافیست از روی دکمه‌های پنل این کار را انجام دهید. مراحل ریست فکتوری تلویزیون از طریق پنل نیز مانند روش ریست فکتوری با کنترل است.

  1. دکمه Menu روی پنل تلویزیون را پیدا کنید.
  2. با زدن دکمه وارد تنظیمات تلویزیون شوید.
  3. با توجه به مدل تلویزیون گزینه‌ی Initial Setting یاReset to Initial Settings  را انتخاب کنید.
  4. بعد از مشاهده توضیحات، گزینه‌ی Confirm یا Yes را بزنید.
ریست فکتوری تلویزیون ال جی از روی پنل
پیشنهاد مطالعه

آنچه در این مقاله گفته شد، نحوه بازگرداندن تلویزیون ال جی به تنظیمات کارخانه ای بود. اگر تلویزیون شما ایراد سخت افزاری داشته باشد با این روش نمی‌توان مشکل را برطرف کرد. بنابراین توصیه میشود که جهت تعمیر تلویزیون ال جی در محل با یکی از مراکز معتبر تعمیر تماس گرفته و حل مشکل را به عهده متخصص فنی بگذارید.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫50 دیدگاه ها

  1. سلام تلوزیون ال جی هست یهویی صدا صفر میشه یا میره رو صد، صدا خودش کم وزیاد میشه، کانال هم مثلا رو شبکه سلامت میزارم، خودش میره رو کانال دیگه وعوض میشه ،از وقتی هم این جوری شده، دیگه با کنترل جواب نمیده، فقط از دکمه تلوزیون عوص میکنیم، ک اونم همش میپره از این برنامه به اون، ممنونم راهنمابی کنید

    1. درود بر شما
      هنگامه عزیز، آیا تلویزیون صدا هم ندارد؟ آیا تلویزیون روشن می شود؟

  2. سلام وقت بخیر تلوزیون ال جی ۵۵دارم ال ای دی
    گزینه ریست رو تلوزیون نمیاد چجوری باید تلوزیون ریست کنم ممنون

    1. درود بر شما
      داوری عزیز، برخی از تلویزیون ها با دکمه های روی پنل یا کنترل می توانند ریست شوند. میتوانید به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

  3. سلام تلویزیون من ال جی هستش و کنترل هوشمندش اصلا کار نمیکنه
    ینی موس روی صفحه نمایش داده نمیشه و فقد دکمه هاش کار میکنه
    تصویرش هم گاهی اوقات ب مدت چند ثانیه استپ میشه و دوباره با یه حالت سریعی به حالت اولی برمیگرده
    با ریسکت فکتوری درست میشه؟

    1. درود برشما
      کاربر عزیز، این مشکل میتواند لایل متعددی از جمله خرابی مین برد تلویزیون یا از کار افتادن سنسور کنترل یا خرابی کنترل داشته باشد. برای رفع ایراد باید در صورت امکان کنترل را با یک تلویزیون دیگر تست کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. اگر کنترل سالم است به احتمال زیاد مشکلی در تلویزیون به وجود آمده و باید تعمیرکار دستگاهتان را عیب یابی کند.

  4. با سلام . من یه تلویزیون الجی ۴۹ اینچ دارم و خیلی اهل فیلم دیدنم ، الان یه مدته فیلم میزارم روی فلش ، بهش وصل میکنم و فیلم رو پلی میکنم بعد از چند دقیقه از فایل میاد بیرون . بازیابی ت کارحانه‌ هم کردم . امکان دارد فلش یا تلویزیون ویروسی باشد یا خراب شده است ؟

    1. درود بر شما
      یونس عزیز، بله ممکن است تلویزیون یا فلش ایرادی داشته باشد. می توانید تلویزیون را ریست فکتوری کنید و با یک فلش دیگر مورد را بررسی کنید.

  5. سلام خسته نباشید.منم یه مشکل دارم تصویر تلویزیون ال جی هوشمندم قطع شده فقط صدادارم بجای تصویر خطوط عمودی دارم وصداها هم فکرکنم همشون مربوطبه کانالهای رادیو هست کانالهای ویدئو همه قطعه.
    ممنون میشه اگه راهنمایی بفرمایید.

    1. درود بر شما
      حمید عزیز، این مشکل می تواند به دلیل خرابی بک لایت، برد تیکان، پنل، کابل ها و … به وجود آید. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  6. سلام؛ ببخشید تلویزیون من sm8100 است اپدیت کردم الان توی اینترنت فایل pdf را باز نمیکند لطفا راهنمایم کنید

    1. درود بر شما
      حسن عزیز، برای راهنمایی دقیق لطفا بفرمایید چه اروری در زمان انتخاب فایل های pdf به شما نمایش داده می شود؟

  7. سلام تلویزیون 65 اینچ الجی نانوسل 80 مدل2020 خریدم تنظیمات تصویر و صدا که انجام میدهم بعد 10ثانیه برمیگرده سرجای اولش .هم ریستش کردم با کنترول خودش هم بروزرسانی کردم مشکل حل نمیشه.اما شبکه ها و بعضی تنظیمات دیگه تغییر نمیکنه حتی با خاموش کردن.مثلا میزارمش روی استاندارد دوباره برمیگرده

    1. درود بر شما
      محسن عزیز، ممکن است مین برد تلویزیونتان مشکل پیدا کرده باشد. برای عیب یابی و نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  8. سلام .من یسری دستکاری کردم تو منوی مخفی تلویزیون ال جی …ولی بعد تلویزیون رو خاموش کردم دیگه تصویر رو نشون نمیده و نمیتونم با کنترل ان را ریست کنم …صدا دارم و چراغ پت صفحه که نشون میده روشنه …حالا من چجوری انرا ریست فکتوری کنم؟

    1. درود بر شما
      زهره عزیز، این مشکل می تواند به دلیل خرابی بک لایت، برد تیکان، پنل، کابل ها و … به وجود آید. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  9. سلام من با کنترل روی علامت Reset to lnitial Settings می زنم وبعد هم Yesهم می زنم اما بعدش وارد ی چیز دیگه میشه و تنظیم کارخانه ایی نمی شه‌ چیکار کنم؟؟کمکم کنید خواهش میکنم

    1. درود بر شما
      فاطمه عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند.

  10. با سلام تلوزیون ال جی مدل 47lb69000 دارم خودبخود خاموش وروشن میباشد ایراد از چیه آیا قطعه قابل تعمیر هست یا باید تعویض کرد تعمیر کار خوب هست ل لطفا راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      سجاد عزیز، به احتمال زیاد ایرادی در مین برد تلویزیون تان به وجود آمده است.

  11. سلام
    تلویزیون اینجانب ال جی ۵۵ هوشمند هستش یه یک سالی توسط موبایل به راحتی به تلویزیون وصل میشدم مشکلی نبود اما وقتی آپدیت کردم بعضی اوقات وصل میشد و گاهی هم نه اما الان به کلی وصل نمیشه یه چند باری ریست کردم مشکلم حل نشد به نظر شما کسی تو این زمینه میتونه کمکم کنه ممنون میشم راهنمایی کنیید

    1. درود بر شما
      امید عزیز، ابتدا با یک موبایل دیگر سعی کنید به تلویزیون وصل شوید. در صورتی که با این اقدامات نتوانستید به تلویزیون وصل شوید ممکن است ایراد در سیستم عامل یا سخت افزار وجود داشته باشد. بهتر است تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  12. درود
    مدل تلویزیون ال جی من
    42 LF651V
    است که کد ریسیت آن را فراموش کردم و کدهای معروف به مادر در اینترنت نمی تواند کد را باز کند 0000 یا 0313 و چهار مورد دیگر کار نکرد . ممنون می شوم اگر این مدل کد خاصی دارد ! محبت راهنمایی داشته باشید / دکمه روشن خاموش در روی ریموت از کار افتاده قبلا یک بار ریسیت کردم و همه چیز از جمله دکمه ریموت به کار افتاد ولی این بار یادم نمیاد چ کدی به تلویزیون داده ام

    1. درود بر شما
      مصطفی عزیز، می توانید عدد 1234 را امتحان کنید یا از دفترچه راهنمای تلویزیون کمک بگیرید.

  13. سلام تلویزیون led lg42 هست مدتیه هراز چندگاهی که روشن میکنیم به تنظیمات کارخانه برمیگرده وباید از نو کانالیابی کنم علت چیست؟؟

    1. درود بر شما
      نبی عزیز، به احتمال زیاد مشکل از مین برد تلویزیون شماست. بهتر است برای اعلام نظر قطعی تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  14. سلام وقت بخیر ببخشید من تلوزیون ال جی دارم سیستم web osهستش بعد تنظیمات اولیه که شروع کارداره اومده ولی الان اسمارتش کار نمیکنه که گوشی وصل کنم میخوام ریست کارخونه کنم نمیشه یعنی گزینش غیر فعال هستش

    1. درود بر شما
      محمد عزیز، یکبار سیم برق تلویزیون را از پریز بکشید و بعد از چند دقیقه دوباره آن را وصل کنید. اگر مشکل همچنان پا برجا بود. باید تلویزیون را از طریق دکمه های روی پنل یا کنترل ریست کنید.

  15. با سلام، تلویزیون ال جی sj800 مشکلش اینه که به گوشی و وای فای وصل نمیشه، ریست میکنم یه چند دقیقه خوبه وصل میشه ولی دوباره از کار میفته، بعضی روزهام یه نیم ساعت وصل میشه ، مشکل از چیه؟

    1. درود بر شما
      پویا عزیز، می توانید یکبار دستگاه را ریست فکتوری کنید یا در صورتی که سیستم عامل آن آپدیت دارد آن را بروزرسانی کنید. اگر مشکل برطرف نشد باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  16. با سلام
    تلویزیون من ال جی است از امروز شبکه های یک تا چهار برفک نشان میده بقیه یک در میان درست است
    لطفا منو راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      حمید عزیز، به احتمال زیاد مشکلی در تنظیمات آنتن و کابل آن به وجود امده و سیگنال ضعیف است.

  17. من بعداز تنظیم کارخانه ال جی مدل851انجام که دادم یه رباط شبیه پرنده نوک میزنه به قسمت کنترل وتمام اینو نشون میده

    1. درود بر شما
      میثم عزیز این مورد LG Bean Bird یا مرغ لوبیای ال جی است که بعد از ریست فکتوری یا راه اندازی اولیه تلویزیون به وجود می اید. بعد از زدن اوکی و راه اندازی تلویزیون از بین می رود.

  18. سلام
    مدل تلویزیون من LG 49UH850V هست . بعد از اینکه گزینه Reset Initial Setting رو زدم که به اصلاح ریست کارخانه کرده باشم متاسفانه سیستم عامل تلویزیون بالا نیامده و در صفحه یک باتون START اومده که نه با کنترل و نه با دکمه های خود تلویزیون قابل کلیک کردن نیست و سیستم عامل تلویزیون بالا نمیاد . اگر دوستان راهی بلدن راهنمایی کنن ممنون میشم . با تشکر از آچارباز

    1. درود بر شما
      احمد عزیز، به احتمال زیاد سیستم عامل تلویزیون به مشکل خورده است. برای اعلام نظر قطعی و تعمیر تلویزیون بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

  19. سلام. تلویزیون من مدل 49 اینچ هوشمند. جدیدا ازکنترل خوب فرمان نمیگیره و همش گیر میکنه. لطفا جواب بدین. ممنون

    1. باسلام
      علیرضای عزیز، یکبار تلویزیون را ریست کنید و از صحت کنترل و شارژ داشتن آن مطمئن شوید. سپس مجدد کنترل را با تلویزیون کانکت کنید. اگر مشکل رفع نشد لازم است برد تلویزیون شما بررسی شود. شما میتوانید درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید. همکارانمان در بخش پشتیبانی راهنماییتان می کنند.

  20. سلام من هر موقعه تلوزیون خاموش می کنمبعد روشن دوباره باید تنظیم شبکه رو بزنم که شبکه ها رو نشون بده علت چیه خود ب خود میره رو تنظیم شبکه

    1. باسلام
      نیمای عزیز، این مشکل می‌تواند ناشی از اختلال در آی سی حافظه مین برد تلویزیون باشد. لازم است هرچه سریعتر برای بررسی آن اقدام کنید. شما میتوانید درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید. همکارانمان در بخش پشتیبانی راهنماییتان می کنند.

  21. سلام امیدوارم خوب باشید ببخشید، من یه فیلم دانلود کردم ریختم روی فلش بعد وصل کردم به تلویزیون ال جی که تماشا کنم وقتی که زدم روی فیلم نوشت اوا مووی تقدیم و میکند و فلان بعد هنگ کرد من بک زدم اومدم توی صفحه تلویزیون بعد اون مووی تقدیم میکند الان کلا روی صفحه تلویزیونه هرکارم میکنم نمیره میخواستم بدونم باید ریست کنم تلویزیون رو یا برم تلویزیون روبدم به تعمیر کار؟ لطفا هرچه سریع تر جواب بدید ممنون

    1. باسلام
      محمد عزیز، احتمالا این مشکل با یکبار ریست رفع میشود اما لازم است مین برد نیز بررسی شود. اگر مشکل رفع نشد، درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید. همکارانمان در بخش پشتیبانی راهنماییتان می کنند.

    1. امیر عزیز

      در این زمینه می توانید با پشتیبانان ما در تماس باشید، همکاران راهنماییتان می کنند.

      شماره تماس: 02154591600

  22. خیلی خوبه که مرحله به مرحله توضیح دادین من تونستم به خوندن این مقاله تلویزیون سونی رو هم به اینترنت وصل کنم.

    1. با سلام
      نیما عزیز، خوشحالیم که توانستیم به شما کمک کنیم و ممنونیم از نظر شما که انرژی بخش تیم آچارباز است.

    1. امین عزیز
      گاهی ممکن است تلویزیون هنگ کند، نرم افزاری اجرا نکند و اختلال های نرم افزاری اینچنینی… اینجور مواقع باید تلویزیون ریست شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا