×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چگونه قفل کودک تلویزیون ال جی را باز کنیم؟

قفل کودک تلویزیون ال جی

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به دلایل مختلف تلویزیون خود را قفل می‌کنند و حالا قصد دارید تا قفل تلویزیون را باز کنید؛ اما نمی‌دانید این کار را چطور انجام دهید و با مشکل مواجه شده‌اید. باید بگوییم که جای هیچ نگرانی نیست! چرا که ما در این مقاله از آچارباز نحوه باز کردن قفل کودک تلویزیون ال جی را با روش‌های مختلف برای شما توضیح خواهیم داد، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.


عملکرد قفل کودک تلویزیون چیست؟

قفل کودک که در بیشتر تلویزیون‌ها بخصوص تلویزیون‌های جدید و پیشرفته وجود دارد. قفل کودک تلوزیون ال جی، به شما این امکان را می‌دهد تا با قفل کردن تلویزیون، از آسیب‌های روانی کودک خود جلوگیری کنید؛ چرا که تماشای برنامه‌های مغایر با سن کودک، باعث ایجاد آسیب‌های روانی جدی، در کودک شما، می‎شود. 

عملکرد قفل کودک وابسته به یک میکروچیپ است. در واقع سیگنال‌هایی که برنامه‌های مختلف تولید می‌کنند، توسط این میکرو چیپ، چک و سیگنال‌های مغایر که محتوای مناسبی ندارند، شناسایی می‌شوند. همین عملکرد باعث می‌شود تا برنامه‌های تلویزیونی مناسب با سن کودک و طبق انتخاب شما باشند. میکرو چیپی که سیگنال‌ها را شناسایی می‌کند، v -chip نام دارد، حتی گاهی قفل کودک هم با همین نام شناخته می‌شود.

برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
نحوه عملکرد قفل کودک تلویزیون
قفل کودک توسط یک میکرو چیپ به اسم v- chip سیگنال‌های مغایر با تنطیمات شما را شناسایی می‌کند.

باز کردن قفل کودک تلویزیون ال جی بدون ریموت کنترل

ممکن است پس از مدتی احساس کنید که دیگر نیازی به قفل کودک ندارید و بخواهید قفل را حذف کنید. قبل از هر کاری، بهتر است اول نگاهی به دفترچه راهنمای تلویزیون خود بیندازید و آموزش‌های لازم را کسب کنید. سپس می‌توانید با ریموت کنترل تلویزیون و طی مراحلی ساده، قفل را حذف کنید. اما ممکن است کنترل تلویزیون شما در دسترس نباشد یا آسیب دیده باشد. اما نگران نباشید! چرا که در این شرایط هم می‌توانید بدون ریموت کنترل، قفل را حذف کنید.

نحوه باز کردن قفل کودک تلویزیون ال جی بدون ریموت کنترل، به این صورت است که شما باید از دکمه‌هایی که روی خود تلویزیون تعبیه شده‌اند، استفاده کنید. در واقع مراحلی که باید با کنترل تلویزیون طی می‌کردید، این بار باید با دکمه‌های روی تلویزیون انجام دهید و قفل کودک را حذف کنید.

نحوه باز کردن قفل کودک تلویزیون ال جی با رمز مادر به این صورت است که هنگام درخواست رمز سه مرتبه دکمه MUTE را فشار دهید و یکی از رمزهای 129672 یا 129472 را وارد کنید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه باز کردن قفل کودک تلویزیون ال جی با ریموت کنترل

باز کردن قفل کودک با ریموت کنترل، کار بسیار راحتی است و شما فقط باید مراحل زیر را طی کنید:

  • کار اولی که باید انجام دهید، فشار دادن دکمه‌ menu است.
  • از بین گزینه‌هایی که در منو برای شما نمایش داده شده، گزینه‌ی options را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی lock child یا v- chip را انتخاب کنید. توجه کنید که هر دوی این گزینه‌ها، به یک معنی هستند.
  • در مرحله‌ی آخر، گزینه‌ای که باید انتخاب کنید، گزینه‌ی remove child lock است.
  • با انتخاب گزینه‌ی remove child lock، شما یک صفحه یا کادر روی صفحه‌ی تلویزیون مشاهده خواهید کرد، حالا باید رمزی که هنگام قفل کردن تلویزیون از آن استفاده کرده‌اید را وارد و با زدن دکمه Enter کار را تمام کنید.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که اگر رمز خود را فراموش کرده باشیم، چه کاری باید انجام دهیم؟ در بخش بعدی این مقاله پاسخ سوال شما را به طور کامل توضیح خواهیم داد. 

نحوه حذف کردن قفل کودک تلویزیون ال جی
قفل کودک به راحتی و طی مراحلی با کنترل یا دکمه‌های روی تلویزیون باز می‌شود، در صورت فراموش کردن رمز به ریست تلویزیون و استفاده از رمز یا کنترل مادر نیاز پیدا می‌کنید.
پیشنهاد مطالعه

هنگام فراموش کردن قفل کودک ال جی چه کنیم؟

زمانی که رمز قفل کودک را فراموش کرده باشید، نحوه باز کردن قفل کودک تلویزیون ال جی کمی سخت‌تر و متفاوت‌تر خواهد بود، چرا که نیاز به ریست کردن تلویزیون خواهید داشت و این ریست کردن، باید توسط تکنسین‌های مجرب و افرادی که با تعمیر تلویزیون آشنا هستند، انجام شود. زیرا با ریست کردن معمولی توسط خود شما، تلویزیون ال جی به حالت تنظیمات کارخانه برمی‌گردد، اما رمزی که برای قفل کودک ثبت کرده بودید، حذف نمی‌شود.

برای حذف رمز قفل کودک و ریست کردن تلویزیون ال جی باید از ریموت کنترل مادر استفاده کنید. این ریموت کنترل‌ها در دسترس همه قرار ندارند و فقط در مراکزی که مخصوص تعمیرات، پشتیبانی و خدمات تلویزیون هستند، موجود هستند.

برای باز کردن قفل کودک تلویزیون با ریموت کنترل مادر، باید طبق روش زیر عمل کنید:

  • در کنترل مادر، دکمه‌ای وجود دارد که روی آن کلمه‌ INSTUP نوشته شده است، ابتدا باید این دکمه را فشار دهید.
  • حال کادر یا صفحه‌ای برای شما نمایان می‌شود، که مربوط به وارد کردن رمز است.
  • در این حالت شما باید از رمزهای از پیش تعریف شده‌ای مانند 0000 یا 0413، استفاده کنید.
  • بعد از اینکه یکی از این رمزها را وارد کردید، تلویزیون خاموش خواهد شد.
  • پس از انجام این مراحل، می‌توانید تلویزیون را روشن کنید و تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

روش دیگر بازکردن قفل کودک استفاده از رمز مادر است. نحوه باز کردن قفل کودک تلویزیون ال جی با رمز مادر به این صورت است که هنگام درخواست رمز سه مرتبه دکمه MUTE را فشار دهید و یکی از رمزهای 129672 یا 129472 را وارد کنید، پس از آن می‌توانید رمز جدیدی را انتخاب کنید. رمزهای ذکر شده، رمزهای پرکاربرد برای تلویزیون‌های سری‌ LB و LM هستند. 

اگر چنانچه مشکل همچنان باقی است کافی است با یک مرکز معتبر تعمیر تلویزیون ال جی تماس گرفته تا کارشناس برای بررسی بیشتر به محل شما اعزام شود.

تعمیر تلویزیون با آچارباز
تعمیر تلویزیون در شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس، تعمیر و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون
5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. وقتی میخوام تلویزیون رو خاموش کنم رمز عبور میخواد
    ومن رمز رو نمیدونم باید چیکار کنم?

  2. سلام من یه تلویزیون ۲۱ اینچ قدیمی دارم چطور قفل کودکش رو باز کنم

    1. با سلام
      بهمن عزیز، لطفا برند و مدل دقیق دستگاه را اعلام کنید.

  3. سلام دوستان وقت تون بخیر تلوزیون الجی قفل کودک شوفعال کردند میخام قفل کودک شو خاموش کنم نمیشه باید چکار کرد

    1. درود بر شما
      رضا عزیز، برای باز کردن قفل باید از بین گزینه‌هایی که در منو برای شما نمایش داده شده، گزینه‌ی options را بزنید. گزینه‌ی lock child یا v- chip را بزنید. توجه کنید که هر دوی این گزینه‌ها، به یک معنی هستند. در مرحله‌ی آخر، گزینه‌ای باید گزینه‌ی remove child lock را بزنید.

  4. با سلام ال ای دی 49 Nano 80 LG خریدم کنترلش کامل قفله یعنی عملا هیچ کاری انجام نمیده . باتریش رو عوض کردم بازم کل کنترل قفل شده . خواهشا راهنمایی بفرمایید .. با تشکر

    1. درود بر شما
      یوسف عزیز، باید کنترل را ریست کنید و در صورتی که مشکل برطرف نشد به احتمال زیاد باید برای خرید کنترل جدید اقدام کنید.

    1. درود بر شما
      حمید عزیز، برای رفع این مشکل باید سیم برق تلویزیون را بکشید و بعد از چند دقیقه دوباره آن را وصل کنید.

  5. میتونیم همزمان دکمه ok و کاهش صدا کنترل رو نگه داریم تا به منوی مخفی بریم.

    1. با سلام
      هومن عزیز، ممنونیم که تجربیات خود را با ما در میان گذاشته اید. نظر شما که انرژی بخش تیم آچارباز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا