×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چگونه سلامتی کنترل‌ها (ریموت‌ها) را بررسی کنیم؟

تست ریموت کنترل تلویزیون

برای چند دقیقه قصد دارید استراحت کنید و تلویزیون نگاه کنید. هنگام روشن کردن تلویزیون کنترل کار نمی‌کند. اکثر ما ایرانی‌ها عادت کردیم که با ضرب و زور کنترل از کار افتاده را به کار بیاندازیم. قبل از هر کاری بهترین راهکار این است که با روش‌های استاندارد کنترل تلویزیون خود را تست کنید. در این مواقع برای تست ریموت کنترل تلویزیون راه‌های زیادی می‌توانید امتحان کنید اما در  ادامه بهترین روش را برای شما معرفی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید ویدیویی از نحوه تست را ببینید. با آچارباز همراه باشید.

قطعات کنترل تلویزیون

قبل از اینکه در مورد علت خرابی و رفع چگونگی خرابی ریموت کنترل صحبت کنیم اجازه دهید در مورد انواع قطعات ریموت کنترل صحبت کنیم تا هنگام تعویض یا تعمیر به مشکل برنخورید.

  • اولین مورد قاب پلاستیکی در کنترل تلویزیون اهمیت دارد که روی کنترل پوشانده شده  و محاظفت تمام قطعات کنترل انجام میدهد.
  • فنر باتری کنترل تلویزیون؛ مطمئنا شما هم برای یکبار شده به باتری ضربه زده اید تا باتری بدرستی کار کند اما دلیل اصلی کار کردن چه چیزی هست؟ باتری بدرستی در درون فنر قرار نگرفته است بعد از ضربه خوردن سرجایش بر می گردد.
  • کیبورد لاستیکی؛ شامل اعداد و حروف هست
  • یک مدار چاپی حاوی قطعات الکتریکی

موارد بالا در تمام ریموت کنترل مشترک هستند و در ادامه علت های مشترک بین کنترل ها را خواهیم گفت:

  •  علت کار نکردن کنترل ضبط ماشین
  •  علت کار نکردن کنترل ماهواره و ریسور
  • علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی و انوع برند های تلویزیون
  • علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ
  • علت کار نکردن تلویزیون با کنترل
تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

روش تست سلامتی ریموت کنترل

اولین موردی که باید هنگام خرابی ریموت کنترل بررسی کنید؛ باطری کنترل هست. اگر باتری ندارید برحسب نیاز باتری قلمی یا نیم قلمی خریداری کنید. حالا برای اینکه مطمئن شوید ریموت کنترل سالم است از رادیو استفاده کنید.

امتحان کردن کنترل تلویزیون
تست سلامت ریموت تلویزیون در کمترین زمان ممکن انجام دهید تا قبل از تعویض تعویض کامل ریموت

رادیو؛ بهترین روش و کم خرج ترین روش تست کردن برای کنترل تلویزیون هست. با توجه به اینکه کنترل با امواج مادون قرمز کار می کند این قابلیت را دارد که به دستگاه های دیگر متصل شود. به همین دلیل اگر شما کنترل را جلوی رادیو بگیرید پارازیرت و صدای خش خش خواهد داد. چنین صداها به معنای این است که ریموت کنترل سالم می باشد.

پیشنهاد مطالعه

دوربین عکاسی؛ روش مطمئن برای تست کنترل تلویزیون

کار نکردن کنترل تلویزیون یا کار نکردن کنترل رسیور یکی از دلایل هست که بیشتر افراد سوال می پرسند که چگونه بفهمیم کنترل تلویزیون سالم است؟ در متن بالا به یک مور  رایج اشاره کردیم اما آسانترین راه برای تست سالم بودن باتری این است که دوربین گوشی موبایل خودتان را روشن کنید و کنترل تلویزیون را به سمت آن بگیرید. در اینجا باید دقت کنید که رنگ بنفش از چراغ جلوی ریموت کنترل خارج می شود یا خیر. اگر رنگ چراغ چشمک زن سفید دید به معنای این است که رموت کنترل خراب است.

دو حالت وجود دارد یا کنترل را تعویض کنید و یا اینکه به جستجوی تعمیر تلویزیون و قطعات تلویزیون در اینترنت بپردازید و یک تعمیرکار حرفه ای پیدا کنید. قطعا کم هزینه ترین  و مناسب ترین روش تعمیر این قطعه می باشد.

انواع خرابی کنترل تلویزیون علت های گوناگونی دارد اما بیشترین دلیل مرتبط به باتری است که قبل از هرگونه خراب کاری باتری را تعویض کنید؛ پیشنهاد می کنیم بهترین نوع و مدل باتری موجود در بازار را خریداری کنید.

3/5 - (15 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫32 دیدگاه ها

  1. سلام وخسته نباشید کنترل گیرنده دیجیتال تست کردم ال ای دی روشن نمیشه حدس می زنم از ال ای دی کنترل هست آیا ال ای دی خاصی باید جایگزین شود یا فرق نمی کنه همین طور طرف گیرنده هم ال ای خاصی داره یا نه ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    1. درود بر شما
      حسن عزیز، این مشکلات کنترل اغلب قابل حل نیستند و بهتر است کنترل جدید برای دستگاه خریداری کنید.

  2. سلام خسته نباشید کنترل تلوزیون ال سی دی سامسونگ ۳۲اینچ من داره یکسره کار میکنه یعنی تا نزدیک تلوزیون میکنم سریع کانال هارو عوض میکنه کنترول رو هم بازکردم تمیز کردم و الکل زدم تمیز بشه ولی بعدش که بستم بازم وقتی جلو تلوزیون میگیرمش فقط کانال عوض میکنه باید چیکار کنم؟

    1. درود بر شما
      محمد عزیز، به احتمال زیاد این مشکل ناشی از گیر کردن کلیدها یا خرابی آی سی های کنترل است. بهتر است برای رفع مشکل کنترل جدید را خریداری کنید.

  3. بولوتوس لب تاب من کار نمیکنه هرکاری کردم درست نشده کیسی بلده

    1. درود بر شما
      کاظم عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند

  4. سلام
    تلوزیون ما star satهست کنترل با دوربین چک شده ولی بعضی وقت ها چراغ کنترل ثابت میماند و بعضی وقت ها هم بدون دکمه زدن چشمک میزند
    چطوری میتونیم بفهمیم که مشکل از تلوزیون یا کنترل ؟؟

    1. درود بر شما
      سامان عزیز، اگر چراغ کنترل چشمک میزند پس به احتمال ایراد از کنترل است. می توانید یک کنترل جایگزین تهیه کرده و مورد را برطرف کنید.

  5. کنترل جادویی تلویزیون دکمه هاش همه کار می کنه ولی برای وصل شدن به اینترنت به موس تبدیل نمی شه روزای اول یکی دوبار اینجوری شد ریست فکتوری کردم تلویزیون و درست شد ولی الان با ریست هم مشکل حل نمی شه چراغ تو کنترل آبی می شه ولی موس ظاهر نمی شه

    1. مهران عزیز

      1- باطری موس را حتما عوض کنید.
      2- کنترل را ریست و مجدد با دستگاه کانکت نمایید.

  6. با سلام مجیک کنترل ال جی دارم که کاملا سالم بود و کار می کرد باتریشو عوض کردم و ریست کردم حالا دیگه چراغ قرمز بالا روشن می ماند و هیچ دکمه ای عمل نمی کند چندین بار ریست کردم جواب نمی ده و این چراغه همواره روشنه

    1. سلام مهرداد عزیز،

      در این زمینه با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۰۰ در تماس باشید. پشتیبانان ما راهنماییتان می کنند.

    1. سلام

      بسته به نوع کنترل روش های متفاوت وجود دارد.
      در اغلب کنترل های بلوتوثی دکمه pairing وجود دارد.

  7. سلام
    میخواستم ببینم چرا وقتی دکمه موس کنترل رو میزنم چیزی روی صفحه نشون نمیده
    چراغ های رو کنترل باید ابی باشه
    ابی میشه ولی نور قرمز هم دور نور ابی روشن میشه
    ایکس ویژنه تلوزیونم

    1. سلام

      یک باطری های کنترل را تعویض کنید. همچنین کنترل را مجدد با دستگاه کانکت نمایید.

  8. سلام من کنترل سینما خانواده سامسونگم چند روزه که در حالت TV عمل نمیکنه ولی با سینما خانواده کار میکنه نمیدونم دلیلش چیه

    1. سلام

      1- باطری ها را بررسی کنید
      2- در صورت عدم رفعه مشکل بهتر است با کنترل دیگری امتحان نمایید

  9. سلام و عرض ارادت.
    پدرم یه تلویزیون ال ای دی پاناسونیک مدلGX 735 خریده. چند روز اول هر دکمه ای از روی کنترل و فشار میدادند، یه چراغ سبز روشن میشد، اما چند وقتیه که هر دکمه ای و فشار میدن چراغ قرمز روشن میشه. لازم به ذکره که تو هر دو حالت کنترل عمل میکنه با این تفاوت که اون موقع که چراغ سبز روشن میشد کنترل از طبقه پایین هم عمل میکرد اما در حالت قرمز اینطوری نیست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید..

    1. سلام

      یک بار باتری های کنترل را تعویض کنید. همچنین در صورت امکان کنترل را ریست کنید. اگر مشکل شما برطرف نشد، درخواست تعمیر تلویزیون خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

  10. ریموت کنترل تلویزیون من چندبار از دستم خورد زمین از اون موقع این کنترل مشکل پیدا کرد… از هر طرف که کنترلو میگرم سمت تلویزیون کار نمیکنه هر هفته هم دارم باتری عوض میکنم

    1. درود بر شما
      محمود عزیز، از نظر شما ممنونیم. بازخوردهای شما ما را در تولید محتوای با کیفیت تر کمک می کند.

  11. سلام تلویزیون سونی ما سری w
    کنترل از راه دورش فقط تا فاصله کمتر از ۲ متر کار میکنه
    مشکل از کنترل هم نیست چون با ۳ عدد کنترل امتحان کردیم و هر ۳تا همین مشکل رو داشتن
    ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. سلام . کنترل تلویزون ما خراب شده و وقتی اومدم تستش کنم . با دوربین گوشیم . از داخل دوربین ک نگاه کردم دیدم یکسره چراغش روشنه . بدون اینکه من دست روی دکمه ای بزارم. علتش چیه ، کمکم کنید لطفا ؟

          1. درود بر شما
            علیرضا عزیز، ممنون از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک می گذارید.

  12. سلام
    تست کنترل با گوشی موبایل خیلی راحت و خوبه
    فقط من با گوشی آیفون تست کردم تو دوربین نشون نداد ولی با گوشی اندروید تست کردم جواب داد

    1. درود بر شما
      مهرشاد عزیز، ممنون از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک می گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا