×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چطور به منوی مخفی تلویزیون ال جی دسترسی پیدا کنیم؟

منوی مخفی تلویزیون ال جی

منوی مخفی تلویزیون یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و کاربردی تلویزیون‌های ال جی است. در این منوی مخفی آپشن‌های بسیار خوبی برای تنظیمات تلویزیون وجود دارد که تا قبل از این در دسترس نبودند. از جمله: تنظیمات صدا، تصویر، اسکن کانال‌های تلویزیون و… در این مقاله از آچارباز به بررسی روش‌های فعال سازی منوی مخفی تلویزیون ال جی و همچنین امکانات ویژه‌ی آن، خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید با این منو آشنا شوید با ما همراه ما باشید.

منظور از منوی مخفی در تلویزیون ال جی چیست؟

منوی مخفی، منویی است که برای تنظیمات تلویزیون، طراحی شده و به صورت مخفی در تلویزیون قرار گرفته است. در این منو امکانات جدیدی برای تنظیمات تلویزیون وجود دارد، که تنظیم هر یک از گزینه‌های این منو، می‌تواند، باعث افزایش کیفیت تصویر، صدا و ایجاد قابلیت‌ها و امکانات جدید در تلویزیون شود.

برای دسترسی به منوی مخفی تلویزیون ال جی، چندین روش وجود دارد که بسیار هم آسان هستند. در ادامه‌ی مقاله به روش‌های فعالسازی منوی مخفی، اشاره خواهیم کرد.

منوی مخفی تلویزیون ال جی
برای دسترسی به منوی مخفی باید طبق روش خاصی عمل کرد؛ این منو قابلیت‌های منحصر به فردی دارد.

امکانات منوی مخفی تلویزیون ال جی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، منوی مخفی در تلویزیون‌های ال جی، امکانات زیادی برای تنظیم تصویر و صدای تلویزیون شما، دارد. به عنوان مثال، می‌توانید مواردی همچون:

  • کیفیت تصویر، شدت نور، عرض تصویر، میزان کنتراست، ارتفاع تصویر، وضوح تصویر، روشنایی، متعادل سازی رنگ سفید، تنظیم نور پس زمینه و… را تغییر داده و تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید.
  • برای صدای تلویزیون هم می‌توانید تغییرات دلخواه خودتان، مانند تنظیم کردن بهترین کیفیت، برای صدای خروجی، تنظیم بیشترین و کم‌ترین حجم صدا و…. را اعمال کنید.
  • در منوی مخفی، با بروزرسانی سیستم عامل تی وی خود، سیستم تلویزیون خود را به جدیدترین نسخه منتشر شده ارتقاء دهید. افرادی که کار تعمیر تلویزیون انجام می‌دهند، از همین بخش برای آپدیت و بروزرسانی سیستم تلویزیون استفاده می‌کنند.
  • همچنین می‌توانید بخش power تلویزیون را برای زمان قطعی برق، تنظیم کنید. یعنی عملکرد تلویزیون بعد از زمان قطع شدن برق را برنامه ریزی کنید.
  • علاوه بر موارد ذکر شده، تنظیم حالت Hotel mode و Golden eye و شناسایی USB از دیگر ویژگی‌های مفید منوی مخفی تلویزیون ال جی است.
تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

 

امکانات منوی مخفی تلویزیون ال جی

تنظیم نور و وضوح تصویر، کیفیت صدا، حالت Hotel Mode و Golden Eye و… از امکانات منوی مخفی هستند.

روش‌های فعال سازی منوی مخفی تلویزیون ال جی؟

پیشتر در رابطه با «نصب، راه اندازی و تنظیمات تلویزیون ال جی» در آچارباز صحبت کرده‌ایم، اما اگر هنوز این مقاله را مطالعه نکردید، لازم به ذکر است که چند روش برای فعال سازی منوی مخفی در تلویزیون‌های ال جی وجود دارد. بر اساس مدل تلویزیون شما، ممکن است تمامی روش‌ها کارآمد و پاسخگو باشند، شاید هم فقط یک روش روی تلویزیون شما، اثر داشته باشد و باعث فعالسازی منوی مخفی شود.

  • روش اول: در این روش شما باید دکمه‌ی OK را روی کنترل تلویزیون، پنل یا صفحه تلویزیون پیدا کنید. سپس این دو دکمه را به صورت همزمان با هم فشار دهید و حدود 7 ثانیه نگه دارید تا منوی مخفی، برای شما نمایان شود.
  • روش دوم: در روش دوم هم نیاز دارید تا دکمه‌ی OK را فشار دهید، البته این بار باید هم‌ زمان، دکمه‌‌ی روی کنترل، که مربوط به کم کردن صدا است، را نیز فشار دهید. در این حالت چند ثانیه بیشتر از روش اول فشار دادن دکمه‌ها را ادامه دهید. حدود 10 تا 15 ثانیه کافی است، تا منوی مخفی ظاهر شود.
  • روش سوم: روش سوم نیز مانند روش اول، با فشار دادن همزمان دو دکمه که یکی روی کنترل و دیگری روی پنل تلویزیون قرار گرفته‌ است، انجام می‌شود. با این تفاوت که به جای دکمه OK، باید دکمه Menu را فشار دهید.

با انجام دادن این مراحل می‌توانید منوی مخفی تلویزیون ال جی را مشاهده کنید؛ البته باز هم تاکید می‌کنیم که جواب گرفتن از این روش‌ها، به مدل تلویزیون شما بستگی دارد.

در منوی مخفی همچنین می‎‌توانید حالت دسترسی به USB را نیز فعال کنید.

نکته: بعد از انجام مراحل فوق و باز شدن منوی مخفی، ممکن است کادری برای شما باز شود و از شما رمز عبور درخواست کند. در این شرایط می‌توانید رمزهای زیر را امتحان کنید:

(0000) , (7777) , (0413) , (8741) , (8878) , (8743)

روش‌های فعال سازی منو مخفی تلویزیون ال جی

 

برای فعالسازی منوی مخفی باید طبق روش‌های مخصوص اقدام کنید و در صورت نیاز از رمزهای مخصوص استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

ویژگی Golden Eye و Hotel Mode چیست؟

Golden Eye و Hotel Mode قابلیت‌های جدید و کاربردی هستند، که می‌توانید در منوی مخفی، به آنها دسترسی پیدا کنید.

Golden Eye

Golden Eye در واقع تنظیماتی مربوط به روشنایی تصویر است، اما به صورت هوشمندانه انجام می‌شود. به این صورت که با تنظیم کردن این گزینه در منوی مخفی تلویزیون، نور و روشنایی تصویر، بر اساس نور و روشنایی محیط پیرامون، به صورت خودکار تنظیم می‎شود.

  • یعنی اگر نور محیط اطراف و پیرامون تلویزیون، کم‌تر از حد معمول باشد، تلویزیون به صورت خودکار نور و کنتراست تصویر را بیشتر می‌کند.
  • همچنین بالعکس، در مواقعی که نور محیط پیرامون تلویزیون، بیشتر از حد معمول باشد، تلویزیون به صورت خودکار و هوشمندانه، نور تصویر و روشنایی را کم‌تر می‌کند.

Hotel Mode

Hotel Mode یکی دیگر از تنظیمات کاربردی منوی مخفی تلویزیون ال جی است، که با تنظیم کردن آن، به نوعی تلویزیون خود را شخصی سازی می‌کنید. به این صورت که بعد از جستجو و پیدا کردن کانال‌های مورد نظر خود، با فعال سازی گزینه Hotel Mode دیگر هیچ شخصی، نمی‌تواند اسکن یا سرچ جدیدی برای افزایش کانال‌های تلویزیون انجام دهد.

در منوی مخفی همچنین می‌‎توانید حالت دسترسی به USB را نیز فعال کنید. با فعالسازی این گزینه هر زمان که بخواهید از USB استفاده کنید، تلویزیون آن را شناسایی و امکان استفاده آسان از آن را برای شما، فراهم می‌کند.

اگر در سفارشی سازی منو مشکل پیدا کردید و یا دستگاه شما مشکل دیگری داشت میتوانید با مراجعه آنلاین به تعمیرگاه ها معتبر برای راه اندازی مجدد و یا تعمیر تلویزیون ال جی خود اقدام کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام مدل تلوزیون من 49uh651v-te هستش و دکمه روی پنل نداره، هر سه این روش رو انجام میدم نمیاره،خواستم هم کمک بگیرم هم بپرسم که روی تلوزیون وب اوس اصلا انجام میشه؟؟؟؟

    1. درود بر شما
      محمدرضا عزیز، آیا این گزینه ها را مشاهده می کنید؟

  2. سلام.. من منوی مخفی رو دستکاری کردم و حالا تلوزیون هیچ شبکه ای رو پیدا نمیکنه مجبور شدم گیرنده ديجيتال بهش وصل کنم.. تلوزیون رو از بانه خریدم و نمایندگی ها فایل فلش رو ندارن.. چطوری میتونم مشکل تلوزیون رو حل کنم؟ مدلش 32lx761h ال جی

    1. درود بر شما
      رضا عزیز، برای رفع مشکل می توانید تلویزیون را به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری برگردانید.

  3. سلام من تلوزیونم lg uf850 و کنترلش جادوییه هیچکدوم از این ترفندا اجرا نشد میشه راهنمایی کنید؟

    1. درود بر شما
      محمد عزیز، در حال حاضر دقیقا چه مشکلی وجود دارد؟ آیا ارور خاصی نمایش داده می شود؟
      آیا از سالم بودن کنترل اطمینان دارید؟

    1. با سلام
      پریناز عزیز، برای فعال سازی قفل کودک راه های مختلفی وجود دارد. ساده ترین راه استفاده از تنظیمات و option تلویزیون است. در این قسمت وارد گزینه lock child یا V-chip شوید و آن را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا