×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چطور طول عمر تلویزیون را افزایش دهیم؟

افزایش طول عمر تلویزیون

امروزه در هر خانه‌ای حداقل از یک تلویزیون استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید و کار با تلویزیون باید مورد توجه قرار گیرد، طول عمر تلویزیون است. فرقی ندارد تلویزیون دائم روشن است یا از آن کم استفاده می‌شود، تلویزیون هم مانند سایر وسایل عمر مفیدی دارد که بر اساس میزان ساعت مشخص می‌شود. در این مقاله آچارباز قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که با رعایت آنها بتوانید عمر تلویزیون‌تان را افزایش دهید و از آن برای مدت بیشتری استفاده کنید، پس در ادامه با ما همراه شوید:

عمر مفید تلویزیون ها چقدر است؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران این است که عمر مفید تلویزیون چقدر است. عمر مفید، میزان ساعتی ایست که در آن دستگاه بهترین عملکرد را دارد ولی به این معنا نیست که بعد از آن تلویزیون می‌سوزد  ولی از کارکرد آن کاسته می‌شود. اغلب عمر مفید تلویزیون روی برچسب‌ نصب شده در پشت تلویزیون یا دفترچه راهنما ثبت شده است. از بین تلویزیون‌هایی که روانه بازار شده‌اند، عمر تلویزیون‌های پلاسما دو برابر تلویزیون‌های LCD و LED است. به طور مثل اگر روزانه حدود 5 ساعت از تلویزیون استفاده کنید، مدل پلاسما حدود 54 سال و مدل LCD و LED بین 16 تا 35 سال عمر می‌کند.

تماشا کردن تلویزیون
بهترین فاصله برای تماشا کردن تلویزیون، سه متر است. اگر از تلویزیون در فاصله نزدیک‌تر استفاده شود ممکن است به چشمان شما آسیب وارد شود. 

نکات  نگهداری و مراقب از تلویزیون

برای نگهداری تلویزیون نو چه اقداماتی انجام دهیم؟

اگر تلویزیون را به تازگی خریداری کرده‌اید، برای بالا بردن عمر آن اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دفترچه‌ی راهنمای تلوزیون را کامل مطالعه کنید.
  • با کارکرد دکمه‌های پنل و کنترل آشنا شوید.
  • تمامی برچسب و پلاستیک‌های تلویزیون را بردارید.
  • روی تلویزیون را با دستمال و محلول مخصوص تمیز کنید.
  • برای قطع و وصل کردن تلویزیون از برق، سیم را نکشید و دو شاخه را جدا کنید.
  • برای نصب اولیه از نمایندگی تلویزیون کمک بگیرید.
تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

چگونه استفاده از محافظ برق به بالا رفتن عمر تلویزیون کمک می کند؟

پس از خرید تلویزیون، برای نصب سیم برق به پریزر، از ترانس یا محافظ برق استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که در زمان قطع و وصل شدن برق یا رعد و برق که با نوسان برق همراه است، مشکلی برای برد تلویزیون به وجود نیامده و هزینه‌های بعدی به شما تحمیل نمی‌شود.

روشن کردن تلویزیون
10 دقیقه بعد از وصل شدن برق، تلویزیون را روشن نکنید و اجازه دهید جریان برق عادی شود. 

چگونه تنظیم کنتراست و روشنایی تصویر، باعث بالا رفتن عمر تلویزیون می‌‎شود؟

یکی از نکات که در بالا بردن عمر مفید تلویزیون بسیار موثر است، تنظیم کنتراست و روشنایی تصویر است. اگر در زمان استفاده از تلویزیون کنتراست و روشنایی آن را پایین آورید یا بعد از مدتی تنظیمات آن را تغییر دهید به بالا رفتن عمر تلویزیون خود کمک کرده‌اید. زیرا اگر روشنایی و کنتراست را در حداکثر خود قرار دهید، فشار بیشتری به پیکسل‌های تلویزیون وارد شده و علاوه بر خستگی و آسیب به چشم، عمر تلویزیون را کاهش می‌دهد.

کنترل تلویزیون
از کنترل تلویزیون مراقبت کنید، زیرا بسیاری از تنظیمات تلویزیون فقط با کنترل امکان پذیر است.

با تمیز کردن تلویزیون به بالا رفتن عمر آن کمک کنید

یکی از مهم‌ترین اقدامات که برای نگهداری از تلویزیون می‌توانید انجام دهید. تمیز کردن تلویزیون در فاصله‌ی زمانی مشخص است. در صورتی که روی تلویزیون شما گرد و خاک زیادی جمع شود، دمای تلویزیون بالا رفته و باعث پایین آمدن عمر مفید و خرابی می‌شود. برای تمیز کردن تلویزیون مراحل زیر را انجام دهید.

  • برق تلویزیون را قطع کنید.
  • گرم و خاک را از روی تلوزیون بردارید.
  • با استفاده از دستمال تمیز و اسپری نانو مخصوص، تلویزیون را پاک کنید.
  • با دستگاه مکنده یا جاروبرقی گرد و غبار موجود در شبکه‌های پشت تلویزیون را پاک کنید.
تمیز کردن تلویزیون
برای تمیز کردن تلویزیون به هیچ وجه از دستمال زبر، مایع شوینده و آب استفاده نکنید.

قرارگیری تلویزیون در محل مناسب

یکی از نکاتی که در بالا بردن عمر تلویزیون می‌تواند تاثیر گذار باشد، محل تلویزیون است. بهترین محل قرارگیری تلویزیون را با توجه به نکات زیر انتخاب کنید:

  • نور آفتاب مستقیم به تلویزیون برخورد نکند.
  • دمای محیط خیلی پایین نباشد.
  • در مجاورت وسایل گرمازا مثل بخاری، شومینه، شوفاژ و … نباشد.
  • تهویه مناسب و جریان هوا در اطراف تلویزیون وجود داشته باشد.
  • از اشیاء تیز و خطرناک دور باشد.
  • وسایل آهنربایی مثل باند، تلفن همراه و … در نزدیکی آن وجود نداشته باشد.
نصب تلویزیون روی دیوار
اگر قصد نصب تلویزیون روی دیوار را دارید بهتر است این کار توسط نمایندگی و روی پایه‌های استاندارد انجام شود.
پیشنهاد مطالعه

مراقبت از تلویزیون در زمان جابه‌جایی

اگر به هر دلیلی مجبور به جابه‌جایی تلویزیون خود هستید، باید در زمان حمل و نقل، مراقب تلویزیون خود باشید. زیرا تلویزیون‌های جدید از شیشه نازک و شکننده تشکیل شده‌اند و کوچک‌ترین ضربه می‌تواند به آسیب دیدن پنل تلویزیون منجر شود.

جابه‌جایی تلویزیون
برای جابه جایی تلویزیون، بدنه و پایه‌ها را بلند کنید و به صفحه نمایش دست نزنید.

چطور از داغ شدن تلویزیون جلوگیری کنیم؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران در زمان استفاده از تلویزیون نحوه جلوگیری از داغ شدن تلویزیون است. برای این‌کار باید در زمان هنگ کردن یا ثابت شدن تصویر تلویزیون، کانال‌های دیگر را امتحان کنید یا چند دقیقه تلویزیون را خاموش و روشن کنید. زیرا ماندن روی یک تصویر و هنگ کردن تلویزیون به پیکسل‌ها فشار آورده و عمر تلویزیون را کاهش می‌دهد.

خاموش کردن تلویزیون
برای جلوگیری از داغ شدن تلویزیون هر 3-4 ساعت یکبار، تلویزیون را 20 دقیقه خاموش کنید.

خاموش کردن تلویزیون در زمان تماشا نکردن

یکی از نکات مهمی که در بالا بردن عمر دستگاه موثر است، مدیریت در استفاده تلویزیون است. برای مدیریت استفاده از تلویزیون می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • رمانی که در اتاق حاضر نیستید یا در حال انجام کار دیگری هستید، تلویزیون را خاموش کنید.
  • در زمان خواب تلویزیون را خاموش کنید.
  • اگر از تلویزیون برای پخش فایل صوتی استفاده می‌کنید، تصویر آن را قطع کنید تا فقط صدا پخش شود.
  • استفاده از تلویزیون را زمان بندی کنید و هر چند ساعت یکبار به آن استراحت دهید.

اگر به نکات اعلام شده در این مقاله دقت کنید به راحتی می‌توانید اصطلاک تلوزیون خود را پایین آورده و طول عمر آن را افزایش دهید. این روش‌ها برای همه‌ی تلویزیون ها از جمله ال ای دی و ال سی دی و … موثر است. اگر با وجود نگهداری، تلویزیون شما دچار خرابی شد از تکنسین متخصص بخواهید به محل شما مراجعه کند و تعمیر تلویزیون  شما را انجام دهد. با توجه به مبلغ بالای تلویزیون‌های نو تعمیر از خرید تلویزیون جدید به صرفه‌تر است.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

    1. درود بر شما
      جوادی عزیز، تمیز کردن بلندگو به این صورت است که با جدا کردن پارچه یا فوم جدا شونده روی بلندگو، با استفاده از جاروبرقی می توانید دو سمت آن را تمیز کنید. البته اگر بلندگوی تلویزیون فاقد پوشش جدا شونده است می توانید از روی همان پوشش، بلندگو را جاروبرقی بکشید.

    1. درود بر شما
      هاشمی عزیز، در حال حاضر دستمال ها و محلول های مخصوص صفحه تلویزیون و وسایل آی تی در بازار با همین نام وجود دارد. که می توانید یکی را به سلیقه خودتان خریداری کنید.

  1. با وجود این نوسانات برق که 50Hz باشه ولی زیر 50 هست و ولتاژ برق که باید220 باشه کمتر میباشد نه تنها به تلویزیون بلکه به تمام لوازم برق صدمه میزنه ، و در ضمن اگر قرار باشه کارخانه ای تلویزیون تولید کنه که 25 یا 35 سال کار کنه منبع درآمد آن کارخانه از کجا خواهد بود کنی تفکر جایزایت

    1. با سلام،
      نحوه استفاده کاربر از دستگاه همچنین کیفیت قطعات در طول عمر تلویزیون بسیار تاثیرگذار است. اگر کاربر فقط چند ساعت از روی با تمام نکات ایمنی از دستگاه استفاده کند، چندین سال تلویزیون کار میکند اما در غیر اینصورت ممکن است در عرض چند سال به مشکل خورده و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد.

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، از نظر شما ممنونیم. بازخوردهای شما ما را در تولید محتوای با کیفیت تر کمک می کند.

  2. مادر من همیشه رایت رو مستقیم به تلویزیون میزد، خداروشکر که تا حالا اتفاقی نیافتاده برای تلویزیون

    1. با سلام
      مونا عزیز، ممنون که تجربیات خود را با ما در میان گذاشتید . پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن شیشه تلویزیون از دستمال و محلول مخصوص استفاده کنید و به هیچ وجه محلول را مستقیم روی پنل اسپری نکنید

    1. سلام
      اکبر عزیز
      اگر منضور شما تلویزیون LED است، طول عمر آن بین 16 تا 35 سال است. اغلب تلویزیون ها طول عمرشان را روی برچسب نصب کرده اند. می توانید با بررسی برچسب از طول عمر تلویزیون تان باخبر شوید.

  3. توضیحات برای اشخاص مبتدی و غیر تعمیرکار ،واقعا آموزنده و کاربردی و قابل فهم وانجام است،بهمین خاطر ازشما کمال ا تشکر را دارم.با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا