×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتورنظافت منزل و ساختمان

چطور صفحه تلویزیون های LCD, LED, OLED و پلاسما را تمیز کنیم؟

تمیز کردن تلویزیون

تلویزیون٬ دستگاهی بسیار حساس و از لحاظ هزینه٬ قیمت بالایی دارد. ظاهری ترین مشکلی که در تلویزیون دیده میشود٬ خط و خشی است که ممکن است با هر گونه بی احتیاطی روی آن افتاده باشد. یکی از این موارد٬ نحوه ناصحیح پاک کردن صفحه تلویزیون است. برای پیشگیری از این اتفاق در این مقاله قصد داریم تا نحوه درست و صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون های ال ای دی و یا ال سی دی را آموزش دهیم. با ما همراه باشید

مراحل صحیح تمیز کردن صفحه LCD و LED

۱- قبل از هر چیز دفترچه راهنمای تلویزیون را مطالعه کنید

تقریبا همه وسایل الکترونیکی که مجهز به صفحه نمایش هستند، دفترچه راهنما برای نگهداری دارند. در این دفترچه‌های راهنما معمولا بهترین روش برای نگهداری و تمیز کردن صفحه نمایش توضیح داده می‌شود.

همچنین بهترین ابزار تمیز کردن آنها و کارهایی که نباید انجام دهید نیز، شرح داده می‌شود. اگر دفترچه راهنمای مربوط به تلویزیونتان در دسترس نیست، می‌توانید با یک جست و جوی ساده آن را در گوگل پیدا کنید.

۲- صفحه نمایش تلویزیون را خاموش کنید

همه صفحه نمایش‌ها هنگامی که روشن هستند، کمی گرم می‌شوند. بهتر است هنگام پاك كردن شيشه تلويزيون ال سي دي، آن را خاموش کنید تا خنک شدن کامل آن منتظر بمانید و بعد آن را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که الکتریسیته ساکن جمع شده بر روی سطح صفحه نمایش پراکنده شود و کار تمیز کردن آن آسانتر شود.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
راه های تمیز کردن تلویزیون
بهترین وسیله برای تمیز کردن تلویزیون استفاده از دستمال نرم بدون پرز و یا دستمال نانو است

۳- استفاده از دستمال نانو برای پاک کردن تلویزیون

برای تمیز کردن سطح صفحه نمایش، از دستمال نانو تلویزیون استفاده کنید و به حالت دایره‌وار و به سمت پایین این کار انجام دهید. این روش هم گرد و غبار را پاک می‌کند و هم چربی‌ها. اگر گرد و غبار نشسته بر روی صفحه نمایش زیاد است، می‌توانید دستمال را کمی نم‌دار کنید.

به آرامی و با احتیاط تمیز کنید. اگر لکه‌ای بر روی صفحه نمایش چسبیده باشد که به راحتی تمیز نشود، ممکن است وسوسه شوید که با ناخن به جان آن بیافتید. دقت کنید که سطوح ال اسی دی و ال ای دی بسیار حساسند و با فشار بیش از حد آسیب می‌بینند.

استفاده از دستمال کاغذی و اسفنج هم ممکن است به صفحه نمایش آسیب برساند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از دستمال نانو تلویزیون استفاده شود. زیرا الیاف آنها، هم توانایی پاک کردن کردن چربی و گردوغبار را دارد و هم به اندازه کافی نرم هست که به سطح حساس صفحه نمایش آسیبی وارد نکند. غیر از دستمال مخصوص تلویزیون، انواع دستمال های نرم بدون پرز هم برای تمیز کردن تلویزیون قابل استفاده هستند.

برای پاک کردن صفحه نمایش از یک دستمال تمیز استفاده کنید، زیرا حتی کثیفی روی دستمال هم میتواند به سطح آن آسیب وارد کند. برای نرم کردن پارچه از نرم‌کننده‌ها استفاده نکنید، چون باعث ایجاد لایه‌ای بر روی الیاف پارچه می‌شود که از تمیز کردن سطوح نمایش جلوگیری می‌کند.

۴- دستمال را تنها با آب نمناک کنید

دستمال را با کمی آب نمناک کنید و از اضافه کردن شوینده‌های دیگر خودداری کنید. صفحه نمایش را به شکل دایره وار تمیز کنید.
هیچوقت آب یا اسپری تمیز کننده تلویزیون را مستقیما بر روی صفحه نمایش اسپری نکنید زیرا ممکن است به جاهایی از صفحه نمایش نشت کند که نباید خیس شود.

تمیز کردن ال سی دی تلویزیون
در تمیز کردن تلویزیون به هیچ عنوان از شوینده های الکلی٬ استونی و غیره استفاده نکنید
پیشنهاد مطالعه

تمیز کردن سینمای خانگی و ساندبار و نقاط حساس تلویزیون

۱- به محلول تمیزکننده مایع ظرفشویی اضافه کنید

در بیشتر مواقع مرطوب کردن دستمال با کمی آب برای تمیز کردن صفحه نمایش کافی است. اما برای زمان‌هایی که چیزی به آن چسبیده که با آب پاک نمی‌شود، می‌توانید مقدار کمی مایع ظرفشویی به محلول تمیزکننده اضافه کنید. یک قطره کوچک در یک ظرف آب کفایت می‌کند.

۲- بهتر است محلول را اسپری کنید و دستمال آلوده را به محلول آغشته نکنید

اگر دستمالتان خیلی کثیف شده، حتما دستمال را عوض کنید و به دستمال تازه کمی از محلول تمیزکننده بمالید. می‌توانید به جای فرو کردن دستمال در محلول، کمی از محلول را بر روی دستمال اسپری کنید. دستمال را به شکل دایره وار بر روی صفحه نمایش بکشید. با این روش به احتمال زیاد تمام کثیفی های روی صفحه نمایش از بین می‌رود.

۳- از گوش پاک‌کن استفاده کنید

اگر با دستمالتان نمی‌توانید قسمت‌های کناری و لبه‌ها را تمیز کنید، استفاده از گوش پاک‌کن مشکل‎تان را حل می‌کند. کمی از محلول تمیز کننده را بر روی آن بکشید و قسمت های باریک و کناری سینما خانگی و ساندبار و صفحه نمایش را با آن تمیز کنید.

در پاك کردن شيشه تلويزيون ال سي دي، این کارها را انجام ندهید!

۱- از شیشه‌شوی ها استفاده نکنید

شاید اولین تصمیم شما این باشد که بخواهید از یک پاک‌کننده شیشه استفاده کنید. اما از آنجایی که مواد سازنده محلول‌های شیشه‌شوی قوی هستند، برای پاک کردن صفحه نمایش حساس تلویزیون مناسب نیستند. زیرا مواد داخل تمیز‌کننده‌های قوی می‌تواند بر روی سطح LED خش بیاندازد و از بین بردن خش تلویزیون ال ای دی هم کار ساده‌ای نیست.

۲- از تمیز کردن با آمونیاک یا الکل خودداری کنید

از تمیزکننده‌هایی که دارای ترکیب‌های آمونیاک یا الکلی هستند جدا خودداری کنید. اگرچه در بعضی از سایتها استفاده از محلول الکل ایزوپروپیل و آب برای تمیز کردن تلویزیون، بدون مشکل عنوان شده است، اما واقعیت این است که ترکیبات الکلی و آمونیاکی میتوانند بر لایه‌رویی آنها آسیب برسانند.

۳- با یک اشتباه گارانتی تلویزیون را از دست ندهید

اگر در فرآیند تمیز کردن تلویزیون از ابزار یا محلول‌های تمیز کننده استفاده کنید که در دفترچه راهنمای آن به صراحت ممنوع شده است، گارانتی ابزار الکترونیکی خود را از دست میدهید. پس حواستان باشد که قبل از تمیز کردن آن، حتما دفترچه راهنمای آن را با دقت بخوانید و از قوانین و شرایط نگهداری از آن باخبر شوید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون

کنترل تلویزیون از جمله آلوده ترین لوازم است و به علت در دسترس بودن همه افراد احتمال کثیف شدن آن خیلی زیاد است. جهت پاک کردن ریموت کنترل٬ میتوانید به آرامی لوله گرد جاروبرقی را روی آن بگیرید تا گرد و غبار آن گرفته شود.

سپس دستمالی را با آب آغشه با مایع ظرفشویی نمدار کرده و لابلای دکمه ها را به آرامی تمیز کنید. مراقب باشید که دستمال نم کمی داشته باشد و نه به شکل آبدار. همچنین میتوانید از گوش پاکنی که خیلی کم نمدار شده است برای پاک کردن راههای بین کنترل و اطراف دکمه ها استفاده کنید.

با شیوه هایی که گفته شد از تلویزیون و کنترل آن محافظت کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشند. چنانچه تلویزیون به هر دلیلی آسیب دیده بود و یا دچار مشکلاتی بود میتوانید جهت تعمیر تلویزیون از تعمیرکاران حرفه ای آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. ال ای دی سامسونگ es46 دارم طلق سه میلی‌متر ی عرض۵۷ سانتی وبه طول تقریبا
    ۱۰۰ که برای پخش نور بک لایت خطی تعبیه شده بادستمان پاک کردم لکه دار شده چطور پاکش کنم ،ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

    1. با سلام
      رضای عزیز، اگر منظور شما لکه کثیفی روی شیشه تلویزیون است ، برای رفع مشکل باید از دستمال و محلول مخصوص استفاده کنید. اما اگر هاله یا لکه روی تصویر به وجود آمده، مشکل سخت افزاری است و باید تعمیرکار از نزدیک بررسی کند.

  2. سلام تلویزیون ال سی دی بچه با مداد خط کشیده چطوری تمیز کنم رنگ مداد که مشکیه پاک بشه چند جا نوشته بود استون یا لاک پاک کن موندم برم تمیز کننده ال سی دی بخرم بزنم ایا پاک میشه لطفا راهنماییم کنید

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، این موارد باعث اسیب به تلویزیون می شود. بهتر است از دستمال و محلول مخصوص برای تمیز کردن تلویزیون استفاده کنید.

    1. باسلام
      غزل عزیز، احتمال دارد پنل تلویزیون و یا اتصالات آن دچار اختلال شده باشد، برای رفع مشکل ابتدا اتصالات را بررسی واز صحت پنل مطمئن شوید، چنانچه مشکل رفع نشد، . برای حل مشکل درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید. همکارانم در بخش پشتیبانی راهنماییتان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا