×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانهیخچال و فریزر

چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

خنک کردن موتور یخچال

همانطور که می‌دانید یخچال در بین دیگر لوازم برقی خانه، بیشترین کاربرد و همچنین بیشترین کارکرد را دارد. یعنی شما یخچال را جز برای تمیز کردن و برفک زدایی از برق نمی‌کشید و یخچال پیوسته در حال کار کردن است. این کار کرد مداوم باعث می‌شود تا گرمای موتور یخچال بالا برود، اما این داغی نباید بیش‎‌تر از حد مجاز باشد!

در مواقعی که با گرمای غیر متعارف موتور یخچال روبرو شدید باید اقدامات لازم برای خنک کردن موتور یخچال را انجام دهید. شاید بپرسید چه اقداماتی؟ از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از آچارباز ساده‌ترین ترفندهای خنک کردن موتور یخچال فریزر را مورد بررسی قرار دهیم. برای گرفتن پاسخ سوالتان تا پایان ما را همراهی کنید.

علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟

همیشه شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است؛ به همین علت قبل از اینکه راهکارهای لازم برای خنک شدن موتور یخچال را بیان کنیم، دلایل داغ شدن موتور را برای شما بازگو خواهیم کرد، تا علت بروز چنین مشکلاتی را بدانید و از بروز آن، جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه

در وهله‌ی اول باید بگوییم که موتور یخچال، یکی از اجزای پرکار آن است. به علت کارکرد زیادی که دارد تا حدی گرم می‌شود و این یک اتفاق طبیعی است. اما زمانی که یکی از موارد زیر برای یخچال پیش بیاید، موتور آن بیش از حد داغ می‌شود:

  • زمانی که یخچال بی‌وقفه و به اصطلاح یکسره کار کند.
  • فن یخچال که وظیفه خنک کردن آن را برعهده دارد، دچار مشکل و خرابی شود.
  • زمانی که قطعه‌ی ترموستات یا کمپرسور یخچال، ایراد پیدا کرده باشد.
  • هنگامی که فاصله‌ی مجاز و استاندارد بین یخچال و دیوار رعایت نشده باشد.
داغ شدن موتور یخچال
نیم سوز شدن موتور یخچال نیز می‌تواند دلیل داغی بیش از اندازه آن باشد.

وقتی که هر کدام از مشکلات ذکر شده در یخچال شما ایجاد شود، موتور یخچال شروع به داغ شدن بیش از حد می‌کند و در این زمان است که شما باید به فکر خنک کردن موتور یخچال باشید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیر یخچال و فریزر

دلایل داغ شدن بدنه یخچال

به غیر از داغ شدن زیاد موتور، گاهی اوقات هم پیش می‌آید که بدنه یخچال شروع به گرم شدن بیش از اندازه می‌کند. این مورد می‌تواند مربوط به نوع استفاده شما از یخچال باشد.

  • اگر به حجم مواد و طریقه قرار دادن آنها در یخچال توجه نکنید، احتمال گرم شدن بدنه یخچال بالا می‌رود.
  • مورد دیگری که وجود دارد، مسئله‎ی رعایت نکردن فاصله استاندارد بین یخچال و دیوار است، همیشه سعی کنید به این مورد توجه داشته باشید.
  • لوله‌های کندانسور نقش مهمی در متعادل سازی دمای یخچال دارند، اگر این لوله‌ها دچار گرفتگی یا کثیفی شوند هم ممکن است دمای بدنه یخچال بسیار بالا برود.
داغ شدن موتور و بدنه یخچال
عواملی مانند کار کردن بی‌وقفه موتور یخچال، کثیفی کندانسورها، باز و بسته کردن زیاد درب یخچال و مواردی از این قبیل باعث داغ شدن موتور و بدنه یخچال می‌شوند.

توجه داشته باشید که داغ شدن بدنه یخچال هم به اندازه داغی موتور آن مهم است، پس خنک کردن بدنه یخچال را هم باید مانند خنک کردن موتور یخچال در اولویت کار خود قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه

علت داغ شدن کمپرسور یخچال

موتور یخچال در حالت تخصصی کمپرسور نامیده می‌شود. پس ممکن است داغ شدن موتور یخچال را با عنوان داغ شدن کمپرسور هم بشنوید. گرم شدن بیش از اندازه کمپرسور دلایل مختلفی دارد، از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کار کردن بی‌وقفه و زیاد موتور به دلیل باز کردن و بستن بیش از حد درب یخچال و قرار دادن مواد غذایی که هنوز از داغی نیفتاده‌اند داخل یخچال.
  • خراب و معیوب شدن فن
  • گرفتگی مسیر کندانسور یا کثیف بودن آن
  • مناسب نبودن محیط قرارگیری یخچال مانند گرم بودن محیط
  • معیوب شدن رله استارت
  • کم شدن میزان گاز سرمازا یا به اصطلاح گاز مبرد

اگر موتور بیش از اندازه گرم شده است، می‌توانید تا بررسی دقیق مشکل، مواد یخچال را خالی کنید و آن را از برق بکشید.

چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

برای خنک کردن موتور یخچال اولین اقدامی که باید انجام دهید، بررسی و پیدا کردن مشکل آن است. برای این کار بهتر است از کارشناسان متخصص کمک بگیرید. اگر موتور بیش از اندازه گرم شده است، می‌توانید تا بررسی دقیق مشکل، مواد یخچال را خالی کنید و آن را از برق بکشید.

  • زمانی که داغی موتور مربوط به کم بودن گاز سرمازا باشد، شما باید گاز سرمازا را شارژ کنید
  • اگر این داغی به خاطر کثیف شدن کندانسور باشد، باید کندانسور را تمیز کنید.
  • اگر فن یا رله استارت دچار خرابی شده باشند، تتنها راه خنک کردن موتور، تعویض یا تعمیر این قطعات است.
روش خنک کردن موتور یخچال
ابتدا باید مشکل احتمالی یخچال را پیدا کنید، سپس با رفع آن به خنک کردن موتور یخچال کمک کنید.

توصیه می‌کنیم تمام اقدامات لازم از عیب یابی گرفته تا تعمیر یخچال را به تکنسین‌های مجرب و حرفه‌ای این حوزه بسپارید. اقدامات غیرحرفه‌ای شما باعث آسیب‌ها و خرابی‌های بیشتر می‌شود.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیر یخچال و فریزر

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا