×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

9 مورد از عوارض کولر برای بدن انسان

عوارض کولر برای بدن انسان

کولر آبی و کولر گازی از پر استفاده‌ترین وسایل سرمایشی در کشور هستند که هر کدام در مناطق مختلف کاربرد دارند. اغلب کولرهای گازی در شمال و جنوب کشور به علت گرما و رطوبت بالا و کولرهای آبی در مناطق خشک و کم رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما استفاده از آنها ممکن است تاثیراتی را بر بدن داشته باشد. در این مطلب قصد داریم عوارض کولر برای بدن انسان را به شما آموزش دهیم تا بتوانید جلوی آنها را بگیرید. البته سرویس کولر آبی و سرویس کولر گازی به موقع می‌تواند تا حد زیادی از عوارض آن‌ها کاهش دهد.

مهم‌ترین عوارض کولر برای بدن انسان

کولر گازی

سیستم کار کولر گازی با نوع آبی متفاوت است. این کولرها به هیچ عنوان رطوبت محیط را افزایش داده و سیستمی مشابه با یخچال دارند. هوای گرم را از محیط خارج و هوای خنک را پخش می‌کنند. عوارضی که کولرگازی برای بدن انسان دارد عبارت است از:

1. دهیدراته شدن بدن

از آنجایی که کولرهای گازی با جذب کامل رطوبت محیط، کار می‌کنند، هوا به شدن خشک می‌شود. هرچه از دمای پایین‌تر استفاده کنید، هوا خشک‌تر می‌شود. قرار گرفتن مداوم در این محیط باعث می‌شود رطوبت بدن کاهش یافته و بدن با کمبود آب روبرو شود. احتمال بروز کم آبی در بدن از مهم‌ترین عوارض کولر برای بدن انسان است. از آنجایی که محیط کاملا خنک شده، بدن احساس گرما و تشنگی نیز ندارد.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

2. سردرد

یکی از مشکلات رایجی که پس از استفاده از کولر گازی برای افراد ایجاد می‌شود، سردرد است. این مشکل دلایل مختلفی دارد یکی از دلایل آن گرم بودن بدن و قرار گرفتن در معرض باد سرد است و دلیل دیگر کم آبی و خشک شدن بیش از حد است که باعث ایجاد سردرد می‌شود. افرادی که دارای سردردهای میگرنی هستند، بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. سعی کنید به صورت طولانی در مقابل باد کولر قرار نگیرید، آب به میزان کافی بنوشید و دمای محیط را بیش از اندازه سرد نکنید.

خشک شدن بدن از عوارض کولر برای بدن انسان
برای جلوگیری از تبخیر شدن کامل آب بدن در زمان استفاده از کولرگازی حتما هر دو ساعت یکبار حداقل یک لیوان آب بنوشید.

3. خشکی چشم

یکی از مشکلات رایجی که در اثر استفاده زیاد از کولر ایجاد و به عنوان درد خاموش شناخته می‌‌شود، خشکی چشم است. البته در بیشتر مواقع کولر به تنهایی نمی‌تواند باعث بروز این مشکل شود، اما در افرادی که این مشکل در آن‌ها وجود دارد، با کولر تشدید می‌شود. اگر خشکی چشم دارید یا در معرض کولر با آن مواجه شده‌اید، بهتر است از محیط خارج شوید.

4. کاهش تحمل هوای گرم

معمولا بدن پس از مدت طولانی قرار گرفتن در شرایط، به سرمای محیط عادت کرده و تحمل گرما نخواهد داشت. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که پس از مدت طولانی قرار گرفتن در محیط سرد، به محیط گرم‌تر می‌روند، دچار استرس می‌شوند. تغییر دمای ناگهانی می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی فرد ایجاد کند. به همین دلیل نباید به صورت مداوم در معرض هوای سرد قرار بگیرید. با سرویس یا تعمیر کولر گازی می‌توانید بسیاری از مشکلات و عوارض استفاده از آن را کاهش دهید. 

کولر آبی

کولر آبی دارای اجزای مختلفی است و سیستم کار آن با کمک واسط تبخیری و ایجاد رطوبت در محیط است. این سیستم سرمایشی مزایا و معایب زیادی دارد. اما برخی از آن‌ها مستقیما روی بدن اثر گذاشته و می‌توانند باعث ایجاد حال مریضی در افراد شوند. مهم‌ترین عوارض استفاده زیاد از کولر آبی به صورت زیر هستند.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

5. مشکلات تنفسی

سیستم کولرهای آبی بر مبنای کار واسط‌های تبخیری که است که باید به صورت مداوم مرطوب باشند. وجود رطوبت محیط را برای تجمع قارچ‌ها و ویروس‌ها آماده می‌کند. در نهایت این ویروس و قارچ‌ها به هوای محیط منتقل شده و به سیستم تنفسی افراد وارد می‌شوند. این مسئله ممکن است باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله ذات الریه شود.

مشکلات تنفسی از عوارض کولر برای بدن انسان
یکی از بهترین اقدامات برای جلوگیری از مشکلات تنفسی در زمان استفاده از کولر آبی، عوض کردن سالیانه پوشال آبی کولر است.

6. خشکی پوست و دردهای عضلانی

وجود رطوبت بالا برای خنک کردن محیط برای افرادی که از بیماری‌های مانند روماتیسم یا شکستگی استخوان رنج می‌برند، بسیار مضر است. علاوه بر آن برای افراد عادی نیز به مرور زمان دردهای عضلانی را به همراه خواهد داشت. هوای سرد محیط نیز می‌تواند شکنندگی موها و خشکی پوست را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید کولر را در محلی قرار دهید که باد به صورت مستقیم روبروی افراد نباشد.

7. انتقال آلودگی به محیط داخل

کولر آبی معمولا روی بالکن، پشت بام یا حیاط قرار می‌گیرد و مقدار زیادی گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی به خود جذب می‌کند. این آلودگی‌ها از طریق باد کولر به محیط داخل راه پیدا کرده و به مرور زمان باعث بروز بیماری‌های مختلفی مانند آلرژی، آسم و سرفه می‌شوند. اگر کولر دارای فیلتر آنتی باکتریال باشد تا حد زیادی از ورود این آلودگی‌ها به محیط جلوگیری می‌شود.

8. بروز سردرد و خستگی در بدن

افرادی که به طور مداوم در معرض باد کولر قرار دارند، پس از مدتی با خستگی زیاد و بدن درد مواجه می‌شوند. بسیاری از مشکلات گفته شده پس از خارج شدن از محیط و قرار گرفتن در معرض هوای آزاد برطرف می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به صورت مداوم در معرض باد کولر قرار نگیرید. اگر محیط کار شما به صورتی است که دائم در معرض باد کولر هستید، بهتر است هر چند ساعت یکبار از محیط خارج شده و هوای آزاد استنشاق کنید.

9. باد کولر و کلیه درد

قرار گرفتن مداوم در معرض باد کولر می‌تواند بیماری‌هایی مانند فشارخون پایین، کلیه درد، بدن درد، آرتروز، دردهای عضلانی و … را تشدید کند. زمانیکه به صورت مداوم زیر باد کولر بخوابید دچار کمر درد و کلیه درد می‌شوید. دردهای عضلانی و درد پا نیز در معرض باد کولر شدید و شدیدتر می‌شوند. این موضوع علی الخصوص برای افرادی که به دردها و مشکلات استخوان مبتلا هستند، بیشتر است.

سرویس نکردن کولر آبی موجب عوارض کولر برای بدن انسان
چنانچه مشکلاتی برای کولرآبی شما به وجود آمده، می‌توانید برای سرویس یا تعمیر کولر آبی از تعمیرکاران آچارباز کمک بگیرید.

کولر گازی و آبی پر استفاده‌ترین وسایل سرمایشی هستند که در مناطق مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف استفاده می‌شوند. اما هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما می‌توانید با توجه به شرایط آب و هوایی بهترین گزینه را انتخاب کرده اما از قرار گرفتن مداوم در مقابل باد کولر خودداری کنید. به این صورت بسیاری از عوارض و مشکلات گفته شده کاهش یافته و شرایط بهتری را با آن‌ها تجربه می‌کنید. اگر کولر شما دچار مشکل باشد، عوارض استفاده از آن شدیدتر می‌شود. برای تعمیر کولر گازی حتما از تکنسین‌های باتجربه کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا