×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

آموزش طرز تهیه کرپ صبحانه خوشمزه فرانسوی

آموزش طرز تهیه کرپ صبحانه خوشمزه فرانسوی

کرپ نوعی نان نازک فرانسوی است که، با طعم‌های مختلف روی تابه نچسب با حرارت کم پخته شود. کرپ دو نوع دارد، کرپ شور و شیرین. کرپ شور و نمکی با مواد میانی گوشت و سبزیجات، به عنوان پیش غذا و میان وعده تهیه می‌شود، کرپ شیرین نیز با انواع میوه و پودر قند و عسل به عنوان صبحانه سرو می‌شود. در ادامه مقاله به آموزش طرز تهیه کرپ صبحانه خوشمزه فرانسوی می‌پردازیم.

طرز تهیه کرپ شیرین، خانگی و خوشمزه

برای تهیه کرپ شیرین فرانسوی نیاز به تهیه مواد خاصی ندارید، پروسه آماده کردن این دسر هم بسیار ساده است و وقت چندانی را از شما نمی‌گیرد.

مواد لازم برای تهیه کرپ شیرین

  • آرد یک لیوان
  • شیر یک لیوان
  • تخم مرغ دو عدد
  • شکر پنج قاشق غذاخوری
  • آب یک لیوان
  • روغن مایع یک قاشق غذا خوری

ابتدا باید با شکستن تخم مرغ‌ها شروع کنید، سپس با کمک همزن برقی تخم مرغ‌ها را خوب هم بزنید تا حجمشان چندبرابر شود. در نظر داشته باشید که، در تمامی مراحل باید از همزن برقی استفاده کنید، تا به موادی یکدست برسید. پس اگر مدت زیادی است که از دستگاه استفاده نکرده‌اید، قبل از هرکاری ابتدا آن را روشن و امتحان کرده و ببینید که به تعمیر همزن نیاز هست یا نه؟

تعمیر همزن برقی در محل با آچارباز
عیب یابی و تعمیرات همزن برقی مانند قطع شدن نول اصلی، سوختن موتور و کوتاهی بیش از حد زغال‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز، می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر همزن برقی

حالا باید شیر، آب، شکر و روغن مایع را به تخم مرغ زده شده اضافه و به خوبی مخلوط کنید تا مواد یکنواخت شوند.

در مرحله بعدی باید آرد را چندین بار الک کنید، تا بافت کرپ پوک و نرم شود. سپس باید آرد الک شده را به ترکیب شیر و تخم مرغ و روغن اضافه و با کمک همزن برقی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا آرد گوله گوله نشود.

یک تابه نچسب بردارید و آن را کره یا روغن مایع، کمی چرب کنید. سپس با ملاقه کمی از مایه کرپ بردارید و درون ماهیتابه بریزید، دقت کنید که کرپ باید بسیار نازک باشد پس نباید مایه زیادی بردارید. تابه را حرکت داده، تا مایه تمام قسمت‌های خالی آن را بگیرد.

هنگامی که سطح کرپ شروع به حباب زدن کرد، با کمک کفگیر آن را برگردانید تا سطح دیگر آن نیز پخته و طلایی شود. برای مابقی مایه کرپ نیز همین کار را انجام دهید و در نهایت آن‌ها را با توت فرنگی و عسل سرو کنید.

طرز تهیه کرپ
قبل از اینکه برای پخت و پز کرپ دست به کار شوید، ابتدا باید چندین بار آرد را الک کنید

طرز تهیه کرپ شکلاتی، ساده و سریع

اگر برای صبحانه خود به دنبال تنوع هستید، باید کرپ شکلاتی را امتحان کنید. آماده کردن این دسر خوشمزه برخلاف کرپ شیرین، کمی زمان بر است اما نتیجه آنقدر خوب است که به پای ثابت برنامه غذایی شما تبدیل خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کرپ شکلاتی

  • کره سه قاشق غذاخوری
  • شیر یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ سه عدد
  • آرد سه چهارم پیمانه
  • پودر کاکائو یک سوم پیمانه
  • شکر سه قاشق غذاخوری
  • خامه دو پیمانه

در ابتدا باید یک تابه برداشته و آن را روی حرارت ملایم قرار داده و بگذارید کره ذوب شود. حالا نوبت داغ کردن شیر است، برای انجام این کار می‌توانید از مایکروویو هم استفاده کنید.

حالا یک کاسه بزرگ بردارید و پودر کاکائو و آرد الک شده و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. اکنون باید تخم مرغ‌ها را هم شکسته و به این مخلوط اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی ترکیب کنید. دقت کنید که در این مرحله، آرد باید به خوبی با مواد مخلوط شده و در ترکیب گوله نشود.

حالا باید کره ذوب شده و شیر گرم را نیز، به تدریج به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب یکنواخت شود.

اکنون یک تابه نچسب بردارید، کمی کره روی سطح آن بگذارید تا کرپ مزه بهتری به خود بگیرد. با یک ملاقه کمی از مایه کرپ برداشته و آن را در تابه ریخته و بچرخایند تا مایه کرپ به تمامی سطح تابه برسد.

از کرپ در حال پخت که روی سطح آن، حباب می‌زند غافل نشوید با کفگیر کرپ را برگردانده و بگذارید سمت دیگر آن نیز بپزد. اینکار را تا تمام شدن مایه کرپ انجام دهید. می‌توانید با کمی شکلات و کره و شیر یک سس شکلاتی خوشمزه نیز درست کنید.

اولین کرپ را روی ظرف گذاشته و سپس روی آن کمی سس شکلاتی یا خامه بزنید، بعد کرپ دیگر را روی آن قرار داده و دوباره همینکار را تا تمام شدن کرپ‌ها انجام دهید، حالا یک کیک کرپ شکلاتی خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه
طرز تهیه کرپ فرانسوی
شما می‌توانید کرپ را با انواع سس شکلاتی و عسل و میوه تزئین کنید

طرز تهیه کرپ صبحانه بدون شیر

  • سه چهارم پیمانه آرد
  • سه چهارم پیمانه آب
  • بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق چایخوری

یک کاسه بزرگ بردارید، وانیل، تخم مرغ و شکر را در آن ریخته و با همزن برقی آنقدر بزنید که به ترکیبی کرم رنگ و پر حجم برسید. در این مرحله باید آرد را هم، به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید.

بکینگ پودر و آرد الک شده را، آرام آرام به مواد اضافه کرده و با دور کند همزن برقی آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

یک تابه نچسب بردارید و کف آن را با کره یا روغن چرب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید. کمی از مایه کرپ را روی تابه ریخته و آن را در همه سطح پخش کنید، وقتی سطح کرپ حباب زد آن را برگردانید تا بخش دیگر آن نیز به طور کامل بپزد.

پیشنهاد مطالعه

در این مقاله به آموزش طرز تهیه کرپ، با مواد ساده پرداخته‌ایم. اگر رسپی و دستور تهیه‌ای را می‌دانید که در مقاله به آن اشاره نشده است، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا