×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

آموزش رفع خطاهای ماشین لباسشویی دوو

آموزش رفع خطاهای ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی دوو که یکی از دستگاه‌های با کیفیت در دنیا به شمار می‌رود، ممکن است در برخی از مواقع دچار خطا شود. خطاهای ماشین لباسشویی دوو که موضوع مورد بحث ما در این مقاله است پیغامی است که بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می‌شود. شما با آموزش این ارورها معنای آن را دانسته و در جهت رفع آن اقدام می‌کنید.

اگر چه برطرف کردن برخی از خطاها تبحر و مهارت خاصی را می‌طلبد، ولی دانستن آنها می‌تواند برای شما مفید باشد. ما در این مبحث سعی می‌کنیم شما را با انواع ارورها و خطاهای این محصول و نحوه رفع آنها آشنا کنیم. از سوی دیگر شما با دانستن کدهای ارور ماشین لباسشویی دوو می‌توانید، با تماس به موقع خود با تکنسین این دستگاه در سایت آچار باز، از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری کنید. در برخی از موارد این کدها نشان از یک عامل خطای ساده است که با برطرف نمودن آن عامل می‌توانید در جهت رفع آن کد اقدام کنید. تعمیر لباسشویی با وجود این کدها برای تعمیرکار نیز می‌تواند با سهولت بیشتری انجام شود.

آشنایی با برند دوو و ماشین لباسشویی آن

یکی از بهترین عرضه‌کنندگان لوازم خانگی در دنیا شرکت دوو است. این شرکت که دارای محصولات پرطرفداری در سطح جهان است، مورد توجه خانواده‌های ایرانی نیز قرار گرفته است. بر طبق نظرسنجی‌های مختلف انجام شده، مصرف کنندگان این محصولات حداکثر رضایت را از محصولات دوو اعلام کرده‌اند.

شرکت دوو که یک شرکت کره‌ای است در سال 1967 در شهر سئول تاسیس شد. نام شرکت دوو از  دو قسمت تقسیم می‌شود. واژه “د” به معنای عالی و کلمه WOO که از نام مدیر مسوول شرکت اتخاذ شده است. این کمپانی در حدود 20 زیرمجموعه داشته و در سراسر جهان قدرت بالای خود را در زمینه تولید محصولات الکتریکی و لوازم خانگی به نمایش می‌گذارد.

ماشین لباسشویی دوو که یکی از محصولات کاربردی و با ارزش این شرکت است، دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات آن، صفحه نمایش بزرگ لمسی آن است. این دستگاه‌ همچنین دارای موتور دایرکت درایو هوشمند نیز هست. برنامه شستشوی سریع 19 دقیقه‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب ماشین لباسشویی دوو است. این برنامه موجب صرفه‌جویی در انرژی و زمان می‌شود.

ویژگی‌های ماشین‌ لباسشویی دوو
یکی از ویژگی های ماشین لباسشویی دوو برنامه شستشوی سریع آن است.

با وجود کیفیت بالای لباسشویی دوو و کارکرد عالی آن باز هم ممکن است این دستگاه دچار بروز مشکلاتی شود. در ادامه این مطلب درباره خطاها و مشکلاتی که ممکن است برای این دستگاه‌ پرکاربرد به وجود آید، توضیح می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه

آشنایی با خطاهای ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی جزء یکی از ملزومات اصلی هر خانه‌ به شمار می‌رود و خطاها و اشکالات آن دردسرهای زیادی را به همراه می‌آورد. این خطاها نشانگر مشکلاتی در قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی است و شما با دانستن این ارورها می‌توانید تکنسین تعمیر را به درستی راهنمایی کنید.

برای برطرف کردن ایرادات و خطاهای ماشین لباسشویی دوو باید از مهارت فنی و تجربه کافی برخوردار باشید. اما با آموزش کدهای خطا، از مشکلات بزرگ‌تر و خسارات بیشتر می‌توانید جلوگیری کنید. بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی دوو در هنگام بروز خطا، کدهایی نمایش داده می‌شود. هر کدام از این کدها دارای پیامی برای مصرف کننده هستند. در ادامه مطلب به هرکدام از این کدها و علل آنها و همچنین نحوه رفعشان می‌پردازیم.

خطای LE در ماشین لباسشویی دوو

هر گاه این کد بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر شد بدانید که درب دستگاه باز و یا به خوبی بسته نشده است. به طور کلی برای کد خطای LE سه علت را می‌توان در نظر گرفت:

  • یکی از علت‌های بروز ارور  LE این است که هنگامی که درب دستگاه باز بوده است، دکمه شروع را زده‌اید.
  • برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو سیگنال را به قفل درب نمی‌فرستد.
  • قفل درب دستگاه ایراد پیدا کرده و خراب شده است.

روش برطرف کردن ارور LE

برای رفع این ارور باید درب دستگاه را بررسی کرده تا به طور کامل بسته شده باشد. چک کنید که اگر جسمی در لای درب مانده است، آن را بردارید. چنانچه قفل درب آسیب دیده و خراب شده است، باید در جهت تعویض آن اقدام کنید. اما اگر اشکال از برد الکترونیکی دستگاه باشد، باید با تکنسین حرفه‌ای دوو تماس گرفته و آن را تعمیر یا تعویض کنید.

دلیل نمایش ارور LE ماشین لباسشویی دوو
درب ماشین لباسشویی دوو را چک کنید که کاملا بسته شده است و اگر قفل آن مشکل دارد آن را تعویض کنید

کد خطای IE لباسشویی دوو

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی دوو کد خطای IE است. نمایش کد IE نشانگر این است که ورودی آب دستگاه دچار مشکل شده است. علت‌های زیر را برای این خطا می‌توان در نظر گرفت:

  • شیر آب ورودی ماشین لباسشویی بسته است.
  • فیلتر شیر آب ورودی دستگاه مسدود شده است.
  • شیر برقی خراب شده و یا نا مرغوب است.
  • پمپ تخلیه در هنگام آبگیری دستگاه، عمل می‌کند.
  • هیدروستات یا سنسور سطح آب خراب شده و یا نامرغوب است.
  • PCB ماشین لباسشویی دچار مشکل شده و سطح آب را بررسی نمی‌کند.
پیشنهاد مطالعه

روش رفع خطای IE در ماشین لباسشویی

برای بر طرف کردن ارور IE دستگاه خود باید در ابتدا شیر آب را بررسی کنید تا بسته نباشد. اگر شیر باز بود، به بررسی فیلتر شیر بپردازید. چنانچه فیلتر شیر مسدود شده است، آن را باز کرده و یا تعویض کنید.

همانطور که اشاره کردیم اگر هر کدام از قطعات پمپ تخلیه، شیر برقی، حسگر کنترل کننده سطح آب و یا PCB دچار مشکل شود، باید آنها تعویض کرده و ایراد دستگاه را برطرف کنید. در هر صورت برای رفع این مشکل باید از متخصصین این دستگاه‌ها کمک بگیرید.

کد ارور OE

هنگام دیدن کد خطای OE بر روی نمایشگر دستگاه خود بدانید که در تخلیه آب آن مشکلی به وجود آمده است. از دلایلی که ممکن است باعث بروز این مشکل شود، به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • پمپ تخلیه دستگاه دچار اشکال شده و این خطا را به وجود آورده است.
  • لوله تخلیه ماشین لباسشویی مسدود شده و یا تا خورده است.
  • در هنگام تخلیه آب دستگاه، آبگیری نیز انجام می‌شود.
  • هیدروستات ماشین لباسشویی دوو دچار مشکل شده و یا خراب شده است.
  • سطح آب توسط PCB بررسی نمی‌شود. زیرا دچار مشکل شده است.
  • دور موتور درام ماشین لباسشویی، به اندازه تنظیم شده قبلی نرسیده است.

روش برطرف کردن کد ارور OE

در هنگام به نمایش درآمدن کد خطای OE باید لوله تخلیه را چک کنید تا در صورت مسدود بودن لوله، آن را باز کنید. در ادامه باید به بررسی فیلتر پمپ تخلیه بپردازید. چنانچه پمپ تخلیه کار نمی‌کند، لازم است آن را تعویض کنید. چک و بررسی سنسور سطح آب، برد الکترونیکی و یا PCB نیز از مواردی است که باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود. تا در صورت خرابی یا ایراد، تعمیر و یا تعویض شوند.

ارور UE ماشین لباسشویی دوو

هر گاه ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. اغلب علت به وجود آمدن این مشکل، گره خوردن لباس‌ها و جمع شدن آنها در یک سمت درام است. این انباشته شدن لباس‌ها باعث می‌شود که توازن ماشین لباسشویی از بین رفته و کد UE ظاهر شود.

رفع ارور UE ماشین لباسشویی دوو
برای تراز کردن ماشین لباسشویی باید بررسی کنید که لباس در یک جا جمع نشده باشد

نحوه برطرف کردن خطای UE

برای رفع این خطا باید دستگاه را متوقف کرده و درب دستگاه را باز کنید. چنانچه لباسها به هم گره خورده و انباشته شده باشند، آنها را باز کرده و دوباره دستگاه را روشن کنید. در صورت برطرف شدن مشکل، کد ارور از روی دستگاه پاک می‌شود.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی کد ارور E1 ماشین لباسشویی

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی دوو کد E1 است. نمایش این کد، نمایانگر ایراد در فشار آب است. علل بروز این خطا عبارتند از:

  • عمل نکردن پمپ تخلیه
  • وجود مشکل در میکروسویچ فشار
  • وجود ایراد در PCB
  • خرابی و وجود مشکل در شیر برقی

روش رفع خطای E1 لباسشویی

برای برطرف کردن این مشکل، تکنسین حرفه‌ای باید ابتدا فشار آب را چک کند و همچنین قطعاتی که دچار مشکل شده‌اند را تعویض کند.

بررسی کد خطای E2

هنگامی که آب از دستگاه ماشین لباسشویی سرازیر شود، کد ارور E2 ظاهر می‌شود. دلایل بروز چنین مشکلی عبارتند از:

  • معیوب بودن شیر برقی که باعث می‌شود که مرحله آبگیری به طور مداوم انجام شود.
  • با اینکه شیر ورودی سالم است، اما سنسور فشار یا سنسور سطح آب دچار ایراد شده است.
  • پمپ تخلیه به درستی کار نکرده و یا از کار افتاده است.

طریقه برطرف کردن ارور E2

معمولا روش برطرف کردن این مشکل با تعویض قطعاتی مانند شیر برقی، پمپ تخلیه و یا سنسور سطح آب توسط تعمیرکار متخصص انجام می‌شود.

بررسی علت خطای E4 لباسشویی دوو

اگر این کد ارور را مشاهده کردید، بدانید که درام یا لوله تخلیه لباسشویی دوو شما دچار مشکل شده است.

روش رفع خطای E4 در ماشین لباسشویی دوو

نحوه رفع ارور E4 به این صورت است: در ابتدا لوله تخلیه را بررسی کنید. چنانچه در آن پارگی یا ترک مشاهده کردید، باید آن را تعویض کنید. اما اگر درام دستگاه دچار مشکل شده است، برطرف نمودن ایراد آن کاملا تخصصی و برعهده تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی است.

آموزش رفع خطای E4 لباسشویی دوو
اگر درام ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است باید آن را تعویض کنید.

بررسی کد خطای E5

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی کد E5 است. نمایش این کد ارور با مشکلات ولتاژ بالا همراه است. این مشکل به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

  • بین درب ماشین لباسشویی و درام، مقداری از لباس‌ها گیر کرده باشد.
  • برد الکترونیکی یا PCB دستگاه دچار ایراد شده باشد.

نحوه برطرف کردن ارور E5

درب ماشین لباسشویی را بعد از متوقف کردن آن باز و داخلش بررسی کنید. چنانچه لباس‌ها در درون آن گیر کرده‌اند، باید آنها را به صورت یکنواخت در دستگاه پراکنده کنید. ولی اگر مشکل دستگاه مربوط به برد یا PCB ماشین لباسشویی است، باید توسط تکنسین مورد تعمیر یا تعویض قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه

بررسی کد ارور E6

چنانچه این کد خطا را بر روی صفحه نمایشگر دستگاه خود مشاهده کردید، باید در اسرع وقت با نمایندگی مجاز شرکت تماس بگیرید. زیرا ظاهر شدن خطای E6 نشان از یک مشکل اضطراری است. عواملی که باعث بروز چنین مشکلی می‌شوند عبارتند از:

  • سیم کشی‌ها و یا سوکت موتور دستگاه، دچار مشکل شده است.
  • مقداری از لباسها در بین لاستیک درب ماشین لباسشویی و درام گیر کرده است.
  • سوختن موتور و ایراد دیگر در آن باعث بروز این مشکل شده است.
  • مشکلات مربوط به برد الکترونیکی یا PCB موجب بروز چنین ایرادی شده است.

روش برطرف کردن کد خطای E6

باید لباس‌ها را بررسی کرده که در بین لاستیک درب و درام گیر نکرده باشند و در صورت گیر کردن، آنها را جدا کنید. اگر موتور دستگاه دچار مشکل شده و یا سوخته است، باید تعمیر یا تعویض شود. معیوب بودن رله دستگاه نیز باعث ظهور کد E6 می‌شود. در صورت معیوب بودن رله ماشین لباسشویی آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود. در صورت بروز اتصال کوتاه و یا اشکالات PCB نیز از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

بررسی کد ارور E7 لباسشویی

هر گاه در نحوه و جهت چرخش موتور دستگاه مشکلی به وجود بیاید کد E7 بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود. این مشکل ممکن است به دلایل زیر به وجود آمده باشد:

  • موتور ماشین لباسشویی دوو بر خلاف جهت اصلی می‌چرخد.
  • از کار افتادن و یا معیوب شدن IC موتور نیز باعث بروز اشکال در نحوه چرخش آن می‌شود.
آموزش رفع ارور E7 لباسشویی
برای برطرف کردن این کد باید موتور دستگاه را تعویض کنید

روش برطرف کردن خطای E7

برای رفع این مشکل باید تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی، PCB یا موتور دستگاه را تعویض کند. چنانچه مشکل از IC موتور دستگاه است، با عوض کردن آن، کد ظاهر شده پاک می‌شود.

بررسی ارور E8 لباسشویی

ظاهر شدن کد E8 نشانگر وجود مشکل در موتور دستگاه است. اگر اتصال موتور و یا سیم کشی آن نادرست باشد این ارور به وجود می‌آید. البته به طور کلی از کار افتادن موتور موجب نمایش کد E8 می‌شود.

رفع خطای E8

برای رفع این ارور باید موتور و سیم کشی‌های آن بررسی شده و در صورت لزوم، تعویض شوند. در ادامه کار باید موتور دستگاه چک شود که اگر سوخته و یا خراب شده است، مورد تعویض قرار گیرد.

بررسی خطای E9

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی دوو ارور E9 است. چنانچه مشکلی در سنسور فشار به وجود آید، این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر می‌شود. در اغلب موارد، خرابی و عمل نکردن هیدروستات ماشین لباسشویی موجب بروز این مشکل می‌شود. همچنین اگر سنسور سطح آب نیز دچار ایراد شود، این خطا بروز می‌کند.

طریقه رفع ارور E9

در صورت ظاهر شدن کد E9، اگر مشکل به وجود آمده مربوط به برد دستگاه است، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. ولی اگر سنسور سطح آب معیوب شده است، باید با تعویض یا تعمیر آن، کد خطا را برطرف کنید.

بررسی علت ارور B3 در ماشین لباسشویی

هر گاه دور موتور ماشین لباسشویی، دچار مشکلی شده باشد، کد B3 به نمایش در می‌آید. به عبارت دیگر اگر دور موتور دستگاه در هنگام آغاز گردش آن، به صورت خطا توسط سنسور تشخیص داده شود، اطلاعات آن به برد انتقال یافته و ارور ظاهر می‌شود.

نحوه رفع کد خطای B3

جهت برطرف کردن مشکل دستگاه، باید در ابتدا ولتاژ را اندازه گیری کرده تا از مقدار مورد لزوم کمتر نباشد. اگر ولتاژ در حد مناسبی قرار داشت، باید برد الکترونیکی و سنسور را بررسی و در صورت معیوب بودن، آنها را تعویض کنید.

آموزش رفع خطای B3 ماشین لباسشویی
جهت برطرف کردن ارور ماشین لباسشویی باید ولتاژ آن را اندازه گیری کنید

بررسی کد ارور IB در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی دوو

خرابی در برد ماشین لباسشویی و ایراد در ترانزیستور دو قطبی آن باعث به نمایش درآمدن این کد بر روی صفحه نمایشگر دستگاه می‌شود.

روش برطرف کردن کد خطای IB

جهت برطرف نمودن این خطا با تکنسین متخصص تماس بگیرید.

بررسی علت کد خطای H2

خرابی و ایراد در ترمیستور دستگاه باعث ظاهر شدن این کد می‌شود. یکی از عوامل بروز این مشکل، نصب نادرست یا خرابی ترمیستور است.

روش رفع ارور H2

جهت عیب یابی دقیق این کد باید از تکنسین با تجربه کمک بگیرید. او باید اتصالات ترمیستور را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل در آن، اقدام به تعمیر یا تعویض آن کند.

بررسی کد ارور H4

هر گاه ترمیستور ماشین لباسشویی بیش از اندازه داغ شود، این کد به نمایش در می‌آید. از عوامل دیگر به نمایش درآمدن کد H4 می‌توان به گرم شدن المنت بدون وجود آب، معیوب بودن المنت و وجود مشکل در برد الکترونیکی اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه

روش رفع کد H4

جهت برطرف کردن کد H4 ماشین لباسشویی دوو باید سطح آب دستگاه را بررسی کنید. اگر در سطح آب مشکلی وجود ندارد، المنت حرارتی و برد الکترونیکی دستگاه را از جهت سلامت کنترل کنید. چنانچه المنت و برد دچار مشکل شده است، آنها را تعویض کنید.

بررسی علت به نمایش درآمدن کد H5

به نمایش در آمدن این ارور با دمای آب ارتباط دارد. در اغلب موارد وجود مشکل در المنت حرارتی باعث بروز این ایراد می‌شود. چنانچه دمای آب در برنامه شستشوی لباس پشمی و ظریف، بیشتر از 45 درجه سانتی‌گراد باشد، کد H5 بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود.

طریقه رفع خطای H5

در اغلب موارد برای برطرف کردن این کد خطا باید تکنسین متخصص المنت حرارتی یا ترمیستور را تعویض کند.

علت ارور H6

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی دوو کد ارور H6 است. این کد خطا زمانی به نمایش در می‌آید که مشکلی در المنت حرارتی به وجود آمده باشد. معمولا علت بروز این ارور عدم کارایی المنت است. جهت تست کارایی المنت حرارتی، بررسی کنید که بعد از گذشت 15 دقیقه، دمای آب بالا رفته است یا خیر؟ اگر دمای آب ثابت مانده است، نشانه عدم کارکرد المنت است.

روش رفع کد خطای H6

جهت رفع این ارور، باید تعمیرکار متخصص دوو بررسی‌های لازم را جهت تست سلامت المنت حرارتی و سیم کشی انجام دهد.

بررسی کد ارور H8

چنانچه المنت حرارتی بیش از اندازه داغ شود، این کد ظاهر می‌شود. اغلب مواقع اگر المنت بدون وجود آب در درام، گرم شود، کد H8 به نمایش در می‌آید. البته باید خاطر نشان کرد که چنانچه سطح آب پایین آمده باشد نیز این کد ظاهر می‌شود.

طریقه رفع کد H8

اگر علت بروز این مشکل، کمبود سطح آب باشد، با افزایش مقدار آب، این مشکل برطرف می‌شود. اما اگر برد الکترونیکی یا المنت دچار مشکل شده باشند، باید توسط تعمیرکار تعویض شوند.

بررسی کد خطای PFE

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی دوو خطای PFE است. دلیل ظهور این کد ارور، وجود مشکل در فیلتر پمپ است. مواردی که موجب به وجود آمدن این خطا می‌شود، عبارتند از:

  • بسته شدن فیلتر پمپ تخلیه
  • عدم عملکرد پمپ تخلیه در مدت زمان مرحله خشک کن
  • استفاده از حجم بالای پودر شوینده
  • قرار گرفتن لوله تخلیه در ارتفاع بیشتر از یک متری زمین

نحوه برطرف کردن ارور PFE

در ابتدای کار باید تکنسین مورد نظر، اقداماتی در جهت تمیز کردن و تعویض پمپ تخلیه انجام دهد. حجم استفاده از پودر شستشو را بررسی کند. جهت تخلیه لوله دستگاه، یک مکان مناسب انتخاب کرده و آن را نصب کند.

خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در محل
برای جلوگیری از بروز خرابی بیشتر ماشین لباسشویی برای تعمیر با یک کارشناس تعمیر تماس بگیرید.
تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا