×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

آشنایی با بهترین شیوه ضدعفونی کردن لباس‌ها

بهترین روش های ضدعفونی کردن لباس ها

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در خرداد 1399 نوشته شده بود و در آذر 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

گاهی به دلیل قرارگرفتن در محیط آلوده یا بیمار شدن یکی از اعضای خانواده، ضدعفونی کردن لباس و وسایل، ضروری می‌شود. برای این کار می‌توانید از محلول‌های ضدعفونی خانگی یا صنعتی، لباسشویی و اتو استفاده کنید.

شما می‌توانید با توجه به نوع آلودگی و جنس لباس‌تان روش مناسبی انتخاب کنید. برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه با آچارباز همراه باشید.

اگر لباسشویی شما به خوبی کار نمی‌کند و به دنبال یک تعمیرکار متخصص و قابل اعتماد هستید، می‌توانید به بخش تعمیر ماشین لباسشویی بروید و فرم درخواست تعمیر را پر کنید. کارشناسان آچارباز در کوتاه‌ترین زمان، با شما تماس می‌گیرند تا مشکل شما را رفع کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ضدعفونی کردن لباس‌ها در خانه
ضدعفونی کردن لباس‌ها با لباسشویی
ضدعفونی کردن لباس‌ها با اتو
ا
ستفاده از بخارشوی برای ضدعفونی کردن لباس‌ها
ضدعفونی کردن لباس‌ها در خشکشویی
ضدعفونی کردن لباس‌های بیماران کرونایی

ضدعفونی کردن لباس‌ها در خانه

برای ضدعفونی کردن لباس‌ها در خانه روش‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از لباسشویی، محلول‌های ضدعفونی خانگی و صنعتی، اتوکردن لباس‌ها، خشک کردن آن‌ها در آفتاب از جمله این روش‌ها هستند.

قبل از انتخاب روش مناسب برای ضدعفونی، به برچسب لباس دقت کنید تا روش ضدعفونی به بافت لباس شما آسیب نزند.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

ضدعفونی کردن لباس‌ها با دست

در برخی مواقع لباسی که قصد ضدعفونی کردن آن را داریم قابل شست‌و‌شو با ماشین لباس‌شویی نیست؛ به همین دلیل باید ضدعفونی کردن لباس با دست انجام شود.

ضد عفونی کردن لباس ها با دست
برای ضدعفونی کردن لباس‌ها با دست می‌توانید از محلول‌های خانگی استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید از انواع شوینده‌های خانگی یا صنعتی استفاده کنید. بهتر است در هنگام استفاده از شوینده‌ها از دستکش استفاده کنید.

برخی از بهترین ضدعفونی کننده‌های مناسب برای این کار عبارتند از:

مایع ضدعفونی دتول برای پارچه

دتول، یکی از بهترین ضدعفونی کننده‌های پارچه و لباس است. شما می‌توانید این محلول را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌ها بخرید. برای ضدعفونی کردن لباس، بهتر است یک قاشق غذاخوری از آن را در 500 میلی‌لیتر آب حل کنید. بعد از آماده شدن محلول، لباس‌ها را به مدت 10 دقیقه در آن خیس و سپس آبکشی کنید.

محلول نمک و سرکه سفید

ترکیب سرکه و نمک یک ضدعفونی کننده طبیعی خوب برای پارچه و لباس است. این محلول به بافت پارچه آسیب نمی‌زند. برای این کار، می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید چون سرکه سیب یا انگور ممکن است رنگ لباس شما را عوض کنند. یک لیوان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری نمک را مخلوط کنید تا جایی که نمک حل شود. بعد از آن لباس‌ها را نیم ساعت در محلول رقیق شده، بخیسانید و سپس آبکشی کنید.

اگر قصد دارید برای ضدعفونی لباس‌ها از مواد صنعتی استفاده کنید، اول باید دستورالعمل استفاده از آن برای پارچه و لباس را بخوانید. این مواد باید با آب بیشتری رقیق شوند چون معمولا غلظت زیاد آن‌ها باعث آسیب به رنگ و بافت پارچه می‌شود.

محلول 5 تا 6 درصد وایتکس

 برای ضدعفونی کردن لباس‌های سفید می‌توانید از وایتکس هم استفاده کنید. برای استفاده از این روش:

  1. با توجه به حجم لباس‌ها،مقداری محلول 5 تا 6 درصد آماده کنید.
  2. لباس‌ها را برای مدت 30 دقیقه در آن خیس کنید.
  3. بعد از گذشت این زمان لباس‌ها را آبکشی و خشک کنید.

دهانشویه برای ازبین بردن میکروب‌های لباس

استفاده از دهانشویه هم باعث گندزدایی لباس‌ها می‌شود. برای این کار با توجه به حجم لباس‌ها، مقداری دهانشویه را با آب مخلوط کنید و لباس‌ها را داخل قرار دهید. بعد از گذشت حداقل نیم ساعت آن‌ها را آبکشی کنید.

بهتر است بعد از ضد عفونی کردن، لباس‌های آبکشی شده را در آفتاب خشک کنید. نور آفتاب، خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و می‌تواند میکروب‌زدایی لباس را کامل کند.

ضدعفونی کردن لباس ها با کمک نور خورشید
برای ضدعفونی بهتر لباس ها، بعد از آبکشی آن‌ها را در آفتاب خشک کنید.

اگر قصد دارید برای ضدعفونی لباس ها از مواد صنعتی استفاده کنید، اول باید دستورالعمل استفاده از آن برای پارچه و لباس را بخوانید. این مواد باید با آب بیشتری رقیق شوند چون معمولا غلظت زیاد آن‌ها باعث آسیب به رنگ و بافت پارچه می‌شود.

ضدعفونی کردن لباس‌ها با لباسشویی

اگر شست‌وشو با لباسشویی به لباس شما آسیبی نمی‌زند، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

بهترین تعمیرکار ماشین لباسشویی
برای تعمیر ماشین لباسشویی می‌توانید با آچارباز تماس بگیرید.

قرص ضدعفونی کننده پارچه

این روش برای همه لباس‌ها قابل استفاده است. شما می‌توانید قرص‌های ضدعفونی پارچه را از فروشگاه‌ها تهیه کنید. برای جلوگیری از آسیب به پارچه و لباسشویی حتما دستور استفاده از آن را بخوانید.

تنظیم دمای آب شست‌و‌شو

استفاده از آب گرم یک روش قدیمی برای از بین بردن میکروب‌هاست. آب گرم ممکن است به بافت پارچه شما آسیب بزند؛ پس قبل از استفاده از این روش، برچسب محافظتی لباس را بخوانید. برای لباس‌های سفید و رنگ روشن دمای بین 60 تا 90 درجه سانتی‌گراد و برای لباس‌های تیره، دمای 30 تا 40 درجه مناسب‌تر است.

شست‌و شو با وایتکس

معمول‌ترین روش ضدعفونی کردن لباس با لباسشویی، استفاده از وایتکس است. این روش تنها برای لباس‌های سفید قابل استفاده است. برای ضدعفونی درست لباس‌ها مقدار وایتکس را با توجه به حجم لباس‌های خود انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه

اگر برای ضدعفونی کردن لباس‌ها با لباسشویی از ماده دیگری استفاده می‌کنید، حتما مطمئن شوید که این ماده باعث ایجاد خوردگی دیگ و بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی نشود.

ضدعفونی کردن لباس‌ها با اتو

گرمای اتو هم می‌تواند باعث از بین بردن میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا شود. برای این کار بهتر است، لباس را بشویید تا لکه‌ها و کثیفی‌های آن از بین برود. سپس:

  1. با توجه به جنس پارچه لباس، دمای اتو را را تنظیم کنید.
  2. با دقت همه قسمت‌های لباس را اتو کنید.
بهترین تعمیرکار آنلاین اتو در تهران
برای برطرف کردن مشکلات اتوی خود می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

استفاده از بخارشوی برای ضدعفونی کردن لباس‌ها

 اگر در خانه بخارشوی داشته باشید، می‌توانید از آن هم برای ضدعفونی کردن لباس‌ها استفاده کنید. این روش برای لباس‌هایی که جنس ظریف و حساسی دارند مناسب‌تر است.

برای استفاده از این روش:

  1. ابتدا لباس خود را با استفاده از چوب‌لباسی آویزان کنید.
  2. بخارشوی را روشن و در دما و فشار آن را تنظیم کنید.
  3. حالا همه قسمت‌های لباس را با بخار، ضدعفونی کنید.
خدمات تعمیر بخارشو آچارباز در تهران
برای تعمیر بخارشو خود می‌توانید با آچارباز تماس بگیرید.

بخارشوی به دلیل استفاده نادرست یا ریختن آب شهری درون مخزن آن، خراب می‌شود. اگر این وسیله برقی خانگی شما هم به خوبی کار نمی‌کند می‌توانید در بخش تعمیر بخارشو آچارباز، ثبت درخواست کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

تعمیر بخارشو در محل با آچارباز
تعمیر بخارشو در محل در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک قرار می‌‌گیرد. خراب شدن المنت، قطعی سیم برق و کثیف بودن مخزن از مشکلاتی است که برای این وسیله پیش آمده و شما می‌توانید با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخارشو

ضدعفونی کردن لباس‌ها در خشکشویی

سریع‌ترین و آسان‌ترین روش ضدعفونی لباس‌ها سپردن آن‌ها به خشکشویی است. این روش ضدعفونی نسبت به سایر موارد، هزینه بیشتری دارد؛ اما برای لباس‌هایی با پارچه‌های حساس و ظریف، مناسب‌تر است.

در هنگام تحویل دادن لباس‌ها به مسئول خشکشویی، از او بخواهید که شست‌و‌شوی لباس شما را با بالاترین دمای ممکن انجام دهد تا میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا به طور کامل از بین بروند.

ضدعفونی کردن لباس‌های بیماران کرونایی

برای ضدعفونی لباس‌های بیماران از هر یک از روش‌های بالا می‌توانید استفاده کنید؛ اما بهتر است برای این کار، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • برای دست زدن به لباس‌های بیمار از دستکش استفاده کنید.
  • قبل از ضدعفونی لباس‌ها بهتر است لکه‌های خون، دارو و … را پاک کنید.
  • از ضدعفونی لباس‌های بیمار با لباس سایر اعضای خانواده خودداری کنید.
  • شست‌و‌شوی لباس‌های بیمار را به طور جداگانه انجام دهید.
  • اگر برای ضدعفونی کردن لباس از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید؛ در انتها حتما لباسشویی را ضدعفونی کنید.
  • بهتر است بعد از خشک شدن این لباس‌ها، آن‌ها را اتو کنید تا کاملا ضدعفونی شوند

اتو یکی از وسایل کاربردی در خانه است. آچارباز با کمک افراد متخصص، به راحتی اتوی شما را عیب‌یابی می‌کنند. اگر اتوی شما به خوبی کار نمی‌کند، می‌توانید برای تعمیر اتو به سایت آچارباز بروید و درخواست خود را ثبت کنید.

تعمیر اتو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتوی بخار و اتوی پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
درخواست تعمیر اتو

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا