×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

آیا میتوان از وایتکس در شستشو با لباسشویی استفاده کرد؟

استفاده از وایتکس در شستشو با لباسشویی

لکه دار شدن لباس‌های سفید، مشکلی است که ممکن است همه ما با آن مواجه شده باشیم. اما یکی از راهکارهای رفع لکه از روی لباس‌های سفید، شستشوی لباس با وایتکس است. اغلب ما هنگامی که صحبت از شستشو لباس می‌شود، به یاد ماشین لباسشویی می‌افتیم. اما آیا می‌توان جهت شستشوی لباس‌ها با وایتکس، از آن استفاده کرد؟ در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ داده و پس از معرفی وایتکس، مضرات آن برای ماشین لباسشویی را بیان و در صورتی که همچنان تمایل به استفاده از آن در لباسشویی خود داشته باشید، پس از بیان نکات قبل از ریختن وایتکس در لباسشویی، روش مصرف و محل ریختن وایتکس در لباسشویی را به شما آموزش می‌دهیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

معرفی انواع وایتکس (کدامیک برای لباسشویی بهتر است؟)

آب ژاوال، مایع سفید کننده یا همان وایتکس، اغلب جهت ضد عفونی کردن سطوح و یا از بین بردن لکه از روی اجسام و پارچه‌های سفید استفاده می‌شود. این نوع مایع سفید کننده در دو دسته زیر موجود است:

  • وایتکس کلر دار
  • وایتکس اکسیژن دار
معرفی انواع وایتکس
از وایتکس کلر دار برای ضد عفونی سطوح استفاده کنید.

وایتکس کلر دار، قوی‌تر از وایتکس اکسیژن دار است. اما آسیب بیشتری به فلزات و سایر اجسام وارد می‌کند. در همین راستا اغلب پیشنهاد می‌شود که در صورت لزوم، از وایتکس اکسیژن دار، در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

مضرات وایتکس برای لباسشویی

وایتکس به دلیل هیپوکلرید موجود در خود، با دیگ استیل و فولاد ضد زنگ موجود در لباسشویی، واکنش نشان داده و باعث زنگ زدگی و آسیب به دیگ ماشین لباسشویی، می‌شود. از سوی دیگر، برخورد آن با سایر بخش‌های ماشین لباسشویی نیز ممکن است منجر به تغییر رنگ آن بخش شود. به همین دلیل اغلب توصیه می‌شود، از ریختن وایتکس در داخل ماشین لباسشویی خود، خودداری کرده و لباس را با رعایت نکات ایمنی، به صورت دستی بشویید. همچنین می‌توانید از پودرهای سفید کننده قوی، که این روزها در بازار موجود هستند، به جای وایتکس استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

نکاتی که قبل از ریختن وایتکس در لباسشویی باید رعایت کرد

  • از وایتکس برای شستشوی لباس‌های ابریشم، موهر، پشم، چرم و اسپندکس استفاده نکنید.
  • برای شستشوی لباس با وایتکس، لازم است گرمای آب، در بالاترین درجه باشد. البته پیش از این کار، لیبل روی لباس خود را مطالعه کنید.
نکات قبل از ریختن وایتکس در لباسشویی
توجه کنید که هیچگاه وایتکس را با سایر مواد پاک کننده، مخلوط نکنید. زیرا ممکن است گازهای خروجی از محلول، به ریه شما، آسیب جدی برساند.
  • بیش از پنج دقیقه ماندن وایتکس روی لباس، باعث از بین رفتن بافت آن می‌شود.
  • بعد از شستشوی لباس با وایتکس چندین بار لباسشویی را آب بکشید و مطمئن شوید، وایتکس روی دیگ و یا لاستیک‌های درب، باقی نمانده باشد.

وایتکس به دلیل هیپوکلرید موجود در خود، با دیگ استیل و فولاد ضد زنگ موجود در لباسشویی واکنش نشان داده و باعث زنگ زدگی و آسیب به دیگ ماشین لباسشویی، می‌شود.

محل ریختن وایتکس در لباسشویی

پیشنهاد می‌شود در صورتی که لباسشویی شما، دارای محفظه مخصوص وایتکس باشد، وایتکس را رقیق کرده و درون آن ریخته و یا در غیر اینصورت، آن را از همان درب اصلی، روی لباس‌ها بریزید. هیچگاه از محفظه مخصوص پودر و یا مایع لبسشویی، جهت ریختن وایتکس به درون آن، استفاده نکنید. این کار ممکن است باعث زنگ زدگی و یا اختلال در قطعات مسیر ورود مایع به لباسشویی، شود.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

روش مصرف وایتکس در لباسشویی

اگر ناچار به استفاده از وایتکس در لباسشویی خود هستید و امکان شستشوی دستی لباس با آن را ندارید، برای ریختن وایتکس در لباسشویی، مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا لیبل روی لباس خود را مطالعه کنید و مطمئن شوید که وایتکس به الیاف آن آسیب نمی‌زند.
  • سپس تهویه مناسب را با باز کردن پنجره‌ها و یا درب، ایجاد کنید.
  • پس از پوشیدن دستکش، با توجه به اطلاعاتی که روی بسته وایتکس درج شده است، مقداری از آن را با آب، حل کنید.
  • محلول بدست آمده را روی لباس‌ها و یا داخل محفظه مخصوص، بریزید.
  • بهتر است از دمای 60 و یا بالاتر برای شستشو لباس با وایتکس استفاده شود. اما اگر لباس شما برای شستشو در دمای بالا تولید نشده است، از این کار خودداری کنید.
روش مصرف وایتکس در لباسشویی
باقی ماندن وایتکس روی لاستیک درب، باعث تغییر رنگ آن خواهد شد.

در صورتی که استفاده از وایتکس، باعث آسیب به لباسشویی شما شده است و حال به دنبال راهکاری جهت تعمیر لباسشویی می‌گردید، می‌توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره، با پشتیبانی ما به شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۰۰ تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    اگر از وایتکس در لباسشویی استفاده کنم ضرر داره ؟

  2. برای امتحان مقداری خیلی کمی سرکه در یک لیوان بریزید و یک تک قاشق چای خوری جوش شیرین به آن اضافع کنید ( لیوان را داخل سینی بگذارید ) و واکنش فعل وانفعالات شیمیایی آن را نگاه کنید – اسید موجود در سرکه با جوش شیرین بسرعت ترکیب شده و تولید گاز و کف فراوان میکند , بطوری که از لیوان سر ریز می شود – این واکنش در کثری از ثانیه اتفاق میفتد و بلافاصبه خاصیت اسیدی سرکه و خاصیت ( بازی ) جوش شیرین از بین رفته و مایعی غیر فعال بجا میمااند و البته گاز زیادی هم متساعد میشود – حالا ایین مایع غیر فعال چگونه میتواند باعث تمیز شدن ماشین لباس شویی بشود را از همان تعمیر کار بپرسید

  3. سلام لطفا راهنمایی کنید در صورت ریختن وایتکس قطعات ماشین لباسشویی خراب و پوسیده نمیشود؟
    ممنونم

    1. باسلام
      بهناز عزیز، احتمال خراب شدن و زنگ زدگی قطعات داخلی ماشین لباسشویی، در اثر استفاده از وایتکس وجود دارد، به همین جهت اغلب توصیه می‌شود از موارد شوینده قوی، به جای وایتکس برای شستشو لباسها در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

  4. من فکر میکردم برای اینکه میکروب های داخل لباسشویی از بین بره و داخل ماشین لباسشویی تمیز شه میشه از وایتکس استفاده کرد ولی انگار اشتباه فکر میکردم.

    1. یه تعمیرکاری به من گفت برای تمیز کردن داخل لباسشویی هر چند وقت یکبار مخلوط سرکه و جوش شیرین رو بریز داخل لباسشویی و با دمای بالا و خالی بزن کار کنه. تمام جرمهای داخلش رو میگیره

  5. من همیشه وایتکس اونم از نوع دامستوس که خیلی غلیظه استفاده می کنم. چه خوب که فهمیدم نباید وایتکس رو مستقیم تو مخزن لباسشویی بریزم. تا حالا خراب نشده باشه خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا