×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

این داستان : زودپز برقی یا معمولی

زودپز برقی یا گازی

با زودپزها در مدت زمان کوتاهی می‌توانید غذای مورد نظر خود را درست کنید. در گذشته تنها زودپزهای گازی تولید می‌شدند؛ اما امروزه شاهد رقابت زودپزهای برقی با گازی هستیم. زودپزهای برقی علاوه‌ بر ظاهری زیبا، امنیت بالایی دارند و استفاده از آن‌ها نیز بسیار راحت است.

از سویی دیگر زودپزهای گازی یا روگازی، علاوه ‌بر قیمت مناسب و مصرف کم انرژی، عمر بالاتری در مقایسه با زودپزهای برقی دارد. همچنین تمامی قطعات آن قابل شستشو است؛ در حالی که شستشوی تمامی قطعات زودپزهای برقی به دلیل بخش‌های الکتریکی آن امکان پذیر نیست.

اما کدام یک بهتر است؟ زودپز برقی یا گازی؟ برای پاسخ به این پرسش در این مقاله آچارباز به بررسی و مقایسه قابلیت‌های هر دو مدل زودپز می‌پردازیم تا با شناختی کامل و با توجه به نیاز خود، نسبت به خرید زودپز برقی یا گازی اقدام کنید. اگر زودپز برقی دارید که با مشکل مواجه شده و به دنبال تعمیرکاری حرفه‌ای برای تعمیر زودپز برقی هستید با کارشناسان آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید یا درخواست خود را از همین طریق در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

زودپز برقی یا گازی ؛ بررسی مزایا و معایب

در ادامه با بیان مزایا و معایب زودپز برقی و گازی به شما کمک می‌کنیم، راحت‌تر بتوانید بین زودپز برقی یا معمولی بهترین گزینه را انتخاب کنید:

مزایا و معایب زودپز گازی

زودپز گازی معایب و مزایای زیادی دارد و از مزایای آن می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت ارزان
  • حمل آسان
  • قابلیت شستشوی تمامی قطعات
  • مصرف انرژی کم‌تر
  • عمر طولانی
  • تعمیر آسان
  • سرعت طبخ بالا

از معایب زودپز گازی نیز می‌توان خطر مسدود شدن سوپاپ تخلیه بخار و سوختن غذا در صورت زیاد بودن شعله را نام برد.

مزایا و معایب زودپز گازی
زودپزهای گازی علاوه‌بر قیمت مناسب، عمر طولانی و تعمیر آسانی دارند.

مزایا و معایب زودپز برقی

زودپزهای برقی نیز مزایا و معایب گوناگونی دارند و با بررسی ویژگی‌های آنها می‌توانید در نهایت زودپز برقی یا معمولی را انتخاب کنید. از مزایای زودپز برقی می‌توان به ایمنی بالا، قابلیت زمانبندی طبخ، خاموش و روشن شدن خودکار، کارایی راحت و قابلیت تنظیم دما و فشار اشاره کرد. قیمت بالا نیز از معایب آن محسوب می‌شود.

مزایا و معایب زودپز برقی
زودپزهای برقی علاوه‌بر ظاهری زیبا از ایمنی بالایی برخودار هستند.
پیشنهاد مطالعه

مقایسه عملکرد زودپز برقی با زودپز گازی

زودپزهای برقی و گازی هر کدام عملکرد مختص خود را دارند و به طور کلی با یکدیگر متفاوت هستند. زودپزهای برقی به کمک انرژی الکتریکی فشار لازم برای آماده شدن مواد غذایی را تولید می‌کنند. اما زودپز معمولی یا همان گازی از حرارت شعله مستقیم اجاق گاز برای به جوش آوردن آب استفاده می‌کند. فرایند به جوش آمدن آب در زودپزهای معمولی آهسته‌تر از زودپزهای برقی است ولی باعث ایجاد فشار بیشتر می‌شوند.

مقایسه عملکرد زودپز برقی با زودپز گازی
زودپزهای برقی به کمک انرژی الکتریکی و زودپز گازی از حرارت اجاق گاز برای به جوش آوردن آب استفاده می‌کنند.

در زودپز برقی می‌توانید از طریق تنظیمات آن مشخص کنید در چه مدت زمان و با چه درجه حرارتی غذا آماده شود. پس از آنکه فرآیند طبخ به پایان رسید، زودپز به‌طور خود کار خاموش می‌شود.

از سویی دیگر زودپزهای گازی تنظیمات اتوماتیک ندارند و اگر می‌توانید به طور مداوم به غذای در حال طبخ خود سر بزنید، گزینه مناسب‌تری هستند. هنگام استفاده از زودپز گازی باید مراقب باشید به موقع حرارت گاز را خاموش کنید. همچنین باید دقت کنید که مسیر سوپاپ دیگ زودپز مسدود نشده باشد و بخار به خوبی از آن خارج شود.

تفاوت مهم در عملکرد این دو زودپز سرعت طبخ آن‌هاست. سرعت پخت غذا در زودپزهای گازی به دلیل گسترده‌تر بودن فشار بخار، بالاتر از زودپزهای برقی است.

پیشنهاد مطالعه

مقایسه ابعاد و جنس بدنه زودپز برقی با زودپز گازی

زودپزهای برقی ابعاد بزرگتری نسبت به زودپزهای گازی دارند و فضای زیادتری را اشغال می‌کند. همین موضوع باعث شده تا هنگام انتخاب بین زودپز برقی یا گازی کمی مردد شویم. اما زودپزهای گازی کوچک هستند و به راحتی پس از استفاده می‌توانیم آن را داخل کابینت جای دهیم. همچنین فضای زیادی را هنگام پخت غذا روی گاز اشغال نمی‌کند.

مقایسه ابعاد و بدنه زودپز برقی با زودپز گازی
مهم‌ترین ایراد زودپزهای برقی ابعاد بزرگ آن‌ها و فضای زیادی است که اشغال می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب زودپز برقی یا گازی بهتر است در نظر داشته باشید، قابلیت شستشوی قطعات این زودپزهاست. نمی‌توانیم تمامی قطعات زودپز برقی را به راحتی بشوییم اما زودپزهای روگازی هیچ محدودیتی در شستشوی قطعات ندارند.

از نظر مدل و ابعاد، هر دو زودپز در مدل‌های متنوع با ابعاد مختلف به فروش می‌رسند. زودپزهای برقی در دو نوع آنالوگ و دیجیتال و در ابعاد مختلف تولید شده‌اند و از سویی دیگر زودپزهای گازی با توجه به میزان گنجایش در فرم‌ها و ابعاد گوناگون به فروش می‌رسند.

مقایسه قیمت زودپز برقی با زودپز گازی

زودپزهای برقی به دلیل امکانات و تجهیزات به کار رفته در آن‌ها قیمتی به مراتب بالاتر از زودپزهای گازی دارند. زودپزهای گازی نیز قیمت‌های براساس استیل به کار رفته در بدنه آنها قیمت متفاوتی دارند. اما در مجموع زودپزهای گازی ارزان‌تر از زودپزهای گازی هستند.

مقایسه قیمت زودپز برقی با زودپز گازی
زودپز برقی بخاطر قابلیت‌ها و تجهیزاتی که در آن‌ها به کار رفته شده، قیمت بالایی دارند.

زودپز برقی یا گازی؟ کدام بهتر است؟

در انتخاب زودپز برقی یا گازی نمی‌توانیم تاکید کنیم کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد. خریدن زودپز برقی یا معمولی به نیازهای شما بستگی دارد. اگر شاغل هستید و می‌خواهید طبق زمانبندی مورد نظرتان زودپز روشن و پس از طبخ به طور خودکار خاموش شود، زودپزهای برقی انتخاب بهتری خواهد بود.

اگر خانه‌دار هستید و می‌توانید هر از گاهی به غذای خود سر بزنید، زودپزهای گازی انتخاب معقول‌تری هستند؛ زیرا علاوه‌بر قیمت مناسب، غذا را سریع‌تر آماده می‌کنند و تمامی قطعات آن نیز قابل شستشو هستند.

زودپزهای برقی به دلیل امنیت بالا برای افراد شاغل خارج از منزل مناسب‌تر هستند. اما به خاطر داشته باشید این زودپزها علاوه‌بر قیمت بالا، فضای زیادی را نیز اشغال می‌کنند. در مجموع می‌توانید براساس کارایی مورد نظر خود انتخاب کنید که زودپز برقی بخرید یا زودپز گازی.

اگر زودپز برقی شما کارایی قبل را ندارد و به دنبال تعمیرکاری حرفه‌ای هستید، کافی‌ست روی  تعمیر زودپز برقی بزنید و در خواست خود را ثبت کنید یا با کارشناسان آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر زودپز با آچارباز
تعمیر زودپز برقی در دسته تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه آچارباز قرار می‌گیرد. از بین رفتن روکش، سوت نزدن زودپز و خرابی تایمر از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکاران آچارباز بسپارید.
تعمیر زودپز

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا