کولر گازی

راهنمای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی

تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی

چطور کولر گازی تقلبی و اصلی را از یکدیگر تشخیص دهیم؟ چند وقتی است که با توجه به قیمت‌های گزاف کولرهای گازی در بازار و نمایندگی‌ها، کولرهای گازی تقلبی به علت قیمت مناسب‌ترشان از نمونه‌های اصلی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در این میان با توجه به هزینه‌ای که برای کولرهای گازی می‌پردازیم، باید نسبت به روش‌های تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی آگاهی کامل داشته باشیم.

وبلاگ آچارباز این بار قصد دارد تا در این مقاله شما را با روش‌های تشخیص کولر گازی تقلبی و اصلی از یکدیگر آشنا کند. پس با ما در مقاله “راهنمای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی” همراه باشید تا از سیر تا پیاز هرآنچه که لازم است در زمینه شناسایی کولر گازی اصلی از تقلبی با کمک نام، سریال و کد، اینوتر و … بدانید را در اختیارتان قرار ‌دهیم. کولرهای تقلبی به دلیل کیفیت پایین‌ترشان نسبت به نمونه‌های اصلی، در زمانی کوتاه شما را مجبور به تماس با یک مرکز تعمیرات کولر گازی، خواهند کرد. در این صورت باید دائم بدنبال یک سرویس کار کولر گازی باشید.

چگونه کولر گازی تقلبی و اصلی را از هم تشخیص دهیم؟

کولرهای گازی تقلبی کیفیت لازم را نسبت به هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید، ندارند. از طرفی دیگر این کولرها، گارانتی معتبری نداشته و در صورت بروز مشکل پس از خرید و تحویل کالا، شرکتی پاسخگوی آن نیست و اغلب شرکت‌های خدمات پس از فروش از این کولرها حمایت نکرده و شما با دردسرهای بزرگ‌تری مواجه می‌شوید. در این بخش مقاله قصد داریم که روش‌های تشخیص کولر گازی تقلبی و اصلی را با یکدیگر بررسی کنیم:

بازدهی پایین‌تر، مصرف برق بیشتر، خراب شدن کولر گازی در مدت کوتاه پس از مصرف و یا تعویض قطعاتش، همگی نشان از تقلبی بودن محصول دارد.

1. شناسایی کولر گازی اصلی و تقلبی از روی نام

افرد سودجو اغلب برای جعل نام و مدل کولرهای گازی تقلبی تغییرات خاصی را اعمال نمی‌کنند و با توجه به اینکه هر روز مدل‌های جدید از کولر گازی به بازار عرضه می‌شود، کولر گازی‌های تقلبی همچنان نام یکسانی دارند. حتی گاهی متقلبان از نام “DC inverter” برای تقلب بیشتر در برند اجنرال استفاده می‌کنند. در حالیکه این برند کولرهای گازی اینورتردار نداشته و یا بسیار نایاب هستند. اغلب کولرهای گازی اجنرال تقلبی را با عبارت “OGENERAL ZH” یا ” OGENERAL KIT” در بازار پیدا می‌کنید.

تشخیص کولر گازی تقلبی اجنرال
کولرهای گازی اینورتر دارای بسته بندی شیک و محکمی هستند.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

2. شناسایی کولر گازی اصلی و تقلبی از روی سریال و کد

یکی دیگر از روش‌های تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی، توجه به سریال و کد کولر گازی است. کولرهای گازی اصل شرکت‌های معتبر، محصولاتشان دارای شماره سریال اختصاصی کارخانه و مدل مشخص هستند. به گونه‌ای که شما می‌توانید به راحتی حین خرید کولر گازی با توجه به سریال و مدل دستگاه، محصول را در سایت،‌ به راحتی ببینید. در حالیکه کولر گازی‌های تقلبی دارای سریال و مدل با یک حرف یا عدد اضافه‌تر یا کمتر هستند و شما قادر نیستید با زدن سریال و کد، کولر گازی را در سایت اصلی پیدا کنید.

3. شناسایی کولر گازی اصلی و تقلبی از روی مدل

تغییر برند کولر گازی بی‌کیفیت به یکی از برندهای معتبر و یا تغییر برچسب کولرها از جمله کارهایی است که افراد متقلب از نداشتن دانش فنی خریداران سوء استفاده کرده و کولرهای گازی بی‌کیفیت را به جای کولرهای باکیفیت به مردم می‌فروشند. به طور مثال:

  • کولر گازی 24000 مارک‌های جنرال گلد یا ایوولی را که قیمت کمتری نسبت به برندهای معتبر همچون ال جی، گری و اجنرال دارد با این عناوین و ظرفیت 30000 برچسب‌گذاری کرده و به خریداران نابلد می‌فروشند.
پیشنهاد مطالعه

4. شناسایی کولر گازی اینورتر از کولر معمولی با استفاده از برچسب فنی

توجه به برچسب فنی کولرهای گازی یکی دیگر از روش‌های تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی است. تمامی مدل‌های کولرگازی دارای برچسب روی بسته بندی و پنل کولر گازی هستند. برچسب حاوی اطلاعات دقیقی از قطعات و اجزای کولر گازی، میزان برق مصرفی، مدل دستگاه، نوع گاز مبرد، نوع کمپرسور و کشور سازنده کولر گازی است. حتی شما می‌توانید براساس سریال و مدلی که روی برچسب نوشته شده، کولر گازی را از سایت اصلی جستجو کنید.

برچسب کولرهای گازی اینورتر دار، دارای تفاوت‌های عمده‌ای با کولر گازی‌های معمولی هستند که می‌توان با کمک آنها متوجه شد که کولر گازی اینورتردار است یا خیر!

این اطلاعات عبارتند از:

  • عدد جریان آمپر در کولرهای گازی اینورتر 3.2 خواهد بود در حالیکه در کولرهای گازی معمولی حدود 12 آمپر است.
  • گاز مبرد کولرهای گازی از نوع R410a است در حالیکه کولرهای معمولی گاز مبردشان R22 است.
  • دمای جوش گاز کولرهای گازی اینورتر نوع R410a، منفی 52 سانتی‌گراد است، در حالیکه دمای جوش گاز مبرد مدل R22، منفی 41 درجه سانتی‌گراد است. (دمای جوش نشان دهنده بازدهی کولرهای گازی است که هرچه بیشتر باشد، کولر گازی محیط را سردتر می‌کند.)
  • کمپرسور کولرگازی اینورتر و معمولی با یکدیگر متفاوت است. میزان آمپر کولر گازی اینورتر، یک چهارم کولر گازی معمولی، کار می‌کند.
  • قیمت، هزینه تعمیر و سرویس کولرهای گازی اینورتر بسیار بیشتر از کولرهای معمولی است.
  • هزینه برق مصرفی کولرهای گازی اینورتر بسیار کمتر از کولرهای گازی معمولی است.
تشخیص کولر گازی معمولی از اینورتر
تغییر مارک کشور سازنده از جمله روش‌های تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی است. به طور مثال کولرهای گازی گری، اگرچه آمریکایی هستند، اما در چین تولید شده و نمونه‌های اصلی آن‌ها باید برچسب Made in china پیدا کرد. در حالیکه نمونه‌های تقلبی آنها Made in U.S.A یا پرچم آمریکا را دارد.

5. شناسایی کولر گازی اصلی و تقلبی از روی نحوه کارکرد

عملکرد کولرهای گازی تقلبی در گذر زمان کاهش پیدا می‌کند. در کنار تفاوت فاحش قیمت کولرهای گازی اصلی با نمونه‌های تقلبی آنها، بازدهی پایین‌تر، مصرف برق بیشتر، خراب شدن کولر گازی در مدت کوتاه پس از مصرف و یا تعویض قطعاتش، همگی نشان از تقلبی بودن محصول دارد.

پیشنهاد مطالعه

6. تشخیص گارانتی اصلی کولر گازی

تشخیص گارانتی اصلی کولر گازی یکی دیگر از روش‌های تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی است. به منظور بررسی اصالت گارانتی باید شماره سریال شرکت ارائه دهنده خدمات را در سامانه شماره ملی اداره ثبت شرکت‌ها، بررسی کنید. نکته بعدی اینکه شرکت‌های اصلی، شماره تماس و وبسایت خود را روی برچسب کالا نصب می‌کنند. این شرکت‌ها دارای هولوگرام خاصی هستند که به راحتی می‌توان از شرکت‌های تقلبی آنها را تشخیص داد.

گارانتی کولر گازی
کولر گازی‌های اصل دارای 5 سال گارانتی کمپرسور و 2 سال قطعات داخلی هستند، نصب این کولرها اغلب رایگان است.

در ادامه جدولی از شرکت‌های تولید کننده کولر گازی و شرکت گارانتی با ذکر نام برند کولر گازی در اختیارتان قرار می‌دهیم:

برند کولر گازی شرکت گارانتی کننده برند کولر گازی شرکت گارانتی کننده
کولر گازی ال جی گلدیران کولر گازی اکسترا ایر اکسترا ایر
کولر گازی سامسونگ سام سرویس کولر گازی هومکس هوم سرویس
کولر گازی مدیا بانیان کولر گازی سام شرکت گروه آتی
کولر گازی ایران رادیاتور ایران رادیاتور کولر گازی تک الکتریک بدر الکتریک
کولر گازی گرین پشم شیشه پاریس کولر گازی میتسوبیشی دامون سرویس
کولر گازی گری تهویه نیا کولر گازی شارپ آکام تجارت سپهر
کولر گازی تی سی ال توسعه تجارت گلزار کولر گازی هیوندای هیوا سرویس
کولر گازی تهویه تهویه کولر گازی چیگو دامون سرویس
کولر گازی تراست توانگر اعتماد پاسارگاد کولر گازی ایرجنرال ایرجنرال
کولر گازی توشیبا بدر تک الکتریک کولر گازی وستن ایر اورین تهویه آوا
کولر گازی هایسنس زرین کولر گازی ایساتیس ایساتیس
کولر گازی اجنرال تهویه نیا کولر گازی آکس پاک سرویس
کولر گازی بوش تاش سرویس کولر گازی AEG پارسا سرویس

کولرهای گازی بی‌کیفیت و تقلبی حتی گاهی بدون نام و برچسب سازنده و به قصد فریب مردم وارد کشور می‌شوند و به نام برندهای معتبر توسط افراد سودجو فروخته می‌شوند. در اینصورت بعد از مدت کوتاهی قطعات مهمی مثل کمپرسور کولر دچار خرابی می‌شود. چنانچه کمپرسور شما دچار مشکل شده است باید کارکرد آن را تست کنید. ما در مقاله «روش های مختلف تست کمپرسور کولر گازی» نحوه بررسی کمپرسور را  به طور کامل آموزش داده ایم. می‌توانید با مطالعه آن خودتان کمپرسور را تست کنید.

همچنین اگر به دنبال یک نصاب حرفه‌ای و ماهر هستید، می‌توانید از خدمات سرویس کولر گازی آچارباز برای نصب کولر گازی اینورتر، اسپیلیت، پنجره‌ای، دیواری و ایستاده و تعمیر و سرویس گازی و … استفاده کنید. کافی است سفارش‌تان را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز به ثبت برسانید تا نیروهای ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما بیایند.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا