×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

هر ساله دمای هوا از اواسط فصل بهار رو به گرما می‌رود باتوجه به تغییرات اقلیمی زمین، این گرما نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و در بسیاری از مناطق کولر آبی جوابگو برای خنک کردن محیط نیست. در این زمان کولر گازی گزینه ای مناسب برای شماست.

اما با توجه به اینکه قیمت خرید کولر گازی بالاست باید در زمان خرید به نکاتی دقت کنید که به کمک آنها بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید؛ در این صورت خیال‌تان چند سال از بابت دستگاه راحت می‌شود و دائم نیاز به سرویس کار کولر گازی برای انجام تعمیرات کولر گازی نداشته باشید. در این مقاله راهنمای خرید کولر گازی را به طور کامل برای شما گردآوری کرده‌ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

با انواع کولر گازی آشنا باشید

1- کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره ای از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مدل‌های کولر گازی است. کولرهای گازی پنجره ای سیستمی یکپارچه و یک تکه دارند، کمپرسور کولر و همچنین فن آن در یک دستگاه قرار دارند و نیازی به نصب تجهیزات جانبی ندارند. کولر گازی پنجره ای به راحتی در پنجره نصب می‌شود و حتی می‌توانید آن را در کانال کولر هم جا بدهید و ظاهر مرتب‌تری داشته باشید.

این نوع کولر گازی برای کسانی که جابجایی زیادی دارند مناسب است و نیازی هم به کانال کشی و لوله کشی ندارد، فقط باید هنگام انتخاب و خرید آن به سایز کولر توجه کنید که برای سایز پنجره یا کانال شما مناسب هست یا خیر. در نظر داشته باشید کولر گازی پنجره ای کم صدا نیست، اگر صدای کمپرسور شما را آزار می دهد بهتر است این نوع کولر را انتخاب نکنید. مصرف انرژی در کولرهای گازی پنجره ای بالاست، ضمن اینکه کنترل از راه دور ندارند و اگر این موضوع برایتان مهم است در انتخاب این کولر کمی بیشتر فکر کنید. چنانچه می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره کولر گازی پنجره‌ای بدست آورید می‌توانید مقاله «» را مطالعه کنید.

کولر پنجره ای
کولر گازی پنجره ای قیمت پایینتری به نسبت سایر کولرگازی ها دارد اما پرمصرف تر و پر صدا تر است.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

2- کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل هم مانند کولر گازی پنجره ای یک تکه است و فقط یک لوله خرطومی برای خروج گرمای موتور به پشت آن متصل است. نصب کولرگازی پرتابل نیازی به وسیله یا ابزار خاصی ندارد و به دلیل وجود چرخهای زیر آن می توانید دستگاه را به هر محلی از منزل یا محل کارتان منتقل کنید. این نوع از کولرگازی هم به دلیل اینکه یک تکه است و موتور کمپرسور کولر هم داخل همین دستگاه تعبیه شده صدای زیادی تولید می کنند. البته که صدای کولر گازی پرتابل از صدای کولر پنجره ای کمتر است. ظرفیت سرمایش و گرمایش این نوع کولرهای قابل حمل از کولر گازی های ثابت کمتر است، دلیل آن هم همین یک تکه بودن دستگاه است، هر قدر ظرفیت تهویه هوا بالاتر باشد صدای موتور هم بیشتر خواهد بود. قدرت تولید هوای خنک کولر گازی پرتابل از اسپلیت کمتر است اما برای محیط های 20 الی 30 متری کارایی خوبی دارند. چنانچه تمایل دارید درباره کولر گازی پرتابل اطلاعات بیشتری بدست آورید، می‌توانید مقاله «کولر گازی پرتابل چیست + مزایا و معایب کولر گازی پرتابل» را مطالعه کنید.

کولر گازی پرتابل
کولر گازی پرتابل نیازی به نصب شدن در مکان خاصی ندارد، قابل حرکت است و صدای کمتری نسبت به مدل پنجره ای دارد.

پیشنهاد مطالعه

3- کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده بر خلاف مدل هایی که تا به حال گفتیم، دو تکه هستند و فضای بیشتری را اشغال می‌کند. پنل داخلی ابعاد بسیار بزرگی دارد که گوشه‌ای از فضا را می‌گیرد و پنل خارجی هم به همان نسبت بزرگ است. قدرت تهویه هوا و تولید سرمایش و گرمایش در کولر گازی های ایستاده و پرتاب باد در آنها زیاد است و درنتیجه استفاده از آنها برای فضاهایی مثل منزل مناسب و به صرفه نیست.

از کولرهای گازی ایستاده برای سرمایش و گرمایش فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌ها، کافه، تالارهای پذیرایی، مساجد، بیمارستان و … استفاده می شود. کولرهای ایستاده با اینکه روی دیوار نصب نمی شوند اما به این معنا نیست که قابل حمل هستند.

کولر گازی ایستاده
کولر گازی ایستاده بیشتر برای مکان های بزرگی که تعداد افراد زیادی در آن رفت آمد دارند مناسب است.

4- کولر گازی اسپلیت

رایج‌ترین نوع کولر گازی، کولرهای اسپلیت هستند که از دو بخش تشکیل شده‌اند. یک بخش پنل داخلی است که داخل فضای ساختمان قرار می‌گیرد و بخش دیگر هم پنل خارجی است که داخل تراس، بیرون از پنجره و یا پشت بام قرار می‌گیرد که صدای موتور کولر به فضای داخل منتقل نشود.

کولرهای گازی اسپلیت که به آنها کولر گازی دو تکه هم گفته می شود، به دلیل بی صدا بودنشان یا تولید حداقل میزان صدا و خنکی مطبوعشان بیشترین محبوبیت را در میان کولرهای گازی برخوردارند.

کولر گازی اسپلیت
گولر گازی اسپلیت از پرفروش ترین انواع کولر های گازی است

کولرهای اسپلیت با توجه به اینکه روی دیوار نصب می‌شوند، فضای خیلی کمی از خانه را اشغال می‌کنند. پس اگر فضای کوچکی دارید، بهترین گزینه برای شما کولرهای گازی اسپلیت است. البته این نوع کولر نسبت به مدل‌های پرتابل و پنجره‌ای از قیمت بالاتری برخوردار است اما نکته‌ی مثبت آنها مصرف برق کمترشان است.

نصب این کولرها باید حتما توسط متخصص این کار صورت بگیرد. زیرا برای حفظ زیبایی فضا باید لوله‌های مسی این نوع کولر داخل دیوار کار شوند که این امر نیازمند مهارت بالا و ابزار تخصصی است.

در حال حاضر مدل های اسپلیت دو پنله  یا اسپلیت مولتی پنل هم در بازار موجود است که یک کمپرسور را به دو پنل متصل می کند و برای مکان هایی که یک پنل جوابگو نیست از این مدل می توانید استفاده کنید. برای آشنایی با تفاوت‌های اسپلیت با سایر کولرهای گازی می‌توانید مطلب «اسپلیت چیست؟ تفاوت اسپلیت با کولر گازی» را مطالعه کنید.

راهنمای خرید انواع کولر گازی
کولرهای اسپلیت دارای دو پنل داخلی و خارجی هستند.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

5- کولر گازی خورشیدی

مانند هر وسیله برقی، از کولرهای گازی نیز می‌توانید به صورت خورشیدی استفاده کنید. در اینصورت دیگر نیازی نیست که هزینه زیادی برای پول برق پرداخت کنید. همچنین حتی در زمان قطعی برق نیز می‌توانید از انرژی ذخیره شده در باتری این پنل‌ها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله «آشنایی با کولر گازی خورشیدی و طرز کار آن» را بخوانید.

راهنمای خرید کولر گازی خوب

حالا که انواع کولر گازی را شناختیم بهتر هست عوامل موثر در انتخاب کولرگازی مناسب را بررسی کنیم.

1. به ظاهر کولر توجه کنیم

توجه به ظاهر و طراحی برای خرید کولر گازی از نکات بسیار مهم است. بعد از نصب کولر، چیزی که شما در دکور مشاهده می‌کنید پنل آن است. حال اگر ظاهر پنل زیبا نباشد، وجود آن و دیدن هرروزه پنل با آن شکل نه چندان دلچسب، شما را آزار خواهد داد. پس در حین خرید کولر گازی توجه به زیبایی ظاهری هم از اهمیت بالایی برخوردار است. البته هرچه پنل زیباتر باشد، به طور قطع قیمت بیشتری خواهد داشت.

در حال حاضر پنل کولرهای گازی در شکل ها و رنگ های متنوعی به فروش می رسد، با توجه به اینکه تعویض کولر گازی فقط به دلیل اینکه ظاهر متناسبی با معماری و چیدمان شما ندارد، به صرفه نیست، بهتر است قبل از خرید حتما ظاهر دستگاه را به دقت بررسی کنید.

برآورد قیمت خرید کولر گازی
کولرهای گازی در حال حاضر با چندین مدل و رنگ به فروش میرسد

2. برآورد قیمت

یکی از عوامل موثر در خرید کولرگازی، قیمت آن و متناسب بودن با بودجه شماست. برای این دستگاه قیمت های کاملا متنوعی در بازار وجود دارد و این باعث می شود گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشید. انواع کولر گازی در برندهای مختلف در حال حاضر در بهار 99 از قیمت حداقل 4 میلیون تومان شروع می شود، هر قدر قدرت و امکانات کولر گازی بیشتر باشه قیمت آن هم بالاتر خواهد بود.

3. انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ، یکی از مهمترین راهنمایی هاییست که در زمان خرید کولر گازی به آن نیاز دارید. قبل از خریدن کولر کازی باید تحقیقات کاملی در زمینه متراژ و قدرت کولر به عمل آورید و از متخصص مشورت بگیرید تا دستگاهی مناسب با فضای خود انتخاب کنید. اگر کولر کوچک باشد، محیط را کمتر از آنچه انتظار دارید خنک می‌کند، اگر هم بیش از حد بزرگ باشد، فضا را بسیار خنک و غیرقابل تحمل می‌کند و رطوبت اتاق را از بین خواهد برد و فضا را خشک می‌کند و مدام مجبورید دستگاه را روشن خاموش کنید.

پیشنهاد مطالعه


انواع کولرهای گازی، اسپلیت های پنجره ای، داکت اسپلیت،دیواری، ایتنورتر یا غیر اینورتر ظرفیت های متنوعی دارند. چیزی که باید در این زمینه به آن دقت کنید میزان خنک کنندگی کولرگازی است. این میزان با یک عدد نمایش داده می شود پس این عدد یکی از مهمترین مولفه های انتخاب کولر گازی مناسب و خوب برای شماست. پس ظرفیت کولر گازی برحسب متراژ شما باید درنظر گرفته شود.

ظرفیت خنک کنندگی کولر گازی
مهمترین معیار برای خرید کولر گازی متراژ محلی است که در آن نصب می شود

4. ظرفیت خنک کنندگی کولر گازی یا BTU

توان خنک کنندگی،توان مبرد، توان سرد سازی همگی از معادل های واحد BTU هستند. معیار BTU برساعت (واحد بریتانیایی دما British Thermal Unit) به مقدار گرمایی گفته می شود،که یک پوند(453 گرم) اب را از دمای 60 درجه فارینهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.

قدرت خنک‌کنندگی کولرهای گازی BTU نام دارد که مضربی از 1000 است. یعنی هرچه کولر قدرت خنک‌کنندگی بیشتری داشته باشد، پس BTU بالاتری هم دارد. برای مثال کولر گازی 8000 سامسونگ، قدرت خنک‌کنندگی کمتری نسبت به 18000 سامسونگ دارد.

موتور بعضی از مدل های کولر گازی را برای مناطق جغرافیایی خاصی ساخته اند، مثلا عضی مدل ها ویژه مناطق گرم و مرطوب هستند که قیمت بالاتری دارند، مثل کولرگازی با کمپرسور پیستونی تراپیکال

برای هر یک از گروه های آب و هوایی میزان btu مشخصی در نظر گرفته می شود، همچنین شرایط ساختمان و حتی جایی که کولر را در آن نصب میکنید هم در انتخاب میزان خنک کنندگی موثر است. برای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ ، به ازای هر متر مربع متراژ 400 الی 600 BTU باید در نظر گرفته شود، اگر فضای شما در طبقات بالاییست هر متر مربع 600 تا 800BTU مناسب است. برای محاسبه سرانگشتی ظرفیت کولر گازی این موارد را هم در نظر بگیرید:

  • اگر خانه یا محلی که کولر را برای آن تهیه می کنید آفتابگیر باشد 10 درصد به محاسبات خودتان اضافه کنید
  • اگر خانه یا محلی که کولر را برای آن تهیه می کنید آفتابگیر نیس 10 درصد از محاسبات خودتان کم کنید.
  • اگر قصد دارید کولرگازی را در آشپزخانه نصب کنید 10 دصد به محاسباتتان اضافه کنید.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

برای خرید کولر گازی باید ظرفیت کولر گازی برحسب متراژ را در کنار دیگر ویژگی های آن را در نظر بگیرید ویژگی های زیر در بیشتر شدن یا کمتر شدن btu مورد نیاز موثر است:

  • حجم فضا را با محاسبه طول و عرض و ارتفاع اتاق به دست بیاورید.
  • ارتفاع سقفتان چقدر است؟ ارتفاع سقف ساختمان ها به طور معمول 2.7 تا 3.0 متر است. اگر سقف از این مقدار بلندتر باشد باید ظرفیت اسپلیت بالاتر برود.
  • جمعیت و تعداد افرادی که در محیط شما در رفت و آمد هستند چه تعداد است؟ هر جمعیت بیشتر باشد ظرفیت کولر گازی باید بیشتر باشد. به ازای هرنفر ۶۰۰BTU باید به ظرفیت خود اضافه کنید.
  • نوع اتاقتان چیست، اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق جلسات و…
  • پنجره های ساختمان به چه سمتی هستند و سایز آنها چقدر است، ساختمان هایی که پنجره هایی رو به غرب یا جنوب دارند در تابستان گرمترند.
  • عایق بندی سقف و دیوار ساختمان به چه صورت و از چه جنسی است، آیا روی پرده ها سایبان یا از داخل پرده وجود دارد؟
  • آب و هوای منطقه شما به چه صورت است.

5. جدول انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ
جدول انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ محیط

6. تفاوت کولر گازی اینورتر با معمولی

کولرهای گازی اینورتر یا کم مصرف، نسل جدید کولرها هستند و این روزها، این اصطلاح بیشتر به گوشمان می‌رسد. کولرهای گازی قدیمی دارای کمپرسور دور ثابت بودند و نحوه‌ی عملکرد آنها به این صورت بود که، ابتدا کولر را روی یک دمای مشخصی تنظیم می‌کردند. سپس کولر از طریق ترموستات، دمای محیط را تشخیص می‌داد و با یکی شدن دمای محیط و دمای تنظیم شده روی کولر، موتور یا کمپرسور کولر خاموش می‌شد.

برای مثال، شما کولر را روی دمای 18 درجه تنظیم می‌کنید و به محض اینکه دمای اتاق به 18 درجه برسد، سنسور این یکی بودن دما را حس کرده و موتور کولر به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.در مدت زمانی که کولر خاموش است، ترموستات در حال تشخیص دمای محیط است و بلافاصله در صورت تغییر دما، دوباره کولر روشن خواهد شد.این خاموش و روشن‌ شدن‌های پی‌درپی موجب متوالی به موتور کولر شک الکتریکی وارد کرده و در نهایت مصرف برق افزایش خواهد یافت.

در مدل‌های جدید کولر گازی مشکل مصرف برق حل شده و سیستم عملکرد تنظیم دما تغییر کرده است. در این کولرها به جای سیستم کپرسوهای دور ثابت از کمپرسورهای دور متغیر استفاده شده است.عملکرد این کولرها به این صورت است که به محض رسیدن دمای محیط به دمای موردنظر، موتور خاموش نمی‌شود، بلکه دور موتور کاهش می‌یابد. از این رو شوک الکتریکی به موتور کولر وارد نخواهد شد. همچنین صدای کولرهای اینورتر دار هم کمتر است.

تفاوت کولر گازی اینورتر با معمولی در قیمت، این است که کولرهای اینورتردار از مدل های قدیمی بدون اینور تر گرانتر است اما در نظر داشته باشید هزینه کمتر برق آن بعد از مدتی این گرانتر بودن را پوشش می‌دهد اما مدل های قدیمی در عوض ارزانتر بودن مصرف برق زیادی دارند. البته تعمیرات کولر گازی در کولرهای اینورتر دار به دلیل تجهیزات دیجیتالی آن گرانتر و همچنین حساس تر است و برای تعمیر آن باید حتما از متخصص کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

7. EER درکولر گازی به چه معناست

EER مخفف کلمه Energy Efficiency Ratio و به معنای نسبت راندمان انرژی برای دستگاه‌های خنک‌کننده است. وجود برچسب EER روی دستگاه‌های خنک‌کننده به این معنا است که چه مقدار از انرژی الکتریکی به سرما تبدیل می‌شود. هرچقدر که EER دستگاه به حرف A برچسب نزدیک‌تر باشد، کولر قدرت خنک‌کنندگی بیشتری دارد.

اگر یک کولر گازی 1800 btu/h با گرید A انتخاب کنید به نسبت کولری با گرید G بیش از 40 درصد در مصرف برق و هزینه صرفه جویی کرده اید. اگر هم یک کولر با گرید A با کولری با گریدD جایگزین شود 25 درصد صرفه جویی کرده اید.

eer کولر گازی
میزان برق مصرفی کولر گازی را به راحتی از روی دفترچه کلا و برچسبی که روی آن چسبیده است پیدا کنید.

8. صدای کدام کولر گازی کمتر است

بزرگ‌ترین حسن یک کولر گازی اسپلیت، کم صدا بودن آن است. از این رو باید کولری انتخاب کنید که حداقل میزان صدا را تولید کند. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، کولرهای پنجره‌ای و پرتابل صدای زیادی دارند. به طور قطع صدای زیاد کولر موجب آزار شما خواهد شد. در حین خرید به عدد db که روی بسته‌بندی و یا دفترچه دستگاه نوشته شده توجه کنید و یا از فروشنده اطلاعات کلی در رابطه با صدای کولر را جویا شوید.

البته این صدا باید صدای متعارف موتور و کمپرسور باشد، گاهی اوقات کولر گازی صدای غیر معمولی می‌دهد که می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، مثلا افتادن جسم خارجی به داخل پنل بیرونی، در صورت بروز این اتفاقات حتما باید از یک سرویس کار کولر گازی کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

9. پرتاب باد

یکی از مباحث مهم در راهنمای خرید کولر گازی، میزان پرتاب باد کولر گازی است، پرتاب باد به این معناست که کولر شما باد خنک را تا چه فاصله می تواند انتقال بدهد. معمولا این مقدار را با معیار متر اندازه می‌گیرند. در فناوری های جدید کولر گازی، شما می توانید میزان پرتاب باد را هم تنظیم کنید. مثلا برای زمان هایی که فضای اتاق شلوغ است پرتاب باد را بیشتر کنید و برعکس.

10. کولر گازی با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی

کولر گازی را هم مثل خیلی دستگاه های دیگر می توان بدون گارنتی خرید و یا با کمی هزینه بیشتر آن را با گارانتی تهیه کرد. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که کولرهای گازی گارانتی دار معمولا به همراه برخی تجهیزات نصب آن فروخته می شود، مانند لوله های مسی. سوالی که خیلی از کاربران می پرسند این است که آیا کولر گازی از بانه بخریم یا خیر، یا فرق کولر گازی بانه با تهران در چیست.

در شهر بانه هم مانند خیلی از شهرهای مرزی ایران، بسیاری از لوازم برقی با برندها و قیمت هایی بعضا بهتر و ارزانتر از تهران قابل خریداری است. بعضی از این دستگاه ها با گارانتی و بعضی بدون گارانتی به فروش می رسند اما اگر تصمیم گرفته اید کولر گازی خودتان را از شهرهای مرزی خریداری کنید، حتما به شرایط خرید آن دقت کنید.

آیا دستگاه گارانتی خواهد داشت،آیا در شهر شما این دستگاه نمایندگی دارد و نصب آن توسط نمایندگی انجام می شود؟ آیا شرایط خاصی برای سرویس کولر گازی مورد نظرتان و یا تعمیر آن وجود دارد؟ لوازم جانبی کولر مانند لوله مسی یا حتی کنترل دستگاه و همچنین پر بودن گاز آن را حتما بررسی کنید. خرید کولر گازیهای نقلبی پس از مدتی شما را متحمل هزینه‌های بالایی خواهد کرد. با مطالعه مقاله «راهنمای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی» می‌توانید به راحتی کولر گازی اصل را تشخیص دهید.

11. کولر گازی چند هزار بخریم؟

چه تعداد کولر گازی مناسب است؟ برای تعیین تعداد و ظرفیت کولر گازی مورد نیازتان حتما باید از مشاور و کارشناس فروش دستگاه کمک بگیرید، چون این موضوع به خیلی از عوامل بستگی دارد. اگر متراژ خانه شما بالاست بهتر است دو یا چند کولر گازی تهیه کنید، این کار به صرفه تر از خرید یک کولر گازی با قدرت بالاست، چون این کار باعث استفاده بیش از حد از کولر می شود و به زودی باید از خدمات تعمیر کولر گازی استفاده کنید، همچنین مصرف برق شما هم بالاتر می رود.

در حالت کلی، برای اتاق های خوب کولر های گازی 9000 تا 12000 کفایت می کند، برای منزل مسکونی با متراژ 70متر تا 100 متر یک کولر گازی 24000 می تواند جوابگو باشد. البته این اعداد به شرایط آب و هوایی محل شما هم خیلی وابسته است. در ای زمینه می توانید از کارشناسان فروش در برندهای معتبر و یا تجربه دوستان خود هم استفاده کنید.

12. نوع کمپرسور

در حال حاضر سه نوع کمپرسور کولر گازی وجود دارد، کمپرسور پیستونی، کمپرسور روتاری، کمپرسور اسکرول. بیشتر کولرگازی های بازار دارای کمپرسورهای روتاری هستند. کمپرسورهای روتاری سر و صدا و مصرف انرژی کمتری به نسبت کمپرسورهای پیستونی دارند و از کمپرسورهای اسکرول ارزانترند. البته کمپرسورهای اسکرول بهترین کارایی را دارند اما به نسبت قیمت بالاتری دارند.

پیشنهاد مطالعه

معرفی برندهای کولر گازی خارجی و ایرانی

حالا که با انواع کولر گازی براساس کارکرد آشنا شدید، وقت آن رسیده که به معرفی برندهای کولر گازی خارجی و ایرانی بپردازیم. به دلیل مزیت‌های متعدد کولر گازی، این وسیله در بسیاری از خانه‌ها و اداره‌ها یافت شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. همین عامل موجب شده، شرکت‌های خارجی و داخلی بسیاری مدل‌های مختلفی از کولر گازی را به بازار عرضه کنند. اسنوا، ایران رادیاتور، ایساتیس و…برخی از برند‌های ایرانی، در زمینه تولید کولر گازی هستند. ال جی، سامسونگ و اجنرال نیز از برند‌های شناخته شده و پرطرفدار خارجی کولر گازی هستند. در ادامه به معرفی هر یک از برند‌های گفته شده می‌پردازیم.

نکات و راهنمای خرید کولر گازی ایساتیس

یکی از بهترین و شناخته شده ترین مارک‌های ایرانی، در زمینه تولید لوازم گرمایشی و سرمایشی برند ایساتیس است. تمامی کولر‌های گازی ایساتیس از قابلیت سرمایش و گرمایش برخوردار بوده و ظرفیت هوادهی متنوعی دارند. کولر‌های گازی ساخته این برند، مصرف انرژی بسیار کمی داشته و از فیلتر یونیزه برای پاکسازی جریان هوا بهره مند هستند. تمامی مدل‌های کولرگازی اسپلیت دیواری ایساتیس، در حدود 2 سال گارانتی دارند. در حال حاضر، قیمت کولر گازی ایساتیس از هفت میلیون شروع شده و به پانزده میلیون می‌رسد.

هنگام خرید کولر گازی ایران رادیاتور به چه نکاتی توجه کنیم؟

شرکت ایران رادیاتور، فعالیت خود را از دهه شصت شروع کرده است، اما در زمینه تولید کولر گازی سابقه و تجربه این شرکت به سال 1395 بر می‌گردد. کولر‌های گازی ایران رادیاتور، در 5 ظرفیت مختلف با کمپرسور‌های روتاری با BTU 900 الی 3000 و با قابلیت سرمایش و گرمایش تولید شده‌اند. قطعات به کار رفته درون این کولر گازی، دارای 18 ماه گارانتی و کمپرسور آن دارای 5 سال گارانتی است. با توجه به اطلاعات گفته شده کولر گازی ایران رادیاتور، مناسب هوای معتدل و خنک است و برای مناطق گرمسیری مناسب نیست. با توجه به آخرین لیست قیمت‌ها، حداقل قیمت کولر گازی ایران رادیاتور از 10 میلیون شروع شده و به 18 میلیون تومان می‌رسد.

راهنمای خرید کولر گازی ایران رادیاتور
کولر گازی ایران رادیاتور، حداقل ظرفیتی برابر با 900 btu دارد

آشنایی با راهنمای خرید کولر گازی اجنرال

یکی از شناخته شده ترین و پرفروش ترین برند‌های کولر گازی در بازار ایران، اجنرال است. کولر گازی این برند، مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و موتور آن بسیار کم صدا است. قطعات به کار رفته در این کولر گازی ژاپنی، از استحکام بالایی برخوردار است. کولر گازی اجنرال مدل‌های مختلفی داشته و همین عامل باعث شده مشتری حق انتخاب‌های زیادی داشته باشد. برخی از مدل‌های کولر گازی اجنرال با ظرفیت‌های متنوع، انتخاب عالی برای مناطق گرمسیری هستند. برای آشنایی بیشتر با کولر گازی اجنرال می توانید مقاله « تفاوت کولر گازی جنرال و اُجنرال » را مطالعه کنید.

خرید کولر گازی ال جی، یک انتخاب عالی

یکی از بهترین محصولات، در زمینه تجهیزات سرمایشی، کولر گازی ال جی است. کم صدا بودن، قابلیت شناسایی موقعیت مکانی، قابلیت ایجاد گرمایش و سرمایش، پرتاب باد 10 متری، حالت خواب عمیق و فیلتر‌های چندگانه تنها برخی از ویژگی و قابلیت‌های مختلف محصولات متنوع ال جی است. کولر‌های گازی اسپلیت ال جی با حداقل ظرفیت 9000 و حداکثر ظرفیت 50000 BTU  به بازار عرضه می‌شوند. برای خرید محصولات ال جی از جمله کولر گازی، می‌توانید به سایت گلدیران مراجعه کرده و محصولات این برند را مشاهده کنید. در حال حاضر حداقل قیمت کولر گازی ال جی، از 6 میلیون شروع شده و به 39 میلیون تومان می‌رسد.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی سامسونگ

یکی از بهترین برند‌ها در زمینه تولید لوازم خانگی، برند کره‌ای سامسونگ است. طراحی منحصر به فرد، استفاده از فناوری‌های جدید و گارانتی و خدمات پس از فروش سطح بالا، باعث شد این برند در بازار طرفداران زیادی پیدا کند. تنوع در مدل و ظرفیت کولر‌های گازی سامسونگ بسیار بالا بوده و این برند کولر‌های گازی را در مدل‌ها و اسامی مختلفی مانند good، better، new borocay، max4، max و… به بازار عرضه می‌شود. هر یک از اسامی گفته شده، دارای زیر مجموعه‌ای از کولر‌ها با ظرفیت‌های مختلف هستند.

به عنوان مثال کولر گازی سامسونگ مدل good-AR25KCFS دارای ظرفیت 24000 هزار و پرتاب باد تا 14 متر است. این کولر می‌تواند تا دمای 54 درجه سانتی گراد، کار کند. حداقل قیمت کولر گازی سامسونگ 8 میلیون و حداکثر آن در حدود 33 میلیون است.

راهنمای خرید کولر گازی سامسونگ
کولر‌های گازی برند سامسونگ بسیار متنوع بوده و از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلفی بهره مند هستند

معرفی کولر گازی گری

یکی از معتبر‌ترین برند‌ها در زمینه تولید کولر گازی، برند گری است. این برند چینی در سال 1991 تاسیس شد و به دلیل ساختار زیبا، طراحی خاص و تنوع در مدل در بازار وسایل سرمایشی بسیار پرطرفدار شده است. بدنه و قطعات این کولر از استحکام بالایی برخوردار بوده و مصرف انرژی بسیار کمی دارد. ایستاده، پرتابل، پنجره‌ای و اسپلیت برخی از مدل‌های کولر گازی گری هستند.

کولر گازی اینورتر گری مدل I’ SAVE-H12H1  با قابلیت سرمایش و گرمایش، برای آب و هوایی معتدل بسیار مناسب بوده و عملکرد آن کم صدا است. این کولر از گاز مبرد R410A برای تامین انرژی استفاده می‌کند. حداقل قیمت کولر گازی گری، از 8 میلیون شروع شده و به 30 میلیون می‌رسد.

خرید کولر گازی اسنوا، بهترین برند

اسنوا یکی از بهترین برند‌های ایرانی، در زمینه تولید لوازم خانگی است. یکی از محصولات این برند، کولر گازی بود که در دو مدل ایستاده و دیواری تولید و به بازار عرضه می‌شد. قطعات و متریال به کار رفته در این کولر گازی، درجه یک و دارای 24 ماه گارانتی بود. کولر گازی اسنوا در ظرفیت‌های 9000 تا 48000 BTU  تولید می‌شد و دارای قابلیتی مانند تمیز کردن اتومات و تصفیه هوا بود.

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر را انتخاب کنید!

اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید، انتخاب یک وسیله سرمایشی مناسب می‌تواند، به بزرگ‌ترین چالش شما تبدیل شود. در ادامه مهم‌ترین عاملی که به شما، در انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر کمک می‌کند را معرفی خواهیم کرد. بهتر است قبل از انتخاب و خرید کولر گازی، از فروشنده در مورد کمپرسور به کار رفته در آن سوال کنید. کمپرسور‌ها از نظر شرایط استفاده، به سه دسته T1، T2 و T3 تقسیم می‌شوند. کمپرسور‌هایی که در دسته T1 قرار می‌گیرند، برای مناطقی با آب و هوای معتدل و نیمه گرم تا دمای 47 درجه مناسب هستند، اما کمپرسور‌های T3 برای مناطق گرمسیر که دمای آن‌ها تا 57 درجه نیز می‌رسد کاربرد دارند. طبیعی است که انتخاب کمپرسور T1 برای مناطق گرم، درست نخواهد بود. زیرا قدرت کمپرسور کولر گازی، برای خنک کردن محیط کافی نیست. از طرفی انتخاب کمپرسور T3 هم برای مناطق نیمه گرم اشتباه است، زیرا باعث افزایش مصرف انرژی خواهد شد. کمپرسور‌های T2 نیز، برای مناطق خنک و معتدل مناسب هستند. کولر گازی اوجنرال و گری دو مارک مناسب، برای کولر گازی مناطق گرمسیر هستند.

بهترین کولر گازی برای شمال ایران

شمال ایران آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد، بنابراین بهتر است کولری را انتخاب کنید که موتور یا کمپرسور آن در دسته T1 قرار بگیرد. زیرا همانطور که اشاره کردیم، موتور T1 مناسب مناطقی با آب و هوای معتدل است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. وقتتون بخیر
    اتاق خوابمون دریچه کولر آبی نداره و اصلا تو فصل تابستون خنک نمیشه به این فکر افتادم که براش کولر گازی بگیرم . چون فقط برای یه اتاق میخوام از اون کولر استفاده کنم چه مدلی رو پیشنهاد میدین؟

    1. باسلام
      ثریا عزیز، با توجه به اینکه تمایل دارید فقط برای یک اتاق از کولر استفاده کنید، می توانید کولر گازی با ظرفیت کم یا کولر گازی پرتابل خریداری کنید. تا در صورت تمایل بتوانید آن را به محل های دیگر جابه جا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا