×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

کولر گازی پرتابل چیست + مزایا و معایب کولر گازی پرتابل

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در بهمن 1399 نوشته شده بود و در اسفند 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

کولر گازی پرتابل به نوعی از کولرگازی‌ها گفته می‌شود که فقط دارای یونیت داخلی است و کمپرسور درون آن نصب شده است. اغلب این نوع کولرگازی‌ها در محیط‌هایی نصب می‌شوند که فضای کافی برای نصب کندانسور ندارند و

کولر گازی پرتابل به نوعی از کولرهای گازی  گفته می‌شود که فقط دارای یونیت داخلی است و کمپرسور آن هم درون یونیت داخلی قرار دارد. اغلب این نوع کولرها در محیط‌هایی نصب می‌شوند که فضای کافی برای نصب کردن کندانسور (بخش بیرونی اسپلیت) وجود ندارد.

چنانچه شما هم قصد خرید کولر گازی پرتابل را دارید، باید با مزایا و معایب آن آشنا باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل متعدد است که از جمله آنها می‌توان به راندمان بالای انرژی، نصب راحت، قابلیت گرمایش و سرمایش و … اشاره کرد. در کنار این ویژگی‌های مثبت، سنگینی و صدای زیاد این دستگاه‌ هم نقطه منفی عملکرد آن‌هاست.

انتخاب درست دستگاه هنگام خرید تنها مرحله اول است، سرویس و تعمیرات کولر گازی به موقع آن هم نقش مهمی در افزایش عمر و کارکرد بهتر دستگاه دارد. چنانچه به دنبال یک سرویس کار کولر گازی با تجربه در این زمینه هستید می‌توانید در آچارباز درخواستتان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولرگازی پرتابل به نوعی از کولرهای‌گازی قابل حمل گفته می‌شود که به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب و جابجا کنید. برخلاف کولرگازی‌های پنجره‌ای، اسپلیت و داکت اسپلیت که باید روی دیوار نصب شوند، این نوع کولرگازی روی زمین قرار می‌گیرد و مکان زیادی را اشغال نمی‌کند.  از کولرگازی پرتابل می‌توانید در منزل، محیط اداری، تجاری و … استفاده می‌شود.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

کولر گازی پرتابل چگونه کار می کند؟

کولر گازی پرتابل هوای گرم و مرطوب محیط را می‌گیرد و به کمک لوله‌ای که در آن قرار دارد، هوا را به پنجره نصب شده و بیرون منتقل و هوای خنک و خشک را به محیط وارد می‌کند. این کار کولر گازی پرتابل به واسطه دو موتور داخلی انجام می‌شود.

کولر گازی پرتابل چیست
بهترین مکان برای قرار دادن کولر گازی پرتابل کنار پنجره و پریز برق است.
پیشنهاد مطالعه

کولر گازی پرتابل مناسب چه کسانی است؟

کولرهای گازی پرتابل اغلب برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کولر خود را جابه‌جا کنند. به طور مثال برای فردی که مستاجر است، خریدن کولر گازی کار منطقی به نظر نمی‌رسد، در نتیجه می‌توان برای استفاده از باد خنک کولر گازی، کولر گازی پرتابل برای دستگاه خریداری کرد. علاوه بر آن استفاده از کولر گازی پرتابل برای استفاده در خانه یا شرکت‌هایی که فضای بیرونی مناسب برای نصب کردن کندانسور اسپیلت را ندارند هم مناسب است. در این شرایط تنها با استفاده از کولر گازی پرتابل می‌توان هوای خنک و مطبوع محیط را فراهم کرد.

کولرگازی‌های پرتابل جوابگوی محیط‌های بیشتر از ۴۰ متر نیستند و توانایی خنک کردن کامل محیط بزرگ را ندارند

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل چیست؟

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل به ویژگی و عملکردهای آن‌ها وابسته است. مهم‌ترین ویژگی‌ برای کولر گازی پرتابل از دید کاربران از کاربران، موارد زیر است:

  • میزان پرتاب باد مناسب
  • قیمت مناسب
  • عملکرد دوگانه دستگاه (گرمایشی و سرمایشی)
  • نصب راحت
  • قابلیت جابه‌جایی
  • مصرف نوع برق سه فاز و تک فاز
  • سازگار با نوع آب و هوای محیط
  • تعداد پنل‌ها استاندارد
  • مدل و نوع کمپرسور مناسب (اسکرال، روتاری، T3، پیستونی)
  • اینورتر بودن آن، که کمک بزرگی به کم مصرف بودن کولر گازی قابل حمل می‌کند
  • گرفتن فضای کم به دلیل کوچک بودن
  • دارای فیلتر و امکانات مناسب جهت تثبت هوای محیط شما است
  • میزان گرمایش و سرمایش این نوع کولر گازی بر حسب واحد BTU (واحد اندازه‌گیری سیستم تهویه مطبوع) است.
  • فیلترهای قابل شست‌وشو با دسترسی آسان
  • قابلیت تنظیم خاموشی خودکار
  • راندمان انرژی بالا
  • مجهز بودن به سیستم تهویه تصفیه هوا و رطوبت‌زایی
معایب و مزایای کولر گازی پرتابل
کولر گازی قابل حمل می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که در مکان اجاره‌ای زندگی می‌کنند. چرا که ‌می‌توان آن را به راحتی جابجا و نصب کرد.

معایب کولر گازی پرتابل

کولرهای گازی پرتابل در کنار تمام ویژِگی‌های خوب، معایبی هم دارند. از جمله مهم‌ترین معایب گازی پرتابل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن زیاد دستگاه:

 علت سنگینی کولر گازی پرتابل، قرار گرفتن کندانسور و هواساز درون یک محفظه است.

  • سر و صدای زیاد:

 به دلیل اینکه کندانسور همراه با هواساز است، سروصدای کمی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای شما آزار دهنده باشد.

محل نصب کردن کولر گازی پرتابل
کولر گازی پرتابل را بهتر است مطابق با آب و هوای محیط انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • مناسب نبودن برای فضاهای بزرگ:

کولرگازی‌های پرتابل جوابگوی محیط‌های بیشتر از 30 متر نیستند و توانایی خنک کردن کامل، محیط بزرگ را ندارند. در نتیجه دمای محیط به درستی تنظیم نخواهد شد.

پیشنهاد مطالعه
  • نیاز به خروجی هوا:

این نوع کولر گازی برای انتقال گرما به محیط بیرون، نیاز به یک خروجی دارد. در اغلب خانه‌ها این خروجی خاص وجود ندارد؛ به همین دلیل این کولر باید در کنار پنجره قرار بگیرد و خروجی آن مانند شکل زیر به پنجره وصل شود.

کولرگازی پرتابل در مناطق معتدل
کولر گازی‌ پرتابل بهتر است در مناطق خیلی گرم استفاده نشوند؛ زیرا قدرت این دستگاه‌ها از اسپلیت کم‌تر است.

  فراموش نکنید که مزایای این دستگاه بسیار بیشتر از معایب آن است. اگر قصد خرید یکی از این کولرهای گازی را دارید، با در نظر گرفتن مزایا و معایب کولر گازی پرتابل و با توجه به کیفیت برندهای موجود در بازار، انتخاب خود را انجام دهید. به عنوان نکته آخر به شما توصیه می‌کنیم برای افزایش عمر مفید دستگاه خود و جلوگیری از خرابی‌های پرهزینه، بهتر است سرویس کولر گازی را به صورت دوره‌ای انجام دهید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    من ساکن بندر عباسم یک کولر گازی پرتابل دارم که دوتا جا برای خروج آب داره. چند روزی میشه که از لوله ی بالاییش آب خارج نمیشه. مشکلی داره از یه لوله آب خارج نشه؟

    1. با سلام
      فرید عزیز، اگر کولر شما در تولید باد سرد دچار اختلال نیست؛ خارج نشدن آب از آن ایرادی ندارد. زیرا خروج آب از کولر گازی به دلیل رطوبت است. ولی اگر دستگاه در تولید باد خنک به مشکل خورده باید از یک کارشناس فنی کمک بگیرید. ممکن است کمپرسور خراب یا گاز کولر تمام شده باشد. شما می‌توانید درخواست تعمیر کولر گازی خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا