×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

راهنمای نصب کولر گازی پرتابل

راهنمای نصب کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل به نوعی از کولرگازی‌های قابل حمل گفته می‌شود که کاربردی شبیه به سایر کولرگازی‌ها دارند با این تفاوت که این نوع کولرگازی را به راحتی می‌توان از این اتاق به اتاق دیگر و یا مکان دیگر منتقل کرد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که پس از جابجایی چطور کولر گازی پرتابل را نصب کنیم؟ در ادامه این مقاله شما را به صورت کامل با چگونگی نصب کولرگازی پرتابل آشنا خواهیم کرد.

در مقاله راهنمای نصب کولر گازی پرتابل، قصد داریم دو روش نصب صحیح کولر گازی پرتابل در کنار پنجره و نحوه نصب کولرگازی پرتابل بدون نیاز به پنجره را به شما آموزش دهیم.

روش اول: نصب صحیح کولر گازی پرتابل در کنار پنجره

زمانی که کولرگازی روی حالت تابستانه است، باید راهی برای خروج گرمایش گرفته شده از محیط، وجود داشته باشد و به همین علت است که اغلب کولرگازی‌ها را کنار پنجره نصب می‌کنند. قبل از نصب کولرگازی پرتابل، ابتدا باید یک مکان مناسب برای نصب آن بیابید. بهترین مکان برای نصب این نوع کولرگازی‌ها، کنار پنجره و پریز است، چرا که در این حالت برای خروج گرما، نیاز به شیلنگ کوچکتری خواهید داشت.
در صورتی که قصد دارید خودتان کولر گازی پرتابل را نصب کنید، می‌توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید اما اگر در دسترس نبود. خواندن این مقاله به شما در این راه کمک خواهد کرد. برای نصب صحیح کولر گازی پرتابل در کنار پنجره، مراحل زیر را طی کنید:

نصب کولر گازی پرتابل کنار پنجره
در صورتی که مطابق با روش گفته شده در این مقاله اقدام به نصب کولر گازی پرتابل خود کنید مطمئنا به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • در مرحله اول باید کولر گازی را از کارتن خارج کرده و آن را روی سطح صاف و بدون شیب قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که حداقل 10 الی 15 سانت از دیوار و پریزهای برق فاصله دارد.
  • سپس باید پنجره را برای نصب صفحه مهر و موم، آماده کنید.
  • به این ترتیب باید پنجره را باز کرده و یا اینکه شیشه را به صورتی که مماس با صفحه مهر و موم باشد، برش دهید.
  • صفحه مهر و موم را روی پنجره، پیچ و مهره کنید تا به صورت ثابت درون آن قرار گیرد.
  • شیلنگ موجود در کارتن را خارج کرده و یک سر آن را به آداپتور A و سر دیگر آن را به آداپتور B وصل کنید.
  • سپس شیلنگ متصل به قسمت آداپتور A را به یونیت متصل کنید
  • سر دیگر شیلنگ که آداپتور B را به آن وصل کرده‌اید را محکم به صفحه مهر و موم پنجره، متصل کنید.
  • در آخرین مرحله کولر گازی پرتابل را به برق متصل کنید.
  • سپس آن را روشن کرده و دمای آن را به دلخواه و مطابق با دمای محیط تنظیم کنید.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
روش نصب کولر گازی پرتابل
در تصویر بالا مرحله قرار دادن شیلنگ خروجی درون کیت (صفحه مهر و موم) را مشاهده می‌کنید.

نکته قابل توجه پس از نصب این است که شیلنگ را بررسی کنید و از اتصالات آن مطمئن شوید، چرا که به کمک این شیلنگ هوا و رطوبت‌های محیط به بیرون منتقل می‌شود. وجود نشتی در شیلنگ، باعث گرم شدن محیط و عملکرد نامناسب کولرگازی، خواهد شد.

مشکل بزرگتر بودن کیت پنجره از پنجره را چگونه رفع کنیم؟

قبل از خرید کیت، بهتر است ابتدا پنجره را اندازه گیری کرده و کیت مناسب خریداری کنید. اغلب اندازه کیت‌ها، برابر با 93 الی 197 سانتی‎متر است.
در صورتی که کیت پنجره، بزرگتر یا کوچکتر بود، می‌توانید از قطعات تخته سه لایه و یا پلکسی گلاس، برای تنظیم آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

روش دوم: نصب کولر گازی پرتابل بدون نیاز به پنجره

در روش نصب کولر گازی پرتابل بدون نیاز به پنجره، نیز مانند روش قبل عمل می‌کنیم با این تفاوت که به جای خارج شدن هوای گرم از پنجره از مکان دیگری که در ادامه بیان می‌کنیم‌، هوای گرم و رطوبت محیط خارج می‌شود. از آنجایی که ممکن است در برخی محیط‌های اداری و یا اتاق خواب‌ شما پنجره وجود نداشته باشد، می‌توانید به کمک این روش، کولرگازی خود را نصب کنید.

نصب شیلنگ به کیت در کولر گازی پرتابل
شیلنگ خروجی را به کیت پیچ و مهره می‌کنید.

استفاده از بالای درب برای نصب کولرگازی پرتابل:

در محیط‌هایی که دارای درب‌های کشویی شیشه‌ای هستند، اغلب از بالای درب برای خروج گرمای گرفته شده از محیط، استفاده می‌شود. در این روش اغلب به کمک پلکسی و یا تخته چوب‌های سه لایه و شیلنگ را به بیرون منتقل می‌کنند. البته بهتر است در نظر داشته باشید که در این حالت باز و بسته شدن درب، به سختی انجام خواهد شد.

سقف سوراخ دار:

راه پیشنهادی بعدی این است که می‌توانید شیلنگ کولر گازی پرتابل را به سقف سوراخ دار نصب و از این طریق گرمای گرفته شده را به بیرون از محیط منتقل کنید.

سقف کاذب:

در صورتی که سقف محیط مورد نظر شما از نوع سقف کاذب بود به راحتی می‌توانید، شیلنگ کولر را به داخل سقف کاذب متصل کنید تا گرما به آن‌جا منتقل شود. اما این روش به دلیل ورود گرما به سقف و خنک نشدن محیط، پیشنهاد نمی‌شود.

دریچه‌های تهویه هوا:

اگر سقف کاذب دارای دریچه‌های تهویه هوا باشد می‌توان شیلنگ خروجی را به آن‌ها متصل کرد.

سوراخ کردن دیوار :

سوراخ کردن دیوار هم در صورتی که می‌خواهید مدت زیادی از این دستگاه استفاده کنید، می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد. در این حالت اگر تصمیم دارید که دیوار را سوراخ کنید، بهتر است که یک پیمانکار، دیوار را به صورت اصولی سوراخ و شیلنگ خروجی را به آن متصل کند.

استفاده از دودکش بخاری، شومینه و… برای خروج گرمای کولرگازی پرتابل:

خارج کردن گرمایش حاصل از محیط به کمک دودکش بخاری، شومینه و … هم یکی از بهترین راه‌های پیشنهادی است. اما نکته‌ای که در این روش باید به آن توجه شود این است که پیش از هر چیز، از مسدود نبودن دودکش مطمئن شوید و سپس آن را به دودکش متصل کنید.

وجود نشتی در شیلنگ، باعث گرم شدن محیط و عملکرد نامناسب کولرگازی، خواهد شد.

استفاده از دودکش برای کولر گازی پرتابل
در صورتی که کولرگازی پرتابل شما دچار مشکل شد و توانایی تعمیر و عیب یابی آن را نداشتید، می‌توانید از تیم تخصصی آچارباز در تهران کمک بگیرید.

در این مقاله به صورت کامل شما را با روش نصب کولر گازی پرتابل آشنا کردیم، در صورتی که این نوع کولرگازی را تهیه کردید و نتوانستید به کمک این مقاله آن را نصب کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از مراکز معتبر نصب، عیب یابی و تعمیر کولر گازی درخواست کارشناس کنید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام،،من کولر پرتابل جنرال زد اچ گرمایشی و سرمایشی خریدم برای استفاده در شمال،،متاسفانه دفترچه راهنما نداره،،چند روز از بخاری اون استفاده کردم،غافل از اینکه از خروجی پشت دستگاه آب خارج شده بود و تمام فرش و موکت رو خیس کرد،،شیلنگ گرفتم برای خروج آب و چند روز از سرمایش اون استفاده کردم،،ولی هیچ آبی از شیلنگ خارج نمیشه!!سه تا خروجی داره و من نمیدونم که شیلنگ رو باید به کدام خروجی وصل کنم!!لطفا راهنمایی کنید،ممنون

    1. با سلام
      مهدی عزیز، شلنگ های مربوطه در اثر مدلها در خروجیهای دایره ای شکل قرار داده می شوند.

    1. با سلام
      سارا عزیز، نظر شما که انرژی بخش تیم آچارباز است.

  2. سلام
    پارسال صاحبخونه مون یه کولر پرتابل خریده بود برای آشپزخونه شون میگفت خیلی خوب خنک می کنه منم میخوام امسال یه کولر برای اتاق دخترم بخرم فقط میخوام بدونم صداش از کولر آبی بیشتره یا نه .
    دخترم خیلی به صدا حساسه
    ممنون

    1. با سلام
      زهرای عزیز، طبق گزارشات اعلام شده، اغلب صدای کولر های پرتابل به اندازه یا حتی بیشتر از کولر آبی است. در صورتیکه به صدای آن حساس هستید، میتوانید با یونولیت برای اطراف کولر درست کنید تا از انتشار صدا به بیرون جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا