کولر گازی

راهنمای کنترل کولر گازی ال جی

راهنمای کنترل کولر گازی ال جی جدید

یکی از اصلی‌ترین وسایل برقی‌های موجود در منزل در فصول گرم سال کولر گازی است. با وجود کاربردهای مختلفی که کولرهای گازی دارند، بدون شک کنترل و استفاده از آن‌ها پیچیده‌تر از کولرهای آبی است. کنترل کولر گازی بهتر است با توجه به دفترچه راهنما انجام شود، در غیر این صورت به کمک صفحات اینترنتی که دارای اطلاعات کامل و دقیقی می‌توانید این کار را انجام دهید. در ادامه این مقاله راهنمای کنترل کولر گازی ال جی را ارائه می‌دهیم، با ما همراه باشید. اگر پس از مطالعه این مقاله به کمک تعمیرکار نیاز داشتید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر کولر گازی یا سرویس کولر گازی را در سایت آچارباز ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

راهنمای کنترل کولر گازی ال جی

در این بخش از مقاله قصد داریم راهنمای کنترل کولر گازی ال جی را ارائه دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید و با زدن دکمه‌های اشتباه به آن آسیبی وارد نکنید.

کنترل کولر گازی ال جی اینورتر دارای دکمه‌های متفاوتی است، که هرکدام کار خاصی را انجام می‌دهند و برای بهره‌مندی از آن‌ها باید راهنمای کنترل کولر گازی ال جی را مطالعه کنید.

عملکرد دکمه های کنترل کولر گازی ال جی

  • دکمه ON/OFF: این دکمه مختص خاموش و روشن کردن کولر گازی است و با فشردن این دکمه در صورتی که کولر روشن باشد خاموش می‌شود و در صورت خاموش بودن روشن می‌شود.
  • دکمه MODE: این دکمه جهت تنظیم سرمایش، گرمایش، رطوبت زدایی، گردش هوا و خودکار بودن کولر گازی تعبیه شده است؛ برای مثال: اگر کولر را برای فصل تابستان راه اندازی می‌کنید و نیاز به سرمایش آن دارید، دکمه را فشار دهید و زمانی که علامت مربوط به سیستم سرمایش روی صفحه نمایش آن نمایش داده شد، کولر روی حالت سرمایش تنظیم است و باد خنک به بیرون منتقل می‌کند.
  • دکمه‌های با علامت بالا و پایین: در راهنمای کنترل کولرگازی ال جی به این نکته اشاره شده است که این دکمه‌ها جهت تنظیم دمای هوا روی کنترل تعبیه شده‌اند.
  • دکمه FAN SPEED: به کمک این دکمه می‌توان سرعت فن داخلی را تنظیم کرد.
  • دکمه JET: در راهنمای کنترل کولرگازی ال جی اینورتر کاربرد این دکمه را سرعت بخشیدن به عملکرد خنک یا گرم کردن محیط است.
  • دکمه CLEAN: این دکمه برای تمیز کردن خودکار دستگاه است.
  • دکمه SWING: در راهنمای کنترل کولر گازی ال جی پلاسما گلد، این دکمه را جهت تنظیم عمودی و افقی جهت جریان باد کولرگازی معرفی کرده‌اند.
پیشنهاد مطالعه

شناخت علائم روی کنترل امری بسیار مهم است؛ چرا که پس از خریداری این دستگاه، اگر به درستی آن را تنظیم نکنید ممکن است با مشکلات روبرو شوید، پس بهتر است راهنمای کنترل کولر گازی ال جی قدیمی و جدید را به صورت دقیق و کامل مطالعه کنید.

راهنمای کنترل کولر گازی ال جی طرح لبخند
دمای کولرگازی در فصول گرم سال و در حالت متعادل باید روی 24 درجه باشد.

راه اندازی عملکردهای کولر گازی ال جی با کنترل

در قسمت قبل کارایی هر دکمه روی کنترل را برای شما توضیح دادیم و شما با توجه به آن‌ها می‌توانید تنظیمات مختلف را به‌درستی روی کولر گازی خود انجام دهید و از عملکردهای مختلف آن به‌راحتی استفاده کنید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
  • سیستم سرمایشی
    جهت راه اندازی سیستم سرمایشی کولر با توجه به راهنمای کنترل کولر گازی ال جی قدیمی و جدید، ابتدا باید کولر را روشن کنید و سپس دکمه MODE را فشار دهید، زمانی‌که علامت برف روی صفحه نمایش افتاد سپس اقدام به تنظیم دمای آن به کمک دکمه‌های بالا و پایین می‌کنید، دمای کولر را با توجه به میزان دلخواه خود بین 17 تا 30 تنظیم می‌کنید.
  • سیستم گرمایشی
    زمانیکه دستگاه را روشن می‌کنید، سپس نوبت به انتخاب عملکرد آن می‌رسد؛ با توجه به راهنمای کنترل کولر گازی ال جی در این مرحله باید دکمه MODE را فشار دهید و زمانی که علامت خورشید روی صفحه نمایش را مشاهده کردید، باید بدانید که کولرگازی شما روی حالت گرمایش است و سپس دمای آن را تنظیم کنید.
  • سیستم حالت خواب
    دکمه SLEEP مختص انجام اینکار است و زمانی که قصد دارید سیستم پس از مدت زمان معینی خاموش شود، از این دکمه استفاده می‌کنید. با فشردن دکمه SLEEP، روی صفحه نمایش کنترل علامت ستاره مشاهده و حالت خواب کولر فعال می‌شود.
    سیستم رطوبت زدایی
    این قابلیت کولر جهت خارج کردن رطوبت محیط است و با اینکار از بروز هرگونه قارچ، کپک و … در محیط منزل، کار و … جلوگیری ‌می‌شود.
    برای فعال کردن این سیستم با توجه به راهنمای کنترل کولر گازی ال جی اینورتر پس از روشن کردن کولر باید دکمه MODE را فشار دهید و پس از مشاهده علامت قطره آب روی صفحه نمایش به صورت خودکار این قابلیت تنظیم خواهد شد.
پیشنهاد مطالعه
  • سیستم تصویه پلاسما
    این سیستم روی همه کولرگازی‌ها تعبیه نشده است و اکثر کولر گازی‌های ال جی اینورتر از آن‌ بهره‌مند شده‌اند که جهت از بین بردن میکروب و باکتری‌های موجود در هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیستم فن
    از دیگر کاربردهای کولرگازی استفاده از سیستم فن است. برای راه‌اندازی این سیستم باید ابتدا دکمه MODE را فشار دهید تا علامت فن را روی صفحه نمایش مشاهده کنید، پس از مشاهده علامت پره‌های فن روی صفحه نمایش مطمئن باشید که سیستم فن فعال شده است.
  • سیستم تغییر جهت باد
    جهت تغییر مسیر باد کولر گازی می‌توان از دکمه SWING استفاده کرد. با فشردن این دکمه پره‌های افقی یا عمودی شروع به حرکت می‌کنند؛ در صورتی که می‌خواهید باد کولر گازی در تمام محیط بچرخد بهتر است آن را در همین حالت رها کنید و در غیر اینصورت می‌توانید زمانی که باد به نقطه مد نظر شما خورد دوباره دکمه SWING را بزنید تا در همان حالت بماند.
  • سیستم تنظیم سرعت فن پنکه
    در راهنمای کنترل کولر گازی ال جی به این نکته اشاره شده است که با زدن دکمه FAN SPEED می‌توان سرعت کار کردن فن را افزایش داد و یا اینکه دوباره سرعت آن را کاهش داد.
  • سیستم تغییر دمای سریع کولر گازی

این عملکرد در سیستم‌های جدید کولرهای گازی ال جی به کار برده شده است، اغلب نام این سیستم را JET HEAT و JET COOL می‌نامند.

این کار توسط دکمه‌ای با نام JET انجام می‌شود و پس از فشردن آن، سیستم در مدت زمان حدودا نیم ساعت با تمام قدرت خود شروع به کار می‌کند و سیستم اگر روی حالت سرمایش باشد دمای محیط را به پایین‌ترین دما می‌رساند و در صورتی که روی حالت گرمایش باشد دمای محیط را به بالاترین درجه ممکن می‌رساند و سپس به حالت عادی خود باز می‌گردد. این حالت پیشفرض است و نمی‌توان آن را روی دمای خاصی تنظیم کرد.

کنترل کولر گازی ال جی اینورتر دارای دکمه‌های متفاوتی است، که هرکدام کار خاصی را انجام می‌دهند و برای بهره‌مندی از آن‌ها باید راهنمای کنترل کولر گازی ال جی را مطالعه کنید.

راهنمای کنترل کولر گازی ال جی اینورتر وی
جهت محافظت از کنترل کولر گازی بهتر است آن را در جایگاه مناسبی که برای آن روی دیوار نصب کرده‌اید، قرار دهید.

در این مقاله آچارباز سعی کردیم راهنمای کولر گازی ال جی را با توضیحات کامل ارائه دهیم تا راحت‌تر بتوانید از امکانات این محصول بهره ببرید. درصورت نیاز به تعمیر کولر گازی و یا سرویس کولر گازی که باید به صورت دوره‌ای انجام شود، می‌توانید با کارشناسان فنی آچارباز از طریق شماره 02154591616 در تماس باشید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا