×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

اسپلیت چیست؟ تفاوت اسپلیت با کولر گازی

تفاوت اسپلیت با کولر گازی

این روز‌ها کولر گازی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که، برای مشتریان وسایل سرمایشی پیش می‌آید این است که، تفاوت اسپلیت با کولر گازی چیست؟

با رسیدن موج گرما، اغلب اوقات افراد تصمیم به خرید یک وسیله سرمایشی مناسب می‌گیرند. وقتی برای خرید به مغازه‌های مختلف مراجعه می‌کنند، با کالا‌های متفاوتی روبرو می‌شوند که قابلیت‌های متنوعی نیز دارند. در هنگام خرید وسایل سرمایشی بزرگ‌ترین سوالی که مشتریان با آن روبرو خواهند شد این است که تفاوت اسپلیت با کولر گازی چیست؟ در این مقاله به این تفاوت‌ها پرداخته و جواب این سوال را خواهیم داد.

چنانچه شما به درستی مدل کولر گازی خود را انتخاب کنید، می‌توانید با سرویس اسپلیت در زمان مناسب و نگهداری اصولی، از آن برای چندین سال با خیال راحت استفاده کنید. تعمیرکار کولر گازی آچارباز تمامی خدمات مربوط به کولر گازی را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام می دهند.

کولر اسپلیت چیست ؟

قبل از اینکه به تفاوت اسپلیت با کولر گازی بپردازیم، ابتدا باید بدانیم اسپلیت چیست و چه ماهیتی دارد. اسپلیت یا اسپیلت ( که واژه ی مورد استفاده مردم در مورد این نوع کولر است) نسل جدیدی از کولر‌های گازی است که به خاطر مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت فراوانش، توانسته در بین کاربران وسایل خنک کننده محبوبیت زیادی کسب کند. این وسیله نه تنها فضا را خنک کرده، بلکه قابلیت‌های زیاد دیگری نیز دارد، که در حالت عادی برای انجام هر یک از آن‌ها باید دستگاه‌هایی جداگانه تهیه کنید. اسپلیت دارای قطعات و بخش‌های مختلفی مانند کندانسور، کمپرسور و اواپراتور است.

اسپلیت چیست

اسپلیت در دسته کولر‌های گازی قرار گرفته و قابلیت‌های متنوع و مصرف برق پایینی دارد

برای سرویس کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مزایای کولر اسپلیت

اسپلیت یک سیستم سرمایشی قوی است، که در فضا‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله خنک کننده، دمای هوا را به دلخواه شما تغییر داده و آن را متناسب با سلایق شما می‌کند. اسپلیت هم قابلیت ایجاد سرمایش دارد و هم گرمایش، این در حالی است که کولر‌های دیگر تنها قابلیت خنک کردن محیط را دارند.

در داخل این دستگاه، یک فیلتر ضد آلرژی تعبیه شده است، که موجب تصفیه کامل هوا می‌شود، پس با انتخاب و نصب این دستگاه محیط، عاری از هرگونه آلودگی می‌شود. همین فیلتر موجب می‌شود اسپلیت، فضا را از باکتری پاک کند و آن‌ها را به طور کامل از بین ببرد. این فرایند به دلیل، تولید ماده‌ی بی رنگ و بی بویی است که، در داخل این فیلتر تهیه می‌شود. در صورتی که آلرژی دارید و از کولرگازی استفاده می‌کنید، می‌توانید اقدام به خرید و انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب برای محیط خود کنید.

اسپلیت در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود، همین مسئله موجب می‌شود برای استفاده در فضا‌های مختلف اولین گزینه باشد. اسپلیت دارای دو قسمت مختلف، به نام یونیت خارجی و داخلی هستند. یونیت داخلی درست در مکانی که قصد خنک کردن آن را دارد قرار می‌گیرد، یعنی در محیطی که باید آن را خنک کند نصب می‌شود. یونیت خارجی در بالکن، پشت بام و حیاط قرار می‌گیرد، این دو تکه مختلف از طریق لوله‌های انتقال دهنده گاز خنک کننده محیط، یعنی گاز مبرد به یکدیگر متصل می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که، کاربران وسایل سرمایشی به کولر گازی می‌گیرند مصرف بالای برق و هزینه سرسام آور آن است. در اسپلیت این ایراد رفع شده است و مصرف و هزینه برق به نسبت دیگر وسایل گرمایشی و سرمایشی به تعادل رسیده است. این دستگاه برای هر واحد به طور جداگانه نصب و استفاده می‌شود. اسپلیت دارای یک ریموت کنترل است که این امکان را کاربر می‌دهد تا دستگاه را از هرجایی کنترل کند.

مزایای استفاده از اسپلیت
اسپلیت دارای یک فیلتر ضد آلرژی است که هوا را تصفیه کرده و میکروب‌ها را می‌کشد
پیشنهاد مطالعه

معایب اسپلیت

اسپلیت به نسبت دیگر وسایل سرمایشی، از قیمت خرید بسیار بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است که تعویض، تعمیر و رفع ایراد قطعات اسپلیت بسیار گران و هزینه بر است. از طرف دیگر نصب کولر گازی اسپلیت نسبت به سایر کولرها از حساسیت بیشتری برخوردار است و اگر فرایند نصب به درستی انجام نشود، علاوه بر اینکه بازدهی انرژی مناسبی نخواهند داشت، به مرور زمان باعث مشکلات بیشتری مانند نشت گاز مبرد کولر می شود.

شما می توانید با مطالعه مقاله راهنمای خرید کولر گازی انتخاب بهتری درباره نوع و برند کولر گازی داشته باشید.

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعمیر کولر گازی

کولر گازی چیست؟

چندین سال است که، کولر‌های گازی با کمک فناوری و امکانات بیشماری که به کاربران عرضه می‌کنند، بازار وسایل سرمایشی را به قبضه خود در آورده‌اند. کولر‌های گازی از نظر کاربرد به چهار دسته مختلف تقسیم می‌شوند. کولر گازی پنجره‌ای، کولرگازی ایستاده، کولرگازی پرتابل و کولرگازی اسپلیت. این یعنی اسپلیت یکی از انواع مختلف کولر گازی است، نه خود آن.

کولر گازی چیست
کولر گازی به دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی تقسیم می‌شود

پیشنهاد مطالعه

تفاوت اسپلیت با کولر گازی

بسیاری از افراد اسپلیت و کولر گازی را باهم یکسان می‌دانند، اما باید بدانید این نظر درست نیست.

  • اسپلیت‌ها دو تکه و دارای دو بخش هستند یونیت داخلی و خارجی. دیگر انواع کولرهای گازی یک تکه هستند.
  • صدای کولرهای گازی زیاد است.
  • بعضی از کولرهای گازی نمی‌توانند دمای محیط را کنترل کنند و این یکی از معایب این دستگاه به شمار می‌آید.
  • کولرهای اسپلیت تهویه مطلوب تری دارند.
  • سرعت خنک سازی اسپلیت از کولر های گازی معمولی بیشتر است.
  • از نظر قیمت نیز اسپلیت‌ها گران تر از کولرهای گازی هستند.
  • هزینه های نگهداری و تعمیر کولر گازی از اسپلیت ها ارزان تر است.
  • اسپلیت ها در مقایل کولر گازی معمولی ظرفیت بالاتری دارند.
  • اسپلیت ها دارای مصرف برق کمتری هستند و برچسب انرژی اکثر اسپلیت‌ها A است.
  • بسیاری از مدل های کولر گازی اسپلیت دارای قابلیت گرمایشی نیز هستند.
تفاوت اسپلیت با کولر گازی
مصرف انرژی و هزینه برق بالا، یکی از تفاوت‌های بزرگ کولر گازی با اسپلیت است
برای تعمیر کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. من برای گرمایش خونه از شوفاژ استفاده می کنم به دلیل خرابی موتور خونه چند روزیه ایراد پیدا کرده، از یکی از دوستام کولر گازی پرتابل داشت قرض گرفتم که برای گرم کردن خونه ازش استفاده کنم. میدونم حالت گرمایشی داره ولی نمیدونم از کجا باید فعالش کنم میتونین شما کمکم کنید؟

    1. درود بر شما
      فرزاد عزیز، اگر کولر گازی پرتابل دارای قابلیت گرمایش است، باید دکمه mode آن را پیدا و روی حالت گرمایشی یا heat تنظیم کنید. این دکمه اغلب به شکل خورشید است.
      موفق باشید

  2. سلام

    با سلام
    پیشنهاد ما برای شما خریدن یک دستگاه اسپلیت است.مزایای آن هم در مقاله گفته شده.
    برای واحدهای بین 80 تا 185 متر، ظرفیت اسپلیت باید بین 16000 تا 28000، BTU باشد

  3. با سلام
    ضمن خسته نباشید خدمت شما و به ویژه خانم زهرا میری
    جا دارد که بار دیگر از نوشتن مقاله تشکر کنم اما متاسفانهمقاله نوشته شده شما در چند جایش دچار اشکالاتی می باشد که لازم دانستم به آنها اشاراتی داشته باشم
    من با مدرک کارشناسی ارشد مکانیک تا آنجایی و شغل تهویه مطبوع تا آنجایی که می دانم اسپلیت رطوبت را می گیرد و این گرفتن رطوبت علت اصلی تخلیه درین در سیستم های سرمایشی می باشد . و این در صورتی می باشد که شما نوشتید رطوبت ایجاد می کند. که این کاملا اشتباه است
    لطفا قبل از نوشتن و کپی کردن هر مقاله و مطلبی از متخصص آن صنعت مشورت بگیرید .
    با تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا