×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

راهنمای جامع آشنایی با نمک ظرفشویی و مشکلات آن

آشنایی با نمک ظرفشویی و مشکلات آن

ماشین ظرفشویی برای درست کار کردن به مواد اولیه مختلفی نیاز دارد. نمک ماشین ظرفشویی از مواد بسیار مهمی است که سختی آب را از بین می‌رود و آن را به آب نرم تبدیل می‌کند. آب با میزان سختی بالا می‌تواند به ظروف آسیب رسانده و روی آن‌ها خط و خش‌هایی ایجاد کند. ماشین‌های ظرفشویی برای جذب یون‌های سخت آب دارای یک فیلتر سختی گیر آب هستند، اما از آنجایی که پس از مدتی این فیلتر اشباع می‌شود، از نمک استفاده می‌شود تا به تمیزی فیلتر کمک کند. استفاده نکردن از نمک می‌تواند به مرور زمان به خود ظرفشویی نیز آسیب رسانده و مجبور به تعمیر ماشین ظرفشویی شوید. در این مقاله آچارباز با عنوان آشنایی نمک ظرفشویی و مشکلات آن قصد داریم به بررسی جامع این ماده مصرفی مهم ظرفشویی بپردازیم.

اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

آب دارای املاح مختلفی است که وجود آن‌ها میزان سختی آب را بالا می‌برد. این سختی می‌تواند شستشوی ظروف را با مشکل مواجه کند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی متوجه لکه‌های سفیدی روی ظروف شده‌اید. دلیل این لکه‌ها وجود املاح در آب است که از تمیزی ظروف جلوگیری می‌کنند.

به همین دلیل مواد شوینده به تنهایی برای تمیزی ظروف کافی نیستند و باید از نمک نیز در ظرفشویی استفاده شود. تمام ماشین‌های ظرفشویی دارای مخزنی مخصوص برای ریختن نمک هستند. ابتدا در این مخزن را باز کرده و محفظه را از نمک پر کنید. به اندازه دو بند انگشت از بالای محفظه را خالی نگه دارید تا نمک بیش از حد باعث شوره روی ظروف نشود.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

راه‌های تشخیص نمک اصل از تقلبی

در این میان انواع مختلفی از نمک‌های ماشین ظرفشویی با برندهای مختلف در بازار وجود دارد. توجه کنید هرگز نباید از نمک‌های تقلبی و بی کیفیت استفاده کنید، زیرا باعث آسیب رساندن به دیگ ظرفشویی و همچنین گرفتگی لوله‌های آن می‌شود. استفاده از نمک بی کیفیت آسیب زیادی به ظرفشویی شما وارد می‌کند و باید هزینه‌های بالایی برای تعمیر آن پرداخت کنید. مهم‌ترین راه‌های تشخیص نمک اصل از تقلبی در ادامه ذکر شده‌اند.

  • اولین موردی که می‌تواند در تشخیص اصل یا تقلبی بودن نمک به شما کمک کند توجه به رنگ و شکل نمک است. نمک‌های ظرفشویی دانه‌هایی درشت و سفید رنگ دارند. هرگز از نمک‌هایی ریز با رنگ کدر استفاده نکنید.
  • نمک‌های ظرفشویی باید پس از حل شدن در آب، یون‌های منفی کلسیم و منیزیم را در خود حل کنند تا آب نرم شود. اگر نمک شما اصلی نباید نه تنها آب نرم نشده بلکه رسوباتی در ماشین ظرفشویی نیز ایجاد می‌شود. نمک‌های تقلبی بیشتر در آب حل می‌شوند و رنگ آب را نیز کدر می‌کنند.
  • ابعاد، رنگ و کیفیت جعبه نمک می‌تواند از اصلی یا تقلبی بودن آن خبر دهد. به عنوان مثال نمک‌های فینیش از نمونه‌های بسیار باکیفیت موجود در بازار هستند. برخی از نمونه‌های تقلبی این برند نیز تولید شده که دارای بسته بندی بسیار بی کیفیتی هستند.
  • قیمت محصول نیز می‌تواند نشان دهنده اصلی یا تقلبی بودن آن باشد. هر چند بسیاری از افراد سودجو محصولات تقلبی را نیز با قیمت بالا به فروش می‌رسانند، اما قیمت ارزان محصول می‌تواند به شما در خصوص بی کیفیت بودن آن هشدار دهد.
نمک ظرفشویی باکیفیت
در تشخیص اصل یا تقلبی بودن نمک توجه به رنگ و شکل نمک می‌تواند به شما کمک کند.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی

چراغ‌های مختلفی در ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد که روشن شدن آن‌ها می‌تواند به منزله هشدار برای انجام کاری خاص باشد. یکی از چراغ‌های ماشین ظرفشویی نشان دهنده عملکرد نمک است و در صورت روشن بودن آن، باید محفظه مخصوص نمک را پر کنید. در بیشتر مدل‌های ماشین ظرفشویی، چراغ نمک با حرف S نشان داده می‌شود و در صورت روشن بودن آن، ظرفشویی شما به نمک احتیاج دارد.

پیشنهاد مطالعه

مشکل نشت نمک ظرفشویی

گاهی اوقات مشکلاتی مانند نشت نمک اتفاق می‌افتد و مقداری از نمک به بیرون از محفظه ریخته می‌شود. در ابتدا از بسته بودن درب محفظه اطمینان حاصل کنید، زیرا باز بودن آن باعث ریخته شدن نمک به بیرن می‌شود. گاهی اوقات نیز محفظه بیش از حد با نمک پر شده و همین موضوع باعث سر ریز نمک به بیرون می‌شود. بهتر است به اندازه دو بند انگشت از محفظه خالی بماند.

اگر با بررسی موارد گفته شده همچنان با مشکل نشت نمک روبرو بودید، باید از یک کارشناس و تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید تا برای بررسی ماشین ظرفشویی شما و حل مشکل آن به شما کمک کند. برای رفع مشکل نشت نمک ظرفشویی می‌توانید مقاله رفع مشکل نشت نمک در ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

مشکل نشت نمک ظرفشویی
برای آنکه نمک ظرفشویی به بیرون نشت نکند بهتر است دو بند انگشت از محفظه خالی باشد.

مواد شوینده به تنهایی برای تمیزی ظروف کافی نیستند و باید از نمک نیز در ظرفشویی استفاده شود. تمام ماشین‌های ظرفشویی دارای مخزنی مخصوص برای ریختن نمک هستند.

بهترین نمک ظرفشویی

برندهای بسیار مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها نمک ظرفشویی را انتخاب و خریداری کنید. انتخاب نمک باید براساس محیط زندگی شما و میزان سختی آب آن منطقه صورت گیرد. بهترین نمک باید تمام املاحی که باعث سختی آب شده و ایجاد خط و خش در ظروف می‌کند را به خود جذب کند. همچنین استفاده از آن‌ در کنار شوینده، ظروف شما را به‌خوبی تمیز کند.

از میان برندهای مختلف می‌توانید چند نمونه را بررسی و امتحان کنید تا در نهایت مناسب‌ترین نمک را انتخاب کنید. برای خرید نمک به نکات گفته شده درباره اصل یا تقلبی بودن نمک توجه داشته باشید تا نمکی اصل و باکیفیت خریداری کنید. 

نمک ماشین ظرفشویی از مواد بسیار ضروری است که در کنار شوینده مناسب برای ظرفشویی استفاده می‌شود. این نمک املاح آب را به‌طور کامل جذب می‌کند و از ایجاد آسیب به ظروف  و ظرفشویی جلوگیری می‌کند. استفاده از نمک به‌خصوص در شهرها و مناطقی که آب دارای سختی زیادی است، بسیار ضروری است و باید برای نرم شدن آب مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که برای سرویس یا تعمیر ماشین ظرفشویی خود نیاز به تعمیرکار ماهر دارید، می‌توانید درخواست خود را از طریق سایت، اپلیکیشن یا شماره 02154591616 ثبت کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیر ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
تعمیر ماشین ظرفشویی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا