×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

رفع مشکل خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

رفع ارور سنسور نمک

یکی از وسایل مدرن و تقریبا امروزی آشپزخانه‌ها، ماشین ظرفشویی است که توانسته زحمت شستن ظرف‌ها را برای افراد به حداقل برساند. اما به دلایل متعددی، ممکن است مشکلاتی در عملکرد این دستگاه ایجاد شود. به عنوان مثال، ممکن است چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن شود و دیگر خاموش نشود. در این مقاله از آچار‌باز، قصد داریم شما را با دلایل بروز این ارور آشنا کنیم و راه حل‌های رفع کردن آن را به شما بیاموزیم. با ما همراه باشید.

چرا ارورهای مربوط به چراغ نمک اهمیت دارد؟

نمک ماشین ظرفشویی نوعی پودر است، که نقش موثری در کاهش سختی آب دارد. بالا بودن سختی آب، باعث فرسایش ظروف می‌شود و حتی ممکن است آثاری از خراشیدگی یا کدری روی ظروف برجا بگذارد. علاوه بر موارد گفته شده، آهک موجود در آب نیز می‌تواند در مسیر‌های عبور جریان آب، باعث ایجاد رسوب شود. در چنین شرایطی، موتور دستگاه نیاز به فشار بیشتری برای پمپاژ آب دارد. این مقدار فشار اضافه، طول عمر مفید دستگاه شما را کاهش می‌دهد. با همه این تفاسیر، بهتر است مراقب چراغ نمک ماشین ظرفشویی باشید.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی
در این تصویر، محل قرار گیری چراغ نمک ماشین ظرفشویی را می‌بینید.

چه زمانی نیاز به استفاده از نمک ماشین ظرفشویی داریم؟

پس از روشن کردن دستگاه، یک عدد قرص مخصوص ماشین ظرفشویی را در محل صحیح قرار دهید .در این مرحله، نیاز است پنل ماشین ظرفشویی را چک کنید و به نشانگر نمک و مایع جلادهنده دقت کنید. اگر قرص فینیش کوانتوم فول استفاده می‌کنید، دیگر نیازی به نمک و مایع ندارید. چنانچه علامت مایع جلادهنده را مشاهده کردید، مایع ظرفشویی را اضافه کنید و چنانچه علامت اختصاری s را مشاهده کردید، شما نیاز به نمک دارید.

نشانگر کمبود نمک ظرفشویی، علامت اختصاری به شکل s  یا مارپیچ است. اگر این علامت را مشاهده کردید، باید نمک را به دستگاه اضافه کنید. اما اگر مخزن را پر کردید و چراغ نمک ماشین ظرفشویی خاموش نشد، دستگاه شما با اختلال رو‌برو شده است و تعمیرکار متخصص، باید آن را بررسی کند.

پیشنهاد مطالعه

چرا چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن میماند؟

در یک ماشین ظرفشویی سالم، هنگامی که نمک دستگاه به انتها برسد، یک چراغ ال ای دی روی نمایشگر دستگاه روشن می‌شود. در این صورت، علامت s روی نمایشگر ظاهر می‌شود، تا شما را از خالی شدن محفظه مطلع کند. اما گاهی دستگاه دچار اختلال می‌شود و با وجود پر بودن مخزن نمک، هنوز هم ارور می‌دهد و این ارور ممکن است برای مدت طولانی پابرجا باشد. ایجاد خرابی در بخش های گوناگون، می‌تواند سبب بروز این مشکل شود، که در ادامه به بررسی آنها و ارائه راه حل خواهیم پرداخت.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی در حالت روشن
بررسی دلایلی که ممکن است باعث روشن ماندن چراغ نمک ظرفشویی شوند، باید با دقت بالایی انجام شود.

مخزن خالی نمک

سنسورهایی در مخزن نمک وجود دارند که پر یا خالی بودن مخزن را تشخیص می‌دهند. هنگامی که با این ارور مواجه هستید، در قدم اول میزان نمک  موجود در مخزن را بررسی کنید. در هنگام شروع به کار ماشین ظرفشویی، مخزن نمک نباید خالی باشد.

بررسی عملکرد سنسور مخزن نمک

گاهی با وجود پر بودن مخزن نمک، همچنان با ارور در نمایشگر دستگاه مواجه هستیم. در چنین شرایطی، به احتمال زیاد، سنسورهای موجود در مخزن، وجود نمک را حس نمی‌کنند. بهتر است با یک قاشق پلاستیکی، نمک موجود در مخزن را هم بزنید، تا در همه قسمت‌ها به طور یکنواخت پخش شود و حسگر وجود نمک را بفهمد. دقت کنید که قبل از انجام این کار، دستگاه را از برق جدا کنید تا از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری شود. در بسیاری از موارد، با انجام این کار، چراغ مربوطه خاموش خواهد شد.

اگر با پخش نمک مشکل حل نشد، به احتمال زیاد، سنسورهای حسگر نمک موجود در محفظه دچار مشکل شده‌اند و عملکرد صحیحی از خود بروز نمی‌دهند

سنسورهای سوخته را تعویض کنید

اگر با پخش نمک مشکل حل نشد، به احتمال زیاد، سنسورهای حسگر نمک موجود در محفظه دچار مشکل شده‌اند و عملکرد صحیحی از خود بروز نمی‌دهند. در این صورت، بهتر است برای تعمیر ماشین ظرفشویی با یک تعمیرکار صحبت کنید، تا دستگاهتان را تعمیر کند.

ریختن صحیح نمک در ماشین ظرفشویی
نمک را در چند مرحله با قیف بریزید و آن را هم بزنید، تا تمام قسمت‌های مخزن به‌طور یکنواخت پر شود.

از نمک تقلبی استفاده نکنید

در ساختار شیمیایی نمک‌های اورجینال، موادی وجود دارد که سنسورهای دستگاه نسبت به وجود یا عدم وجود آنها واکنش نشان می‌دهند. در ترکیبات نمک‌های تقلبی، این مواد وجود ندارد. لذا با وجود پر بودن مخزن، چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که نمک اصلی، به رنگ سفید است، اما نمک تقلبی، همان سنگ نمک دریاست که رنگ کدری دارد. علاوه بر بررسی کیفیت نمک، بهتر است به تاریخ انقضای آنها نیز توجه داشته باشید.

بررسی درب محفظه نمک

اگر موارد بالا را بررسی کردید اما هنوز با ارور خالی بودن محفظه مواجه بودید، بهتر است محفظه نمک را نیز مورد بررسی قرار دهید. به طور معمول، مخزن نمک در کف دستگاه قرار دارد. گاهی چینش بد ظروف، مانع بسته شدن درب محفظه مربوط به نمک می‌شود. دقت کنید که درب محفظه به طور صحیح بسته شود.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 بررسی بازوی آبپاش

گاهی ممکن است چینش بد ظروف سبب برخورد بازوی آب فشان با ظروف شود، یا اینکه منافذ مربوط به بازوی آب فشان مسدود شود و یا به دلایل دیگری، عملکرد این بازو دچار اختلال شود. در چنین شرایطی، نمک مخصوص جریان پیدا نمی‌کند و چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن می‌شود. برای حل مشکل بازوی آبپاش، می‌توانید مقاله خرابی بازوی آبپاش و تمیز نشدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

نمک تقلبی و اصلی ماشین ظرفشویی
استفاده از نمک‌های تقلبی، ممکن است در شستشو نیز اختلال ایجاد کند.

بررسی نشتی‌

ممکن است پس از بررسی دستگاه‌تان، هیچ نشانی از عوامل فوق نبینید. اگر با این حالت مواجه شدید، به احتمال زیاد، محفظه ماشین ظرفشویی شما ایراد دارد و نمک از درون آن به بیرون نشت می‌کند. پس حالا بهتر است با یک تعمیرکار معتبر تماس بگیرید تا محصول شما را از نظر فنی بررسی کند. برای اطلاع بیشتر درباره‌ی این مشکل، به مقاله رفع مشکل نشت نمک در وبلاگ آچارباز مراجعه کنید. 

عادی است! دنبال راهکار نباشید

در برخی مناطق که میزان سختی آب کم است، دیگر نیازی به استفاده از نمک نیست. دستگاه ماشین ظرفشویی، به گونه‌ای طراحی شده است که میزان آهک موجود را بررسی می‌کند. گاهی اوقات که میزان سختی آب مطلوب است، چراغ مربوطه روشن می‌شود. در این شرایط، ارور مربوط به کمبود نمک نیست، بلکه به این معنی است که در کل نیازی به استفاده از نمک نیست.

پیشنهاد مطالعه

چند نکته مهم در استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

همانطور که اشاره کردیم، اختلالات مربوط به چراغ نمک بسیار حائز اهمیت هستند و نیاز است تا به سرعت بررسی و رفع شوند. بررسی موارد گفته شده، به احتمال زیاد می‌تواند مشکل خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی شما را برطرف کند. به شرطی که نمک را به طور صحیح و در جای مناسب خود بریزید. برای این کار، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. مخزن نمک را تنها زمانی پر کنید که آلارم مربوط به آن، روی صفحه نمایشگر فعال شده باشد.
  2. همواره از بهترین نمک توصیه شده توسط برند محصول خود، استفاده کنید.
  3. مخزن را به طور کامل پر نکنید و همیشه به مقدار دو بند انگشت جای خالی داخل محفظه باقی بگذارید. لذا بهتر است از قیف استفاده کنید. پر کردن نمک را در چند مرحله انجام دهید. هر بار قیف را خارج کنید و با قاشق نمک را در همه قسمت‌ها پخش کنید. بعد دوباره بقیه مخزن را پر کنید، تا فضای خالی بیش از حد نیاز نباشد.
  4. به یاد داشته باشید که وظیفه نمک، گرفتن سختی آب است. اگر آب منطقه شما سخت‌تر از حالت معمول باشد، مصرف نمک شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
مخزن نمک ماشین ظرفشویی
محل قرارگیری مخزن نمک، در کف دستگاه است.

امیدواریم در این مطلب، توانسته باشیم در رفع مشکل خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی، به شما کمک کرده باشیم. اما اگر مشکل دستگاه شما، دلایل فنی داشته باشد، باید از تعمیرکار کمک بگیرید. برای رفع مشکل دستگاه خود، می‌توانید در وب‌سایت یا اپلیکیشن آچارباز، از بخش تعمیر ماشین ظرفشویی، درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما به سرعت با شما تماس بگیرند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. درمورد چراغ نمک دستگاه راهنمائی شما موثر بود و تونستم عیب دستگاهم رو بر طرف کنم ، ممنون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا