×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

راهنمای خرید پرینترهای خانگی

راهنمای خرید پرینترهای خانگی

امروزه پرینتر‌ها در مدل‌ها و قابلیت‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. همین برند‌ها، قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف سبب می‌شود تا مشتریانی که قصد خرید پرینتر دارند، در انتخاب دستگاه مناسب دچار سردرگمی شوند. در مقاله راهنمای خرید پرینترهای خانگی، به ویژگی و طرز کارکرد این دستگاه پرداخته و بهترین پرینترهای خانگی را معرفی خواهیم کرد.

پرینتر جوهری VS پرینتر لیزری

اچ پی یا اپسون، کانن یا برادر، وقتی صحبت از کارکرد پرینتر می‌شود مهم نیست که کدام برند را برای خرید انتخاب کرده‌اید. تنها باید نیاز و استفاده‌ای که از پرینتر دارید را در نظر بگیرید. پرینتر‌ها از نظر کارکرد به دو دسته، جوهری و لیزری تقسیم می‌شوند. اگر می‌خواهید از پرینتر‌های خانگی، برای چاپ عکس و اشکال گرافیکی استفاده کنید پیشنهاد ما به شما پرینتر‌های جوهری هستند.

پرینتر‌های جوهرافشان یا جوهری، می‌توانند عکس‌های شما را به بالا‌ترین کیفیت ممکن چاپ کنند. ملزومات مورد استفاده این پرینتر‌ها، کارتریج جوهری است. همانطور که از اسم پرینتر‌های جوهری پیداست، این دستگاه‌ها برای چاپ جوهر را از طریق سوزن نازل، به شکل قطرات بسیار ریز روی کاغذ می‌پاشند.

پرینتر‌های جوهری، علاوه بر چاپ عکس می‌توانند متون و سند‌ها را نیز با کیفیت قابل قبولی چاپ کنند. وقتی که برای خرید پرینتر، به بازار دستگاه‌های اداری مراجعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که پرینتر‌های جوهری به نسبت پرینتر‌های لیزری از قیمت کمتری برخوردار هستند. حداقل قیمت خرید پرینتر‌های جوهری در بازار، در حدود یک میلیون و حداکثر آن نزدیک به چهل میلیون تومان است.

پایین بودن قیمت خرید پرینتر‌های جوهرافشان، سبب می‌شود این دستگاه‌ها فروش بسیاری داشته باشند. اما نکته‌ای که اغلب خریداران به آن توجه نمی‌کنند این است که، پایین بودن قیمت خرید پرینتر جوهری شامل پایین بودن قیمت ملزومات و مواد مصرفی نمی‌شود.

هزینه خرید کارتریج ممکن است هربار، در حدود یک چهارم قیمت پرینتر تمام شود. این نکته را هم در نظر بگیرید که، کارتریج جوهری به نسبت لیزری از ظرفیت کمتری برخوردار بوده و قابلیت شارژ ندارد. علاوه بر این در صورت عدم استفاده از پرینتر، برای یک دوره طولانی امکان خشک شدن کارتریج و خرابی هد وجود دارد. البته لازم به ذکر است که، تعمیر کارتریج خشک شده به روش‌های مختلفی امکان دارد.

دانشجو هستید یا حسابدار؟ با جزوه‌، مقاله و یا سند‌های مالی سروکار دارید که بایگانی کردن آن‌ها اهمیت زیادی دارد؟ پس پرینتر‌های لیزری را انتخاب کنید.

اگر سرعت چاپ متون برای شما مهم است و می‌خواهید در زمانی کوتاه، فایل‌های بیشماری را چاپ کنید، پرینتر‌های لیزری به کمک شما خواهند آمد. درست است که قیمت خرید این پرینتر‌ها بالا بوده و در ابتدا ناامید کننده است، اما این نکته را هم در نظر بگیرید که مواد مصرفی این دستگاه از قیمت بسیار پایینی برخوردار است و علاوه بر این قابلیت شارژ کارتریج نیز دارد.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر
بهترین پرینترهای خانگی 2018
پرینتر لیزری، از کارتریج تونر برای چاپ اسناد و متون استفاده می‌کند

پرینتر تک کاره یا چندکاره؟

پرینتر‌های تک کاره همانطور که از اسمشان پیدا است، تنها یک کار یعنی پرینت را انجام می‌دهند. اما پرینتر‌های چندکاره، جدا از پروسه پرینت، فرایند کپی، اسکن و فکس را نیز انجام می‌دهند.

با خرید این دستگاه، شما در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد و دیگر نیازی به وسایل اضافی ندارید. اما باید بدانید که، اسکن، کپی و یا فکس پرینتر‌های چندکاره، به کیفیت دستگاه‌های جداگانه آن‌ها نمی‌رسد. علاوه بر این با از کار افتادن یکی از این ویژگی‌ها، دیگر قادر به استفاده درست از دستگاه نخواهید بود.

قبل از خرید پرینتر، این موضوع را در نظر بگیرید که حجم کاری شما چقدر است و آیا نیازی به اسکن، فکس و کپی دارید یا خیر. اگر پاسخ شما به این پرسش منفی است، هزینه اضافی برای خرید پرینتر نکنید.

پیشنهاد مطالعه
بهترین پرینترهای خانگی 2019
پرینتر‌های چندکاره با قابلیت‌های متعددی که دارند، شما را از خرید دستگاه‌های اداری بی نیاز خواهند کرد

پرینتر تک رنگ یا رنگی؟

در این قسمت هم باید، نیاز خود را در نظر گرفته و سپس خرید کنید. اگر می‌دانید قرار است همیشه، با پرینتر خود متون سیاه و سفید چاپ کنید برای پرینتر رنگی هزینه نکنید. اما اگر از این موضوع اطمینان ندارید، بهتر است متناسب با بودجه‌ای که دارید یک پرینتر رنگی انتخاب کنید. با انتخاب پرینتر رنگی، محدودیتی نداشته و به راحتی می‌توانید در مواضع ضروری از دستگاه استفاده کنید.

به این نکات توجه کنید

جدا از اینکه، کدام برند، با چه ویژگی و کارکردی را انتخاب می‌کنید، المان‌هایی مشترک در هنگام خرید پرینتر وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کنید.

اولین نکته، توجه به سرعت چاپ پرینتر است. این المان به عنوان PPM شناخته می‌شود و به شما می‌گوید پرینتر مورد نظر در یک دقیقه چند برگ تک رنگ و یا رنگی می‌تواند چاپ کند. به طور کلی میانگین چاپ سیاه و سفید در دقیقه، 15 الی 20 برگ و میانگین چاپ رنگی در حدود 10 الی 15 صفحه در دقیقه است.

نکته دوم، توجه به میزان رزولوشن و یا وضوح تصویر است. این ویژگی به عنوان DPI شناخته می‌شود. هرچه این عدد بالاتر باشد، به شما خبر از چاپ تصاویری با جزئیات و وضوح بالا می‌دهد.

قیمت بهترین پرینترهای خانگی 2019
شما باید در هنگام خرید پرینتر، به المان‌هایی مانند سرعت چاپ نیز دقت کنید

چه پرینتری برای خانه بخرم؟

اگر در خانه کار می‌کنید، باید به دنبال یک چاپگر مناسب برای منزل خود باشید. چاپگری که از پرینتر‌های معمولی دیگر، قدرت و سرعت بیشتری داشته باشد. چاپگری که داشتن آن، شما را از سایر پرینتر‌های دیگر بی نیاز کند. نباید به دنبال پرینتر‌های بزرگ، برای شرکت‌هایی با حجم کاری بالا باشید. پرینتر‌هایی کوچک و با سرعت کم نیز، نمی‌تواند پاسخگوی حجم کاری شما باشد. بنابراین اگر برای شما این پرسش مطرح شده که، چه پرینتری برای خانه بخرم ادامه مقاله را از دست ندهید.

Canon Pixma TS9120

دسته: پرینتر جوهرافشان

سرعت چاپ مشکی: 15 برگ در دقیقه

سرعت چاپ رنگی: 10 برگ در دقیقه

حداکثر سایز کاغذ: تا a4

وزن: 6.6 کیلوگرم

این پرینتر وایرلس دار با قابلیت چاپ دو رو به صورت خودکار، پرینت، کپی و اسکن به هیچ عنوان شما را محدود نخواهد کرد. همچنین با استفاده از 6 مخزن جوهر، کیفیت تصاویر و عکس‌ها به بالا‌ترین حد ممکن خواهد بود.

چه پرینتری برای خانه بخرم
پرینتر خانگی مناسب، باید از ابعاد و اندازه مناسبی برخوردار باشد

HP LaserJet Pro M15w printer

دسته: پرینتر لیزری

سرعت چاپ مشکی: 19 برگ در دقیقه

ظرفیت کاغذ:100 برگ

حداکثر سایز کاغذ: تا a4

وزن: 3.8 کیلوگرم

یک پرینتر با ابعاد و اندازه‌ای جمع و جور، برای کاربرانی که با کمبود فضا روبرو هستند. بی تردید با کوچک‌ترین پرینتر لیزری، تمام دوران روبرو هستید. اما متاسفانه باید به شما بگوئیم، جدا از چاپ با کیفیت اسناد این پرینتر قابلیت چاپ دورو را ندارد و یک پرینتر تک کاره است.

HP Envy 5055 printer

دسته: پرینتر چندکاره جوهری

سرعت چاپ مشکی: 10 برگ در دقیقه

سرعت چاپ رنگی: 7 برگ در دقیقه

ظرفیت کاغذ: 100 برگ

حداکثر سایز کاغذ: تا a4

وزن: 5.4 کیلوگرم

اگر به دنبال پرینتری جوهری و چندکاره هستید، HP Envy 5055 printer برای شما بهترین انتخاب است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که، سرعت چاپ رنگی و تک رنگ این پرینتر بسیار پایین است.

قیمت پرینترهای خانگی سیاه و سفید
بهتر است پرینتر خانگی که انتخاب می‌کنید، از قابلیت چاپ دو رو برخوردار باشد

قیمت پرینترهای خانگی سیاه و سفید

اگر پرینتر‌های رنگی، مد نظر شما نیستند باید به سراغ پرینتر‌های تک رنگ بروید. قیمت پرینترهای خانگی سیاه و سفید، بسیار متنوع است و شما می‌توانید بر حسب بودجه‌ای که دارید، یک انتخاب عالی داشته باشید. حداقل قیمت خرید پرینترهای خانگی سیاه و سفید، از دو میلیون تومان شروع شده و به سی میلیون می‌رسد.

چه مارک پرینتری بهتر است؟

بین خرید، اچ پی، اپسون یا برادر و کانن مردد مانده‌اید؟ نمی‌دانید چه مارک پرینتری بهتر است؟ بگذارید به شما بگوئیم که در ابتدا و در هنگام خرید پرینتر، باید به گارانتی و خدمات پس از فروش برند دقت کنید. تا در صورت خرابی دستگاه، به راحتی بتوانید برای تعمیر پرینتر اقدام کنید. هرکدام از این برند‌های گفته شده، پرینتر‌ها را با ویژگی و قیمت‌های متنوعی به بازار عرضه می‌کنند. بنابراین اگر برند خاصی در نظرتان هست، ابتدا در مورد آن و پرینتر‌هایی که تولید می‌کند تحقیق کرده و مقاله‌هایی که این برند‌ها را باهم مقایسه می‌‌کند مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه

بهترین پرینترهای خانگی 2019

بهترین پرینترهای خانگی، دستگاهی است که اسناد و عکس‌های شما را در کمترین زمان و به بالا‌ترین کیفیت ممکن چاپ کند. شما به دستگاهی نیاز دارید که، نگهداری از آن آسان باشد و بتوان همیشه از آن استفاده کرد. در ادامه قصد داریم به معرفی، بهترین پرینترهای خانگی 2019 بپردازیم.

چه مارک پرینتری بهتر است
در هنگام خرید پرینتر خانگی، ابتدا نیاز خودتان و کارکردی که دستگاه دارد را در نظر بگیرید

Brother MFC-J895DW

دسته: پرینتر جوهرافشان چهارکاره

سرعت چاپ مشکی: 12 برگ در دقیقه

سرعت چاپ رنگی: 10 برگ در دقیقه

این پرینتر وایرلس دار با قابلیت چاپ دورو و امکان اسکن، فکس و کپی و پرینت شما را از تمامی دستگاه‌های اداری بی نیاز خواهد کرد. صفحه نمایش رنگی و لمسی این پرینتر سبب می‌شود، دید وسیعی نسبت به عملیات انجام شده داشته باشید.

Canon Pixma G4210

دسته: پرینتر جوهرافشان چهارکاره

سرعت چاپ مشکی: 8 برگ در دقیقه

سرعت چاپ رنگی: 5 برگ در دقیقه

Canon Pixma G4210 در دسته پرینتر‌های چهار کاره قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با استفاده از قابلیت چاپ دو رو بدون نیاز به برنامه خاصی، در دو طرف کاغذ چاپ کرده و در نیمی از هزینه‌های ملزومات و مواد مصرفی صرفه جویی کنید.

HP OfficeJet Pro 9015

دسته: پرینتر جوهرافشان چهارکاره

سرعت چاپ مشکی: 22 برگ در دقیقه

سرعت چاپ رنگی: 18 برگ در دقیقه

HP OfficeJet Pro 9015، یک پرینتر چندکاره قدرتمند بوده و قادر است اسناد و متون را با سرعت و کیفیت خارق العاده‌ای چاپ کند. سینی کاغذ این پرینتر 250 برگ ظرفیت دارد.

در این مقاله سعی کردیم، شما را در زمینه خرید پرینترهای خانگی، راهنمایی کرده و برخی از بهترین پرینترهای خانگی 2019 را معرفی کنیم. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید و پرینتر خانگی مناسبی را می‌شناسید، خوشحال می‌شویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید. برای تعمیر پرینتر و تمامی مشکلات مربوط به آن نیز، می‌توانید روی ما حساب کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا