×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

راهنمای خرید بهترین آبمیوه گیری‌

راهنمای خرید آبمیوه گیری

آبمیوه طبیعی، ترکیبی از انواع ویتامین و مواد معدنی مفید برای بدن است. در طی فرآیند تولیدِ آبمیوه‌های پاستوریزه و بسته بندی شده، بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذیِ آنها از بین می‌رود. همچنین اغلب آبمیوه‌های صنعتی، حاوی قند و افزودنی‌ مجاز هستند. به همین دلیل است که کارشناسان تغذیه، نوشیدن آبمیوه طبیعی را توصیه می‌کنند.

اگر در حال کاهش وزن هستید، به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید یا در حال مبارزه با بیماری هستید؛ آب میوه طبیعی در رژیم غذایی شما نقش مهمی دارد. تهیه‌ی سریع یک آبمیوه‌ی تازه در منزل، نیازمند یک آب میوه گیری پرقدرت و مناسب است. در این مقاله آچارباز، با انواع آبمیوه‌گیری و نکات مهم در خرید آبمیوه‌گیری آشنا می‌شوید. اگر می‌خواهید برای خرید آب میوه گیری اقدام کنید، این مقاله را از دست ندهید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نکاتی که در هنگام خرید آبمیوه‌گیری باید بدانید

آبمیوه گیر خانگی، دستگاهی است که در هر ساعت شبانه روز، انواع آبِ میوه و سبزیجات را آماده می‌کند. زمانی که برای خرید آبمیوه‌گیری اقدام می‌کنید؛ با انواع و اقسام آبمیوه‌گیری با رنگ و لعاب و قیمت متفاوت روبرو و در انتخاب سردرگم می‌شوید. برای رهایی از این سردرگمی، نکاتی که در خرید آبمیوه گیری باید به آن توجه کنید را در ادامه بیان می‌کنیم. توصیه می‌کنیم از این نکات لیستی تهیه کنید و در هنگام خرید به همراه داشته باشید، تا یک آبمیوه‌گیری متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

نکات مهم در خرید آبمیوه گیری
در هنگام خرید آبمیوه‌گیری، به قدرت موتور، سرعت و جنس تیغه توجه کنید.

اهمیت قدرت موتور در خرید آبمیوه گیری

قدرت موتور آبمیوه گیری در عملکرد دستگاه، میزان مصرف برق و قیمت آبمیوه گیری تاثیر دارد. در حال حاضر، آبمیوه‌گیری‌های موجود در بازار، از 600 وات تا 1500 وات قدرت دارند. هر چه قدرت موتور بیشتر باشد، عملکرد دستگاه بهتر است اما مصرف برق و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

تعمیر آبمیوه گیری در محل با آچارباز
روشن نشدن آبمیوه گیری و خرابی و شکستن قطعات مختلف آبمیوه گیری، از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر آبمیوه گیری

اهمیت سرعت آبمیوه گیری

سرعت آبمیوه‌گیری، در کیفیت و غلظت آبمیوه تاثیر بسزایی دارد. سرعت آبمیوه‌گیری؛ در یک مدل حدود 40 دور در دقیقه است و در مدلی دیگر، سرعت به 10 هزار دور در دقیقه هم می‌رسد. هر چه سرعت آبمیوه گیری بالاتر باشد، فرآیند آبگیری سریع‌تر انجام می‌شود. اما اصطکاک و گرمای بیشتری نیز به آبمیوه منتقل می‌شود و کیفیت و غلظت آبمیوه کاهش می‌یابد.

توجه به جنس تیغه در خرید آبمیوه گیری

تیغه آبمیوه‌گیری، از اجزای مهم دستگاه است. تیغه‌ها اغلب از جنس پلاستیک فشرده، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم ساخته شده‌اند. تیغه باید مقاومت بالایی داشته باشد تا بتواند انواع میوه را خرد کند و با گذشت زمان نشکند یا زنگ نزند. تیغه با جنس فولاد ضد زنگ، از بهترین تیغه‌های آبمیوه‌گیری است.

هر چه سرعت آبمیوه گیری بالاتر باشد، فرآیند آبگیری سریع‌تر انجام می‌شود. اما اصطکاک و گرمای بیشتری نیز به آبمیوه منتقل می‌شود و کیفیت و غلظت آبمیوه کاهش می‌یابد.

اهمیت طراحی و جنس بدنه در خرید آبمیوه گیری

بدنه‌ی آبمیوه‌گیری، اغلب از جنس پلاستیک، استیل یا ترکیبی از هر دو است. جنس بدنه در قیمت و ماندگاری آبمیوه‌گیری تاثیر دارد. بدنه استیل مقاومت بیشتری نسبت به پلاستیک دارد. در هنگام خرید آبمیوه گیری به طراحی و ظاهر آبمیوه‌گیری توجه کنید. هر چند صرف داشتن ظاهر زیبا، تضمینی برای کارکرد خوب دستگاه نیست؛ اما ظاهر زیبا و مدرن آبمیوه‌گیری، آشپزخانه‌ی شما را زیبا و چشم نواز می‌کند.

انتخاب و خرید بهترین آبمیوه گیری
بدنه استیل آبمیوه‌گیری، عامل مهمی در طول عمر دستگاه است.

میزان مصرف انرژی آبمیوه گیری

برای اطلاع از میزان مصرف انرژی، به برچسب مصرف انرژی که روی آبمیوه‌گیری قرار دارد؛ دقت کنید. هر چه مصرف انرژی دستگاه کمتر باشد، عمر دستگاه طولانی‌تر و میزان برق مصرفی پایین‌تر خواهد بود.

توجه به دهانه آبگیری در خرید آبمیوه‌گیری

مورد دیگری که بهتر است در هنگام خرید آبمیوه‌گیری به آن دقت کنید، اندازه‌ی دهانه‌ی آبگیری دستگاه است. بهتر است دهانه آبگیری تا حدی بزرگ باشد. در این صورت نیاز نیست، برای خرد کردن میوه و سبزیجات زمان صرف کنید.

اهمیت قیمت دستگاه در خرید آبمیوه گیری

آبمیوه‌گیری‌های موجود در بازار، طیف قیمت بسیار متفاوتی دارند. دقت کنید که همیشه قیمت بالاتر، مساوی با خرید بهترین آبمیوه‌گیری نیست. تلاش کنید با توجه به بودجه‌ای که دارید، بهترین آبمیوه‌گیری را متناسب با نیاز خود بخرید.

پیشنهاد مطالعه

توجه به میزان لرزش و صدای آبمیوه‌گیری

هیچ فردی علاقه‌ به سروصدا و لرزش زیاد یک وسیله برقی ندارد. ممکن است بپرسید، در زمان خرید چطور متوجه میزان صدا و لرزش آبمیوه‌گیری شویم؟ بهترین راه برای اطلاع از این مسئله، پرسش از فروشندگان است یا خواندن نظرات افرادی است که از این دستگاه استفاده کرده‌اند.

گارانتی آبمیوه‌گیری

بعد از در نظر گرفتن تمام معیارها و انتخاب آبمیوه‌گیری، اگر دستگاه توسط یک شرکت معتبر گارانتی شده باشد؛ خرید با خیالی آسوده‌تر انجام خواهد شد. اگر در مدت اعتبار گارانتی، آبمیوه‌گیری مشکلی پیدا کند؛ کارشناسان باتجربه به تعمیر آبمیوه گیری یا تعویض آن اقدام می‌کنند.

بهترین مارک آبمیوه گیری
دو نوع آبمیوه گیری خانگی وجود دارد: آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ و آبمیوه‌گیری فشار سرد.

انواع آبمیوه گیری موجود در بازار

دستگاه آبمیوه‌گیری، با توجه به عملکرد، انواع مختلفی دارند. دو نوع آبمیوه‌گیر خانگی در بازار وجود دارد: آبمیوه گیری سانتریفیوژ و آبمیوه گیری فشار سرد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری سانتریفیوژ

در آبمیوه گیری سانتریفیوژ، میوه‌ها به وسیله‌ی تیغه‌ی چرخان، خرد و پوره می‌شوند. بعد در یک صافی فلزی، به علت وجود نیروی گریز از مرکز (ناشی از چرخش صافی فلزی)، تفاله و آبمیوه از یکدیگر جدا می‌شوند.

مزایای آبمیوه‌گیر سانتریفیوژ

  • نسبت به سایر آبمیوه‌گیری‌ها، ارزان‌تر است.
  • استفاده از آن آسان است.
  • در زمان کوتاهی آبمیوه آماده می‌شود.

معایب آبمیوه گیری سانتریفیوژ

  • اصطکاک ناشی از چرخش، آبمیوه را گرم می‌کند؛ در نتیجه بعضی مواد مفید از بین می‌رود.
  • آب کمتری به دست می‌آید و تفاله همچنان آبدار است.
  • دستگاه سر‌و‌صدای زیادی دارد.
  • سبزیجات برگ‌دار را به خوبی آبگیری نمی‌کند.
  • در آبمیوه، کف ایجاد می‌کند.
تفاوت آبمیوه گیر سانتریفیوژ و فشار سرد
آبمیوه‌ی گرفته شده در آبمیوه‌گیر فشار سرد، کیفیت و غلظت بیشتری دارد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری فشار سرد

در آبمیوه گیری فشار سرد، با پرس کردن میوه و سبزیجات، آب و تفاله از یکدیگر جدا می‌شود. این نوع آبمیوه‌گیری، سرعت کمتری دارد و طعم آبمیوه‌ی بدست آمده بهتر حفظ می‌شود.

مزایای استفاده از آبمیوه‌گیری فشار سرد

  • برای آب‌گیری سبزیجات برگ‌دار مناسب است.
  • آبمیوه‌ی بیشتری تولید می‌کند.
  • به دلیل سرعت و حرارت کمتر، مواد مغذی بهتر و بیشتر حفظ می‌شوند.
  • دستگاه به آرامی و بدون سر‌و‌صدا کار می‌کند.
  • آبمیوه را با غلظت و کیفیت بیشتری تولید می‌کند.

معایب استفاده از آبمیوه گیر فشار سرد

  • این نوع آبمیوه‌گیری، اغلب مجراهای باریک‌تری دارند. بنابراین باید میوه‌ها را بیشتر خرد کرد.
  • تهیه آبمیوه زمان بیشتری نیاز دارد.
  • در آبمیوه، پالپ بیشتری وجود دارد.
  • آبمیوه گیر پرس سرد، قیمت بالاتری دارد.

بهترین مارک آبمیوه گیری

در زمان خریدآبمیوه گیری، تنوع بالا انتخاب را مشکل می‌کند. آبمیوه گیری چند کاره بخریم یا یک کاره؟ از برندهای ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام برند آبمیوه گیری بهتر است؟

خرید آبمیوه گیری سه کاره
آبمیوه‌گیر سه کاره، علاوه بر آبمیوه گیر، آسیاب و مخلوط کن نیز دارد.

آبمیوه گیری سه کاره، علاوه بر آبمیوه گیری، آسیاب و مخلوط کن نیز دارند. حتی آبمیوه گیری با کارکرد بیشتر هم در بازار وجود دارد. اگر به آسیاب یا مخلوط کن نیاز دارید؛ خرید آبمیوه گیری سه کاره، انتخاب خوبی است.

خوش‌نام ترین آبمیوه‌گیری ایرانی، پارس خزر است. برندهای خارجی زیادی در بازار وجود دارد. خوش‌نام‌ترین برندهای خارجی:

  • بوش(Bosch)
  • آبمیوه گیری پاناسونیک(Panasonic)
  • آبمیوه گیری فیلیپس(Philips)
  • آبمیوه گیری مولینکس(Moulinex)
  • کنوود(Kenwood)
  • تفال(Tefal)
  • فلر(feller)

هستند. این برندهای خارجی، همه در ایران نمایندگی و گارانتی معتبر دارند. به همین دلیل در صورت وجود مشکل، مراکز معتبر برای ارائه خدمات تعمیر آبمیوه گیری در دسترس است.

تعمیر آبمیوه گیری در محل با آچارباز
روشن نشدن آبمیوه گیری و خرابی و شکستن قطعات مختلف آبمیوه گیری، از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر آبمیوه گیری

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا