×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

صوتی و تصویری

نحوه وصل کردن دستگاه جانبی به تلویزیون

وصل کردن دستگاه‌های جانبی به تلویزیون

امروزه با پیشرفت تکنولوژی لوازم خانگی به سمت هوشمند شدن می‌روند. هوشمند شدن این وسایل باعث این می‌شود که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار گیرد.

تلویزیون هم یکی از پر استفاده‌ترین وسایل در هر خانه است که می‌تواند برای سرگرمی‌های متفاوتی استفاده شود. تجهیزات مختلف را می‌توان به تلویزیون‌ها وصل کرد تا امکانات آنها بیشتر شود و بتوان از آن بیشتر استفاده کرد از جمله این تجهیزات می‌توان به اسپیکرها، سینماهای خانگی، دی وی دی پلیر و ساندبار اشاره کرد. در ادامه در رابطه با نحوه اتصال تلویزیون به هر کدام از این وسایل بیشتر توضیح می‌دهیم.  

در آچارباز تعمیر انواع تجهیزات صوتی و تصویری انجام می‌شود، در صورت مشکل داشتن آنها می‌توانید در این صفحه روی کلمات تعمیر تلویزیون، تعمیر دی وی دی پلیر، تعمیر اسپیکر خانگی، تعمیر سینمای خانگی و ساندبار کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

وصل کردن تلویزیون به DVD player

‌از دستگاه DVD Player برای پخش انواع دی وی دی استفاده می‌شود. برای نحوه اتصال تلویزیون به دی وی دی پلیر می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

اتصال با کابل HDMI

 یکی از ساده‌ترین روش‌های اتصال تلویزیون به دی وی دی پلیر، استفاده از کابل HDMI است. برای این کار کافیست یک سر کابل را به درگاه HDMI در تلویزیون و سر دیگر آن را به همین درگاه در دستگاه DVD متصل کنید.

اتصال با فیش کامپوننت

استفاده از این روش در دستگاه‌هایی که دارای سوکت‌های کامپوننت تصویری است، امکان پذیر است. در این شرایط می‌توانید از کابل کامپوننت تصویری و یک کابل صوتی برای اتصال آن‌ها استفاده کنید. در دستگاه‌های جدید درگاه HDMI وجود دارد و اتصال از طریق آن باعث بالا رفتن کیفیت صدا و تصویر می‌شود. اما در دستگاه‌های قدیمی که درگاه hdmi وجود ندارد، اتصال از طریق درگاه‌های کامپوننت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

وصل کردن تلویزیون به دی وی دی پلیر با فیش کامپوننت
نحوه اتصال تلویزیون به دی وی دی پلیر با فیش کامپیوننت در تصویر بالا آورده شده است. برخی از درگاه‌ها مختص تصویر و برخی دیگر مختص صدا هستند.
برای تعمیر DVD player از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

وصل کردن تلویزیون به اسپیکر

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تلویزیون خوب، داشتن صدای باکیفیت است. اما نگران نباشید اگر تلویزیون شما صدای بلند و باکیفیتی تولید نمی‌کند می‌توانید از وسایل جانبی دیگری مانند اسپیکرهای مختلف معمولی و بلوتوثی، ساندبار و … برای بالا بردن کیفیت صدا استفاده کنید.

اسپیکرها در دو نوع معمولی یا سیمی و بلوتوثی در بازار موجود هستند. برای اتصال آن‌ها به تلویزیون می‌توانید ابتدا دفترچه راهنمای هر کدام را به طور کامل مطالعه کنید. این کار باعث می‌شود با تمام قطعات و اتصالات اسپیکرها و تلویزیون آشنا شده و راحت‌تر برای نصب و راه‌اندازی اقدام کنید. چهار نوع کابل برای اتصال اسپیکر به تلویزیون وجود دارد که در ادامه معرفی شده‌اند.

وسایل جانبی مانند اسپیکر، سینمای خانگی و … وسایلی کاربردی برای پخش صدای باکیفیت تلویزیون هستند.

کابل RCA

یکی از ساده‌ترین کابل‌ها برای اتصال و انتقال صدا این کابل‌ها هستند. استفاده از کابل RCA اغلب در اسپیکرهای استریو یا بلندگوهای دوتایی بسیار رایج است.

تصویر کابل RCA
از طریق این کابل‌ها امکان انتقال تصویر و صدا وجود دارد.

کابل‌های آنالوگ

برخی از تلویزیون‌ها امکان اتصال به کابل‌های RCA را ندارند، به همین دلیل می‌توانید از کابل‌های آنالوگ و اتصال آن‌ها به درگاه هدفون استفاده کنید. این درگاه دقیقا مشابه درگاهی است که در انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها دیده می‌شود. البته در این روش نمی‌توانید صدای فراگیر داشته باشید.

تصویر کابل‌های آنالوگ
سیم رنگ زرد مربوط به تصویر و سیم سفید و قرمز مربوط به صدا است.

کابل HDMI

کابل HDMI یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال صدای باکیفیت است. اگر از طریق دو گزینه قبل صدای باکیفیتی دریافت نکردید می‌توانید از این نوع کابل استفاده کنید. البته داشتن درگاه HDMI در تلویزیون ضروری است. اگر تلویزیون شما این درگاه را نداشته باشد، امکان استفاده از این نوع کابل نیز وجود نخواهد داشت.

تصویر کابل hdmi
درگاه hdmi در بیشتر دستگاه‌های جدید وجود دارد تا کار انتقال صدا و تصویر را انجام دهد.

کابل نوری

این کابل در میان کابل‌های موجود، کمتر استفاده می‌شود. اگر تلویزیون شما قابلیت اتصال به کابل نوری دارد می‌توانید از آن استفاده کنید. کابل‌های نوری نسبت به نمونه‌های دیگر ضخامت بیشتری دارند و گاهی اوقات برای استفاده از آن‌ها باید تغییراتی در تنظیمات تلویزیون ایجاد کنید.

تصویر کابل نوری
این کابل‌ها نسبت به دیگر کابل‌های نام برده شده، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتصال اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون

اسپیکرهای بلوتوثی راحت‌تر مورد استفاده قرار گرفته و در تمام تلویزیون‌هایی که قابلیت اتصال از طریق بلوتوث داشته باشند، کاربرد دارند. برای اتصال آن‌ها کافیست:

  • بلوتوث تلویزیون را روشن کنید.
  • منوی آن را باز کرده و گزینه Audio Devices را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Sound Output را انتخاب و در میان گزینه‌های موجود اسم دستگاه را انتخاب کنید.
  • به همین راحتی اسپیکر به تلویزیون شما وصل می‌شود.

اگر با انجام مراحل گفته شده موفق به انتقال صدا از طریق اسپیکر نشدید، ممکن است دستگاه اسپیکر یا کابل‌ها دچار مشکل شده باشند. در این شرایط باید برای تعمیر اسپیکر خود اقدام کنید.

وصل كردن تلویزیون به سینما خانگی

سینمای خانگی از دیگر وسایل پخش صدا است که می‌توانید به تلویزیون خود متصل کرده و از صدایی با کیفیت لذت ببرید. با این وسیله منزل شما به سینمایی کوچک تبدیل می‌شود و صدا در بخش‌های مختلف به خوبی به گوش می‌رسد. روش‌های مختلفی برای نحوه اتصال تلویزیون به سینما خانگی وجود دارد که در ادامه بیان شده‌اند.

در این روش می‌توانید از کابل HDMI برای اتصال به تلویزیون استفاده کنید. یک سر آن را به تلویزیون و سر دیگر را به دستگاه متصل کنید و سپس بلندگوها را روشن کنید، تا صدای تلویزیون از بلندگوها شنیده شود.

علاوه بر کابل HDMI می‌توانید از کابل دیجیتال اپتیکال و کواکسیکال نیز برای این اتصال استفاده کنید. اپتیکال نوعی از کابل فیبر نوری است که صدا را با کیفیت بسیار بالا و به صورت حرفه‌ای منتقل می‌کند.

صدا از طریق این کابل به صورت دیجیتال پخش می‌شود. کواکسیکال کابل مسی است که به عنوان کابل معمولی شناخته شده و ضخامت کمتری دارد. اگر تلویزیون و سینمای خانگی موردنظر شما درگاه کابل‌های گفته شده را داشته باشند، می‌توانید از آن‌ها برای انتقال صدا استفاده کنید.

اگر از کابل اپتیکال برای این اتصال استفاده کنید، باید قبل از استفاده درپوش پلاستیکی که روی کانکتور قرار گرفته را بردارید. این کانتکور بسیار حساس و شکنده است و باید با احتیاط کامل از آن استفاده کنید تا در زمان استفاده دچار مشکل نشود.

اگر سینمای خانگی، تلویزیون یا کابل‌های شما مشکل داشته باشند، این اتصال به خوبی برقرار نشده و صدا منتقل نمی‌شود. در این صورت می‌توانید از یکی تعمیرکار برای تعمیر سینمای خانگی و ساندبار کمک بگیرید.

وصل کردن ساندبار به تلویزیون
علاوه بر سینما خانگی می‌توان از ساندبار را نیز به تلویزیون وصل کرد.
برای تعمیر سینما خانگی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

وسایل جانبی مانند اسپیکر، سینمای خانگی و … وسایلی کاربردی برای پخش صدای باکیفیت تلویزیون هستند. این وسایل هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که شما با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در اکثر مواقع تمام این وسایل به کمک کابل‌ به تلویزیون متصل می‌شوند. برخی از آن‌ها مانند اسپیکرهای بلوتوثی نیز از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل شده و صدای باکیفیتی را پخش می‌کنند. در این مقاله روش‌های مختلف اتصال این دستگاه‌ها به تلویزیون معرفی شد. اگر با وجود راهنمایی‌های انجام شده، نتوانستید مشکل تلویزیون را برطرف کنید، می‌توانید در آچارباز درخواستتان را ثبت کنید تا کارشناسان ما برای رفع مشکل به شما کمک کنند.

برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

3/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. سینا عزیز،
      پیشنهاد می کنیم درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید یا با شماره 02154591616 برای تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.

  1. سلام و عرض ادب
    تلویزیون من هارد اسکترنال رو نمی شناخت با همکارانتون تماس گرفتم مشکلم حل شد. خواستم از همینجا تشکر کنم

    1. امیرحسین عزیز،
      خوشحالیم که توانستیم مشکل شمارا حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا