×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

آموزش نحوه تیز کردن تیغه خرد کن

تیز کردن تیغه خرد کن

تیغه مهم‌ترین قطعه خردکن به‌حساب می‌آید و اگر کند شود در کیفیت خردکنندگی و سرعت عمل دستگاه تأثیر منفی می‌گذارد. آب سبزی‌ها و صیفی‌جات باعث کندشدن تیغه خرد کن می‌شوند و خرد کن مانند سابق نمی‌تواند مواد غذایی را خرد و یکدست کند. درصورتی‌که تیغه بیش از حد کند شده باشد باید تیغه را تیز یا برای تعویض تیغه اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه تیز کردن تیغه خرد کن را به شما آموزش می‌‌دهیم. در صورتی که با توجه به راهنمایی‌های انجام شده نمی‌توانید خودتان تیغه را تیز کنید؛ می‌توانید با ثبت سفارش در قسمت تعمیرات خردکن یا تماس با شماره 02154591616 دستگاه را برای رفع ایراد به تعمیرکاران ما بسپارید. در اسرع وقت با هزینه‌ای مفرون به صرفه مشکل دستگاه برطرف می‌شود.

تعمیر خردکن برقی در آچارباز
خدمات تعمیر خردکن برقی، شامل عیب‌یابی، تعمیر خردکن برقی مدل های مختلف می‌شود. برای تعمیر خردکن برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر خردکن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر خردکن برقی

آموزش نحوه تیز کردن تیغه خرد کن

اکثر افراد با نحوه تیز کردن تیغه خرد کن آشنا نیستند به همین دلیل در هنگام تیز کردن به تیغه خرد کن یا دستان خود آسیب وارد می‌کنند. هر چقدر هم تیغه خردکن کند شده باشد اما باز هم می‌تواند برنده باشد و به انگشتان شما آسیب وارد کند. پس باید تیغه را آرام‌آرام تمیز کنید تا به تیغه و دستان شما آسیبی وارد نشود.

روش‌های تیز کردن تیغه خردکن

می‌توانید با چند روش بسیار ساده تیغه خردکن را تیز کنید. در ادامه نحوه تیز کردن تیغه خرد کن را با سنگ و دستگاه و فولاد هونینگ توضیح می‌دهیم.

تیز کردن تیغه به‌صورت دستی

در روش اول باید از یک سنگ مخصوص برای تیز کردن لبه‌های تیغه استفاده کنید. تیغه را در دست چپ و سنگ را در دست راست قرار دهید. در هنگام تیز کردن تیغه حتماً از دستکش ایمنی استفاده کنید تا آسیبی به انگشتان شما وارد نشود. قبل از شروع تیز کردن تیغه، سنگ را در آب غوطه‌ور کنید. بعد از اینکه سنگ را از آب بیرون آوردید روی سنگ پارچه‌ای قرار دهید تا آب‌سنگ گرفته و سنگ کمی مرطوب باشد.

بهتر است قسمتی از تیغه که در دست چپ شما قرار دارد را با یک‌پارچه ضخیم بپوشانید تا به دست‌ شما آسیبی وارد نشود. سنگ را باید در زاویه ۱۵ درجه روی تیغه فشار دهید تا حرکت سنگ به سمت جلو تیغه را تیز کند. این کار را باید ۱۵ تا ۲۰ بار پشت‌سرهم تکرار کنید. برای اینکه لبه تیغه را تیز کنید باید سنگ را در زاویه 3 تا 5 درجه نگه داشته و به سمت داخل حرکت دهید.

سطح سنگ باید زبر باشد تا تیغه خردکن به‌خوبی تیز شود و اگر سطح سنگ صاف باشد تیغه تیز نمی‌شود؛ بنابراین با استفاده از پشت چاقو صافی سنگ را از بین ببرید تا دانه‌های ساینده آن زبر شود. تا زمانی که یک طرف تیغه خردکن تیز نشده است به سراغ تیز کردن طرف دیگر نروید. رطوبت موجود در سنگ باعث می‌شود دانه‌های ساینده سنگ تیز و زبر باشند.

راهکارهای جلوگیری از کند شدن تیغه خردکن
اگر می‌خواهید به ندرت اقدام به تیز کردن تیغه خرد کن کنید باید موادغذایی سرسخت و زیاد را با آن خرد نکنید.

تیز کردن تیغه با دستگاه

اگر استفاده از روش اول برایتان مقدور نیست، باید برای تیز کردن تیغه خرد کن، آن را روی دستگاه به‌صورت اریب بکشید تا تیغه به حد کافی تیز شود.

استفاده از فولاد هونینگ

می‌توانید از فولاد هونینگ برای تیز کردن تیغه خردکن استفاده کنید. فولاد هونینگ یک میله باریک و بلند از جنس سرامیک و فولادی است. برای استفاده از فولاد هونینگ باید تیغه را در زاویه ۲۰ درجه قرار داده و آن را در طول فولاد حرکت دهید.

تیز کردن تیغه خرد کن با دستگاه
تیز کردن تیغه خردکن با دستگاه کار بسیار تخصصی و خطرناک است که باید توسط تعمیرکار انجام شود.

راهکارهای بسیار ساده برای تیز کردن تیغه خردکن در خانه

می‌توانید با وسایل بسیار ساده‌ای که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود هم اقدام به تیز کردن تیغه خرد کن کنید. در ادامه نحوه انجام این کار توضیح داده شده است:

استفاده از یخ برای تیز کردن تیغه خردکن

می‌توانید از روش‌های ساده مانند تکه‌های یخ برای تیز کردن تیغه استفاده کنید. برای این کار باید درون کاسه خردکن چند تکه یخ بریزید و برای چند ثانیه تیغه‌ها را به یخ فشار دهید.

گذاشتن تیغه در فریزر

یکی از روش‌های مؤثری که می‌توانید در خانه برای تیز کردن تیغه انجام دهید قراردادن تیغه خرد کن درون فریزر است. محیط سرد فریزر تأثیر زیادی در تیز شدن تیغه خرد کن دارد.

با پوست تخم‌مرغ تیغه خردکن را تیز کنید

کافیست پوست تخم‌مرغ آب پز را جدا کنید و درون ظرف خردکن بریزید، سپس خردکن را روشن کنید تا جایی که پوست تخم‌مرغ پودر شده و تیغه خرد کن براق و درخشنده شود. سپس تیغه خردکن را بشویید.

تیز کردن تیغه با تخم مرغ
یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای تیز کردن تیغه خرد کن استفاده از پوست تخم مرغ است.

از لیوان سرامیکی کمک بگیرید

با استفاده از لیوان‌های سرامیکی هم می‌توانید تیغه‌های کند خردکن را تیز کنید. برای این کار باید لیوان را برعکس کرده و تیغه را به‌صورت زاویه ۲۰ درجه در ته لیوان قرار داده و به سمت پایین جلو و عقب ببرید.

دلیل کندشدن تیغه خرد کن

به‌هیچ‌عنوان برای خردکردن پیاز از خرد کن استفاده نکنید، چرا که پیاز خاصیت اسیدی بالایی دارد به همین ترتیب تیغه خردکن را کند می‌کند. چنانچه مجبور شدید از خردکن برای خردکردن پیاز استفاده کنید تیغه خردکن را بلافاصله شستشو دهید و به مدت 24 ساعت تیغه را درون فریزر قرار دهید. با این روش می‌توانید عمر تیغه خردکن را افزایش دهید و از کندشدن آن جلوگیری کنید.

جلوگیری از تیز کردن تیغه خرد کن با تمیزکردن آنها
بعد از هر بار استفاده از خردکن باید تیغه را شستشو داده و خشک کنید تا جلوی کند شدن آن را بگیرید.

در این مقاله روش‌های تیز کردن تیغه خرد کن و راهکارهای خانگی که خودتان می‌توانید با آن تیغه را تیز کنید، آموزش دادیم. تا اگر در عملکرد خردکن خود تغییراتی مشاهده کردید بتوانید خودتان مشکل را برطرف کنید. چنانچه با راهنمایی‌های انجام شده مشکل تیغه برطرف نشد، می‌توانید در قسمت تعمیرات خردکن سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا