×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

صوتی و تصویری

راهنمای خرید DVD PLAYER

راهنمای خرید DVD PLAYER

هنر سینما و فیلم از جمله هنرهایی است که بیشتر افراد آن را دوست دارند. انسان‌ها سال‌های زیادی برای این که بتواند این هنر را در خانه خود داشته باشند، تلاش‌های بسیاری کردند. انتقال یک سینما به داخل خانه یکی از خواسته‌های هنر دوستان بوده و هست که با پیشرفت تکنولوژی تا حد بسیاری این کار انجام شده است.

دستگاه‌ها و وسایل مختلفی برای پخش فیلم در خانه طراحی و اجرا شده است که در حال حاضر دستگاه DVD PLAYER یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین آنها است.

DVD PLAYER به یک تلویزیون متصل می‌شود و از آن به عنوان خروجی استفاده می‌کند. اطلاعات را از دیسک فشرده دریافت کرده و فیلم یا موزیک را از تلویزیون یا بلندگوها پخش می‌کند. مدل‌های بسیار پیشرفته‌تری نیز از این دستگاه ساخته و ارائه شده است. در ادامه به راهنمای خرید DVD PLAYER می‌پردازیم.

DVD PLAYER ها از کجا آمدند؟

قبل از این که از راهنمای خرید DVD PLAYER استفاده کنید، بد نیست نگاهی به تاریخچه این دستگاه داشته باشیم. نخستین پخش کننده دی وی دی توسط شرکت سونی در کشور ژاپن تولید و در سال 1997 وارد بازار شد.

برندهای جهانی مانند سونی، هیتاچی، پاناسونیک و توشیبا و بسیاری دیگر از برندها از این دستگاه تولید و روانه بازار کردند تا آن جایی که تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر رفت و باعث شد مدل‌های جدید این دستگاه ترکیبی از یک دی وی دی خوان و یک PC باشد. به این صورت یک درایو ROM نیز داخل این دستگاه‌ها جایگذاری شد.

 

تعمیر DVD Player در محل با آچارباز
خدمت نصب، راه اندازی و تعمیر سینمای خانگی و ساندبار و dvd player آچارباز شامل راه اندازی، عیب یابی و رفع ایراد تمامی برند‌ها می‌شود. پخش نکردن فایل سی دی، خاموش شدن سینمای خانگی در حین کار یا بهم ریختن اطلاعات در صفحه نمایش از جمله مشکلاتی هستند که با ثبت سفارش در اپلیکیشن آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر DVD PLAYER

 

به این ترتیب که دستگاه‌های DVD PLAYER دیگر فقط یک پخش کننده دی وی دی نبودند، بلکه می‌توانستند اطلاعات را ضبط و نگهداری نیز کنند. DVD PLAYER ها از لحاظ سرعت سنجیده می‌شوند این سرعت با مقیاس مگابیت بر ثانیه سنجیده می‌شود. یعنی اگر یک DVD PLAYER سرعتی در حدود 10 مگابیت بر ثانیه داشته باشد به این معنا است که در یک ثانیه 10 مگابیت اطلاعات را می‌تواند به خروجی خود منتقل کند.

رمزگشایی این دستگاه‌ها در فرمت‌های متفاوتی است. فرمت‌های MP3 و MP4 و حتی مدل‌های قدیمی‌تر S-VIDEO و SCART نیز از فرمت‌های اطلاعات بازخوانی شده در دستگاه‌های DVD PLAYER هستند. در مدل‌های جدید این دستگاه، یک نوع لیزر برای خواندن اطلاعات از روی دیسک تعبیه شده است که با طول موج ها کار می‌کند این لیزر آبی رنگ است به همین دلیل این دستگاه‌ها که آخرین مدل‌های DVD PLAYER هستند به اسم Blu-ray خوانده می‌شوند. یک راهنمای خرید DVD PLAYER می‌تواند برای خرید دستگاه Blu-ray نیز به کار گرفته شود.

راهنمای خرید DVD PLAYER

VHS یا DVD PLAYER؟

قبل از این که اقدام به خرید یک دستگاه DVD PLAYER کنید باید به این سوال پاسخ بدهید که من یک DVD PLAYER نیاز دارم یا با همان دستگاه VHS کارم راه می‌افتد؟ خب می‌توان گفت که این راهنما به شما می‌گوید که اگر همان تکنولوژی دستگاه‌های VHS را ادامه می‌دادند هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد، ولی به ظاهر این دستگاه‎ها از رده خارج شده است و دیگر هیچکس از آن استفاده‌ای نمی‌کند.

هر چند که این دستگاه‌ها حجم بالایی را اشغال می‌کردند و مشکلات مختص به خودشان را داشتند ولی دستگاه‌های DVD PLAYER  نیز مشکلات خاص خود را خواهند داشت. پس اجازه ندهید که از پیشرفت تکنولوژی عقب بمانید و ناچارید که برای خرید گزینه DVD PLAYER را انتخاب کنید.

کدام پخش کننده را انتخاب کنید!

یکی از گزینه‌های خرید DVD PLAYER  مشخص کردن تلویزیونی است که قرار است به دستگاه شما متصل شود. در صورتی که تصمیم دارید به یک پخش کننده متوسط مانند یک تلویزیون خانگی آن را متصل کنید، می‌توانید یک دستگاه پخش CD یا همان یک DVD PLAYER معمولی تهیه کنید.

اما اگر می‌خواهید این دستگاه را به یک سینمای خانگی متصل کنید و یا این که از آن به عنوان سیستم صوتی منزلتان استفاده کنید بهتر است که از یک دستگاه DVD PLAYER چند دیسک و یا یک Blu-ray استفاده کنید.

پخش کننده‌های دی وی دی پیشرفت مناسبی برای تماشای فیلم در منزل به شمار می‌روند. کیفیت تصویر و صدا در این دستگاه‌ها بسیار عالی است. اما دستگاه‌های Blu-ray، پیشرفته‌تر از آن‌ها هستند و می‌توان گفت که کیفیتی بهتر از یک DVD PLAYER  در اختیار شما قرار می‌دهند. در دستگاه‌های جدید نمایش دیسک چه DVD PLAYER و چه Blu-ray شما این امکان را خواهید داشت که سیستم پخش صدا را به صورت دالبی تنظیم کنید و در سینمای خانگی خود از آن لذت ببرید.

بی شک دستگاه‌های پخش کننده Blu-ray رزولوشین بسیار بالاتر و بهتری دارند که قادرند دیسک‌های DVD را هم پخش کنند ولی دستگاه‌های DVD PLAYER فقط قادر به پخش DVD هستند.

دستگاه‌های پخش کننده DVD PLAYER سیگنال‌ها را مستقیم به صورت دیجیتال به تلویزیون ارسال می‌کنند و دستگاه‌های Blu-ray با استفاده از کابل‌های HDMI این کار را انجام می‌دهند که سبب می‌شود سیگنال‌های ارسال شده تصویر و صدا به صورت تقویت شده از تلویزیون پخش شوند.

باز هم حق انتخاب با شماست. اگر فکر می‌کنید از لحاظ بودجه‌ای مشکلی ندارید می‌توانید از یک راهنمای خرید DVD PLAYER استفاده کرده و یک پخش کننده فول امکانات خریداری کنید که آن سیستم می‌تواند یک دستگاه پخش کننده Blu-ray باشد و اگر هم فکر می‌کنید که به کمک همان دستگاه DVD PLAYER می‌توانید از سینمای خانگی خود لذت ببرید پس با هزینه کمتری می‌توانید این کار را انجام دهید.

آیا DVD PLAYER می‌تواند CD بازی هم پخش کند؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که به شدت به بازی‌های کامپیوتری آن هم در منزل علاقه دارید پس این گزینه را برای خرید پخش کننده دی وی دی در نظر داشته باشید که این دستگاه‌ها قادر به پخش DVD های بازی نیستند.

در ادامه باید بگوییم که بعضی از دستگاه‌های پخش DVD تا حدی می‌توانند نیازهای شما در مورد بازی‌های کامپیوتری خانگی را رفع کند.  فقط باید قبل از خرید از مدل آنها مطلع شوید تا بتوانید بر همین اساس بازی خود را در آن قرار داده و به راحتی از طریق تلویزیون خود بازی کنید.

پس اگر تصمیم دارید در زمینه بازی‌های کامپیوتری زیاد هزینه نکنید از این راهنما پیروی کنید و با خرید یک دستگاه دی وی دی پلیر هم به تماشای فیلم بپردازید و هم بازی کنید.

پیشنهاد مطالعه

بررسی کابل‌های دستگاه DVD Player

کابل های HDMI از آن رده کابل‌هایی هستند که در لوازم صوتی تصویری از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. این کابل‌ها قادرند صوت و ویدئو را به صورت چند کاناله به Hi-def تلویزیون ارسال کنند. به این دلیل کابل های HDMI مهم هستند که هر یک شاخه از آن‌ها بهترین کیفیت صدا و تصویر را منتقل می‌کنند.

یکی از مسائل بسیار مهم در خرید دی وی دی پلیر این است که به کابل‌های اتصال دستگاه DVD PLAYER به خصوص کابل های HDMI دقت کنید. در صورتی که شما یک تلویزیون HDTV داشته باشید دستگاه پخش کننده Blu-ray  شما و همچنین دستگاه PlayStation شما به کمک این کابل‌ها به تلویزیون متصل شده و قابل استفاده هستند.

در برخی از مدل‌های پیشرفته DVD PLAYER نوعی خروجی صدا قرار دارد که می‌توان آن ها به یک hi-fi متصل کرد. پس هنگام خرید دقت کنید که دستگاه کابل‌های HDMI را ساپورت کند.

اعداد مهم هستند!

یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید پخش کننده دی وی دی که می‌تواند به شما کمک کند اعدادی هستند که به عنوان شناسه و یا قدرت این دستگاه به کار گرفته می‌شوند.

این اعداد به طور معمول به عنوان میزان وضوح در DVD PLAYER هستند. 1080P یا این که 720P اعداد نمایان کننده میزان وضوح هستند که نسبت به انتقال داده از دستگاه DVD PLAYER به تلویزیون توسط کابل های HDMI را نشان می‌دهند.

این عدد برای پیکسل‌های نمایش داده شده در صفحه نمایش است که شامل تعداد کل پیکسل‌های افقی و عمودی است. به عنوان مثال هنگامی که تلویزیون شما 1080P است در واقع 1920 پیکسل در خط افقی و 1080x در خط عمودی که برابر با 6000732 پیکسل است را نمایش می‌دهد. پس توجه کنید که دستگاهی که خریداری می‌کنید کیفیت مناسبی برای تلویزیون شما را به نمایش بگذارد.

به اسکن DVD PLAYER دقت کنید

یک تصویر عالی و با کیفیت تلویزیونی از انواع و اقسام خطوط افقی که به طور مدام تازه سازی می‌شود، تشکیل شده است. یک دستگاه خوب در پخش و اسکن این خطوط بسیار موثر است.

هنگام خرید به تکنولوژی پیشرفته اسکن که می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را برای تلویزیون های HD تولید کند دقت کافی داشته باشید. در صورتی که اسکن دستگاه DVD PLAYER شما کامل و دقیق نباشد کیفیت تصویر نمایش داده شده از سطح کیفیت عادی نیز بسیار کمتر خواهد بود.

بسیاری از پخش کننده‌های DVD از ویژگی‌های پیشرفته‌ای جهت بالا بردن کیفیت تصویر با نام ” Up-converting ” برخوردار هستند. این ویژگی کمک می‌کند هنگام پخش تصویر دیجیتال، با وضوح 1080 پیکسل نمایش داده شود. این خاصیت قابلیت‌های صفحه نمایش تلویزیون را نیز بالا می‌برد و به این ترتیب شما می‌توانید کیفیت تصویر بهتری را تجربه کنید.

پیشنهاد مطالعه

درگاه اتصال به USB

در برخی از دستگاه‌های پخش کننده دی وی دی، این امکان وجود دارد که شما به کمک یک درایو USB یا یک حافظه مستقیم به پخش کننده متصل شوید. این امکان توسط درگاه USB صورت می‌گیرد. در حال حاضر بیشتر دستگاه‌های DVD PLAYER از این امکان برخوردار هستند. قبل از خرید مطمئن شوید که این درگاه بر روی دستگاه قرار دارد.

اتصالات را کنترل کنید

یکی از نکات بسیار مهم در خرید DVD PLAYER بررسی تمامی اتصالات پشت دستگاه است. اتصالات بسیاری پشت این دستگاه می‌تواند تعبیه شده باشد که از جمله آن‌ها اتصالات پخش کننده دیجیتال، اتصالات ویدئویی و همچنین اتصالات پخش DVD و تلویزیون و … است.

در صورتی که پشت تلویزیون شما این اتصالات وجود دارد از بابت خرید DVD PLAYER خیالتان راحت‌تر است. ولی به صورت کلی مهمترین اتصالات، محل اتصال دستگاه پخش DVD با گیرنده A/V است که باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

هنگام خرید به هماهنگ بودن این دو مورد دقت کنید. دستگاه های Blu-ray نیز همگی خروجی HDMI را دارا هستند که این خروجی می‌تواند صوت و تصویر را از دستگاه به کابل گیرنده A/V منتقل کند. برخی از مدل‌های جدیدتر این دستگاه نیز دارای خروجی Ultra HD 4 هستند که از ورودی‌های HDR پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر خروجی های HDMI که به تازگی بر روی بیشتر دستگاه‌های صوتی تصویری تعبیه شده است اتصالات کواکسیال و یا دیجیتال نیز بر روی بیشتر دستگاه‌های قدیمی وجود دارد که امکان پشتیبانی چند کاناله صوتی و تصویری را به صورت استریو فراهم می‌سازد. این اتصالات به صورت RCA مشاهده می‌شود.

تنظیمات DVD PLAYER

تمامی پارامترها در خرید دی وی دی پلیر مربوط به خود دستگاه پخش DVD نیست، بلکه دستگاه‌های جانبی که به این سیستم متصل می‌شوند نیز حائز اهمیت هستند. در حال حاضر بیشتر تلویزیون‌ها این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید تنظیمات نمایش را به صورت تک به تک انجام دهید اما بسیاری از دستگاه های DVD PLAYER نیز از این امکان برخوردار هستند.

به نحوی که می‌توان مطمئن شد که بیشتر تنظیمات نور و صوت و تصویر را به کمک دکمه‌ها و یا تنظیماتی که از طریق این دستگاه صورت می‌گیرد، انجام داد. بیشتر DVD PLAYER ها امکان playback و forward و reverse را دارند همچنین امکان حرکت آهسته فریم به فریم را نیز به شما می‌دهند اما برخی از این دستگاه ها امکان بزرگنمایی و یا حرکت سریع رو به جلو را به شما می‌دهند.

برخی از DVD PLAYER ها نیز نسبت به سایز و اندازه صفحه تلویزیون شما، یا همان نوار سیاه بالای تصویر نمایش را حذف و تغییر می‌دهند. اگر برایتان مهم است که این تنظیمات را پیشرفته تر و دقیق تر از تلویزیون انجام دهید مطمئن شوید که دستگاه DVD PLAYER انتخابی شما این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

فرمت هایی که  پشتیبانی می‌شوند

از آنجایی که با پیشرفت تکنولوژی، فرمت های بسیاری به تنوع فرمت های ضبط و پخش DVD اضافه شده است و این روند هر روزه رو به تغییر است، DVD PLAYER نیز طبق این فرمت‌ها مدام تغییر می‌کنند. مهم است که بدانید دستگاه DVD PLAYER که خریداری می‌کنید فایل های CD را پشتیبانی می‌کند یا این که می‌توانید با آن فرمت های موسیقی MP3 را نیز گوش دهید. بنابراین برای استفاده از راهنمای خرید DVD PLAYER فرمت‌هایی که دستگاه از آن پشتیبانی می‌کند را شناسایی کنید تا تمام احتیاجات شما را برآورده سازد.

 

منابع:

wikipedia.org
abt.com
dummies.com
consumerreports.org

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. درود بر شما_ من‌می خواهم یک دی وی دی بخرم که دی وی دی ها با فرمت بالا و mp3 و فیلم ها و موسیقی و… را با درجه روشنی خوب نشان دهد و پخش کند… تلویزیون ما،panasonic است…و برند مد نگر من،سامسونگ یا سونی یا پاناسونیک است…
    حال می خواستم بپرسم بهترین گزینه برای انتخابdvd player کدام برند است که هم ساده و شیک و کم جا و مشکی باشد و هم خواسته های مرا برآورده سازد و قیمت و شیوه سفارش آن چگونه است؟
    سپاسگزار خواهم شد،راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا