×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

طرز صحیح اتو کردن شلوار مردانه

اتو کردن شلوار مردانه

اتو زدن شلوار های مردانه کار بسیار سختی است. برای همه یک بار هم که شده این اتفاق افتاده  است که موقع اتو زدن شلوار مردانه خط اتو به هم بریزد و یا چند خط اتو روی شلوار بیفتد. شلوار های مردانه پس از هر بار شست و شو نیاز به اتو کردن دارند.  ما در این مقاله قصد داریم روش اتو زدن صحیح شلوار مردانه را به شما عزیزان آموزش دهیم. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

نکات مهم قبل از اتو کردن شلوار مردانه

  • ابتدا سطح اتو را چک کنید که سطح آن زرد نشده باشد که به پارچه  آسیب برسد.
  • قبل از اتو زدن حتما لکه های روی لباس و شلوار را خوب بشویید، چون با اتو زدن لکه ها ثابت می شود.
  • برای اتو زدن لباس هایتان حتما از یک سطح صاف استفاده کنید میز اتو بهترین انتخاب است.

چگونه روی شلوار مردانه خط اتو بیندازیم؟

یکی از مواردی که در ایست زیبای شلوار تاثیر دارد، خط اتو شلوار است. هر چه شلوار ایست صاف و منظم تری داشته باشد در ایجاد یک تیپ فوق العاده و چشم گیر، تاثیر بیشتری دارد. اگر روی شلوارتان خط اتو دارد سعی کنید همان خط  را اتو بزنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا خط شلوارتان صاف شود.

اگر شلوار شما پارچه لطیف و نرم دارد اتو کردن مشکل تر است. پس برای این کار باید احتیاط بیشتری کنید. هر چه پارچه ی شلوار ضخیم تر باشد راحت تر اتو می شود. معمولا برای شلوار های مردانه از پارچه فاستونی استفاده می شود زیرا ایست دار تر است و جنس محکمی دارد.

نحوه اتو کردن شلوار مردانه با اتو پرس

با استفاده از اتوپرس می توانید قسمت های زیادی از شلوار را اتو کنید. بخار اتو پرس چند برابر بیشتر از اتو بخار معمولی است. فشار زیادی که اتو پرس به شلوار مردانه وارد می کند باعث ایست بهتر خط اتوی شلوار مردانه می شود.

برای اتو کردن شلوار مردانه با اتو پرس باید یکی از پاچه های شلوار را وارد تخته ی اتو پرس کنید. در حین اتو کردن شلوار باید دقت داشته باشید تا جیب شلوار چروک نباشد تا باعث پف کردن شلوار شود. در هر بار پرس اتو باید قسمتی از شلوار را اتو کنید ،مگر اینکه شلوار به گونه ای باشد که کل تخته ی اتو پرس را گرفته باشد.

بعد از اینکه پاچه های شلوار را اتو کردیم نوبت به قسمت پل کمربند و کمر شلوار می رسد. در این قسمت از اتو کشی باید شلوار را از قسمت کمر وارد تخته ی اتو پرس کنید و  آن را کاملا صاف کنید. سپس فشار و بخار زیادی را وارد شلوار کنید تا کمر شلوار و پل کمربند به خوبی صاف شود.

برای اینکه شلوارتان خط اتوی خوبی داشته باشد و اتو کشی آن راحت تر شود، می توانید در محل خط انداختن شلوار صابون بکشید و بعد اتو کنید. یادتان باشد شلوار هایی از جنس جین و شلوارهای غیر رسمی نیازی به خط اتو ندارند.

پیشنهاد مطالعه
اتو کردن صحیح شلوار مردانه
با استفاده از صابون خیاطی محل خط اتو شلوار را مشخص کنید

اتوکشی صحیح شلوار مردانه با اتو بخار

از نظر کارشناسی لوازم خانگی، یکی از بهترین انواع اتو برای منازل اتو بخار است. اتو بخار به دو دسته تقسیم می شود: اتو بخار معمولی و اتو مخزن دار

برای اتو کشی با اتو بخار باید شلوار را از بالا اتو کنید و روی جاهایی مانند پل کمربند و یا برآمدگی جیب ها فشار بیشتری وارد کنید. بخش جیب عقب و اطراف زیپ شلوار مردانه را با دقت بیشتری اتو کنید. زیرا این بخش ها در هنگام نشستن و برخاستن بیشتر از قسمت های دیگر شلوار چروک می شوند.

در مرحله ی بعد به سراغ پاچه ی شلوار بروید. برای ایجاد خط اتو صاف و ایست دارد بهتر است این قسمت را با دقت اتو کنید.در این مرحله درزهای شلوار باید کاملا روی هم قرار بگیرند. در غیر اینصورت خط اتوی کجی خواهید داشت. برای اینکه درزها ایست بهتری داشته باشند می توانید اول شلوار را برعکس کنید و درزها را کاملا باز کنید و بعد اتو بکشید.
پایین پاچه‌های شلوار معمولاً بیشتر چروک می شود . اگر شلوار خود را در ماشین لباسشویی انداخته باشید اتو را چند بار روی پاچه بکشید. اگر چروک‌ها به راحتی باز نمی شوند اتو را چند ثانیه بگذارید و بخار بیشتری به شلوار بدهید. اگر بخار اتو شما کم شده است باید برای تعمیر اتو اقدام کنید.

تعمیر اتو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتوی بخار و اتوی پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
درخواست تعمیر اتو

نحوه اتو کردن شلوار مردانه با اتو مخزن دار

کسانی که روی اتو شلوار خود حساس هستند باید از اتو مخزن دار استفاده کنند. زیرا این اتوها مخزن آب جداگانه دارند و تا چند روز آب داخل مخزن باقی می ماند و این کار باعث می شود با خیال راحت شلوار ها را اتو کنید. اتو کردن شلوارهای مردانه با اتوی مخزن دار مزیت هایی دارد:

  1.  امکان اتو کشی در حجم زیاد
  2.  امکان اتو کشی با صفحه ی سرد اتو
  3.  استفاده از بخار اتو  از برق افتادگی روی شلوار مردانه جلوگیری می کند.
برای اتو کشی شلوار مردانه با اتو بخار روی شلوار پارچه ای نازک بیاندازید

نکات کلیدی برای اتو کردن شلوار مردانه

  • زمانی که می خواهید شلوار مردانه را اتو بزنید بهتر است شلوار کمی نم دار و مرطوب باشد.
  • برای تمیز کردن سطح اتو می توانیم مقداری نمک را روی یک پارچه مرطوب بریزیم و زمانی که اتو کمی گرم شد پارچه را روی اتو بکشیم تا ذرات مزاحم روی سطح اتو  از بین برود.
  • برای جلوگیری از برق افتادن پارچه ی شلوار خود، بهتر است یک پارچه نخی  و نازک را روی شلوار قرار دهیم سپس اتو کشی کنیم .
  • بلافاصله پس از اتو کردن شلوار ان را در جای مناسبی آویزان کنید.

در این مقاله راهنمای کامل اتوکشی شلوار مردانه را مطالعه کردید. برای آشنایی با ترفندهای اتوکشی پیراهن مردانه نیز می توانید به مقاله چگونه پیراهن مردانه را حرفه ای اتو کنیم ؟ مراجعه کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اگر نخوایم شلوار رو خط بندازیم، میتونیم پشت و رو کنیم و بعد اتو کنیم؟ چون نمیخوام شلوار برق اتو بیفته روش

    1. باسلام
      محسن عزیز، اگر در حالت پشت و رو اتو کنید شلوار به خوبی ایست نخواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم یک پارچه تمیز و کمی مرطوب را روی شلوار قرار داده و اقدام به اتو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا