×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

نحوه اتو کشی با اتو پرس+نکات و ترفند‌هایی که نمی‌دانید!

نحوه اتو کشی با اتو پرس+نکات و ترفند‌هایی که نمی‌دانید!

اغلب مردم برای از بین بردن چین و چروک سمج لباس‌های خود، تا ساعت‌ها مشغول اتو کشیدن هستند. اما عده‌ای نیز، ترجیح می‌دهند اتوپرس را جایگزین اتوبخار کرده و زمان کمتری را برای اتوکشی بگذارند. اگر شما هم اتو پرس را انتخاب می‌کنید، باید طرز استفاده از آن را بدانید. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش و نحوه اتو کشی با اتو پرس بپردازیم.

طریقه نصب اتو پرس روی پایه

بگذارید قبل از هر چیز، به طریقه نصب اتو پرس روی پایه بپردازیم. شما می‌توانید دستگاه را روی یک سطح صاف گذاشته، به برق زده، قفل آن را باز کرده و اتو را شروع کنید. اما اگر نیاز دارید که از پایه آن استفاده کنید، باید طریقه نصب اتو پرس روی پایه را بدانید.

طریقه نصب اتو پرس روی پایه، برحسب مدل و برند دستگاه متفاوت است اما یکسری قواعد مشترک دارد که به آن اشاره خواهیم کرد. باید برای نصب اتو پرس روی پایه، به سراغ کارتن دستگاه بروید و پایه را از آن خارج کنید. پیچ سه گوشی که روی پایه قرار گرفته است، برای ثابت نگه داشتن پایه، در وضعیت‌ها و ارتفاع‌های مختلف است. با این پیچ، پایه در حین کار نلرزیده و تکان نخواهد نخورد. در پایه‌هایی که امکان تغییر ارتفاع ندارند، این پیچ نیز وجود نخواهد داشت. برای قرار دادن کفی تی شکل روی سه پایه، پیچ‌ها را روی کفی گذاشته و واشر‌ها را به آن‌ها ببندید، تا اتو پرس سرجای خود محکم شود. در مدل‌های جدید اتو پرس پایه دار، اهرمی روی پایه قرار گرفته که به شما امکان تغییر ارتفاع را می‌دهد.

برای نصب آویز لباس نیز، باید دسته آن را به زبانه پلاستیکی که روی پایه و در بالای آن تعبیه شده است وصل کنید. سپس پایه آویز را روی بدنه سه پایه بگذارید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که باید یک یا دو تا از پایه‌ها، با دسته اتو پرس در یک جهت باشد. حالا باید اتوپرس را روی پایه قرار دهید، اگر داخل جعبه کمربندی می‌بینید باید به وسیله آن، اتو و پایه را به یکدیگر محکم کنید.

طریقه نصب اتو پرس روی پایه
طریقه نصب اتو پرس روی پایه، براساس مدل و برندی که انتخاب می‌کنید متفاوت است، اما یکسری قوائد مشترک بین آن‌ها وجود دارد
برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه استفاده از اتو پرس

قبل از اینکه به نحوه استفاده از اتو پرس بپردازیم، باید بگوئیم که این دستگاه چگونه کار می‌کند. اتو پرس از ترکیب فشار، بخار و گرما استفاده می‌کند. با بخار و فشار پارچه را نرم کرده و چین و چروک روی لباس را از بین برده و گرما نیز باعث سریع‌تر خشک شدن آن می‌شود. با این پروسه شکل، بافت و فرم پارچه حفظ می‌شود.

اگر شما هم به گروه طرفداران و خریداران اتو پرس پیوسته‌اید، باید نحوه استفاده از اتو پرس را یاد بگیرید. بعد از یادگیری نحوه استفاده از آن، باید با مشکلات و خرابی‌های اتو پرس آشنا شوید. قبل از هرکاری، دستگاه خود را روی یک سطح صاف قرار دهید، اگر می‌خواهید اتو پرس را روی سطحی لیز یا صیقلی بگذارید، باید پایه آن را برای محافظت از دستگاه، با یک پارچه بپوشانید.

بعد از باز کردن قفل‌های اتو پرس، باید دستگاه را روشن کرده و برای چند دقیقه صبر کنید تا اتو داغ شود.  نوع پارچه‌ای که می‌خواهید اتو کنید را در نظر گرفته و سپس براساس آن میزان دما و گرما را تنظیم کنید. برای اینکه از اتوپرس بهترین نتیجه را بگیرید، فقط کافیست کمی آب روی پارچه اسپری کنید.

اگر در گذشته از اتو بخار معمولی استفاده می‌کردید و باید زمان و انرژی زیادی برای اتو لباس می‌گذاشتید، با اتو پرس این زمان و انرژی نصف خواهد شد. همچنین فشاری که اتو پرس به لباس وارد می‌کند، در حدود پنج برابر اتو بخار معمولی است. که در نتیجه باعث شده، بافت لباس لطیف و شکیل‌تر به نظر برسد.

به یاد داشته باشید که، برای درک بهتر و بیشتر کارکرد اتو پرس باید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. اگر به نکته‌های گفته شده، در دفترچه راهنما دقت نکنید احتمال خرابی دستگاه وجود داشته و باید برای تعمیر اتو اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه استفاده از اتو پرس
با دانستن نحوه استفاده از اتو پرس، به راحتی زمان و انرژی که برای اتو کشیدن لباس می‌گذارید را نصف کنید

نکات ایمنی در نحوه استفاده از اتو پرس

  • اتو پرس را بعد از هربار استفاده، خاموش کرده و آن را روشن رها نکنید.
  • اگر سیم دچار پوسیدگی شده و یا دو شاخه به درستی کار نمی‌کند، از دستگاه استفاده نکنید.
  • بعد از خاموش کردن اتوپرس و قبل از جمع کردن آن، بگذارید دستگاه برای سی دقیقه الی یک ساعت خنک شود.
  • از نزدیک شدن به دستگاه، در حین آزاد سازی بخار بپرهیزید، زیرا خطر سوختگی وجود دارد.
  • قبل از کار با اتو پرس، ابتدا از پر بودن مخزن آب آن اطمینان حاصل کنید.
  • از استفاده همزمان دیگر وسایل برقی، با اتو پرس بپرهیزید.
  • برای عمکلرد بهتر و بیشتر از آب مقطر استفاده کنید.
  • قبل از شروع کار با دستگاه، ابتدا دفترچه راهنما و دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید.

رفع چین و چروک لباس با استفاده از اتو پرس

  • صفحه بخار تا حدود هفت سانتی متر از صفحه اتو، پایین بیاورید.
  • دکمه بخار را که کنار دسته فشار است بزنید. (این دکمه بر حسب طراحی دستگاه، مکان مختلفی دارد)
  • چند دقیقه صبر کرده و دوباره دکمه بخار را فشار دهید.
  • سپس برای چند ثانیه صفحه پرس را، روی لباس‌ها آورده و سپس آن را بالا ببرید.

مراحلی که در بالا گفته شد را، تا از بین رفتن کامل چین و چروک تکرار کنید.

درجه حرارت اتو پرس

اغلب مدل‌های اتو پرس به شما این امکان را می‌دهند که، درجه حرارت و میزان دمای آن را کنترل کنید. تنظیمات مربوط به درجه حرارت اتو پرس، روی پنل این دستگاه قرار گرفته و شما می‌توانید تنظیمات مربوط به میزان دما و حتی بخار را از روی این پنل، به صورت دستی تغییر دهید.

البته قبل از تغییر تنظیمات درجه حرارت اتو پرس، باید نوع پارچه را نیز در نظر بگیرید. تنظیمات مربوط به هر پارچه، به طور خودکار و برنامه ریزی شده در این دستگاه وجود دارد و تنها باید نوع پارچه را انتخاب کنید.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که، پارچه‌های ضخیم و زمستانی برای رفع چین و چروک نیاز به گرما و حرارت بیشتری دارند. در عین حال برای پارچه‌های لطیف، نخی و ابریشمی گرمای کمتری نیاز است. اگر تنظیمات متناسب با، جنس و بافت پارچه انتخاب نشوند، تنها به لباس آسیب خواهید زد.

درجه حرارت اتو پرس
برای اینکه درجه حرارت اتو پرس، آسیبی به بافت پارچه نزد، باید آن را متناسب با جنس لباس انتخاب کنید

معرفی بالشتک اتو پرس

در اتو بخار‌های دستی و یا اتو پرس برای اتو کشی بهتر یقه، آستین و یا درز‌ها از بالشتک استفاده می کنیم. بالشتک اتو پرس، انواع مختلفی دارد، که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

بالشتک بیضی

این بالشتک به شکل یک کوسن بیضی و محکم بوده و در رنگ‌های مختلفی موجود و برای اتو زدن درز‌های منحنی از آن استفاده می‌شود. یعنی بعد از دوخت درز لباس با چرخ، آن را روی بالشتک گذاشته و اتو می‌کنیم. برای اتو کردن پنس‌ها، باید آن را از سمت عریض به سمت نوک پنس اتو بکشید. سپس آن را روی بالشتک بیضی پهن کرده و اتو کشیدن را شروع می‌کنیم.

بالشتک دستی

این بالشتک هم مانند بالشتک بیضی است، اما اندازه آن کوچک بوده و در دست جا می‌شود. از این نوع بالشتک برای درز‌های منحنی کوچک، مثل اتو زدن درز گردن استفاده می‌شود. اگر بعد از اتو کردن درز گردن در حالیکه پارچه داغ است ،این بالشتک را روی درز گردن بکشیم درز صاف‌تر می‌شود و مانند یک اتوی سرد عمل می‌کند. اگر این بالشتک را کمی تغییر دهیم می‌توانیم برای اتوی کاپ سینه (در لباس عروس و لباس شب) استفاده کنیم.

بالشتک بلند

بالشتک بلند، برای قسمت‌هایی از لباس که شکل لوله‌ای داشته استفاده می‌شود. به این صورت که قسمت‌هایی از آستین و یا شلوار را می‌توانیم روی این بالشتک قرار داده و اتو بزنیم.

ژانت

از آن به عنوان میز اتوی آستین هم می‌توانیم نام ببریم. از ژانت، برای اتو کردن درز آستین و شلوار استفاده شده و یک پایه کوچک دارد که قسمت لوله‌ای لباس در آن قرار می‌گیرد، انحنای انتهایی ژانت مناسب برای اتو زدن درز آستین است.

بالشتک اتو پرس
شما می‌توانید از مدل‌های مختلف بالشتک اتو پرس، برای اتو زدن انواع درز‌ها و منحنی‌های لباس استفاده کنید
تعمیر اتو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتوی بخار و اتوی پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
درخواست تعمیر اتو

تنظیم دما و بخار مناسب با نوع پارچه یا لباس

در این مرحله باید دما و بخار اتو را مناسب با جنس پارچه تنظیم کنید . معمولا دمای مناسب هر جنس پارچه روی دایره چرخان اتو پرس و اتو بخار به زبان انگلیسی درج شده است که ما در این جا معادل فارسی آن‌ها را برایتان آورده ایم.

  • پلاستیکی NYLON
  • ابریشمی SiIK
  • کتان Linen
  • پنبه ای cotton
  • پشمی WOOL

اتو کشی را ابتدا با بخار و دمای کم شروع کرده تا کم کم با افزایش دما و بخار به یک سطح صاف و بدون چروک برسید.

برای پارچه هایی مانند حریر که لطیف و نازک هستند از بخار عمودی استفاده کرده و اتو را مانند پرس روی پارچه بزنید. یا یک پارچه تمیز روی پارچه حریر قرار دهید و بعد اتوکشی کنید تا به بافت پارچه آسیب نرسد.

1.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا