×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

مشکلات و خرابی‌های اتو پرس، نکاتی که باید بدانید!

مشکلات و خرابی‌های اتو پرس، نکاتی که باید بدانید!

برای اینکه لباس‌ها، شیک و مرتب به نظر رسیده و به زمان کمتری برای اتو نیاز داشته باشند، برخی از کاربران ترجیح می‌دهند که از اتوپرس استفاده کنند. اتو پرس هم مانند دیگر وسایل برقی، پس از مدتی خراب شده و از کار می‌افتد در این زمان باید برای تعمیر اتو اقدام کنید. در این مقاله شما را با مشکلات و خرابی‌های اتو پرس آشنا می‌کنیم، تا با دانستن آن‌ها یک شناخت کلی نسبت به مشکل ایجاد شده داشته باشید.

علت داغ نشدن اتو پرس چیست؟

علت داغ نشدن اتو پرس، مربوط به قطعه خاصی از دستگاه نیست و می‌تواند ریشه در عوامل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. در اولین قدم باید اتصالات را بررسی کنید، پس از پریز برق شروع کرده و ببینید که برق در آن جریان دارد یا خیر. سپس باید دو شاخه و مبدل دستگاه را چک کنید، گاهی اتوپرس شما هیچ مشکلی ندارد اما یک نقص فنی کوچک در مبدل، مانع از کارکرد درست دستگاه می‌شود.

در قدم بعدی، باید تنظیمات مربوط به دما را بررسی کرده و ببینید که آیا درجه حرارت درست را انتخاب کرده‌اید یا نه؟ اگر تمام موارد گفته شده را بررسی کردید، اما مشکلی نمی‌بینید باید به سراغ قطعات دستگاه بروید.

یکی دیگر از مواردی که، موجب داغ نشدن اتو پرس می‌شود خرابی برد الکترونیکی است. خرابی این قطعه، اغلب به دلیل عدم استفاده از دستگاه برای یک دوره طولانی و یا نوسانات شدید جریان برق است. با خرابی برد الکترونیکی، ولتاژ مناسب به المنت دستگاه نرسیده و اتوپرس داغ نمی‌شود.

یک علت دیگر برای داغ نشدن اتو پرس، خرابی ترموستات است. ترموستات وظیفه کنترل حرارت و تعادل دمای دستگاه را بر عهده دارد. با خرابی این قطعه، تنظیمات اتو پرس بهم ریخته و ممکن است داغ نشده و یا بیش از حد لازم گرم شود. تنها راه برای رفع ایراد ترموستات و برطرف کردن مشکل داغ نشدن اتو پرس تماس با تعمیرکار است.

همانطور که عدم استفاده از اتوپرس، می‌تواند باعث خرابی برخی از قطعات دستگاه شود، استفاده بیش از حد و نادرست از دستگاه نیز می‌تواند منجر به سوختن المنت شود. المنت قطعه‌ای است که، نمی‌توان آن را رفع ایراد و تعمیر کرد و تنها راه برای تعمیر اتو  تعویض است.

علت داغ نشدن اتو پرس
با عدم استفاده طولانی از دستگاه، برد الکترونیکی خراب شده و دستگاه داغ نمی‌شود
برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

اتو پرس روشن نمی شود

یکی از مشکلات رایجی که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند، این است که اتو پرس روشن نمی شود. برای رفع ایراد و عیب یابی این مشکل، باید از بررسی سیم برق شروع کنید. هرگونه آسیب، پارگی و زنگ زدگی روی سیم برق، می‌تواند مانع از روشن شدن دستگاه شود.

در قدم بعدی، باید منبع تغذیه یا پریز برق دستگاه را کنترل کنید. باید از وجود جریان برق در این قطعه، اطمینان حاصل کنید. برای امتحان کردن پریز، کافیست دوشاخه وسیله دیگری را به این منبع بزنید تا از وجود جریان برق در منبع اطمینان حاصل کنید. البته برای اینکار، از فازمتر نیز می‌توانید کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

اتو پرس بوی بدی به لباس میدهد

یکی از شکایت‌های بسیاری از کاربران اتوپرس این است که، اتو پرس بوی بدی به لباس میدهد. اما چه عاملی، باعث به وجود آمدن چنین مشکلی می‌شود؟ اگر برای یک مدت طولانی از دستگاه استفاده نکرده و آب درون مخزن اتو را خالی نکنید با چنین مشکلی مواجه خواهید شد. ماندن آب به مدت طولانی در مخزن، باعث بو گرفتن آن و ایجاد رسوب در اتو پرس می‌شود.

برای رفع این مشکل، باید آب اتو پرس را بعد از هربار استفاده تعویض کنید. استفاده از آب شیر، به دلیل وجود املاح زیاد، برای پر کردن مخزن استفاده نمی‌شود. زیرا این املاح، با هر بار داغ شدن اتو سوخته و بوی بدی به اتو می‌دهد. آب معدنی نیز، به مانند آب شیر عمل می‌کند پس بهتر است برای از بین بردن بوی بد اتو پرس از آب تصفیه و آب جوشیده شده استفاده کنید.

اتو پرس بوی بدی به لباس میدهد
با عوض نکردن به موقع آب مخزن اتو پرسی، آب مانده در مخزن بوی بدی به لباس خواهد داد

علت بخار ندادن اتو پرس

برای بسیاری از کاربران، علت بخار ندادن اتو پرس به چالش بزرگی تبدیل شده است. با راهکار‌هایی که در ادامه خواهیم گفت، علت بخار ندادن اتو پرس را فهمیده و آن را برطرف خواهید کرد.

یکی از این علت‌ها، نوسان زیاد جریان برق است. دستگاه‌های دارای برد الکترونیکی، به این نوسان‌ها حساس بوده و در کوتاه مدت دچار مشکل می‌شوند. برای رفع چنین مشکلی، تعمیرکاران به شما توصیه می‌کنند که از محافظ برق استفاده کرده و از دستگاه در برابر نوسانات محافظت کنید.

اگر می‌دانید که از اتوپرس استفاده زیادی ندارید، بهتر است از ابتدا آن را انتخاب نکنید و به سراغ اتوبخار‌های معمولی بروید. زیرا اگر برای یک دوره طولانی، از اتوپرس استفاده نشده و حداقل هفته‌ای یکبار روشن نشود، دستگاه خراب شده و اولین نشانه آن بخار ندادن اتو پرس خواهد بود.

همانند اتوبخار، در دستگاه های اتو پرس نیز، برای رسیدن به بخار مناسب باید درجه حرارت به درستی تنظیم شود. اگر تنظیم درست نباشد، اتوپرس نیز بخار نخواهد داد.

اما ساده‌ترین علت بخار ندادن اتو پرس، کم بودن سطح آب دستگاه است. همیشه قل از استفاده، سطح آب مخزن را چک کرده و آن را پر کنید. زیرا با نبود آب کافی در مخزن، اتو پرس نیز بخار نخواهد داد.

برخی از مدل‌های دستگاه اتو پرس دارای یک فیلتر رزین هستند که، کار این فیلتر گرفتن سختی و املاح آب در مخزن است. اگر فیلتر رزین مشکل پیدا کند دستگاه بخار نمی دهد.

اگر منبع آب و فیلتر اتو پرس در جای خود قرار نگیرند، دستگاه بخار نمی‌دهد. در نتیجه پس از ریختن آب در مخزن، دقت کنید که فیلتر و مخزن آب در جای درست قرار گرفته باشند.

علت بخار ندادن اتو پرس
برای اینکه اتوپرس، بخار مناسبی داشته باشد باید درجه حرارت آن به درستی تنظیم شود
تعمیر اتو با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتو بخار و اتو پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر اتو

علت بوق زدن اتو پرس

اگر اولین بار است که از اتو پرس استفاده می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که ولتاژ برق اتو با ولتاژ برق شهری سازگار باشد. برق شهری به شدت افت ولتاژ دارد و می‌تواند نوسانات زیادی داشته باشد. این نوسانات زیاد می‌تواند علت بوق زدن اتو پرس باشد.

پس برای رفع این مشکل، محافظت از اتو و قطعات الکترونیکی آن، باید دستگاه را به یک محافظ برق وصل کرده و از اتصال مستقیم آن به منبع تغذیه خودداری کنید. برای رفع علت بوق زدن اتو پرس، باید دستگاه را ماهیانه 4 الی 5 بار روشن کرده و از آن استفاده کنید. با اینکار سیستم برد الکتریکی دستگاه، تقویت شده و طول عمر اتو پرس افزایش می‌یابد.

علت بوق زدن اتو پرس
برای جلوگیری از تاثیر نوسانات جریان برق روی دستگاه، باید آن را به یک محافظ متصل کنید

علت سوزاندن لباس در اتو پرس

شما با اتو پرس قادر هستید، در زمانی بسیار کوتاه مقادیر زیادی لباس را صاف و مرتب کنید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که مانند اتو بخار، برای هر لباس روش و دستورالعمل متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال شما برای اتو پرس پارچه‌هایی از جنس کتان و، نیاز به حرارت و فشار بالایی ندارید. این نکته را برای، طرز صحیح اتو کردن شلوار مردانه در نظر بگیرید. اما برای پارچه‌های جین به فشار و دمای بیشتری نیاز دارید، علاوه بر اینکه باید قبل از اتو زدن، کمی با آب روی آن را اسپری کنید. پس قبل از اینکه شروع به اتو کنید، ابتدا برچسب روی پارچه‌ها را مطالعه کرده و برحسب بافتی که دارند روش خود را انتخاب کنید. یکی از علت سوزاندن لباس در اتو پرس، بی توجهی به موارد گفته شده است، پس قبل از هرکاری ابتدا بافت پارچه را در نظر بگیرید و سپس حرارت مورد نظر را اعمال کنید. زیرا اتوپرس‌ها، دارای تنظیمات مختلفی هستند که، به شما امکان می‌دهند با توجه به بافت پارچه، بهترین درجه حرارت را انتخاب کنید.

علت لک ایجاد شده روی لباس با اتو پرس

اگر بعد از اتو متوجه لکه روی لباس خود شدید، باید بدانید که روکش دستگاه کثیف بوده است. زیرا این کثیفی‌ها به راحتی با بخار و گرما به لباس شما منتقل خواهند شد. برای رفع این مشکل باید، پارچه و ابر اتو پرس را تعویض کنید.

برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا