×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

نحوه نگهداری از اتو پرس

بهترین روش نگهداری از اتو پرس

وسایل و تکنولوژی‌های جدید برای افزایش آسایش و راحتی ما وارد بازار می‌شوند. یکی از این وسایل، اتو پرسی است که با آن می‌توان لباس‌ها را به راحتی و در زمان کم صاف و مرتب کرد. شناخت روش درست استفاده و نگهداری از اتو پرس باعث می‌شود که عمر مفید دستگاه بیشتر شود.

در این مقاله از آچارباز، نکات مهمی درباره نحوه نگهداری و حل برخی مشکلات اتو پرسی را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. اگر شما هم از این وسیله زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است همراه ما باشید و این نکات را بدانید.

اگر اتوی شما به درستی کار نمی‌کند، تعمیرکاران ما در آچارباز آماده حل مشکل شما هستند. برای تعمیر اتو کافیست درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

اولین قدم برای نگهداری از اتو پرس دانستن طرز استفاده از دستگاه است

استفاده درست از هر وسیله‌ای باعث افزایش طول عمر آن می‌شود؛ پس برای کارکرد بهتر و نگهداری از اتو پرس، باید روش صحیح کار با آن را یاد بگیرید. اگر اتو پرس خود را تازه خریده‌اید بهتر است، روش کار با آن را در دفترچه راهنما بخوانید.

تعمیر اتو با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتو بخار و اتو پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
درخواست تعمیر اتو
روش درست استفاده از اتو پرس
اگر اتوی شما مشکلی دارد، آچارباز در کمترین زمان و با قیمت منصفانه آن را تعمیر می‌کند.

اگر اتو پرس شما دفترچه فارسی ندارد می‌توانید از راهنمایی‌های آچارباز استفاده کنید.

  • ابتدا یک محل مشخص در اتاق برای اتو درنظر بگیرید.
  • مخزن اتو را چک کنید. با استفاده از پیمانه مخصوص، مخزن را از آب مقطر پر کنید. استفاده از آب مقطر از رسوب گرفتن مخزن جلوگیری می‌کند.
  • حالا دوشاخ دستگاه را به برق بزنید.
  • با توجه به جنس لباسی که می‌خواهید اتو کنید، درجه دستگاه را تنظیم و صبر کنید تا اتو پرسی به دمای مناسب برسد.
  • لباس خود را صاف روی صفحه پایینی پهن کنید.
  • صفحه بالایی دستگاه را روی لباس قرار دهید تا چروک‌های آن برطرف شود.

پیشنهاد مطالعه

نکات مهم برای نگهداری از اتو پرس

اگر یک اتو پرس دارید و از آن زیاد استفاده می‌کنید؛ نگهداری و استفاده صحیح از آن باید اولویت شما باشد چرا که تمیز کردن و مراقبت درست از آن، طول عمرش را افزایش و هزینه‌هایی که برای تعمیر آن لازم است را کاهش می‌دهد.

روش های درست نگهداری از اتو پرس
اطلاع از نحوه درست نگهداری از اتو پرس باعث افزایش عمر و کارایی آن می‌شود.

اگر به هنگام استفاده از اتو پرس، صدایی شبیه به بوق از آن شنیدید؛ سریع آن را خاموش کنید و آن را برای تعمیر به یک مرکز معتبر ببرید.

  • در هنگام پر کردن مخزن، مراقب باشید که آب روی دستگاه نریزد.
  • سیم اتو را به دقت بپیچید و حین استفاده به محل پریز و وضعیت سیم دقت کنید؛ چون پیچش سر سیم باعث آسیب به بخش داخلی سیم شده و به مرور زمان موجب قطع و وصل شدن آن می‌شود.
  • مراقب هرگونه آسیب فیزیکی از جمله ضربه خوردن و سقوط اتو پرس باشید.
  • پیش از آن که اتو خنک شود سیم  آن را جمع نکنید.
  • یکی از اصول نگهداری از اتو پرس ، عوض کردن فیلتر آن هر شش ماه یک بار است.
  • در صورت رسوب مداوم و برطرف نشدن آن، اتو را تعمیر کنید.
  • اگر اتو روی پارچه و لباس‌ها لک می‌اندازد، روکش اتو را با روکش ‌های اورجینال و با کیفیت عوض کنید.
  • چنانچه پس از تعویض روکش مشکل برطرف نشود، باید وضعیت فیلتر و مخزن آب را بررسی کنید.
  • چنانچه فیلتر و مخزن آب دچار مشکل باشد، مشکلات دیگری مثل برق افتادن لباس حین اتو هم مشاهده می‌شود. در این صورت باید مشکل را به وسیله محلول آب و سرکه برطرف کنید. می‌توانید پارچه‌ای را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و با اتوپرس اتو کنید تا مشکل برطرف شود.
روش درست نگهداری از اتو پرس
استفاده از آب مقطر برای دستگاه اتو پرس مانع از ایجاد رسوب در آن می‌شود.
  • اگر به هنگام استفاده از اتو پرس، صدایی شبیه به بوق از آن شنیدید؛ سریع آن را خاموش کنید و آن را برای تعمیر به یک مرکز معتبر ببرید. قطعه‌ای به نام برد الکتریکی در اتو پرس وجود دارد که می‌توان گفت مهم‌ترین بخش دستگاه است. اگر اتوی شما بوق می‌زند یعنی این قطعه مشکل پیدا کرده است.
  • اگر اتو پرس بوی بدی داد، به خاطر این است که آب به مدت زیادی بدون استفاده داخل مخزن آن مانده است. آب داخل مخزن را خالی کنید تا این مشکل حل شود.
  • اگر در عملکرد خاموش و روشن شدن خودکار اتو پرس شما اختلالی به وجود آمده و مانند قبل کار نمی‌کند، برای پیدا کردن عیب آن باید کابل برقش را بررسی کنید. وجود نشانه‌هایی مانند زدگی و پارگی می‌توانند موجب بروز این مشکلات در دستگاه شود. یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن این مشکل می‌تواند وجود اختلال در برق ساختمان باشد. برای بررسی این مشکل، رسانایی پریز برقی که اتو به آن متصل می‌شود را با فازمتر بررسی کنید.
  • اگر زمانی که اتو را به برق وصل می‌کنید فیوز منزل شما می‌پرد، برای پیدا کردن عیب آن باید سیم‌های داخلی دستگاه را بررسی کنید. گاهی سیم‌های مربوط به المنت دستگاه اتصالی کرده و باعث می‌شود که فیوز بپرد. البته در این مورد هم لازم است که اتو پرس توسط یک تعمیرکار با تجربه بررسی شود.

روش رسوب زدایی اتو پرس

یک اصل مهم برای نگهداری از اتو پرس ، استفاده از آب مقطر است؛ چون مانع از ایجاد رسوب می‌شود. گاهی با وجود استفاده از آب مقطر باز هم امکان به وجود آمدن رسوب وجود دارد. یک روش خانگی موثر برای از بین بردن رسوب دستگاه استفاد از سرکه سفید و نمک است.

رسوب زدایی اتو پرس
برای پاک کردن رسوبات از مخزن اتو پرس می‌توانید از محلول آب و سرکه سفید با نسبت مساوی استفاده کنید.

برای رسوب‌زدایی مخزن اتو پرس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید و آن را داخل مخزن بریزید.
  2. اتو را روشن کنید و اجازه دهید، اتو برای چند دقیقه بخار کند، حالا آن را خاموش کنید.
  3. بگذارید به مدت یک روز، محلول آب و سرکه داخل دستگاه بماند.
  4. بعد از این مدت مخزن را بشویید و دوباره از آب مقطر پر کنید.

تمیزکردن جای سوختگی، رنگ لباس و لکه‌ها از اتو

تمیز کردن هم یکی از اصول نگهداری از اتو پرس است. برای از بین بردن لک‌های ایجاد شده روی اتو می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • اگر سطح فلزی اتو کثیف و رنگش زرد شده است، می‌توانید کف آن را با یک پارچه ضخیم که داخل پارچه نرم گذاشته‌اید تمیز کنید. در صورت ایجاد لکه و یا سوختگی در سطح فلزی اتو، می‌توانید نمک و سرکه را باهم ترکیب کنید و کف اتو را پاک کنید.
روش های درست نگهداری از اتو پرس
بهترین روش‌های نگهداری از اتو پرس برای افزایش عمر و کارایی آن
  • اگر هنگام اتو کشیدن متوجه شدید که اتوی شما بر روی لباسهایتان لکه ایجاد می‌کند، پارچه و ابر اتو را عوض کنید. در صورت رفع نشدن آن، احتمالا اتوی شما رسوب بسته است. برای حل این مشکل می‌توانید داخل مخزن آب آن، رسوب‌گیر بریزید و اجازه دهید چند بار در حالت فشار بخار کند.
  • اگر در اثر سوختن لباس لکه‌های قهوه‌ای در سطح فلزی اتو به وجود آمده است؛ می‌توانید سرکه و نمک را مخلوط و کمی گرم کنید و سطح فلزی اتو را با آن به طور کامل تمیز کنید یا زمانی که اتو داغ است این محلول را به آن اسپری کنید و با یک دستمال تمیز، لکه‌های قهوه‌ای را پاک کنید.

فرقی ندارد که از اتوپرس استفاده می‌کنید یا اتو بخار در صورتی که اتو شما با نقص فنی روبه‌رو شد و امکان رفع ایراد را نداشتید، درخواست خود را در قسمت تعمیر اتو آچارباز ثبت کنید. با ثبت درخواست در این قسمت کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن و منصفانه‌ترین قیمت اتوی شما را تعمیر می‌کنند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا