×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

چگونه شب های گرم را بدون کولر سپری کنیم؟

چگونه شب های گرم را بدون کولر سپری کنیم

چگونه شب‌های گرم را بدون کولر سپری کنیم، عنوانیست که شما را به این مقاله دعوت کرده است. شاید باور اینکه شب‌های گرم را بدون کولر سپری کردن مشکل باشد؛ اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که با انجام ترفندهایی که در ادامه آمده است می‌توانید بسیاری از شب‌ها را بدون نیاز به کولر سپری کنید. این ترفندها برای زمان‌هایی که کولر شما خراب شده و باید با رسیدن تعمیرکار برای سرویس کولر آبی یا تعمیر کولر گازی باشید بسیار کاربردی است. در ادامه این ترفندها به شما آموزش داده می‌شود پس با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

8  ترفند سپری کردن شب های گرم بدون کولر

کار نکردن کولر در یک شب تابستانی کابوسی است که حتی تصور آن هم وحشتناک است. اما خواه یا ناخواه ممکن است برای کولر شما مشکلی به وجود آید که شما این مشکل را تجربه کنید. برای سپری کردن شب‌های گرم بدون کولر و خنک کردن بردن و محیط کافیست ترفندهای زیر را انجام دهید:

1- پرده‌های منزل خود را بکشید

اولین و ساده‌ترین راه برای سپری کردن شب‌های گرم بدون کولر، کشیدن پرده‌ها است. جالب است بدانید که نزدیک به 30 درصد از گرما در تابستان از طریق پنجره‌ها وارد منزل می‌شود. با کشیدن پرده‌ها و ایجاد سایه، مانع ورود هوای گرم به داخل اتاق می‌شود. زیرا پرده‌های ضخیم که پشت پنجره نصب می‌شود، همان‌طور که مانع از ورود هوای سرد در زمستان می‌شود از ورود گرمای تابستان به داخل خانه هم جلوگیری می‌کند. پرده‌های تیره گرما را بیشتر از پرده‌های روشن به خود جذب می‌کند.

نصب پرده اولین ترفند سپری کردن شب های گرم بدون کولر
به جهت اینکه گرما کمتر به محیط داخل وارد شود، پیشنهاد می‌کنیم از پرده‌های سفید رنگ یا رنگ روشن به منظور ایجاد سایه استفاده کنید.
سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

2- درب اتاق‌ها را ببندید

برای سرد و گرم کردن خانه بهتر است، فضا را محدود کنید. درب اتاق‌های که در طول روز شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را ببندید. اجازه دهید تا هوای خنک و تازه فقط در فضای که در آن حضور دارید، جریان پیدا کنند. بسیاری از افراد ممکن است، اشتباها فکر کنند که با باز کردن درب‌ها جریان هوا در خانه بیشتر می‌شود و خانه خنک‌تر می‌ماند؛ اما به یاد داشته باشید که در روزهای گرم هوا به‌طور معمول جریان ندارد و با باز کردن درب‌ها حجم زیادی از گرما وارد محیط منزل شما خواهد شد.

ترفند باز کردن درب یا پنجره زمانی جوابگو است که بدلیل استفاده از کولرآبی برای خنک کردن محل، رطوبت محیط بشدت بالا رفته باشد و اصطلاحا محیط دم کرده باشد.

3- از هود و هواکش استفاده کنید

در فصل گرم شما مجبور به استفاده از اجاق گاز و آبگرمکن هستید، این دو وسیله گرمای محیط را به شدت افزایش می‌دهند و باعث گرم شدن محیط می‌شوند به شما توصیه می‌شود، در زمان روشن بودن اجاق گاز و طبخ غذا،  هواکش و هود را روشن بگذارید تا گرمای حاصله از محیط خارج شود.

4- از پرده‌های حصیری استفاده کنید

استفاده از پرده‌های حصیری یکی از راه‌های موثر سپری کردن شب‌های گرم بدون کولر است. در صورتیکه خانه شما آفتاب‌گیر است، حتما از این پرده‌ها به منظور ایجاد سایه استفاده کنید تا دمای منزل شما کاهش پیدا کند. در قدیم پرده‌های حصیری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه استفاده از این نوع پرده‌ها تقریبا منسوخ شده است.

نصب حصیر دومین ترفند سپری کردن شب های گرم بدون کولر
اگر امکان استفاده از حصیر را ندارید می‌توانید از یونولیت هم برای جلوگیری از ورود آفتاب به محل جلوگیری کنید.

5- از فن‌ یا پنکه استفاده کنید

زمانیکه استفاده از کولر همه گیر نبود و خانه‌های کمی کولر داشتند، افراد برای فرار از گرما از انواع پنکه استفاده می‌کردند. استفاده از پنکه در نبود کولر یکی از راه‌های موثر برای سپری کردن شب‌های گرم بدون کولر است. پنکه کمک می‌کند که جریان هوا در منزل بیشتر شود و در نتیجه محیط منزل خنک‌تر شود. برای این‌کار لازم نیست که حتما پنکه‌‌های خیلی بزرگ خریداری کنید، بسته به فضای منزل یک پنکه خریداری کنید. از جمله مهم‌ترین و پر استفاده‌ترین پنکه‌های موجود در بازار می‌توان به پنکه سقفی و پنکه رومیزی اشاره کرد.

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از مصرف کنندگان پنکه در تابستان به‌وجود می‌آید، تولید باد گرم توسط پنکه است. شما با استفاده از دو روش زیر می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

  1. برای خنک‌تر کردن باد پنکه، می‌توانید یک ظرف بزرگ یخ را در مسیر باد آن قرار دهید، با عبور جریان هوای تولید از پنکه از روی یخ‌ها، باد خنک‌تر شده و فضای منزل شما نیز خنک می‌شود. در هنگام استفاده از این روش سر پنکه باید ثابت و رو به یخ‌ها باشد.
  2. یک پارچه مرطوب روی پنکه بکشید، البته مواظب باشید که پارچه نم دار را روی موتور پنکه نیافتد چرا که باعث از کار افتادن آن و برق گرفتگی شما خواهد شد. مزیت این روش نسبت به روش اول این است که در این روش لازم نیست سر پنکه ثابت باشد.
تولید باد خنک در پنکه
برای خنک شدن باد پنکه می‌توانید چند بطری یخ را در مسیر بادپنکه قرار دهید.

6– دمای بدن خود را تا جایی که می‌توانید، پایین بیاورید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سپری کردن شب‌های گرم بدون کولر، پایین آوردن دمای بدن است. بهتر است در این روزها نوشیدنی‌های خنک بخورید و از خوردن غذاهای سنگین و چرب که دما و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند، پرهیز کنید.

بهتر است وعده‌های غذایی خود را با کمی آبغوره و لیمو ترش میل کنید تا عطش و تشنگی شما مهار شود. همچنین استفاده از لباس‌های نخی و نازک در روزهای گرم توصیه می‌شود.

سپری کردن شب های گرم بدون کولر با پایین آوردن دمای بدن
لباس‌های رنگ روشن به نسبت لباس‌های تیره می‌تواند در کاهش دمای بدن به شما کمک کنند.

7- از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید

لامپ‌های رشته‌ای گرمای زیادی را تولید می‌کنند، برای کاهش دمای محیط بهتر است در اولین فرصت آن‌ها را تعویض کنید. این لامپ‌ها تا 95 درصد از الکتریسیته را به گرما تبدیل می‌کنند. از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید که گرمای کمتری را تولید می‌کنند و به خنک ماندن فضای منزل شما کمک می‌کنند. اگر ناچار به استفاده از لامپ‌های رشته‌ای هستید تا جایی که می‌توانید لامپ‌های کمتری را برای روشنایی محیط روشن کنید. این مورد نیز یکی از مهمترین نکات برای سپری کردن شب‌های گرم بدون کولر است.

8- از هوای خنک شب‌ها استفاده کنید

شب‌های تابستان به نسبت روزهای آن، خنک‌تر است. با تاریک شدن هوا باید خانه خود را خنک کنید، برای این منظور باید پنجره‌ها را باز کند و اجازه دهید تا هوای خنک و تازه وارد محیط منزل شما شود. اگر خانه شما ویلای است، می‌توانید با آب پاشیدن به حیاط و درخت‌ها دما را تا حدود زیادی کاهش دهید. استفاده از پنکه می‌تواند، جریان هوا را چندین برابر بیشتر کند.

برای حفظ دمای خانه بهتر است، قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید و دوباره در و پنجره را ببندید و از پرده‌های ضخیم استفاده کنید.

سرویس کردن کولر گازی با تعمیرکار آچارباز
سرویس کردن به موقع کولر آبی و گازی جلوی خرابی دستگاه را می‌گیرد.

در این مطلب سعی کردیم تمام ترفندهای سپری کردن شب های گرم بدون کولر را به شما آموزش دهیم. تا در صورتی خرابی کولر بتوانید خودتان را با آنها خنک کنید. تفاوتی ندارد که از کولرگازی استفاده می‌کنید یا کولر آبی، در صورتی‌که دستگاه شما با مشکلی روبه‌رو است؛ می‌توانید برای رفع مشکل از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید، کافیست روی کلمه سرویس کولر آبی، تعمیر کولر گازی یا سرویس کولرگازی کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا