×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ساندبار و اسپیکر

صفر تا صد نحوه کار با اسپیکر شارژی

نحوه کار با اسپیکر شارژی

اسپیکرهای شارژی یکی از ابزارهای محبوب برای شنیدن موسیقی در خانه، محل کار یا در سفر هستند. این اسپیکرها از یک باتری قابل‌شارژ برای تامین انرژی خود استفاده می‌کنند و به کمک تکنولوژی بلوتوث یا کابل AUX به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شوند. در این مقاله آچارباز قصد داریم نحوه کار با اسپیکر شارژی و پیچیدگی‌های عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. چنانچه با نحوه استفاده از این وسیله به‌درستی آشنا نباشید اسپیکر شما بعد از مدتی به مشکل می‌خورد. در این زمان باید برای تعمیر آن اقدام کنید. در آچارباز تعمیر اسپیکر خانگی، شارژی و حرفه‌ای توسط تعمیرکاران انجام می‌شود. کافیست سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

آموزش قدم‌به‌قدم نحوه کار با اسپیکر شارژی

اسپیکر شارژی در مقایسه با اسپیکرهای سیمی، مانند معجزه به نظر می‌رسد. البته نحوه کار با اسپیکر شارژی بسیار ساده است. با هم قدم‌به‌قدم این فرآیند را بررسی می‌کنیم.

1- روشن کردن

اول ‌از همه، اسپیکر شارژی خود را روشن کنید. در واقع به‌سادگی دکمه روشن/خاموش آن را فشار دهید یا نگه دارید تا زمانی که نماد بلوتوث به‌صورت چشمک‌زن دیده شود.

انواع اسپیکر شارژی
نحوه کار با اسپیکر شارژی بسیار راحت است و دانش خاصی نمی‌خواهد.

2- فعال‌کردن بلوتوث دستگاه فرستنده

در مرحله بعد، باید بلوتوث دستگاه فرستنده خود را فعال کنید تا امکان اتصال دو دستگاه وجود داشته باشد.

3- جفت‌کردن (Pairing) دستگاه و اسپیکر

حالا زمان آن است که اسپیکر شارژی را به دستگاه (موبایل، تبلت، لپ تاپ و …) معرفی کنید. ابتدا مطمئن شوید که اسپیکر شارژی شما در حالت جفت‌شدن است؛ در این زمان اغلب چراغ اسپیکر چشمک می‌زند. حالا باید اسم اسپیکر شارژی خود را از لیست دستگاه‌های بلوتوثی موجود در دستگاه انتخاب کنید. سپس چند لحظه صبر کنید تا دستگاه‌ها با هم جفت شوند.

4- عیب‌یابی مشکلات مرتبط با اتصال اسپیکر بلوتوثی

اگر اتصال اسپیکر بلوتوثی با دستگاه‌ها به‌درستی انجام نشد، باید اقدامات زیر را برای رفع مشکل انجام دهید:

  • بررسی کنید که بلوتوث هر دو دستگاه فعال است یا خیر.
  • اگر بلوتوث فعال است می‌توانید یکبار آن را خاموش و روشن کنید. با اینکار بیشتر مشکلات از جمله جفت‌سازی برطرف می‌شود.
اسپیکر شارژی جیبی
جزئیات نحوه کار با اسپیکر شارژی را برای تعدادی از کاربران سخت و خسته‌کننده می‌کند.

5- از کجا بفهمیم که اسپیکر شارژی ما شارژ شده است؟

نحوه کار با اسپیکر شارژی دارای نشانگر LED متفاوت است. در این مدل‌ها زمان شارژشدن اسپیکر، LEDهای آن روشن می‌شود و وقتی به طور کامل شارژ شود، این چراغ‌ها خاموش می‌شوند. همچنین برخی اسپیکرها دارای صداهای هشداردهنده‌ای هستند و وقتی شارژ می‌شوند یا شارژ آنها به پایان می‌رسد، صدا می‌دهند. علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌ها و رابط کاربری اسپیکر شارژی خود نیز وضعیت شارژ را بررسی کنید. اگر باز هم شک داشتید، می‌توانید به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه و اطلاعات لازم را درباره نمایشگرها و روش‌های بررسی وضعیت شارژ مطالعه کنید.

6- انتخاب بهترین مکان برای قراردادن اسپیکر شارژی

حتی بهترین اسپیکر شارژی نیز در صورت قرارگرفتن در یک مکان نامناسب صدای مطلوبی تولید نمی‌کند. با درنظرگرفتن عواملی مانند اندازه اتاق و ارتفاع سطوح، موقعیت‌ها و جاهای مختلف بهترین محل را برای اسپیکر شارژی پیدا کنید. البته باید بگوییم قراردادن اسپیکر در نزدیکی دیوار، فرکانس‌های باس را افزایش می‌دهد.

7- آیا اسپیکر شارژی به وای‌فای نیاز دارد؟

یک اسپیکر شارژی به‌هیچ‌وجه به Wi-Fi نیاز ندارد. بلوتوث و وای‌فای فناوری‌های بی‌سیم متفاوتی هستند. شاید برخی از اسپیکرهای هوشمند برای راه‌اندازی بعضی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود به Wi-Fi نیاز داشته باشند؛ اما در کل، اسپیکرهای شارژی معمولی فقط متکی به اتصال بلوتوث هستند.

نحوه کار با اسپیکر شارژی با موبایل
در اسپیکرهای بلوتوثی امکان اتصال همزمان به دو گوشی وجود ندارد.

در این مطلب سعی کردیم 7 نکته مهم درباره نحوه کار با اسپیکر شارژی را به شما آموزش دهیم. در اینصورت شما به‌عنوان یک کاربر به‌راحتی می‌توانید از صدای خروجی اسپیکر لذت ببرید و موسیقی موردعلاقه خود را به‌آسانی پخش کنید. اگر به هر دلیلی اسپیکر شما کارایی خود را از دست داده و مانند قدیم عمل نمی‌کند، می‌توانید روی کلمه تعمیر اسپیکر خانگی کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما تعمیرات انواع اسپیکر بلوتوثی، حرفه‌ای، خانگی و … را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت انجام می‌دهند.

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا