×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

آشنایی با نکات طلایی در خرید میوه خشک کن

خرید میوه خشک کن جریان عمودی

میوه خشک یکی از بهترین تنقلاتی است که می‌توانید در طول روز نوش جان کنید. برای خشک کردن میوه‌های مختلف نیاز به دستگاه میوه خشک کن دارید. اگر می‌خواهید با همه نکاتی که باید در مورد خرید میوه خشک کن بدانید آشنا شوید، در ادامه همراه آچار باز باشید.

بدون شک قبل از خرید این دستگاه، سوالاتی در ذهن شما به وجود می‌آید و نیاز به راهنمایی دارید. در ادامه به تمام سوالات پاسخ می‌دهیم و شما را راهنمایی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانیم:

خرید میوه خشک کن چه توجیهی دارد؟

شاید شما هم برای خرید هر وسیله‌ای به دنبال توجیه برای آن باشید. اصلی‌ترین توجیه برای خرید میوه خشک کن منحصر به فرد، افزایش طول عمر میوه‌ها و جلوگیری از فاسد شدن آن‌ها است.

در میوه‌ها و دیگر خوراکی‌ها، آب فراوانی وجود دارد که دلیل اصلی فاسد شدن آن خوراکی بعد از گذشت چند روز است. اما دستگاه میوه خشک کن با خشک کردن آبی که در بافت آن‌ها وجود دارد، مانع از فاسد شدن میوه مورد نظر می‌شود.

علاوه بر این مسائل، خشک کردن میوه باعث می‌شود که تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی تا زمان مصرف در خود میوه باقی بماند. همین مسئله افراد را برای خرید میوه خشک کن بیشتر ترغیب می‌کند.

میوه خشک کن چگونه کار می‌کند و چرا نمی‌توانیم به‌جای آن از فر استفاده کنیم؟

دستگاه‌های میوه خشک کن با تولید و گردش گرما با کمک المنت حرارتی و فن، آبی که در میان بافت‌های میوه قرار دارد را خشک می‌کند. المنت حرارتی وظیفه تولید گرما و فن وظیفه به گردش درآوردن آن در داخل دستگاه را دارد.

اکثر افراد تصور می‌کنند که به راحتی می‌توانند با استفاده از فر هم به خشک کردن میوه بپردازند؛ اما توجه داشته باشید که حتی فرهای سطح بالا هم نمی‌توانند به خوبی دستگاه میوه خشک کن عمل کنند.

از طرفی دیگر، فرها نمی‌توانند دمای مورد نیاز برای خشک کردن میوه را به صورت یکسان وارد کنند. به همین دلیل است که یا میوه کامل پخته می‌شود و یا برخی قسمت‌هایش خشک نشده است.

از دیگر مزایای دستگاه میوه خشک کن نسبت به فر، مصرف پایین‌تر آن است. به همین دلیل است که استفاده و خرید میوه خشک کن برای شما بهتر است. در صورتی که دستگاه شما با خرابی روبه‌رو شد ابتدا برای تعمیر میوه خشک کن از یک تعمیرکار کمک بگیرید و در صورتی که امکان تعمیر دستگاه وجود نداشت دستگاه جدید بخرید.

تعمیر میوه خشک کن در آچارباز
خدمت تعمیر میوه خشک کن آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر میوه خشک کن است. برای تعمیر میوه خشک کن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر میوه خشک کن می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
درخواست تعمیر میوه خشک کن

آیا میوه خشک کن فقط برای میوه قابل‌استفاده است؟

در ابتدا باید بگوییم که این دستگاه فقط برای خشک کردن میوه تولید نشده است و از همان روزهای اول، با هدف خشک کردن تمام مواد غذایی عرضه شد. اما با گذشت زمان، افراد آن را به عنوان دستگاه میوه خشک کن می‌شناختند.

شما می‌توانید اکثر مواد غذایی از جمله سبزیجات و حتی گوشت را با کمک این دستگاه خشک کنید. تهیه لواشک سنتی و خانگی نیز با استفاده از دستگاه میوه خشک کن انجام می‌شود.

خشک کردن میوه‌های سفت و نرم
می‌توانید از میوه خشک کن برای خشک کردن میوه‌هایی مانند توت فرنگی، موز، سیب، هلو و … استفاده کنید.

این دستگاه دو نوع سینی دایره‌ای و مربعی شکل دارد. سینی دایره‌ای شکل مربوط به خشک کردن میوه، سبزیجات و … است؛ سینی مربعی شکل هم برای تهیه لواشک خانگی بسیار کاربرد دارد.

پس شما می‌توانید با خرید میوه خشک کن تقریبا تمام مواد غذایی را خشک و از آن‌ها استفاده کنید. امروزه برخی بانوان از این دستگاه برای تهیه ماست تازه نیز بهره می‌گیرند.

از دیگر مزایای دستگاه میوه خشک کن نسبت به فر، مصرف پایین‌تر آن است. به همین دلیل است که استفاده و خرید میوه خشک کن برای شما بهتر است.

میوه خشک‌ کن‌‌ها چه مزایایی دارند؟

این دستگاه‌ها مزایای زیادی دارد. اما در این مقاله می‌توانیم به 3 مزیت اصلی که سالم ماندن مواد غذایی، صرفه جویی در مصرف میوه و مواد غذایی و کار کردن راحت با آن اشاره کنیم.

سالم ماندن مواد غذایی با کمک دستگاه میوه خشک کن

همانطور که در توضیحات بالا هم گفته شد، شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی را در خود مواد غذایی حفظ کنید. توجه داشته باشید که کارخانه‌های مواد غذایی برای خشک کردن میوه‌ها و دیگر خوراکی‌ها، افزودنی‌های مضر به آن اضافه می‌کنند.

صرفه جویی در مصرف میوه و خوراکی‌ها

دیگر مزیت خرید میوه خشک کن صرفه جویی در مصرف میوه‌ و خوراکی‌ها است. شما می‌توانید میوه و مواد غذایی که در حال فاسد شدن هستند را با کمک این دستگاه خشک کنید.

خشک کردن باعث می‌شود که طول عمر آن میوه یا مواد غذایی مورد نظر افزایش پیدا کند و دیرتر فاسد شود؛ در نتیجه شما وقت بیشتری برای مصرف کردن میوه و … خواهید داشت و می‌توانید از آن در روزهای آینده نیز استفاده کنید.

طراحی دستگاه میوه خشک کن
دستگاه میوه خشک کن جریان عمودی نیاز به فضای کمی دارد.

شما با استفاده از دستگاه میوه خشک کن به صورت غیر مستقیم نیز در هزینه‌هایتان صرفه جویی خواهید کرد. زیرا اگر بخواهید میوه خشک شده خریداری کنید، بدون شک باید پول زیادی بپردازید؛ اما در خانه و با کمک این دستگاه می‌توانید با هزینه کم برای خشک کردن و مصرف میوه‌ها اقدام کنید.

کار کردن راحت با دستگاه میوه خشک کن

طراحی دستگاه میوه خشک کن پیچیدگی چندانی ندارد و شما به راحتی بعد از گذشت چند روز کار کردن با آن را یاد می‌گیرید. در واقع شما برای خشک کردن میوه‌ها فقط نیاز به چند دکمه دارید و مابقی فرایند توسط دستگاه انجام خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا