×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

راهنمای کامل نصب آبگرمکن دیواری گازی

نصب آبگرمکن دیواری گازی

آبگرمکن‌های دیواری گازی نسل جدیدی از آبگرمکن‌ها هستند که پس از نمونه‌های مخزنی وارد بازار شدند. در این نوع آبگرمکن تنها در صورت نیاز آب گرم می‌شود و صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف گاز صورت می‌گیرد. نحوه کار این آبگرمکن‌ها به صورتی است که به محض باز شدن شیر آب گرم، آبگرمکن شروع به کار کرده و آب بر اساس میزان تقاضا گرم می‌شود. اگر شما نیز قصد دارید از این نوع آبگرمکن استفاده کنید، بهتر است ابتدا با راهنمای کامل نصب آبگرمکن دیواری گازی آشنا شوید.

نصب و تعمیر آبگرمکن دیواری کاری مهم و پرهزینه است. به همین دلیل اگر در زمینه لوله کشی گاز و آب و برق کشی اطلاعاتی ندارید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. زیرا در صورت نقص در هر کدام از موارد گفته شده خطرات و هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوید.

محل‌های ممنوعه برای نصب آبگرمکن دیواری گازی

آبگرمکن گازی وسیله‌ای بسیار کاربردی است و در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شود. قبل از شروع نصب توجه داشته باشید که این آبگرمکن نباید در برخی محیط‌های خاصی قرار بگیرد. در ادامه این محیط‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

  • محیط‌های بسته که اکسیژن کافی در آن‌ها وجود ندارد.
  • در داخل حمام، به دلیل وجود بخار آب و کمبود اکسیژن
  • در زیرزمین خانه
  • اتاق‌های کوچک، توالت، انباری و …
  • در آشپزخانه علی الخصوص زمانی که تهویه مناسب وجود ندارد.
  • فضای نزدیک اجاق گاز

برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

طریقه نصب آبگرمکن دیواری گازی

برای نصب آبگرمکن‌های گازی دیواری باید نکات ایمنی مهمی را رعایت کرده تا با کمترین خطر روبرو شوید.

ارتقاء لوله کشی گاز

سیستم‌ آبگرمکن‌های قدیمی با نوع جدید دیواری متفاوت است. علاوه بر آن میزان گاز ورودی موردنیاز آن‌ها نیز با هم فرق دارد. از این رو اگر به تازگی قصد جایگزینی آبگرمکن قدیمی با نوع جدید دارید، بهتر است با کمک یک متخصص لوله‌های گاز و میزان گاز ورودی آن‌ها را بررسی کنید تا در صورت نیاز لوله‌ها را تغییر داده و بزرگ‌تر کنید. این کار تنها باید توسط افراد حرفه‌ای و دارای مجوز انجام می‌شود.

طریقه نصب آبگرمکن دیواری گازی
با کمک یک متخصص لوله‌های گاز و میزان گاز ورودی آن‌ها را بررسی کنید و درصورت نیاز آنها را ارتقا دهید.

جابجایی آبگرمکن قدیمی

برای نصب آبگرمکن دیواری گازی و جابجایی آن با آبگرمکن قدیمی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا جریان آب را قطع کنید.
  • شیرهای ورودی گاز و برق و … را به طور کامل قطع کرده و از آبگرمکن جدا کنید.
  • در صورت وجود آب درون مخزن، به کمک شلنگ مخصوص آب را نیز تخلیه کنید.
  • در نهایت آبگرمکن را از محیط خارج کرده تا شرایط برای نصب آبگرمکن جدید فراهم شود.

نصب آبگرمکن جدید

با توجه به دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنمای کامل نصب آبگرمکن دیواری گازی، آبگرمکن باید در محیط درست و با فاصله مناسب از دیوارها، پنجره، در و اطراف نصب شود. این آبگرمکن‌ها به دودکش احتیاج دارند، پس در هنگام نصب حتما توجه داشته باشید که در محیط شرایط نصب دودکش وجود داشته باشد.

نصب لوله‌های گاز

در مرحله بعد باید لوله‌های گاز به درستی نصب شده تا گاز موردنیاز آبگرمکن تأمین شود. بهتر است از لوله‌های آهنی استاندارد برای این منظور استفاده کنید. می‌توانید ابتدا طول لوله‌های موردنیاز و اتصالات را تأمین کرده و سپس به کمک فرد متخصص در این زمینه لوله‌ها را نصب کنید. حتما قبل از کار گاز اصلی را قطع کنید. لوله‌های گار آبگرمکن قدیمی را نیز در صورتی‌که به آن‌ها احتیاجی ندارید، قطع کرده و جمع‌آوری کنید.

نصب لوله‌های آب

پس از نصب آبگرمکن گازی دیواری و لوله‌های گاز، نوبت به نصب لوله‌های آب می‌رسد. نصب این لوله‌ها نیز باید بر اساس دستورالعمل‌های شرکت سازنده صورت گیرد. خطوط آب سرد و گرم به صورت جداگانه متصل می‌شوند. اگر از لوله‌های مسی در این زمینه استفاده شود، برای نصب باید لحیم کاری انجام دهید. نصب لوله‌ها را به درستی انجام داده و در نهایت سیستم آبرسانی را تست کنید.

روش نصب آبگرمکن گازی دیواری
نصب لوله آب بعد از نصب آبگرمکن دیواری گازی و نصب لوله‌های گاز آن انجام می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

نصب شیر تخلیه

شیر تخلیه قطعه‌ای مهم در آبگرمکن‌هاست که در هنگام گرمای بیش از حد آب، این شیر باز شده تا میزان آب گرم تخلیه شود. از این قطعه برای تعمیر آبگرمکن و پاکسازی نیز استفاده می‌شود. پس از نصب شیر، نشتی را بررسی کرده و سپس گاز را وصل کنید. در صورتی‌که نصب به درستی انجام شده بود و شیر تخلیه به درستی کار می‌کرد، دوباره شیر گاز را ببندید.

نصب دریچه خروج

این نوع آبگرمکن به فضایی برای خروج گازها نیاز دارند. انواع مختلف آبگرمکن‌ها ممکن است به مدل‌های مختلف دودکش نیاز داشته باشند. به این منظور ابتدا باید به کمک دریل سوراخ مناسبی در بالای آبگرمکن در دیوار ایجاد کنید. سپس لوله دودکش را به درستی نصب کنید. یک سر آن را از سوراخ دیوار عبور دهید و سر دیگر را نیز به محل تعبیه شده بالای آبگرمکن وصل کنید.

با اتمام مراحل مراحل فوق، نصب آبگرمکن دیواری گازی به اتمام رسیده و  آماده استفاده است. بهتر است ابتدا آب گرم را تا انتها باز کنید تا آب گرم از آن‌ها خارج شود. لوله‌های آب گرم را نیز می‌توانید عایق بندی کنید تا از سرد شدن آب در حین انتقال جلوگیری شود.

نکات ایمنی برای نصب آبگرمکن دیواری گازی

موارد ایمنی زیر را هنگام نصب آبگرمکن دیواری گازی رعایت کرده تا کمترین خطر را برای شما ایجاد کند.

  • از دودکش جداگانه برای آبگرمکن استفاده کنید.
  • به صورت دوره‌ای دودکش را بررسی و از باز بودن مجاری آن اطمینان حاصل کنید.
  • از شلنگ‌های استاندارد و بست‌های مخصوص برای نصب استفاده کنید.
  • از گاورنر گاز برای کنترل میزان فشار گاز ورودی استفاده کنید.
  • تمام موارد ایمنی را رعایت و طبق دستورالعمل‌های گفته شده آبگرمکن را نصب کنید.
  • از لوله‌های خرطومی یا فشار ضعیف استفاده نکنید.
طریقه نصب آبگرمکن دیواری مخزنی گازی
طریقه نصب آبگرمکن دیواری گازی و آبگرمکن مخزنی مشابه یکدیگر است.

در این مقاله با طریقه نصب آبگرمکن دیواری مخزنی گازی آشنا شدیم. آبگرمکن‌های گازی دیواری نسبت به نمونه‌های قدیمی مصرف انرژی بسیار پایین‌ترین دارند و دیگر لازم نیست مدت زمان زیادی را تا گرم شدن آب منتظر بمانید. نصب آن‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نیست، اما بهتر است حتما از متخصص حرفه‌ای و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید. زیرا در صورت نصب اشتباه و خطا در هر کدام از مراحل نه تنها آبگرمکن به خوبی کار نمی‌کند، بلکه ممکن است مشکلات و خطرات جدی نیز به وجود بیاورد. در صورت نیاز به کارشناسان فنی با تجربه کافیست در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز روی کلمه تعمیر آبگرمکن دیواری کلیک کرده یا با شماره 021154591616 تماس بگیرید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا