×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن چگونه است ؟

نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن

شیر اطمینان یکی از اجزای اصلی و ضروری در هر آبگرمکن است. این شیر، مسئولیت کنترل فشار سیستم را برعهده دارد. شیر اطمینان، زمانی فعال می شود که فشار سیستم سه بار از حالت عادی بیشتر شود. گرم شدن بیش از حد آب آبگرمکن سبب افزایش فشار می‌شود. در این شرایط، شیر اطمینان به صورت خودکار باز و آب گرم سیستم تخلیه می‌شود. این موضوع اهمیت نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن به صورت درست را نشان می‌دهد.
باید بدانید که شیر اطمینان آبگرمکن‌ها در مدل‌های مختلف با هم تفاوت دارند؛ پس برای خرید یک شیر اطمینان جدید حتما به مدل و برند دستگاه خود توجه کنید. اگر قصد دارید خودتان نصب شیر اطمینان آبگرمکن را انجام دهید، می‌توانید از راهنمایی‌هایی این مقاله آچارباز استفاده کنید. با ما همراه باشید.

نصب شیر اطمینان برای افرادی که تجربه‌ای در این زمینه ندارند، کار سختی است. این موضوع زمانی که ابزارهای لازم هم در دسترس نباشد، سخت‌تر می‌شود. اگر برای تعمیر آبگرمکن و تعویض قطعات آن نیاز به کمک یک تعمیرکار ماهر دارید می‌توانید از خدمات آچارباز استفاده کنید.

نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن چگونه است ؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای آبگرمکن ها ایجاد شود، خراب شدن شیر اطمینان است. شیر اطمینان یکی از قطعات مهم آبگرمکن است که نقش محافظتی دارد. این شیر از افزایش فشار و دمای آبگرمکن، انفجار و آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند.
برای نصب یا تعویض این شیر به ابزارهایی مثل آچار شلاقی، آچار فرانسه و نوار تفلون نیاز دارید؛ پس قبل از شروع کار حتما این ابزارها را آماده کنید. در ادامه آچارباز نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده است.

برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

گام اول نصب شیر اطمینان

برای اینکه بتوانید شیر اطمینان را تعویض و شیر جدید را نصب کنید مطمئن شوید که آبگرمکن، خاموش است. شیر آب ورودی دستگاه را ببندید تا فشار دستگاه کاهش پیدا کند. فراموش نکنید که آبگیری بیش از حد می‌تواند فشار سیستم را افزایش دهد. چند ساعت صبر کنید تا آب موجود در دستگاه کاملا خنک شود.

گام دوم تعویض کردن شیر اطمینان آبگرمکن

برای تعویض کردن شیر اطمینان آبگرمکن نباید درون آن آبی وجود داشته باشد؛ پس اگر آبگرمکن شما از نوع مخزنی است، آب آن را کامل تخلیه کنید. برای این کار شیر تخلیه را باز کنید تا تمام آب دستگاه خارج شود. باید بدانید زمانی که فشارسنج دستگاه شما به نقطه صفر رسید، آب درون دستگاه تخلیه شده و می‌توانید شیر تخلیه را ببندید.

محل نصب شیر اطمینان آبگرمکن دیواری
محل نصب شیر اطمینان آبگرمکن دیواری در دفترچه راهنمای دستگاه به طور دقیق مشخص شده است.

گام سوم در نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن چگونه است

این مرحله بسیار مهم است و باید با دقت آن را انجام دهید. با استفاده از یک آچار شلاقی شیر اطمینان قبلی را باز و از آبگرمکن جدا کنید. در برخی آبگرمکن ها یک لوله تخلیه به شیر اطمینان وصل شده که باید با استفاده از یک آچار فرانسه این لوله را هم باز کنید.

پیشنهاد مطالعه

گام چهارم مهمترین مرحله نصب شیر اطمینان

پس از اتمام مرحله سوم می توانید شیر اطمینان آبگرمکن را با شیر جدید جایگزین کنید. برا این کار، قسمت‌های اتصال شیر اطمینان را با نوار تفلون بپوشانید تا آب بندی شود. مجددا با استفاده از یک آچار شلاقی مناسب شیر را ببندید.

مهمترین نکته در نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن این است که باید توجه داشته باشید که شیر اطمینان را درست به آبگرمکن متصل کنید. پس قبل از باز کردن شیر دستگاه ابتدا جهات نصب و حالت آن را بررسی کنید تا در مرحله نصب شیر با مشکل مواجه نشوید.

گام پنجم آخرین مرحله تعمیر شیر اطمینان

بعد از اتصال درست شیر اطمینان به آبگرمکن، شیر آب ورودی را باز کنید و اجازه دهید مدار سیستم پر شود. در این مرحله مواظب باشید که فشار آب دستگاه شما از حالت نرمال بیشتر نشود. زمانی که آمپر فشارسنج عددی بین 0.5 تا 1.5 را نشان داد، شیر آب ورودی را ببندید. سپس برای اینکه آبگرمکن دوباره تنظیم شود آن را هواگیری کنید.

نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن دیواری
اگر نصب شیر اطمینان آبگرمکن دیواری به درستی انجام شود از خطراتی مثل آتش‌سوزی و انفجار جلوگیری می‌کند.

نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن برقی

آبگرمکن‌های برقی اغلب در مناطقی استفاده می‌شوند که دسترسی به گاز شهری وجود ندارد. در این آبگرمکن‌ها هم برای جلوگیری از خطرات احتمالی و انفجار آبگرمکن، شیر اطمینان وجود دارد. در آبگرمکن‌های برقی دو نوع شیر اطمینان به کار می‌رود. مدل اول، شیر اطمینان آبگرمکن حساس به فشار و دما و مدل دوم شیر اطمینان حساس به فشار.

در آبگرمکن‌های برقی دو نوع شیر اطمینان به کار می شود. مدل اول، شیر اطمینان آبگرمکن حساس به فشار و دما و مدل دوم شیر اطمینان حساس به فشار.

برای اطلاع از نحوه نصب شیر اطمینان آبگرمکن برقی ، ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه خود را بخوانید و محل دقیق شیرهای اطمینان را پیدا کنید. حالا برای نصب یا تعویض آن مانند آنچه در مرحله قبل گفته شد، اقدام کنید.

اقدامات بعدی پس از نصب شیر اطمینان آبگرمکن

حالا به خوبی با خطرات ناشی از خراب بودن شیر اطمینان آبگرمکن آشنا شدید و طریقه نصب شیر اطمینان آبگرمکن های مختلف را یاد گرفتید؛ بهتر است پس از نصب شیر اطمینان آبگرمکن، قطعه را تست کنید تا از درست کار کردن آن مطمئن شوید. برای تست کردن این قطعه کافیست اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. اهرمی که کنار شیر اطمینان است را به سمت بالا بکشید. اگر آب از لوله‌ها سرازیر شد و با پایین کشیدن اهرم آب قطع شد، شیر سالم است.
  2. راه دیگر این است که در قسمت انتهایی شیر اطمینان آبگرمکن که با فلنج بسته شده، مقداری آب زلال و شفاف قرار دهید. سپس حباب‌هایی ایجاد شده در این آب در حین فعالیت شیر اطمینان را بشمارید. اگر تعداد حباب‌ها 20 عدد بودن شیر به درستی نصب شده است.
پیشنهاد مطالعه

نحوه نگهداری از شیر اطمینان و دلایل خرابی آن

گذشت زمان موجب فرسودگی شیر و افزایش احتمال نشتی آن می شود. بهتر است با دلایل اصلی که موجب خراب شدن شیر اطمینان هستند، آشنا شوید تا با رفع این عوامل عمر مفید آن را بیشتر کنید. از مهم‌ترین عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• افزایش فشار
• آب بندی نامناسب شیر اطمینان
• فرسودگی قطعات
• وارد شدن ضربه به شیر

طریقه نصب شیر اطمینان آبگرمکن
نصب شیر اطمینان آبگرمکن باید نکات دفترچه راهنمای آبگرمکن را به دقت بخوانید.

در این مطلب، نحوه تعویض و نصب شیر اطمینان آبگرمکن را آموزش دادیم؛ اما فراموش نکنید اگر انجام این کار برای شما دشوار است یا تابحال آن را انجام نداده‌اید، از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. آچارباز با کمک تیمی بسیار مجرب از تعمیرکاران، آماده ارائه تعمیر آبگرمکن شما در محل نصب دستگاه است. برای ثبت درخواست می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن آچارباز مراجعه کنید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن
3.4/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام و درود، شیر اطمینان آبگرمکن کجای آبگرمکن قرار دارد؟

  2. آبگرمکن ما بعضی وقتا هرکاری میکنیم اصلا آبوگرم نمیکنه اینجور موقه ها باید چیکار کنیم که آب گرم شه؟

    1. خدیجه عزیز،
      دیافراگم مشکل پیدا کرده است و آبگرمکن نیاز به سرویس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا