×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

منبع انبساط پکیج چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

منبع انبساط پکیج

تابحال برای شما پیش آمده که فشار پکیج منزل یا محل کارتان یک باره کاهش یابد یا نوسان‌های زیادی داشته باشد؟ در این شرایط یکی از مواردی که پس از بررسی تعمیرکار پکیج به عنوان مشکل بیان می‌شود، خرابی قسمتی از منبع انبساط پکیج است.

آیا شما با منبع انبساط پکیج آشنایی دارید؟ و می‌دانید منبع انبساط چه وظایفی دارد؟ چند مدل منبع انبساط پکیج وجود دارد؟ آیا منبع انبساط پکیج بوتان با منبع انبساط پکیج فرولی و سایر برندها فرقی دارد؟ آیا خودتان می‌توانید منبع انبساط پکیج را تعویض کنید؟ در این مقاله آچارباز قصد داریم اطلاعات جامعی در مورد منبع انبساط پکیج بیان کرده و به سوالات بالا به طور کامل پاسخ دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

منبع انبساط پکیج چیست؟

منبع انبساط پکیج به شکل دایره و شبیه به بشقاب یا استوانه‌ای است. منبع انبساط فشار آب گرم داخل سیستم گرمایشی را تنظیم می‌کند.

زمانیکه دمای آب، افزایش می‌یابد، حجم آن نیز بیشتر می‌شود. این مسئله ممکن است موجب فشار به لوله‌ها و پکیج شود. چون حجم لوله‌ها و پکیج، یک مقدار مشخص است. در این شرایط بهترین کار، قرار دادن منبع انبساط سر راه لوله‌هاست، تا افراد متوجه این تغییرات شده و بتوانند آن را کنترل کنند و نشتی سیستم را با کاهش فشار جبران کنند.

منبع انبساط پکیج بوتان
منبع انبساط پکیج بوتان ، فرولی، بوش، ایساتیس، تاچی، گلدیران و … مشابه است.

منبع انبساط پکیج چه کارهایی انجام می‌دهد؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد وظیفه هایی که منبع انبساط پکیج انجام می‌دهد صحبت کنیم، می‌توانیم آنها را به شکل زیر تقسیم بندی کنیم:

  • کاهش فشار آب گرم، زمانیکه دمای آب بالا می‌رود.
  • تنظیم کردن فشار پکیج در صورتیکه فشار آب گرم، کم شده باشد.

اگر منبع انبساط پکیج خراب شود، تنها کاری که می‌توان انجام داد، تعویض آن است. برای تعویض کردن منبع انبساط پکیج بهتر است کار را به یک تعمیرکار با تجربه بسپارید. می‌توانید در صورت تمایل تعمیر پکیج بوتان و … خود را به آچارباز بسپارید.

منبع انبساط پکیج چند نوع است؟

اغلب منبع انبساط پکیج در سه نوع تولید می‌شود که عبارتند از:

باز

اگر منبع انبساط پکیج از نوع باز باشد، باید بالاتر از مبدل حرارتی نصب شود تا بتواند به راحتی فشار را تنظیم کند. علت این اختلاف ارتفاع این است که زمانی که پکیج خاموش است، دستگاه بتواند هواگیری را انجام دهد. در نتیجه علاوه بر نظارت روی انبساط و انقباض حجم آب وظیفه کنترل فشار سیستم را بر عهده دارد.

اگر منبع انبساط پکیج خراب شود، تنها کاری که می‌توان انجام داد، تعویض آن است. برای تعویض کردن منبع انبساط پکیج بهتر است کار را به یک تعمیرکار با تجربه بسپارید.

این نوع منبع انبساط محدودیت‌هایی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت داشتن در کنترل فشار و دما
  • تلف شدن مقدار زیاد انرژی به دلیل تبخیر شدن آب و …
  • بالا بودن حجم لوله کشی
تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

بسته

با توجه به ویژگی‌هایی که منبع انبساط های باز دارند ممکن است در برخی از پکیج‌ها از نوع بسته استفاده می‌شود. در این نوع منبع انبساط ، اغلب فشار از طریق بادی که ذخیره می‌کند بر سیستم وارد می‌شود. این نوع از منبع انبساط خود به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • بالشتکی
  • بادکنکی
  • ديافراگمي
دسترسی به منبع انبساط پکیج بوش
چنانچه فشار آب گرم کنترل نشود، ممکن است منجر به ترکیدن پکیج شود!

ترکیبی

در صورتی که در پکیج شما از منبع انبساط‌های قبلی به کار گرفته نشده باشد، با استفاده از قطعات شیرکاهنده فشار، پمپ، پرشر سوئیچ و یک مخزن برای کنترل فشار و حجم آب در پکیج استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

آیا منبع انبساط پکیج بوتان با منبع انبساط پکیج فرولی و سایر برندها فرقی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم منبع انبساط پکیج بوتان روی تمامی مدل‌های پکیج بوتان قابل نصب است. در گذشته منبع انبساط پکیج در دو نوع، 6 و 8 لیتری وجود داشت. نوع 6 لیتری آن را روی پکیج‌های 24 کیلویی و نوع 8 لیتری برای پکیج‌های 28 و 30 کیلو استفاده می‌شد. اما امروزه، در تمامی پکیج‌ها از یک نوع منبع انبساط 8 لیتری استفاده می‌شود.

منبع انبساط پکیج بوتان یا منبع انبساط پکیج ایساتیس
منبع انبساط پکیج بوتان 8 لیتری است و می‌تواند تا 100 لیتر آب را در رادیاتورها را کنترل کند.

منبع انبساط پکیج فرولی نیز از لحاظ کارایی همانند سایر برندها است. منبع انبساط پکیج‌های برند فرولی در ایتالیا ساخته‌شده‌اند. نصب آنها آسان و راحت است و اغلب دو سال عمر می‌کند و وظیفه تنظیم فشار به وسیله بارسنج‌ها را به عهده دارند. منبع انبساط‌ پکیج فرولی، در سه مدل ارائه می‌شود که عبارتند از:

  • منبع انبساط پکیج فرولی مدل پگاسوس دی کی
  • منبع انبساط پکیج فرولی مدل بلو هلیکس
  • منبع انبساط پکیج فرولی مدل دیواتک دی کی
پیشنهاد مطالعه

در مورد پرسش تفاوت منبع انبساط پکیج بوتان با منبع انبساط پکیج فرولی و سایر برندها، باید گفت از لحاظ کارایی با یکدیگر تفاوتی ندارند، اما ممکن است محل آنها در پکیج‌های مختلفی باشد.

تعمیر کردن منبع انبساط پکیج تاچی
روال تعمیر کردن منبع انبساط پکیج تاچی و منبع انبساط پکیج گلدیران مشابه است. 

بررسی درست کار کردن منبع انبساط پکیج ، کار سختی نیست و می‌توانید آن را خودتان انجام دهید. اما چنانچه منبع انبساط پکیج مشکلی داشته باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، بهتر است خودتان آن را دستکاری نکنید. زیرا ممکن است به قسمت‌های دیگر دستگاه هم آسیبی وارد شود. بنابراین بهترین کار این است که تعمیر پکیج خود را به افراد کاربلد بسپارید. برای دریافت خدمات از سایت آچارباز کافیست درخواست خود را در قسمت سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید. به طور مثال اگر پکیج‌تان بوتان است در قسمت تعمیرات پکیج بوتان می‌توانید سفارش‌تان را ثبت یا روی لینک زیر کلیک کنید.

تعمیرات پکیج بوتان در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج بوتان آچارباز توسط تعمیرکار پکیج بوتان، شامل نصب، عیب‌یابی و سرویس پکیج بوتان است. برای تعمیرات پکیج خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیرات پکیج بوتان می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیرات پکیج بوتان

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید آپارتمان ما 5 طبقه 10 واحدی می باشد منبع انبساط قبلی 80 لیتری بود که نشتی دارد ما میخوایم منبع 150 لیتری قرار بدیم آیا منبع بزرگتر زمان قطع و وصل پمپ را بیشتر می کنه یعنی پمپ زمان زیادی استراحت خواهد کرد یا همون 80 لیتری کافیه واسه ما؟

    1. حسن عزیز،
      بله، این باعث میشود که پمپ زمان بیشتری استراحت کند و البته ۱۵۰ لیتری بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا