×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات سرور

معرفی سیستم عامل CentOS

سیستم عامل CentOS

سیستم عامل CentOS که مخفف Community Enterprise Operating System است، یکی از انواع سیستم عامل لینوکس است که در سرورها استفاده می شود.
CentOS از ابتدا به عنوان یک سیستم عامل مستقل معرفی شد، اما در سال ۲۰۱۴، CentOS به طور رسمی با شرکت Red Hat همکاری کرد. در حال حاضر این سیستم عامل بیشترین سهم یعنی ۳۰ درصد کل سرورهایی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند را به خود اختصاص داده است. CentOS یک توزیع رایگان از لینوکس است که توسط Community ها پشتیبانی می شود و نیازی نیست هزینه ای برای آن پرداخت کنید.

سیستم عامل CentOS بر پایه نسخه سروری توزیع RedHat لینوکس یعنی نسخه Enterprise می باشد. نسخه هایی که از CentOS به بازار عرضه می شوند در واقع نسخه Mirror از نسخه هایی است که در Red Hat Enterprise Linux معرفی می شوند. یعنی هر بار که نسخه جدیدی از Red Hat Enterprise Linux منتشر می شود، بعد از چند هفته یا چند ماه نسخه ای مانند آن به عنوان CentOS معرفی می شود. با انتخاب کردن CentOS نیازی به پرداخت هزینه های زیاد برای خرید محصولات Enterprise نیست.

در بیشتر سازمان ها از RHEL به عنوان سرور اصلی استفاده می شود و از CentOS به عنوان یک سرور Redundant و Backup استفاده می کنند. این موضوع باعث می شود که دیگر سازمان ها نیازی به استخدام چند مدیر سیستم نداشته باشند و با استخدام یک مدیر سیستم مسلط به RHEL کار مدیریت CentOS های سازمان را هم انجام می دهند، که از نظر هزینه های مالی به سود سازمان است.

یکی از محبوب ترین توزیع های لینوکس برای استفاده در سرویس های هاستینگ وب اینترنتی CentOS است. با هماهنگ بودن و سازگاری کامل CentOS و RHEL این سیستم عامل با بیشتر نرم افزارهای دنیا سازگاری کامل دارد، بیشتر کنترل پنل های هاستینگ امروزی از سیستم عامل CentOS به عنوان توزیع لینوکس شماره یک خودشان استفاده می کنند. امروزه حتی CentOS از PowerPC نیز پشتیبانی می کند. CentOS از دسکتاپ های KDE و GNOME نیز پشتیبانی می کند و از این سیستم عامل هم به عنوان سرور و هم به عنوان Workstation می توان استفاده کرد.

 

تعمیر سرور و تجهیزات شبکه در محل با آچارباز
تعمیر سرور اچ پی، نصب و راه‌اندازی سرور اچ پی، پیکربندی سرور اچ پی، ریدبندی و نصب در رک، عیب‌یابی، تعویض قطعه، به همراه گارانتی خدمات و سرویس ها، اعزام رایگان تعمیرکار متخصص سرور اچ پی در تهران.
درخواست تعمیر سرور
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا