×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

معرفی تمامی قطعات هواپز

معرفی قطعات هواپز

همانطور که در مقاله هواپز چیست در رابطه با هواپز توضیح کاملی را دادیم، می‌دانید که هواپزها این روزها نقش کلیدی در آشپزخانه‌هایمان بازی می‌کنند. اگر طرز کار با دستگاه هواپز را بلد باشید، این دستگاه آنقدر کارایی دارد که یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های آشپزخانه به حساب بیاید. آچارباز در این مقاله به معرفی تمامی قطعات هواپز می‌پردازد. این آشنایی به شما در استفاده، نگهداری و تعمیر دستگاه هواپز کمک خواهد کرد.

قطعات هواپز

هواپز از قطعات مختلفی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها قابل جدا شدن و برخی قابل جدا شدن نیستند. هر کدام از این قطعات را در ادامه بررسی می‌کنیم و با طرز کار و وظیفه هر قطعه آشنا می‌شویم.

  • دیگ هواپز
  • میکروسوئیچ ایمنی دستگیره
  • ترموفیوز
  • ترموستات
  • تایمر زنگوله دار (مکانیکی)
  • المنت تابشی
  • موتور فن القایی قطب چاکدار
  • لامپ خبر سبز رنگ
تعمیر قطعات هواپز
دستگاه هواپز دارای قطعات زیادی است.

دیگ هواپز

یکی از قطعاتی که به صورت مستقیم، همواره با آن در ارتباط هستیم دیگه هواپز است. این قطعه در جنس‌های استیل، تفلون و یا پیرکس تولید شده‌است.

هر کدام از این جنس دیگ‌ها مزیت خود را دارند، برای مثال ظرف شیشه‌ای پیرکس، امکان نظارت بر غذا در حین پخت را برایتان فراهم می‌کند و در مقابل حرارت نیز مقاوت بالایی دارد.

بعد از استفاده از این قطعه لطفا اجازه دهید که خنک شود و سپس اقدام به شستن آن کنید. برخورد آب سرد با ظرف بلافاصله بعد از اتمام پخت غذا باعث آسیب به ظرف‌ می‌شود. گاهی پیدا کردن ظرف متناسب با برند و مدل دستگاه برای تعمیر هواپز هم کاری مشکل است. پس در استفاده از ان دقت و مراقبت کافی را داشته باشید.

خرید ظرف هواپز
ظرف پیرکس استفاده شده در دستگاه هواپز
پیشنهاد مطالعه

میکرو سوئیچ ایمنی دستگیره

میکرو سوئیچ ایمنی دستگیره برای قفل کردن دستگاه در زمان کار به کار می‌رود، این قفل جهت افزایش ایمنی کاربر، در زمان استفاده از دستگاه هواپز استفاده می‌شود. همچنین بعد از فشردن این کلید اگر در خانه بچه کوچکی داشته باشید، دیگر نگران سوختن فرزندتان به خاطر دست زدن به داخل هواپز نخواهید بود. اما با تمام اینها هنگام استفاده از این دستگاه تمام نکات ایمنی را رعایت کنید زیرا که ممکن است گرم بودن ظرف به دستان شما آسیب بزند.

تعمیرکار هواپز
با فشار دادن میکرو سوئیچ ایمنی دستگیره ایمنی در زمان کار بالا می‌رود.

ترموفیوز

این قطعه مسئول قطع و وصل کردن جریان الکتریکی در دستگاه هواپز، هنگامی که میزان دما به اندازه خاصی می‌رسد، است.

در واقع این قطعه از دمای بیش از حد و کنترل نشده جلوگیری می‌کند تا به دستگاه آسیب نرسد.

تعمیر هواپز در محل با آچارباز
روشن نشدن هواپز، خرابی تایمر مکانیکی و خرابی و شکستن قطعات مختلف هواپز از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر هواپز

ترموستات

ترموستات یک قطعه برای تنظیم کردن دما در فضاهای بسته و دستگاه‌های الکترونیکی است، ترموستات هواپز، جهت تنظیم میزان حرارت موردنیاز برای پخت هر غذا با توجه با نوع و میزان مواد آن استفاده می‌شود. این قطعه میزان درجه وارد شده را دریافت می‌کند و با توجه به اطلاعات ور‍ودی اقدام به قطع و وصل کردن جریان می‌کند.

این قطعه در اکثر دستگاه‌های خنک کننده و گرم کننده استفاده می‌شود و مانند ماموری وظیفه شناس، دما را کنترل می‌کند. درنتیجه غذا یخ نمی‌زند و یا نمی‌سوزد.

در برخی از هواپزها حرارت به وسیله دکمه تنظیم حرارت قابل تنظیم هستند و با کمک یک ترموستات قابل تنظیم موقع پخت غذا، می‌توان میزان حرارت دستگاه هواپز را مشخص کرد.

تعمیر هواپز در محل
از ترموستات قابل تنطیم برای تنطیم دما در دستگاه هواپز استفاده می‌شود.

تایمر زنگوله دار (مکانیکی)

همانطور که میدانید هنگام کار با هواپز بعد از تنظیم حرارت، زمان مورد نیاز برای پختن غذا را هم مشخص می‌کنیم. این عمل با استفاده از یک تایمر زنگوله دار صورت می‌گیرد. به این صورت که پس از اتمام زمان، جریان ورودی حرارت قطع می‌شود و زنگ پایان پخت غذا، به صدا در می‌آید. اگر کمی گرسنه باشید، این زیباترین صدایی خواهد بود که از هواپز خود می‌شنوید.

کارشناس تعمیر تخصصی هواپز
تایمر زنگوله دار در انتهای زمان جریان حرارتی را قطع و به صدا در می‌آید.

المنت تابشی

وجود المنت در هواپز در راستای تولید حرارت ضروری است. این المنت‌ها از گاز هالوژن پر شده‎اند و اشعه مادون قرمز را ساطح می‌کنند. این اشعه باعث ایجاد حرارت و گرم شدن درون هواپز می‌شود. توان این المنت‌ها متفاوت است و در کنار فن دستگاه قرار می‌گیرند. المنت‌های هالوژنی می‌توانند تا 2600 درجه سانتی گراد تولید دما کنند. میزان توان المنت در تولید گرما به زمان پخت غذا کمک می‌کند.

تعمیر المنت دستگاه هواپز
از المنت‌های هالوژنی در دستگاه هواپز استفاده می‌شود.

موتور فن القایی قطب چاکدار

موتور فن القایی قطب چاکدار در راستای المنت قرار گرفته است. گرمای تولید شده توسط المنت به وسیله این فن در داخل دستگاه جریان پیدا می‌کند و باعث پخش حرارت به صورت یک‌دست در درون هواپز می‌شود. این عمل هنگام پختن غذا بسیار موثر بوده و همه قسمت‌های ماده غذایی به صورت کامل می‌پزد و هیچ قسمتی خام نمی‌ماند.

از ویژگی‌های این موتورهای فن القایی می‌توان به این اشاره کرد که:

  • سرعت و جهت چرخش این موتورها قابل تنظیم است،
  • در اندازه‌های بسیار کوچک تولید می‌شوند
  • دارای ساختاری ساده دارند
  • و قیمت تولید ارزانی دارند.
خرید قطعات هواپز
موتور فن القایی قطب چاکدار در راستای المنت قرار می‌گیرد تا حرارت تولید شده را در دستگاه به جریان اندازد.

لامپ خبر سبز رنگ

لامپ خبر یا لامپ سیگنال نشان دهنده خاموش و یا روشن بودن دستگاه است. هنگامی که دستگاه در حال استفاده باشد، ما در هواپز شاهد لامپ خبر سبز رنگ خواهیم بود، این لامپ‌ ما را متوجه روشن و یا خاموش بودن دستگاه می‌کند، از وجود و یا عدم وجود برق در هواپز خبر می‌دهد و در راستای اعلام و ایمنی کاربرد دارد.

لامپ خبر دارای قدرت کمی در حدود 2.1 تا 5 وات است و با ولتاژ 24 تا 220 ولت کار می‌کند.

 

تعویض قطعات هواپز
لامپ خبر سبز خبر از روشن بودن دستگاه هواپز می‌دهد.

صفحه کنترل دیجیتال

بر روی این صفحه می‌توانید تنظیمات اعمال شده بر روی دستگاه را مشاهده کنید. تنظیماتی همچون: زمان پختی که در نظر گرفته اید، میزان حرارت، روشن یا خاموش بودن دستگاه، تنظیم مود دستگاه و … .

تعمیر تخصصی هواپز در محل
کلیدهای کنترل دستگاه بر روی این صفحه دیجیتالی قرار دارد.

دکمه توربو  (turbo)

ممکن است دستگاه هواپز شما در کنار سایر دکمه های اصلی خود، مانند دکمه‌های تنظیم حرارت و تنظیم زمان، دکمه توربو را نیز داشته باشد. با انتخاب این دکمه زمان پخت غذا کاهش پیدا می‌کند و غذا سریع‌تر آماده می‌شود.

روی دستگاه علاوه بر موارد بالا گاهی لامپ خبر قرمز رنگ نیز به چشم می‌خورد که نشان دهنده خاموش بودن دستگاه است.

همراه دستگاه هواپز لوازم دیگری نیز مانند سینی پایه دار، تابه بخارپز، سیخ، پایه نان، حلقه افزایش حجم و … ممکن است وجود داشته باشند، که برای افزایش کارایی و در جهت استفاده بهتر از دستگاه ارائه می‌شوند.

تعمیر صفحه دیجیتالی هواپز
دکمه توربو جهت کاهش زمان پخت غذا استفاده می‌شود.
2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. با سلام متأسفانه ، المنت هوا پز ما سوخته ، و نیاز به خرید المنت دارم
    مدل هواپز ما همیلتون است لطفا راهنمایی بفرمایید. باتشکر

  2. سلام خداقوت. دیگ هواپز ما شکسته، لطفا راهنمایی بفرمایید ک چطوری میتونم تهیه اش کنم؟

    1. با سلام
      میکائیل عزیز، سامانه آچارباز در حوزه تعمیر هواپز فعالیت دارد. برای تهیه قطعات دستگاه باید با نمایندگی محصول خود ارتباط برقرار کنید.

  3. درود به شما . یک هواپز مارک high tech دارم بعد از چند سال کارکردن الان دکمه هاش از کار افتاده و ظاهرا بوردش خرابه . من ساکن شیراز هستم چگونه میتونم از خدمات شما استفاده کنم / واینکه اگر عکس بورد رو بفرستم شما میتونید اونو برای من ارسال کنید ؟ با سپاس

  4. سلام موتور هوا پز باز کردم دو تا پروانه دارد نمیدانم پروانه داخلی هم مانند پروانه بیرونی نصب می شود یا بر عکس ممنون می شم اگر راهماییم کنید

    1. من کنوود را باز کردم .
      پروانه داخلی بر عکس پروانه بیرونی بود

  5. باسلام من ی هواپزخریدم اون قسمتی که کاسه پیرکس روش قرارمیگیره نداره بایدازکجاتهیه کنم لطفاراهنماییم کنید

  6. سلام سر هواپز من گم شده و فقط دیگشو دارم سر براش موجود هست تو بازار یا نه

  7. سلام من هواپز فلیور دارم متاسفانه دیگ پیرکس آن شکست میشه راهنمایی کنید که چطوری میتونم یک دیگ پیرکسی دیگه تهیه کنم. با تشکر

  8. سلام من یک هواپز مارک توربوولی سینی پایینی ونگهدارنده درپوش نداره ازاول هم نداشت داخل کارتن نبود ازکجا میتونم تهیه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید؟اصلا قطعات هست که خریداری کنم؟

    1. باسلام
      الناز عزیز، در راستای خرید قطعه هواپز، می‌توانید با شماره پشتیبانی ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۰۰ تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

  9. سلام من یک هواپز مارک توربوخریداری کردم تقریبا شش سال هست ولی سینی پایینی و دسته نگهدارنده اصلا نداره داخل کارتن هم نیست ازکجا باید تهیه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. باسلام
      الناز عزیز، برخی از مدل‌ها ممکن است این امکانات جالبی را نداشته باشند، شما می‌توانید برای خرید این قطعات از طریق فروشگاه‌های لوزام آشپزخانه و یا نمایندگی برند هواپزتان اقدام کنید.

  10. سلام ما هواپز رو گرفتیم ولی برای بخارپز واب پز کردن هرچی میزاریم اصلا نمیپزه کسی که اینکاررو کرده میتونه مارو راهنمایی کنه ممنون میشم

  11. سلام من میخواهم بدونم از چه ظروفی و با چه جنسی میتوانیم داخل هواپز کنوود استفاده کنیم که به ظرف یا دستگاه صدمه نخوره . ممنون

    1. باسلام
      حمید عزیز، هواپزها خود دارای قطعاتی چون سینی و طبقعات، انبر و… هستند. جنس این موارد اغلب از تفلون و استیل است. برای استفاده بهتر از هواپز خود، می‌توانید اقدام به خرید لوازم جانبی هواپز از فروشگاه‌های معتبر کنید.

  12. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم دیگهای شیشه ای هواپزهاهمه یک سایزه؟دیگ هواپزماشکسته نمیدونم چجوری سفارش بدم وازکجاتهیه کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. باسلام
      میترای عزیز، دیگ‌ها با توجه به ظرفیتشان متفاوت هستند. بهترین راه این است که مدل هواپز خود را جستجو کنید و با توجه به اطلاعاتی چون قطر و ارتفاع کاسه و ظرفیت آن اقدام به خرید کنید. برای خرید دیگه می‌توانید با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶تماس بگیرید و درخواست تعمیر هواپز خود را ثبت کنید. کارشناسان برای هواپز شما دیگ مناسب را تهیه میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا