×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چرا پکیج ایران رادیاتور روشن نمی‌شود؟

علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

تصور کنید در یک روز سرد پاییزی می‌خواهید دوش بگیرید، اما آب سرد است! به نظر شما ایراد کار کجاست؟

از آنجا که پکیج‌ها همواره در حال کار کردن هستند، خرابی آنها امری طبیعی است. پکیج ایران رادیاتور نیز از این قاعده جدا نیست! پکیج ایران رادیاتور با سه منبع انرژی برق، آب و گاز، آب لوله را  گرم می‌کند. اختلال در هرکدام از آنها سبب خرابی و روشن نشدن پکیح ایران رادیاتور می‌شود. ما در وبلاگ آچارباز تصمیم گرفته‌ایم، امروز در مورد علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور با شما صحبت کنیم. پس همراه ما شوید تا بتوانید خودتان اقدامات لازم برای تعمیر پکیج را انجام دهید.

13 علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

همانطور که اشاره شد، اختلال در مورد منابع انرژی، آب، برق و گاز، باعث بروز مشکل و روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور می‌شود. در ادامه به 13 علت از رایج مشکلات مرتبط با انرژی پکیج ایران رادیاتور صحبت می‌کنیم:

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

کاهش فشار آب در مخزن

یکی از دلایل مهم روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور، افت فشار آب و کمبود آب در مخزن است.

پکیج ایران رادیاتور، برای اینکه بتواند کار کند، نیاز به یک حداقل فشار آب در حدود 0.5 بار دارد. در صورتی که این حداقل آب تأمین نباشد، پکیج روشن نمی‌شود یا بعد از روشن شدن، بلافاصله خاموش می‌شود.

اغلب به دلایل زیر آب پکیج کم می‌شود:

  1. سوراخ بودن منبع آب پکیج ایران رادیاتور
  2. ایراد در شیر پر کن پکیج ایران رادیاتور

برای بررسی میزان فشار آب، از نشانگر عقربه‌ای که زیر پکیج قرار دارد، کمک بگیرید. همانطور که اشاره شد، اگر نشانگر عقربه‌ای کمتر از 0.5 باشد، دستگاه یا روشن نمی‌شود یا بعد از روشن شدن بلافاصله خاموش می‌شود.

اگر نشانگر بین اعداد 1 و 2 باشد، با شیر فشار آب که در کنار نشانگر قرار دارد، می‌توان فشار مخزن را افزایش داد. اگر با این کار باز هم فشار آب بیشتر نشد، یا دوباره کاهش یافت، برای تعمیر پکیج بهتر است از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

افت فشار آب پکیج
یکی از دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور، افت فشار آب داخل مدار گرمایش است.

قطع شدن جریان برق پکیج ایران رادیاتور

از آنجایی که پکیج‌ها برای کار کردن نیاز به آب، برق و گاز دارند. قطعی برق یکی از عوامل از کار افتادن و روشن نشدن پکیج است. در صورت رفتن برق یا قطع شدن جریان برق پکیج، خرابی کلید برق یا خرابی فیوزها، دستگاه روشن نشود.

پایین بودن فشار گاز

پایین بودن فشار گاز ورودی به پکیج نیز یکی از علت‌های روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور است. بهتر است برای حل این مشکل بررسی کنید، شیر ورودی گاز بسته نباشد زیرا بسته بودن شیر باعث می‌شود گازی وارد پکیج نشده و دستگاه روشن نشود.

چنانچه مشکل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور، به گاز مربوط باشد، چراغ قرمزی روی پکیج روشن می‌شود.

چراغ قرمز روی پکیج
چنانچه چراغ قرمز روی پکیج روشن شد، ابتدا گاز کلی ساختمان را چک کنید. در صورتی که مشکل از آنجا نبود، شلنگ ورودی گاز را بررسی کنید تا سوراخ نباشد.

وجود هوا به جای آب در لوله های پکیج ایران رادیاتور

در حالت طبیعی باید آب درون لوله‌های پکیج باشد تا دستگاه بتواند به صورت عادی کار کند. زمانیکه به هر دلیلی در این لوله‌ها و مدارها به جای آب، هوا جمع ‌شود. این تجمع هوا، موجب روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور می‌شود.

برای حل مشکل، ابتدا شوفاژ ها را هواگیری کنید. اگر مشکل برطرف نشد، مشکل باید از پمپ دستگاه باشد که به جای آب، هوا را به داخل لوله‌ها، پمپاژ کرده‌است.

برای برطرف کردن مشکل پمپ پکیج نیاز به تعمیرکار حرفه ای دارید. برای این کار کافی است، سفارش‌تان را در بخش تعمیر پکیج آچارباز به ثبت برسانید.همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه

هوا داخل لوله‌ها
اگر فشار پکیج بیشتر از بازه 1.5 بار باشد، نشان از وجود هوا داخل لوله‌هاست.

وجود رسوب در لوله‌های پکیج و شوفاژ

رسوب گیری در پکیج و رادیاتورها یکی دیگر از عواملیست که سبب روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور می‌شود. بهتر است، برای اینکه رسوب در پکیج ایجاد نشود، یک دستگاه سختی‌گیر در مدار لوله‌ها نصب کنید.

در صورتیکه مشکل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور از رسوب گیری داخل لوله‌های گرمایشی باشد، باید از تعمیر کاران پکیج کمک بگیرید.

خرابی پمپ پکیج

خرابی پمپ دستگاه، نیز سبب روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور و از کار افتادن پمپ دستگاه می‌شود. از آنجاکه پمپ پکیج وظیفه پمپاژ را به عهده دارد، در صورت خرابی دیگر نمی‌تواند آب را در مدار گرمایشی به جریان بیندازد. در نتیجه برد پکیج این کمبود آب را تشخیص داده و پکیج دیگر روشن نمی‌شود.

خرابی دودکش پکیج ایران رادیاتور

خرابی دودکش پکیج نیز سبب روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور می‌شود. اغلب این مشکل زمانی رخ می‌دهد که فاصله‌ی استاندارد از سقف رعایت نشده باشد. در این شرایط دودکش نمی‌تواند به راحتی دود را تخلیه کند. بهتر است پکیج مجهز به سنسور باشد، تا در صورت تجمع دود، دستگاه سریع خاموش شود.

چنانچه دمای آب لوله‌ها از حد مجاز داغ‌تر شوند، برد الکترونیک یا سنسور NTS سریع وارد عمل شده و پکیج ایران رادیاتور را خاموش می‌کند.

دودکش پکیج ایران رادیاتور
چنانچه روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور به دلیل عدم تخلیه دود آن از دودکش باشد، باید مسیر دودکش را بررسی کرده و گرفتگی مسیر تخلیه دود را باز کنید.

وجود مشکل در الکترودهای تشخیص شعله

الکترود یون، قطعه‌ای است در پکیج که در قسمت مشعل قرار دارد. این قطعه برای تشخیص شعله استفاده می‌شود. در صورتیکه این قطعه خراب یا کثیف باشد یا فاصله بین یون و جرقه‌زن درست تنظیم نشده باشد، پکیج ایران رادیاتور، روشن نمی‌شود.

بهتر است الکترود یون را تمیز کرده و با یک انبردست کمی آن را به شعله نزدیک کنید. در صورتیکه مشکل حل نشد، یا الکترود به کل خراب شده و باید تعویض شود یا مشکل از الکترود و باید قطعات دیگر را بررسی کنید.

برای بررسی این مشکل بهتر است به تعمیر پکیج فکر کنید و سفارش‌تان را در وب سایت آچارباز به ثبت برسانید.

خرابی یا گرفتگی شمعک

گازی که برای روشن کردن شمعک لازم است، از طریق لوله‌ی بسیار نازکی داخل پکیج تأمین می‌شود. ممکن است این لوله در گذر زمان به واسطه باد یا آلودگی بگیرد. نرسیدن گاز به شمعک موجب قطع شدن و خاموش شدن پکیج می‌شود.

بهتر است از یک تعمیر کار پکیج برای تعمیر این قطعه کمک بگیرید و لوله‌ی شمعک را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد پکیج ایران رادیاتور

هر پکیجی یک رنج دمای نرمال دارد و سیستم حفاظتی دستگاه زمانی که گرما بیش از حد متوسط بالا برود، به صورت خودکار دستگاه را خاموش می‌کند. چنانچه این اتفاق برای پکیج ایران رادیاتور شما رخ داد، بهتر است برای تعمیر و حل این مشکل پکیج از یک سرویس کار زبده کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

خرابی برد پکیج ایران رادیاتور

یکی از دلایل نادر روشن نشدن پکیج، مشکل در برد آن است. اغلب خرابی برد به دلیل نوسان‌های برق، رخ می‌دهد. برد یکی از اصلی‌ترین قطعات پکیج است و تعمیر آن به مهارت و ابزار مخصوص نیاز دارد. در نتیجه بهار است برای تعمیر پکیج با یک تعمیرکار هماهنگ کنید تا هزینه بیشتری به پکیج وارد نشود.

خرابی سنسور NTC پکیج ایران رادیاتور

چنانچه دمای آب لوله‌ها از حد مجاز داغ‌تر شوند، برد الکترونیک یا سنسور NTS سریع وارد عمل شده و پکیج ایران رادیاتور را خاموش می‌کند. این کار باعث می‌شود دما دوباره تنظیم شود و تا زمانیکه دما تنظیم نشود، پکیج اجازه‌ی روشن شدن دوباره را ندارد.

رسوب در مبدل ثانویه پکیج
رسوب در مبدل ثانویه پکیج‌های دو مبدله، سبب جمع شدن رسوب در آنها شده و در نتیجه گرم شدن و چرخش آب در لوله‌ها با اختلال روبرو می‌شود.

در این مقاله 13 دلیل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور را بررسی کردیم. چنانچه مهارت لازم در تعمیر پکیج‌ها ندارید، بهتر است از یک متخصص ماهر و زبده کمک بگیرید تا مشکل پکیج را به درستی متوجه و رفع کند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام و درود علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24 مدل انالوگ چیه هیچ کدوم از چراغ هاش روشن نمیشه فقط چراغ قرمز هر از گاهی چشمک میزنه همون که مال تشکیل نشدن شعلس. حین کار هم چشمک میزنه هیچ فرمانی نمیده به دستگاه. شیر حد فشار اب هم عوض کردیم فشار هم روی 1.5 باره دستگاه تک مبدله البته ریست که میکنیم روشن میشه بعد 3-4 ساعت دوباره خاموش میمونه تا ریستش کنیم تا دوباره روشن بشه

    1. رامبد عزیز،
      علل مختلف از جمله خرابی یا گرفتگی مسیر دودکش، خرابی پرشر هوا، خرابی پرشر آب، رسوب در دستگاه، گرفتگی مدار، خرابی سیستم جرقه زن و حسگر شعله که باید توسط سرویسکار بررسی و رفع عیب گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا