×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی | علت کار نکردن خشک کن لباسشویی

خشک نکردن ماشین لباسشویی

یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های آشپزخانه، لباسشویی است. از مزایای مهم لباسشویی که در خانه‌های آپارتمانی بسیار به کار می‌آید، خشک کردن لباس‌ها است، به حدی که دیگر لباس‌ها نیازی به پهن شدن در فضای آزاد نداشته باشند. اما یکی از مشکلات رایجی که در این زمینه برای لباسشویی پیش می‌آید، خشک نکردن ماشین لباسشویی است. در اینصورت چاره‌ای جز تعمیر ماشین لباسشویی نیست. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده و لباس‌های خود را خیس از لباسشویی تحویل گرفته‌اید، با ما در ادامه این مقاله آچارباز همراه باشید تا خودتان به بررسی و عیب یابی ماشین لباسشویی پرداخته و مشکل را برطرف کنید.

ایکس علت خشک نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

لباسشویی‌ها در طول زمان با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند. در ادامه رایج‌ترین علت‌هایی که موجب خشک نکردن ماشین لباسشویی می‌شوند را معرفی می‌کنیم.  

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی

نوسان برق

در برخی از برندهای ماشین لباسشویی، نوسان برق باعث خشک نکردن ماشین لباسشویی می‌شود. به همین دلیل اگر خشک کن لباسشویی کار نمی‌کند به کمک آمپرسنج یا ولت سنج، آمپر یا ولتاژ آن را اندازه بگیرید. اگر این میزان کمتر از 200 ولت باشد، علت از کار افتادن خشک کن است. این مشکل در برندهایی مانند بوش بسیار رایج است.

خرابی موتور

موتور یکی از بخش‌های بسیار اساسی و مهم در لباسشویی است که خرابی آن باعث خشک نکردن لباسشویی می‌شود. کارکرد صحیح موتور باعث چرخش محفظه مخصوص و خشک شدن لباس‌ها می‌شود. اگر بخش‌هایی مانند خازن، ذغال، تاخو و … در موتور با مشکل روبرو شده و از کار بیافتد، خشک کن لباسشویی نیز از کار می‌افتد.

پیشنهاد مطالعه

بروز مشکل در برد الکترونیکی

برد الکترونیکی یکی از بخش‌های مهم لباسشویی است که به قطعات لباسشویی فرمان می‌دهد. یکی دیگر از علت‌های خشک نکردن لباسشویی بروز مشکل در این بخش است. اگر خشک کن از کار افتاد، می‌توانید بخش‌های مرتبط با خشک کن مانند آی سی و مدار خشک کن را بررسی کنید.

از کار افتادن خشک کن لباسشویی به علت خرابی برد
در صورتی که برد لباسشویی ایراد داشته باشد، باید تعمیرکار مشکل دستگاه را برطرف کند.

بروز مشکل در تخلیه آب

سنسور هیدروستات برای اندازه گیری میزان آب موجود در لباسشویی تعبیه شده است. اگر تخلیه آب به درستی انجام نشود، این سنسور نیز هشدار خالی شدن آب را برای برد اصلی ارسال نمی‌کند و کار خشک کردن لباس‌ها انجام نمی‌شود. برای رفع این مشکل باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تمام قسمت‌هایی که در مسیر تخلیه آب قرار دارند، مانند خرطومی، فیلتر پمپ تخلیه، شلنگ خروجی و … را بررسی و از مسدود نبودن آن‌ها مطمئن شوید.
  • مطمئن شوید آب به درستی تخلیه می‌شود و مشکل خشک نشدن از این بخش نیست.

سنگین شدن لباسشویی

هر ماشین لباسشویی دارای ظرفیت مشخصی برای قرار دادن لباس است. زمانی که بیش از حد مجاز لباس درون آن قرار بگیرد، با خیس شدن بیش از اندازه سنگین شده و موتور توانایی چرخاندن محفظه را نخواهد داشت. برخی از لباسشویی‌ها نیز دارای سنسور تشخیص وزن هستند؛ در نتیجه در صورتی‌که وزن آن بیش از حد باشد، سنسور اجازه خشک کردن را صادر نمی‌کند. پر شدن بیش از حد لباسشویی نه تنها خشک کردن که کیفیت شستشوی لباس‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

بروز مشکل در تسمه لباسشویی

تسمه باعث چرخش درست و به اندازه محفظه لباسشویی می‌شود. اگر ماشین لباسشویی هیچ کدام از مشکلات گفته شده را ندارد و همچنان لباس‌ها را به خوبی خشک نمی‌کند، مشکل از تسمه آن است. برای یافتن این مشکل کافیست به سرعت چرخش محفظه در زمان خشک کن دقت کنید. اگر خشک کن با سرعت کافی نمی‌چرخد، تسمه لباسشویی مشکل دارد.

بروز مشکل در فیوز حرارتی

فیوز حرارتی بخش مهمی در دستگاه است که روی محفظه فن نصب شده و برای اندازه گیری دمای خارج شده از خشک کن استفاده می‌شود. اگر لوله تخلیه مسدود شده یا دمپر بیرونی بسته شود، هوا به بیرون منتقل نمی‌شود. در نتیجه اگر خشک کن دستگاه خاموش شود، فیوز حرارتی نیز خاموش می‌شود. زمانی‌که فیوز دچار مشکل شده یا به طور کامل بسوزد، خشک کن دستگاه کار نمی‌کند.

خوب خشک نشدن لباس در لباسشویی
خوب خشک نشدن لباس در لباسشویی دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها خرابی تسمه دستگاه است.

اقدامات مهم در هنگام خشک نکردن لباسشویی

خشک نکردن لباسشویی یک مشکل قابل حل است. با اقدامات زیر می‌توانید خودتان مشکل دستگاه را برطرف کنید.

ریست کردن لباسشویی

اولین اقدامی که در زمان خشک نکردن لباسشویی می‌توانید انجام دهید، ریست کردن دستگاه است. گاهی اوقات همین اقدام ساده باعث برطرف شدن مشکل می‌شود. لباسشویی‌های برندهای مختلف روش‌های مختلفی برای ریست دارند. خاموش کردن، جدا کردن کابل برق از پریز، باز و بسته کردن درب آن به دفعات مختلف و … ازجمله اقداماتیست که برای ریست کردن انجام می‌شود.

در برخی از برندهای ماشین لباسشویی، نوسان برق باعث خشک نکردن ماشین لباسشویی می‌شود.

توجه به کدهای خطا

برخی از لباسشویی‌ها هنگام بروز مشکل کدهای خطای متفاوتی را نمایش داده که از طریق آن می‌توانید به مشکل دستگاه پی ببرید. پر بودن بیش از حد، وجود لرزش در لباسشویی، گرفتگی لوله‌های خروجی، صادر نشدن فرمان خشک کردن و … ازجمله مشکلاتیست که باعث خشک نکردن لباسشویی شده و کد آن‌ها روی صفحه نمایش داده می‌شود. با توجه به کد خطا و مشکل مشخص شده می‌توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید.

چرا خشک کن لباسشویی کار نمی کند
اگر علت خوب خشک نشدن لباس در لباسشویی از قطعات مهم باشد، ارور روی پنل نمایش داده می‌شود و دستگاه بدرستی کار نمی‌کند.

کار نکردن خشک کن لباسشویی

اگر مشکل کار نکردن خشک کن لباسشویی با راه حل‌های اعلام شده برطرف نشد یا با بررسی بخش‌های گفته شده متوجه هیچ گونه ایرادی در لباسشویی نشدید باید با یک تعمیرکار برای رفع مشکل تماس بگیرید.  

پیشنهاد مطالعه

برای جلوگیری از مشکل خشک نکردن لباسشویی چه کار کنیم؟

یکی از کارهایی که برای جلوگیری از مشکل خشک نکردن لباسشویی پیشنهاد می‌شود، سرویس دوره‌ای دستگاه است. قبل از ایجاد خرابی بهتر است از تعمیرکار متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا تمام بخش‌های لباسشویی را با دقت بررسی و عیب یابی کند. فیلترها و لوله‌های ورودی و خروجی را تمیز کرده و لباسشویی را به طور کامل سرویس کند. در این صورت عمر مفید لباسشویی افزایش یافته و راندمان آن نیز بهبود می‌یابد.

علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی
اگر با نکات اعلام شده نتوانستید مشکل لباسشویی را برطرف کنید، باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

در این مقاله آچارباز سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره خشک نکردن ماشین لباسشویی و راه حل‌های برای برطرف کردن این مشکل به شما آموزش دهیم. چنانچه فرصت کافی برای رفع مشکل دستگاه را ندارید می‌توانید سفارش خود را از طریق کلیک روی دکمه تعمیر ماشین لباسشویی در این صفحه یا تماس با شماره 02154591616 ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با قیمت منصفانه مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    لباسشویی بعد از اتمام کارش لباس ها رو کاملا مثل قبل خشک نمیکند دلیلش چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا