خانه و آشپزخانه

راهنمای نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه

راهنمای نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی در آشپزخانه از ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل در هر خانه‌ای هستند. این وسایل برای موارد مختلفی استفاده شده و در برندها و مدل‌های متنوعی موجود هستند. نکته مهمی که درباره آن‌ها وجود دارد این است که در صورت نگهداری درست و اصولی از لوازم برقی آشپزخانه می‌توانید برای مدت‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی نکات مهم و کاربردی در راهنمای نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه بپردازیم. در صورت نیاز به تعمیر لباسشویی، تعمیر ظرفشویی، تعمیر یخچال، تعمیر سماور برقی و تعمیر ساندویچ ساز می‌توانید از متخصصین آچارباز کمک بگیرید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

اصول نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه

در گذشته تعداد کمی از وسایل موجود در آشپزخانه برقی بودند، اما امروزه به جرأت می‌توان گفت تمام وسایل به جز ظروف می‌توانند در نوع برقی خریداری شوند. به همین دلیل آشنایی با نکات نگهداری آن‌ها نیز بسیار مهم است. در ادامه چند نمونه از وسایل برقی بسیار پر استفاده در آشپزخانه به همراه نکات نگهداری از آن‌ها معرفی شده‌اند.

یخچال و فریزر

یخچال و فریزر را می‌توان به عنوان ضروری‌ترین و اساسی‌ترین وسیله برقی موجود در آشپزخانه دانست. برای نگهداری از این وسیله بهتر است در محیط مناسب و با فاصله از دیوارهای کناری قرار داده شود. سطح زیرین آن کاملاً تراز بوده و هیچ گونه وسایل گرمایشی در نزدیکی آن قرار نگیرد. غذاهای داغ درون یخچال قرار ندهید تا فشار بیش از حد به موتور آن وارد نشود. از دستمال خشک یا جارو برقی برای تمیز کردن پشت آن استفاده کنید تا گرد و غبار تمیز شده و لوله‌ها بتوانند به خوبی وظیفه انتقال گرما را انجام دهند.

اصول نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه
یخچال و فریز بهتر است در محیط مناسب و با فاصله از دیوارهای کناری قرار گیرد.
برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

 ماشین ظرفشویی

برای استفاده بهینه‌تر از ماشین ظرفشویی سعی کنید در طول روز یکبار آن را روشن کرده و برای استفاده از آن منتظر بمانید تا تمام ظروف کثیف در طول روز جمع شوند. قبل از قرار دادن ظروف درون آن حتماً آن‌ها را با دستمال پاک کنید تا ذرات غذا روی آن‌ها باقی نماند. فیلترهای آن را به صورت دوره‌ای تمیز کرده تا رسوبات از آن‌ها پاک شود. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب لوله کشی سنگین است، از نمک‌های مخصوص ظرفشویی برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی ظروف استفاده کنید. نکات بیشتر راهنمای نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه مانند ظرفشویی را می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای محصول دریافت کنید.

نکات مهم نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه
برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی ظروف می‌توان در مناطقی که آب سنگی دارند، از نمک‌های مخصوص ظرفشویی استفاده شود.
برای تعمیر ماشین ظرفشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

ماشین لباسشویی

یکی دیگر از وسایل بسیار کاربردی در آشپزخانه‌ها، ماشین لباسشویی است. هر ماشین ظرفشویی دارای ظرفیت خاصی است و نباید هرگز بیش از ظرفیت، درون آن لباس قرار دهید. این کار باعث سنگین شدن محفظه آن و وارد شدن فشار بیش از حد به موتور می‌شود. فیلتر و لوله‌های ورودی و خروجی لباسشویی را به صورت منظم بررسی کنید تا از رسوب گرفتگی آن‌ها جلوگیری شود.

همچنین در صورت پوسیدگی آن‌ها را تعویض کنید. لباسشویی باید در سطح کاملاً تراز قرار بگیرد، زیرا تراز نبودن باعث ایجاد صدای بیش از حد هنگام کار می‌شود. از پودر لباسشویی نیز به اندازه کافی استفاده کنید. استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی باعث ایجاد رسوب در بدنه ماشین شده و به مرور زمان به موتور آن آسیب می‌زند.

راهنمای نگهداری از لوازم برقی ماشین لباسشویی
برای جلوگیری از ایجاد رسوب در لباسشویی بهتر است فیلتر و لوله‌های ورودی و خروجی لباسشویی به صورت دوره‌ای بررسی شود.
برای تعمیر ماشین لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

ساندویچ ساز، ماکروویو، آون تستر، فر و …

این وسایل نیز تنوع بالایی دارند و حداقل یکی از آن‌ها در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. تمیز کردن فضای داخلی آن‌ها بسیار مهم است، زیرا به مرور زمان حجم چربی‌های زیادی درون آن قرار می‌گیرد و می‌تواند باعث بروز بیماری شود. همچنین از عملکرد صحیح دستگاه نیز جلوگیری می‌کند.

نکته مهم این است که برای تمیز کردن آن‌ها هرگز از مواد شوینده استفاده نکنید. قسمت‌هایی از دستگاه را که قابل جداسازی است، می‌توانید جدا کرده و پس از شستن و خشک شدن در جای خود قرار دهید. برای استفاده از آن‌ها با توجه به دستورالعمل موجود عمل کنید و غذا را با ظروف مناسب درون آن‌ها قرار دهید. پس از استفاده نیز حتماً دوشاخه آن را از برق بکشید. از آنجایی که ساندویچ ساز به صورت مستقیم با مواد غذایی در تماس است، بیش از سایر وسایل کثیف می‌شود. برای تمیز کردن آن می‌توانید از آب گرم، مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم استفاده کنید.

نکات مهم  نگهداری از فر، ساندویچ ساز
برای تمیز کردن لوازم برقی مانند فر، ماکروویو از مواد شوینده استفاده نکنید.

اجاق گاز

امروزه اجاق‌های گاز نیز برای کار کردن قسمت‌هایی مانند فندک به برق نیاز دارند. برخی دیگر نیز دارای سیستم کامپیوتری هستند که باید به برق متصل باشند. اگر اجاق گاز شما نیز از این نوع است، باید از سیم کشی و قسمت‌های برقی آن نگهداری کنید. هنگام تمیز کردن آن مراقبت باشید تا آب به درون سیم‌ها نفوذ پیدا نکند. اصول نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه اگر به درستی اجرا شود، طول عمر و عملکرد بهتر محصول را تضمین می‌کند.

برای تعمیر اجاق گاز و فر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آبمیوه گیری

آبمیوه گیری علی الخصوص مدل‌های چند کاره که دارای مخلوط کن یا آسیاب هستند، از وسایل پراستفاده در آشپزخانه محسوب می‌شوند. این وسایل دارای عمر مفیدی هستند و بر خلاف آبمیوه گیری‌های صنعتی برای استفاده در حجم زیاد ساخته نشده‌اند. به همین دلیل نباید حجم بالایی میوه درون آن‌ها بریزید. بهتر است در این شرایط به دستگاه استراحت دهید تا موتور آن خنک شود. در خصوص آبمیوه گیری با توجه به ظرفیت ورودی آن میوه‌ها را خرد کرده تا آب آن‌ها به خوبی گرفته شده و در محفظه گیر نکنند.

اصول نگهداری لوازم برقی آشپزخانه
بهتر است لوازم برقی مانند چای ساز هر چند وقت یکبار رسوب زدایی شود.

چرخ گوشت

یکی دیگر از وسایل برقی آشپزخانه، چرخ گوشت است. البته این وسیله چندان ضروری و پرکاربرد نیست علی الخصوص در صورتی‌که دستگاه غذاساز داشته باشید؛ ولی همچنان بعضی افراد که از وسایل برقی دیگری ندارند به وفور از چرخ گوشت استفاده می‌کنند. نکته مهم درباره استفاده از چرخ گوشت این است که نباید مواد غذایی مانند سبزیجات با آب فراوان را درون آن بریزید، زیرا آب به درون موتور نفوذ کرده و باعث خرابی آن می‌شود. همچنین گوشت‌ها را تکه تکه کرده و سپس درون آن قرار دهید. برای چرخ شدن گوشت نیز آن‌ها را با فشار به درون چرخ گوشت نیندازید. پس از اتمام کار تمام قطعات آن را جدا کرده و با آب گرم بشویید تا چربی‌ها از بین بروند.

برای تعمیر چرخ گوشت از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

سماور برقی و چای ساز

سماور برقی و چای ساز نیز به کمک برق کار می‌کنند. برای عملکرد بهتر هر چند وقت یکبار درون آن‌ها را به طور کامل رسوب زدایی کنید. برای این کار می‌توانید از سرکه استفاده کنید. سرکه و آب را به صورت مساوی ترکیب کرده و درون آن بریزید تا بجوشد و جرم دستگاه از بین برود. از این وسایل در زمان اوج مصرف برق استفاده نکنید، زیرا مصرف برق بالایی دارند.

در صورت نگهداری درست و اصولی از لوازم برقی آشپزخانه می‌توانید برای مدت‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

وسایل برقی موجود در آشپزخانه تنوع بالایی دارند و هر کدام برای موارد مختلفی کاربرد دارند. اطلاع از راهنمای نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه بسیار مهم است و در طول عمر آن‌ها تأثیر دارد. برخی از وسایل مانند یخچال و فریزر که دائما به برق متصل هستند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. بهتر است از محافظ‌های مناسب نیز برای آن ها استفاده کنید.

برای تعمیر چای ساز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

یکی از نکات مهم نگهداری از لوازم برقی آشپزخانه این است که در صورت بروز مشکل یا هر گونه خرابی هرگز بدون داشتن تجربه و تخصص برای تعمیر آن‌ها اقدام نکنید. برای این کار بهتر است از متخصص کمک گرفته، زیرا این افراد دانش کافی درباره کارکرد این محصولات دارند. تعمیر لباسشویی، تعمیر ظرفشویی، تعمیر یخچال، تعمیر سماور برقی و تعمیر ساندویچ ساز را می‌توانید از متخصصین با تجربه آچارباز بخواهید. برای ثبت سفارش می‌توانید روی اسم دستگاه خود در این صفحه کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. ترموستات سمار برقی من خراب شده امکان تعمیرش در آچارباز وجود داره؟

    1. اعظم عزیز،
      برای تعمیر سمار برقی می توانید با کارشناسان مجرب آچارباز به شماره 02154591616 تماس بگیرید.

  2. من همیشه جای پودر ماشین لباسشویی و فیلتر جلوی اون رو تمیز می کنم. بعد ده سال استفاده هنوز مثل روز اول کار میکنه

    1. زینب عزیز،
      بله تمیز این موارد از روشهای مهم نگهداری است که تعمیر ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا