×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

با خطاهای ماشین لباسشویی میدیا و راه حل رفع آن آشنا شوید!

کد خطاهای لباسشویی میدیا

امروزه افراد بنابر سلیقه‌ی شخصی خود، برند خاصی از کالاهای ضروری، نظیر ماشین لباسشویی را برای منازل خود انتخاب و خریداری می‌کنند. این افراد پس از خرید و نصب این کالا (ماشین لباسشویی) باید از طریق مطالعه‌ی دفترچه‌ راهنما محصول، در رابطه با طریقه‌ی نصب و استفاده از آن اطلاعاتی بدست آورند. اما ممکن است در صورت برخورد با مشکل خاصی نظیر ارورهای مختلف، مطالعه این دفترچه به تنهایی کفایت نکند. در این نوشته آچارباز سعی کرده شما را با خطاهای ماشین لباسشویی میدیا که از برندهای معتبر ماشین لباسشویی است، آشنا کند و برای رفع هر کدام از آنها، راهکاری اساسی به شما ارائه دهد.

ارورها و خطاهای ماشین لباسشویی میدیا به چه مشکلی اشاره میکنند؟

ماشین لباسشویی میدیا مانند دیگر لباسشویی‌های اتوماتیک ارورهایی را بر روی نمایشگر خود نمایش می‌دهد. در واقع هر یک از ارورهایی که بر روی صفحه نمایش لباسشویی نمایان می‌شوند گویای وضعیت یک قطعه و یا ایجاد مشکل در قسمت خاصی از لباسشویی است. برای مثال ارور E4 نشان دهنده‌ باز بودن در ماشین لباسشویی و ارور D7 از خرابی برد دستگاه حکایت دارد. در ادامه به بررسی تک تک خطاهای ماشین لباسشویی میدیا مدل درب از جلو و راهکارهای رفع هر یک از آنها می‌پردازیم.

ارور E6 لباسشویی مدیا

این ارور به دلیل اختلال در سیستم گرمایشی لباسشویی و عدم گرم شدن آب، بر روی صفحه نمایش لباسشویی نمایان می‌شود. این عامل ناشی از معیوب شدن المنت لباسشویی یا سوختگی برد الکتریکی آن است. برای یافتن علت چنین اروری ابتدا باید سیم کشی‌های مربوط به المنت را بررسی و پس از آن میزان مقاومت پایه‌های المنت را اندازه‌گیری کنید. در صورت سالم بودن این موارد برد الکتریکی باید چک شود. اگر از خرابی هر یک از قطعات اطمینان حاصل کردید، به یک تعمیرکار مجرب بسپارید تا قطعه مورد نظر را تعویض کند.

ارور E10 لباسشویی مدیا

زمانی که عمل آبگیری بیش از حد استاندارد طول بکشد ارور E10 بر روی پنل لباسشویی ظاهر می‌شود. خراب شدن هیدروستات آب و شیر برقی، گرفتگی لوله‌ ورودی آب همچنین اختلال در برد الکتریکی لباسشویی می‌تواند عمده‌ترین دلایل ایجاد این کد خطا باشد. برای رفع چنین خطایی باید تمام موارد فوق را بررسی و در صورت مسدود شدن لوله‌ی ورودی آب، آن را برطرف کنید. همینطور در صورت خرابی هر کدام از قطعات، آنها را تعویض یا تعمیر کنید.

ارور e11 لباسشویی مدیا و ارور E12

ارورهای E11 و E12 در  ماشین لباسشویی میدیا در زمانی که آب از لباسشویی سرریز کند، بر روی نمایشگر لباسشویی نمایان می‌شوند. برای اینکه چنین ارورهایی از روی پنل پاک شوند، باید هیدروستات، شیر برقی و همچنین مدار برد دستگاه را بررسی و در صورت معیوب بودن هر کدام، آن را با قطعه‌ مرغوب و استاندارد عوض کنید.

ارور E21 لباسشویی مدیا و ارور E20

زمانی ارور های E20 و E21 نمایش داده می‌شوند که تخلیه‌ آب به خوبی صورت نگیرد. در چنین مواقعی ابتدا باید لوله‌ خروجی آب را بررسی و در صورت گرفتگی، آن را برطرف کنید. سپس علاوه بر اینکه میزان مقاومت پمپ تخلیه را اندازه‌گیری می‌کنید، باید مدار برد ماشین لباسشویی را نیز بررسی کنید و در صورت لزوم، قطعات آسیب دیده را تعویض کنید.

پمپ آب دلیل عدم تخلیه آب لباسشویی میدیا

یکی از دلایل عمده تخلیه نشدن آب معیوب شدن پمپ آب لباسشویی است که در صورت خرابی باید آن را تعویض کنید.

پیشنهاد مطالعه

ارور E33 لباسشویی مدیا

اگر ماشین لباسشویی منزل شما قادر به تشخیص میزان آب ورودی نباشد چنین اروری بر روی نمایشگر لباسشویی ظاهر می‌شود. عمده‌ترین دلیل ایجاد این خطا عمل نکردن سنسور تشخیص میزان آب لباسشویی است.

معیوبی سنسور، دلیل بیش از حد بودن آب لباسشویی میدیا
سنسور تشخیص میزان آب ازقطعات مهم لباسشویی است که مقدار آب ورودی را اندازه‌گیری می‌کند.

برای برطرف کردن چنین اروری سنسور را بررسی و میزان مقاومت آن را اندازه گیری کنید. در صورت مشاهده‌ی ایراد در این قطعه آن را عوض کنید.

پیشنهاد مطالعه

ارور E34 لباسشویی مدیا

هنگامی که ماشین لباسشویی قادر نباشد آب را به دما مناسب و استاندارد برساند، شاهد ارور E34 خواهید بود. در چنین مواقعی ابتدا باید تریستور و سنسور حرارت سنج را بررسی و سپس در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

ارور E36 لباسشویی مدیا

این ارور نشان دهنده‌ی معیوب شدن المنت و یا برد الکتریکی لباسشویی است. بعد از وارسی این دو قطعه در صورت مشاهده‌‌ی خرابی، از یک تعمیرکار مجرب بخواهید آن را تعمیر یا در صورت نیاز آن را برایتان تعویض کند.

خرابی المنت، علت گرم نشدن آب لباسشویی میدیا
شکل ظاهری المنت لباسشویی که تعمیرکاران باید مقاومت پایه‌های آن را با اهم متر اندازه‌گیری کنند.

ارور E50 لباسشویی مدیا

اگر ماشین لباسشویی شما به صورت همزمان دچار مشکلات زیادی از قسمت‌های متعددی شود، چنین اروری را مشاهده خواهید کرد در چنین مواقعی حتما کار بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی خود را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

ارور E4 نشان دهنده‌ی باز بودن در ماشین لباسشویی و ارور D7 از خرابی برد دستگاه حکایت دارد.

ارور E3C لباسشویی مدیا

از خطاهای ماشین لباسشویی میدیا می‌توان کد خطای E3C را نام برد که همانند ارور E36 نشان دهنده‌ی خرابی المنت لباسشویی است. در چنین مواقعی از طریق اندازه‌گیری مقاومت پایه‌های المنت، این قطعه را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور E3D لباسشویی مدیا

اگر جریان برق در لباسشویی شما کم و زیاد شود چنین اروری بر روی پنل دستگاه ظاهر می‌شود. برای برطرف کردن آن باید دو شاخه لباسشویی را به یک محافظ وصل کنید.

ارور E60 لباسشویی مدیا

این ارور از خراب شدن موتور لباسشویی یا برد الکتریکی آن حکایت دارد، که برای رفع آن باید از سرویسکاران و تکنسین نمایندگی مجاز لباسشویی میدیا درخواست کنید تا جهت بررسی و تعمیر دستگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

پیشنهاد مطالعه
دلیل نمایش ارور E60 در لباسشویی میدیا
کد خطایE60 نشان دهنده‌ی آسیب دیدگی موتور لباسشویی است. که افراد باید سریعا برای جلوگیری ازدرجا زدن موتور لباسشویی را خاموش کنند.

ارور E61 لباسشویی مدیا

این ارور از معمولی‌ترین خطاهای ماشین لباسشویی مدیا به حساب می‌آید، که بیانگر اشکالات به وجود آمده در برد الکتریکی و موتور لباسشویی است. اگر مدار برد توان تشخیص دور موتور را نداشته باشد، باید برد و موتور دستگاه را بررسی و در صورت لزوم آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور E62 و E63 لباسشویی مدیا

اگر سرعت سنج قادر به تشخیص میزان دور موتور نباشد، این ارور بر روی نمایشگر لباسشویی ظاهر می‌شود. که برای رفع آن باید از تعمیرکاران حاذق بخواهید تا موتور و برد الکتریکی را بررسی و تعمیر کنند.

ارور E404 لباسشویی مدیا

این ارور نشان دهنده‌ی خرابی مدار برد لباسشویی است که برای رفع آن باید مدار برد و موتور را بررسی و در صورت لزوم آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور F92 لباسشویی مدیا

هنگامی که سنسورهای تشخیص گرد و غبار یا المان‌های آن از کار بیفتد این ارور را مشاهده خواهید کرد. در چنین مواقعی باید به بررسی این قطعات بپردازید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ماشین لباسشویی روشن میشه و مقداری آب میگیره ولی دوران نداره . یعنی کار نمیکنه .نمایشگر هم سالمه ولی
    ارور هم نمیاد صفحه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا