×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

مودم و سوییچ

صفر تا صد راهنمای خرید مودم برای خانه

خرید مودم برای خانه

در صورت نداشتن اطلاعات کافی، خرید مودم برای خانه چالش برانگیز می‌شود. مودم‌ها مختلفی در بازار به فروش می‌رسند که با توجه به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، قیمت‌های متفاوتی دارند. اما کدام یک از این مودم‌ها برای خانه مناسب است؟ اغلب به کاربران خانگی پیشنهاد می‌شود که از مودم‌های ADSL استفاده کنند که قیمت و قابلیت‌های مناسبی دارند.

اگر به دنبال خرید مودم برای خانه هستید، ابتدا باید ویژگی‌های مودم خانگی را بشناسید. انتخاب و خرید مودمی که سرعت بالایی داشته باشد و سیگنال قوی ارائه دهد، کار ساده‌ای نیست. در مقاله صفر تا صد راهنمای خرید مودم برای خانه، تمامی نکاتی را که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، شرح می‌دهیم. چنانچه مودم شما با مشکل مواجه شده‌است و نمی‌توانید به تنهایی آن را حل کنید، با کارشناسان تعمیر مودم آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

راهنمای خرید مودم برای خانه ؛ نکاتی که پیش از خرید باید بدانید

یک مودم مناسب برای منزل باید از سرعت بالا و اتصال پایدار اینترنت برخوردار باشد تا بتوانید با خیالی آسوده کارهای اداری خود را از خانه انجام دهید، در جلسات حضور پیدا کنید و کلاس‌های درسی آنلاین را بدون تاخیر و قطعی اینترنت دنبال کنید.

راهنمای خرید مودم برای خانه
برای اتصال یکپارچه به مودم مناسب، پوشش شبکه، سرعت و سازگاری با سرویس‌دهنده اینترنت اهمیت دارد.

امروزه تعداد دستگاه‌هایی که در منزل برای استفاده از اینترنت به مودم متصل می‌شوند افزایش یافته است. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها از جمله دستگاه‌هایی هستند که ممکن است به طور همزمان به مودم متصل شود و همین موضوع سبب می‌شود تا در پایداری و سرعت سیگنال‌ها اختلال ایجاد شود.

برای اطمینان از اتصال یکپارچه، علاوه‌ بر خرید مودم قابل‌اعتماد و سریع، عوامل مختلفی مانند پوشش شبکه، سرعت و سازگاری با سرویس‌دهنده اینترنت نیز باید در نظر گرفته شود. در ادامه نکات مهمی که بهتر است هنگام خرید مودم برای خانه به آن توجه کنید را شرح خواهیم داد.

  1. بودجه خود را در نظر بگیرید: مودم‌ها با توجه به مدل و تعداد آنتن‌هایی که دارند با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند که باید با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، نسبت به خرید یکی از مدل‌ها اقدام کنید.
  2. مساحت منزل خود را در نظر بگیرید: اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید، مودم‌هایی با آنتن داخلی کفایت می‌کند. اما اگر منزل بزرگی دارید، برای دریافت سیگنال قوی در تمام قسمت‌های خانه از مودم‌هایی با آنتن خارجی استفاده کنید.
  3. تعداد دستگاه‌هایی که قرار است به مودم متصل شوند را در نظر بگیرید: مودم‌های قدیمی قیمت کم‌تری دارند. اما قادر به پشتیبانی از چندین دستگاه نیستند؛ بنابراین اگر دستگاه‌های زیادی دارید، جدیدترین مدل مودم‌ را تهیه کنید.
  4. امنیت مودم: دقت کنید که مودم به دکمه‌ی WPS یا تنظیمات محافظت‌کننده‌ی شبکه وای فای مجهز است یا خیر. همچنین دقت داشته باشید که مودم به موارد امنیتی مانند رمزگذاری AES، پروتکل‌های امنیتی WPA و فاکتورهای TKIP نیز مجهز باشد.
  5. سازگاری با تنظیمات ارائه‌ دهنده‌ی خدمات اینترنتی کشور: بررسی کنید مودمی که قصد خرید آن را دارید با IPS مدنظرتان سازگار باشد.
پیشنهاد مطالعه

مودم خانگی باید چه ویژگی ‌هایی داشته باشد؟

بهترین مودم‌ها برای مصارف خانگی، مودم‌های ADSL هستند. اما ممکن است ترجیح دهید از مودم‌های TD-LTE یا مودم فیبر نوری استفاده کنید. در ادامه ضروری ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید مودم برای خانه توصیه می‌شود به آن توجه داشته باشید را معرفی خواهیم کرد.

  1. استاندارد 802.11ac
  2. فناوری چند کاربری
  3. دو بانده بودن
  4. کیفیت سرویس یا QoS
  5. پشتیبانی از کابل اترنت
  6. آنتن های خارجی
ویژگی‌های مودم خانگی
بهترین مودم‌ها برای مصارف خانگی، مودم‌های ADSL هستند.

1- پشتیبانی از استاندارد 802.11ac

استاندارد 802.11ac جدیدترین و پیشرفته‌ترین استاندارد اینترنت وایرلس است که همزمان اتصال به دو باند 2.4  و 5 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند. سازگاری با استانداردهای قبل و بعد، پهنای باند بسیار بالا، کیفیت سیگنال و برد زیاد از ویژگی‌های این استاندارد است.

پشتیبانی از استاندارد 802.11ac
استاندارد 802.11ac اتصال به دو باند 2.4  و 5 گیگاهرتز را به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

2- بهره مندی از فناوری چند کاربری یا MU-MIMO

فناوری چند کاربری، چند ورودی، چند خروجی که با MU-MIMO شناخته می‌شود امکان اتصال چند دستگاه را به طور همزمان به یک مودم فراهم می‌کند. تکنولوژی MU-MIMO عملکرد Wi-Fi را بهبود و سرعت اتصال را نیز افزایش می‌دهد. به طوری که هنگام اتصال همزمان چند دستگاه به مودم، با تاخیر و قطعی اینترنت مواجه نخواهید شد.

بهره مندی از فناوری چند کاربری یا MU-MIMO
فناوری MU-MIMO امکان اتصال چند دستگاه را به طور همزمان به یک مودم فراهم می‌کند.

3- دو بانده بودن مودم

مودم‌های دو بانده می‌توانند داده‌ها را در دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتزی انتقال دهند. باند 2.4GHZ اتلاف انرژی و سرعت انتقال داده کم‌تری دارد. از سویی دیگر باند 5GHZ اتلاف انرژی بالایی دارد. اما سرعت انتقال داده در این باند به 1300Mbps می‌رسد.

دو بانده بودن مودم
مودم‌های دو بانده می‌توانند داده‌ها را در دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتزی انتقال دهند.

مودم‌های دو بانده دو مدل دارند؛ مود‌م‌هایی که برای استفاده از هر باند باید آن را فعال کرد و مودم‌هایی که همزمان دو باند را در اختیار ما قرار می‌دهند.

4- کیفیت سرویس یا QoS

کیفیت سرویس یا QoS مودم می‌تواند کیفیت ترافیک اطلاعات را مدیریت کند. QoS برای شبکه‌هایی که ترافیک سنگینی مانند تماس‌های تصویری، ویدئو کنفرانس، تلویزیون اینترنتی، پخش ویدئو، VOD و VoIP دارند یا برای افرادی که بازی آنلاین می‌کنند، کاربرد دارد. فناوری QoS ترافیک‌های حساس مثل ویدیو و صوت را نسبت به ترافیک‌های عادی در الویت قرار می‌دهد تا دسترسی به اینترنت دستگاه‌ها با اختلال مواجه نشود.

5- پشتیبانی از کابل اترنت

کابل اترنت یا شبکه، دستگاه‌های مختلفی مانند لپ‌تاپ، رایانه و کنسول بازی را به مودم متصل می‌کند. مودم‌های جدید، از پورت‌های اترنت گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند که حداکثر سرعت یک گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند. کابل‌های اترنت اتصال پایدارتر، سرعت بالاتر و تاخیر کم‌تری دارند.

پشتیبانی از کابل اترنت
کابل‌های اترنت اتصال پایدارتر، سرعت بالاتر و تاخیر کم‌تری دارند.

اتصال به اینترنت از طریق کابل اترنت در شرایطی که قصد حضور در یک ویدیوکنفرانس مهم را دارید یا کلاس درس آنلاین را مدیریت می‌کنید، قابل اعتمادتر است.

6- مجهز بودن به آنتن های خارجی

آنتن مودم به عنوان واسطه بین دستگاه‌ها عمل می‌کند. مودم‌ها دارای دو نوع آنتن داخلی و خارجی هستند که آنتن‌های خارجی اتصال وای فای مطمئن‌تری نسبت به آنتن‌های داخلی ارائه می‌دهند. آنتن‌های خارجی روی مودم قابل رویت هستند و ارتباط در فواصل بیشتری را ممکن می‌سازند.

اگر منزل بزرگی دارید، خرید مودم با آنتن خارجی پیشنهاد می‌شود تا تمامی قسمت‌های منزل را پوشش دهد. اما اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، یک مودم با آنتن داخلی کافی است.

تعمیر مودم و روتر در محل با آچارباز
نصب و راه‌اندازی اینترنت و تعمیر مودم خود را به متخصصین آچارباز بسپارید. در صورتی که هرگونه ایراد در مودم و اینترنت خود مشاهده کردید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر مودم

خرید مودم برای خانه ؛ معرفی بهترین مدل‌ ها

در ادامه جدیدترین و بهترین مودم‌های خانگی موجود در بازار را معرفی می‌کنیم تا انتخاب و خرید را برای‌تان آسان‌تر کنیم.

مودم با ‌سیم TP-LINK ADSL2+ TD-8816 قادر است عملکرد یک مودم +ADSL2 سرعت بالا و روتر NAT را در یک دستگاه به شما ارائه دهد.

مودم TP-LINK ADSL2+ TD-8816
عملکرد و سرعت بسیار بالای این مودم از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود.

مشخصات فنی مودم TP-LINK ADSL2+ TD-8816

سرعت انتقال ADSL2

12 مگابیت بر ثانیه

سرعت انتقال +ADSL2

24 مگابیت بر ثانیه

تعداد کل پورتهای شبکه

یک عدد

تعداد / سرعت پورت LAN

یک عدد 100Mbps

پورت DSL

1*RJ-11

کلیدها

Power, Reset

نشانگر LED

DSL, Internet, LAN, Power

منبع تغذیه

آداپتور برق – Output: 5v DC , 1A

2- مودم روتر دی لینک مدل DSL-124 New Version 2022

مودم DSL-124 New Version 2022 یک دستگاه چند کاره و با کاربری های مختلف است. از جمله حالت‌های کاربری این دستگاه می‌توانیم به مودم، روتر، سوییچ شبکه و اکسس پوینت بی‌سیم اشاره کنیم.

مودم روتر دی لینک مدل DSL-124 New Version 2022
قیمت مناسب، کارایی و سرعت بالا، قابلیت‌های گسترده و کیفیت ساخت ارزش خرید این مودم را بالا برده است.

مشخصات فنی  DSL-124 New Version 2022

قدرت انتقال

17.6dBm

تعداد پورت اترنت RJ-45 WAN

یک عدد

فرکانس قابل پشتیبانی

2.4 گیگاهرتز

تعداد پورت RJ-11

یک عدد

کلیدها

کلید خاموش یا روشن کردن دستگاه، کلید WPS، کلید راه‌ اندازی مجدد (Reset)، کلید خاموش یا روشن wifi

تعداد آنتن

دو عدد 5dBi، شبکه میهمان(Guest Network) ، محدودیت دسترسی به اینترنت برای کودکان (Parental Control)

نشانگر LED

power, link, internet, LAN, wifi

منبع تغذیه

12V/0.5A

3- مودم روتر یوتل VDSLADSL Plus بی سیم مدل V301

مودم بی سیم یوتل مدل V301 برای کاربران خانگی که می‌خواهند به‌طور همزمان با چند دستگاه به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند، انتخاب مناسبی است.

مودم روتر یوتل VDSLADSL Plus بی سیم مدل V301
مودم یوتل از طریق رابط کاربری تحت وب، امکان تنظیمات پیشرفته امکان ایجاد یک ارتباط امن را فراهم می کند.

مشخصات فنی مودم بی سیم یوتل مدل V301

استانداردهای +ADSL2

G992.5

ستانداردهای ADSL2

G993.2

تعداد پورت اترنت RJ-45

دو عدد

تعداد پورت RJ-11

یک عدد

تعداد آنتن

دو عدد داخلی

نشانگر LED

DSL Internet LAN1 LAN2

منبع تغذیه

آداپتور برق

4- مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U

مودم دی-لینک DSL-2740U بستری امن و مطمئنی را با به ‌کارگیری فایروال و کیفیت سرویس (QoS) برای ارتباطات صوتی، دانلود فایل و انجام بازی‌های رایانه‌ای روی اینترنت فراهم می‌کند.

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U
به کمک این مودم می‌توانید اینترنت پرسرعت خود را به‌صورت یکسان با چندین دستگاه به اشتراک بگذارید.

مشخصات فنی مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U

فرکانس قابل پشتیبانی

2.4 گیگاهرتز

استانداردهای +ADSL2

ITU-T G992.5 Annex A/L/M

تعداد پورت اترنت RJ-45

چهار عدد

تعداد آنتن

دو عدد خارجی

تعداد پورت RJ-11

یک عدد

نشانگر LED

دارای نشانگر LED با قابلیت نمایش وضعیت چهار پورت LAN، وضعیت اینترنت وضعیت روشن خاموش بودن دستگاه و وضعیت‌های WLAN, DSL

منبع تغذیه

آداپتور برق

کلیدها

دکمه‌ روشن/خاموش دستگاه (Power Switch)، دکمه‌ روشن/خاموش وای فای (Wireless On/Off Button)، دکمه WPS کلید ریست (بازگشت به تنظیمات اولیه) دستگاه

5- مودم روتر 4G LTE بی سیم N300 تی پی-لینک مدل TL-MR6400

تی پی-لینک مدل TL-MR6400 مودمی نیمه حرفه‌ای است و با قرار دادن یک سیمکارت نسل چهارم می‌توانید از اینترنت پرسرعت آن استفاده کنید.

مودم روتر 4G LTE بی سیم N300 تی پی-لینک مدل TL-MR6400
این مودم محدوده پوشش و قدرت سیگنال بالایی دارد و به شما اجازه می‌دهد از اینترنت اپراتور مورد علاقه خود استفاده کنید.

مشخصات فنی مودم روتر 4G LTE بی سیم N300 تی پی-لینک مدل TL-MR6400

محدوده فرکانس

2.4 گیگاهرتز

شبکه‌های قابل پشتیبانی

4G

سرعت انتقال داده‌ها

300 مگابیت بر ثانیه در حالت 2.4 گیگاهرتز

تعداد پورت شبکه

چهار عدد

تعداد آنتن

دو عدد خارجی

منبع تغذیه

آداپتور DC

کلیدها

کلید ریست WPS، کلید روشن / خاموش کردن قابلیت بی‌سیم، کلید پاور

تعمیر مودم با تعمیرکاران مجرب

در صورتی که اطلاعات کافی در رابطه با خرید مودم برای خانه نداشته باشید، این مسئله به یک چالش تبدیل خواهد شد. در این راهنما، ویژگی‌هایی را که بهتر است هنگام خرید مودم خانگی در نظر داشته باشید، بررسی کرده‌ایم. به کمک صفر تا صد راهنمای خرید مودم برای خانه می‌توانید مودمی تهیه کنید که از سرعت، پهنای باند و کیفیت سرویس مناسبی برخوردار باشد.

چنانچه مودم شما با مشکل مواجه شده و نمی‌توانید به تنهایی آن را حل کنید، با کارشناسان آچارباز در زمینه مشاوره و  تعمیر مودم با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر مودم و روتر در محل با آچارباز
نصب و راه‌اندازی اینترنت و تعمیر مودم خود را به متخصصین آچارباز بسپارید. در صورتی که هرگونه ایراد در مودم و اینترنت خود مشاهده کردید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر مودم

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا