×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

چطور با چند ترفند ساده دفتر کار خود را مرتب کنیم؟

دفتر کار خود را مرتب کنیم

دفتر کار از جمله فضاهایی است که افراد تایم زیادی را در آنجا می‌گذرانند. به همین دلیل نحوه چیدمان و مرتب سازی آن می‌تواند تأثیر زیادی در روحیه فرد و نحوه انجام کارها داشته باشد. داشتن یک دفتر کار ساده و مرتب حتی در فضای خانه، انرژی و انگیزه فرد را برای درست و اصولی کار کردن بیشتر می‌کند. کارهای ساده‌ای مانند نقاشی ، نظافت ، تعمیر و نصب داکت و ترانکینگ ، نصب و تعمیر لوستر ، تعمیر گوشی تلفن ، تعمیر ویدئو پروژکتور ، تعمیر کامپیوتر ، تعمیر لپ تاپ ، تعمیر پرینتر ، تعمیر پلاتر ،  شارژ کارتریج و تعمیر فکس ازجمله این کارهایی هستند که در ادامه این مقاله آچارباز بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم و نقش آنها را در مرتب کردن دفترکار بیان می‌کنیم.

چگونه دفتر کار خود را مرتب کنیم ؟

کافی است یک بار وقت بگذارید و یک دفتر کار تمیز و مرتب با چیدمان اصولی ایجاد کنید. به این صورت هنگام کار کردن در وقت خود صرفه جویی کرده و نیازی به گشتن برای پیدا کردن وسایل مختلف نخواهید داشت. در ادامه این مقاله آچارباز به نکات و تکنیک‌های ساده‌ای در این زمینه اشاره شده‌است.

نقاشی اتاق کار

طراحی و نقاشی اتاق کار تا حد زیادی براساس سلیقه فرد انجام می‌شود. دیزاین اتاق کار در محیط‌های مختلف حتی در منزل اهمیت زیادی دارد. علاوه بر شما ممکن است افراد مختلفی روزانه به این اتاق مراجعه کنند، که نقاشی و طراحی فضا می‌تواند بر روحیه و رفتار آن‌ها تأثیر داشته باشد. استفاده از رنگ‌های ساده و آرامش بخش می‌تواند به شما در کاهش تنش‌ها و اضطراب‌های حین کار کمک کند تا بتوانید کار خود را به‌راحتی انجام دهید و احساس سردرگمی نداشته باشید.

نظافت

نظافت در هر محلی امری ویژه و ضروری است. گاهی اوقات شما تمام نکات طراحی یک اتاق کار ساده و مرتب را رعایت می‌کنید، اما به دلیل رعایت نکردن نظافت، همواره اتاقی کثیف و پر از آلودگی و زباله دارید. این موضوع نه تنها جلوه زننده‌ای در اتاق کار شما ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند روی تمرکز شما نیز تأثیر داشته باشد. نظافت از مهم‌ترین موارد در داشتن یک اتاق کار ساده و مرتب است.

انجام نظافت برای مرتب کردن دفترکار
با انجام نظافت روزانه و هفتگی می‌توانیم دفتر کار خود را مرتب کنیم و با این کار جلوه‌ای بهتر به محیط کار خود بدهیم.

ماشین‌های اداری

حین انجام کارهای اداری ممکن است به وسایلی مانند پرینتر، اسکنر، پلاتر، فکس و … نیاز داشته باشید. وجود چنین دستگاه‌هایی در تعداد و ابعاد بالا می‌تواند فضای اتاق را بسیار شلوغ و در هم ریخته نشان دهد که باعث کاهش تمرکز شما هنگام کار کردن می‌شود. قبل از خرید به ضرورت استفاده از آن‌ها توجه داشته و سعی کنید از وسایل کم جا و چند منظوره استفاده کنید. استفاده از قفسه بندی برای مرتب سازی آن‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

نصب داکت و ترانکینگ برای مرتب کردن دفترکار

در اتاق کار چندین وسیله الکترونیکی مانند تلفن، فکس، پرینتر، کامپیوتر یا لپ تاپ و … وجود دارد که برای کار نیاز به برق دارند. علاوه بر آن سیم کشی‌های متعددی برای موارد مختلف در اتاق صورت گرفته که می‌تواند فضای اتاق را بسیار شلوغ و زننده نشان دهد. داکت و ترانکینگ برای مرتب سازی سیم‌ها بسیار کاربردی هستند. تعمیر و نصب داکت و ترانکینگ بسیار ساده است و به‌راحتی می‌توانید تغییر زیادی در اتاق کار خود ایجاد کنید.

تعمیر و نصب داکت و ترانکینگ در دفتر کار
سیم کشی‌های روکار و همچنین سیم‌های زیاد و اضافی ماشین‌های اداری را می‌توایند با نصب داکت و تراکینگ مرتب کنید.

نصب ویدیو پروژکتور

برخی از افراد متناسب با نوع فعالیت خود از ویدیو پروژکتور در اتاق کار استفاده می‌کنند. برخی از تجهیزات این وسیله می‌توانند فضای زیادی از اتاق را اشغال کرده و نظم اتاق را بهم بریزند. می‌توانید به جای قرار دادن بخش‌های مختلف آن روی زمین یا کنار دیوار، آن‌ها را به صورت اصولی روی دیوار و سقف نصب کرده تا در صورت نیاز تنها آن را روشن کرده و استفاده کنید.

مرتب سازی وسایل روی میز

کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی همراه از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل در دفترهای کار امروزی هستند. بدون آن‌ها ممکن است امکان انجام دادن کار وجود نداشته باشد. در واقع این وسایل از شروع روز کاری تا انتها در دسترس بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مرتب سازی این بخش می‌توانید فضایی ثابت برای آن‌ها در نظر بگیرید. علاوه بر آن استفاده از باکس‌هایی برای نگهداری تمام وسایل روی میز مانند گوشی، لوازم التحریر و … بسیار کاربردی است و باعث می‌شود تا چیدمان مرتب و ساده‌ای روی میز خود داشته باشید.

مرتب کردن میز کار
مرتب و تمیز بودن میز کار، باعث می‌شود با تمرکز بیشتر کارهای خود را انجام دهید و بتوانید مدیریت بهتری داشته باشید.

فایل بندی کاغذها

شاید امروزه به دلیل وجود کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی همراه کمتر از کاغذ استفاده شود. اما هنوز هم نمی‌توان نقش کاغذ را در انجام فعالیت‌های مختلف اداری نادیده گرفت. در تمام دفترهای کار چندین نمونه کاغذ هرچند کم وجود دارد. وجود حجم زیاد کاغذها می‌تواند فضا را کاملاً بهم ریخته و نامنظم کند. به همین دلیل استفاده از فایل‌ها و مرتب سازی کاغذها می‌تواند در نظم دهی به اتاق کمک کند. علاوه بر آن این کار می‌تواند دسترسی شما را به کاغذهای موردنظر نیز سریع‌تر کند.

استفاده از قفسه‌ها

قفسه‌ها از کاربردی‌ترین وسایل برای مرتب سازی دفتر کار هستند. در یک دفتر کار انواع مختلفی از وسایل، پوشه‌ها و ابزار مختلف وجود دارد که بدون قفسه کاملاً در هر ریخته و نامنظم هستند. با استفاده یک قفسه با اندازه‌ درست، می‌توانیم تمام وسایل خود را درون آن‌ها نظم دهی کرده و دفتر کار خود را مرتب کنیم.

استفاده از قفسه و پوشه‌ها برای مرتب کردن دفترکار
با قرار دادن اسناد و مدارک در قفسه‌های مرتبط با هم می‌توانیم علاوه بر اینکه دفتر کار خود را مرتب کنیم، به هر فایل در زمان کمتری نیز دسترسی داشته باشیم.

استفاده از لوسترهای مناسب اتاق کار

از آنجایی که در دفتر کار به نور زیاد احتیاج است، استفاده از لوستر کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. اما لوستر مناسب اتاق کار قطعاً با لوسترهای بزرگی که در فضاهای دیگر استفاده می‌شود، متفاوت است. لوستر اتاق کار باید با توجه به سبک طراحی اتاق کار، ساده و جمع‌و‌جور باشد و میزان نوردهی مناسبی برای اتاق شما ایجاد کند. استفاده از لوسترهای دارای طرح‌های مدرن برای اتاق کار توصیه می‌شود.

مرتب سازی اتاق کار می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش سرعت شما برای انجام کارهای مختلف داشته باشد. کار کردن در یک اتاق نامنظم و شلوغ که هر روز وقت زیادی از شما برای پیدا کردن وسایل مختلف می‌گیرد، چندان خوشایند نیست. در اتاق کار بسته به نوع کار شما، وسایل و تجهیزات مختلفی وجود دارد که نظم دهی به آن‌ها اهمیت زیادی دارد. شما برای نظم دهی و مرتب کردن دفترکار خود چه راهکارهایی استفاده می‌کنید. اگر برای ، نصب و تعمیر لوستر ، تعمیر گوشی تلفن ، تعمیر ویدئو پروژکتور ، تعمیر کامپیوتر ، تعمیر لپ تاپ ، تعمیر پرینتر ، تعمیر پلاتر ،  شارژ کارتریج و تعمیر فکس نیاز به یک متخصص خبره دارید می‌توانید روی لینک ها کلیک و درخواست خود را ثبت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا