×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

خرابی تلویزیون پاناسونیک

خرابی تلویزیون پاناسونیک


هر تلویزیونی دچار اختلال و مشکل می شود، تلویزیون‌های پاناسونیک هم از این مورد استثنا نیستند. در ادامه با مروری بر خرابی تلویزیون پاناسونیک، این محصول را بررسی خواهیم کرد.

یکی از برندهای موفق در ساخت و تولید تلویزیون، شرکت پاناسونیک است. هر چند که این برند نسبت به سایر برندها در بازار بسیار کمتر دیده می‌شود ولی به طور کلی تلویزیون‌های پاناسونیک نیز گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد خرید این دستگاه را دارند.

شرکت پاناسونیک در سال 2012 به عنوان چهارمین تولید کننده تلویزیون در جهان شناخته شد. سهام این شرکت در بازارهای بورس کشور ترکیه و اواکا، ناگویا و فیلیپین معامله می‌شود. این شرکت ژاپنی در سال 2013 موفق شد بهترین شرکت‌های تولید کننده تلویزیون مانند ال جی و یا سامسونگ را پشت سر بگذارد و رقابت موفقیت آمیزی با آن‌ها داشته باشد. با این که تلویزیون‌های 4K یا تلویزیون‌های مختلف از سایز 24 الی 85 اینچی در رده تولید این شرکت قرار می‌گیرند اما خرابی تلویزیون پاناسونیک مانند تمامی لوازم الکترونیکی و همچنین دیگر تلویزیون‌ها امکان پذیر است.

در سال‌های اخیر نیز قابلیت اسمارت این تلویزیون‌ها بسیار پیشرفت داشته و این تلویزیون‌ها توانسته‌اند خود را با سیستم عامل فایرفاکس و اندروید و چند سیستم عامل دیگر مطابق کنند. بیشتر مدل‌های تلویزیون پاناسونیک با پیشوند TX شروع می‌شوند و در ادامه نام مدل از حروفی استفاده می‌شود که هر کدام نشان دهنده یک ویژگی در تلویزیون است.

به عنوان مثال حرف P نشان دهنده پلاسما بودن تلویزیون است و یا حرف L نشان دهنده ال سی دی بودن دستگاه است. این برند تلویزیون در ایران زیاد شناخته شده و معروف نیست به همین خاطر در کشور ما کمتر کسی برای خرید تلویزیون برند پاناسونیک را انتخاب می‌کند ولی در مجموع این تلویزیون‌ها بسیار مناسب و با کیفیت هستند. در ادامه به بررسی خرابی تلویزیون پاناسونیک و ارائه چند راهکار در این زمینه می‌پردازیم.

تلویزیون پلاسما پاناسونیک
علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون پاناسونیک؛ رایج ترین مشکل در تلویزیون های برند پاناسونیک هست.

سیستم چشمک زن را کنترل کنید

پاناسونیک همانند برند سونی از یک سیستم عیب یابی داخلی استفاده می‌کند که این تکنولوژی به وسیله یک چراغ قرم چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک مشخص شده است. چشمک زدن این چراغ نشان از وجود ایراد یا ایراداتی در تلویزیون است که متخصصین این امر با تعداد و حالات چشمک زدن این چراغ قرمز می‌توانند به خرابی تلویزیون پاناسونیک پی ببرند.

خرابی مین برد و یا بردهای اساسی را برطرف کنید

بیشتر اشکالات و خرابی تلویزیون پاناسونیک ناشی از نوسانات برق است. نواسانات برق با بالا رفتن ولتاژ آسیب بیشتری به بردهای داخلی تلویزیون وارد می‌کند. High Voltage گاهی می‌تواند آسیب شدیدی به مین برد و پاور اصلی تلویزیون وارد کند و حتی گاهی سبب سوراخ شدن آن‌ها می‌شوند. تنها راه حل برای جلوگیری از این مشکل قرار دادن محافظ برق استاندارد روی تلویزیون است.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

دلیل قطعی پورت AV و یا پورت HDMI چیست؟

ممکن است در برخی مواقع پورت‌های ورودی تلویزیون مانند AV و یا پورت HDMI به درستی کار نکند و یا این که به طور کلی قطع شود. خرابی تلویزیون پاناسونیک به خصوص زمانی که مرتبط به پورت‌ها باشد به راحتی قابل برطرف کردن است و با بررسی مین برد می‌توان این پورت ها را مجدد راه اندازی و فعال کرد. ولی این کار تنها به دست تکنسین متخصص قابل اجرا است.

دلیل قطعی صدا و تصویر چیست؟

از دیگر مشکلاتی که در بیشتر تلویزیون‌ها به خصوص تلویزیون‌های پاناسونیک رخ می‌دهد قطع شدن صدا و یا تصویر است. این مشکل به دلیل کار نکردن و یا اختلالاتی در زمینه T.CON تلویزیون است. قبل از این که اقدام به رفع ایراد در این واحد بپردازید از صحت عملکرد کابل‌های ورودی و خروجی صدا و تصویر اطمینان کامل حاصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چه دلایلی دارد؟

برای بسیاری از افراد که تلویزیون پاناسونیک دارند این مشکل پیش آمده است که در حال تماشای برنامه یا فیلم به طور کاملا ناگهانی تلویزیون خاموش می‌شود. خاموش شدن تلویزیون به طور ناگهانی خرابی تلویزیون پاناسونیک محسوب می‌شود که برای رفع آن باید قبل از هر گونه اقدامی اتصالات دقیق برق و دیگر اتصالات تلویزیون را کنترل کرد. نوسانات برق یکی از علت‌ها در این ایراد ایت که باید آن را جدی بگیرید. در زمانی که تلویزیون با نوسانات بسیار پایین در حال کارکردن است کوچک‌ترین اختلالی در زمینه جریان برق تاثیرات مخربی روی تلویزیون جا می‌گذارد. علت اصلی این مشکل مربوط به جریان برق نامتناوب در سیستم تلویزیون است و از آن جایی که شما نمی‌توانید نوسانات برق را تحت کنترل خود قرار دهید بهتر است از محافظ سر راه برق تلویزیون استفاده کنید و هیچ وقت کابل برق تلویزیون را مستقیم وارد پریز برق نکنید.

خرابی تلویزیون پاناسونیک
وضوح بیشتر با تلویزیون های پاناسونیک امتحان کنید.

مشاهده یک خط عمودی وسط صفحه نمایش

از مشکلات رایج در تلویزیون‌های پاناسونیک می‌توان به اشکالاتی که ناشی از خرابی پنل است اشاره کرد. مشاهده یک خط عمودی روشن وسط یا کنار صفحه نمایش را می‌توان خرابی تلویزیون پاناسونیک به حساب آورد. این خط عمودی و گاهی افقی ناشی از خرابی پنل است. استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش که منجر به گرما می‌شود، این مشکل را به وجود می آورد. این مشکل علاوه بر این که خرابی تلویزیون پاناسونیک به شمار می‌آید، در بسیاری از نمایشگرها مانند لپ تاپ، مانیتور کامپیوترها و . . . نیز مشاهده می‌شود. تنها راه حل این مشکل تعویض پنل است که به دست نمایندگی و یا تکنسین این کار انجام شدنی است.

پیشنهاد مطالعه

مشکلات مربوط به آدابتور

بردهای آداپتور یا همان منبع تغذیه تلویزیون در تلویزیون‌های ال ای دی بسیار ساده‌تر از تلویزیون‌های CRT است. دلیل آن هم کاملا مشخص است، به دلیل این که بردهای ال ای دی‌ها بسیار کوچک‌تر هستند. این بردها معمولا یک خروجی 12 ولتی دارند که با جریان 2 الی 4 آمپر کار می‌کنند. برخی از مدل‌ها نیز یک خروجی 18 الی 24 ولتی دارند.

تعمیر آداپتورها بسیار ساده است. در صورتی که خرابی تلویزیون پاناسونیک شما از قسمت برد آداپتور بود به راحتی می‌توانید با کنترل ولتاژ به رفع عیوب آن بپردازید. اشکالاتی مانند نداشتن ولتاژ، پایین بودن ولتاژ و حتی نوسانات ولتاژ همگی در خرابی آداپتور تاثیر دارند. می‌توانید لامپ 24 ولتی را به خروجی آداپتور تلویزیون خود متصل کنید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. در صورتی که لامپ کاملا نورانی و روشن بود منبع آداپتور شما سالم و بی عیب است، ولی اگر لامپ به حالت چشمک زن و یا کم نور، روشنایی داشت آداپتور خراب است و نیاز به باز شدن و تعمیر اساسی برد دارد.

علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

رایج ترین مشکلی که بین تمام تلویزیون های پاناسونیک مشترک هست؛ روشن نشدن تلویزیون با توجه به اینکه پریز برق متصل می باشد. قبل از هرکاری بررسی کنید که محافظ برق سالم هست یا نه. اگر نتایج بررسی سالم بود به این معنی است که یکی از قطعات تلویزیون سوخته یا خراب است. برد پاور یکی از همان قطعات هست که بیشترین علت روشن نشدن تلویزیون را شامل می شود.

حال در صورتی که تلویزیون شما دچار نقص فنی شد و قادر به تعمیر آن نبودید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات تلویزیون خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت برای تعمیر تلویزیون کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

4.2/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫132 دیدگاه ها

  1. سلام و درود
    هنگام اسباب کشی تلویزیون افتاده و صفحه شکسته پنل سامسونگ موجود است برای تعمیرات ؟

    1. درود بر شما
      نراقی عزیز، این موضوع باید توسط تعمیرکار خدمتتان اعلام شود. میتوانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا سفارش تان را در این صفحه ثبت کنید.

  2. سلام من ۲ ماه میشه که تلویزیون پاناسونیک ۴۳ گرفتم وقتی روی کانال یک ساعت هستم مارک اون کانالو با تبلیغاتش کپی می‌کند و حدود نیم ساعت روش می‌ماند ۳ روز میشه این مشکل به وجود اومد ممنون میشم رهنمای کنید

    1. با سلام
      رادین عزیز، جهت دریافت راهنمایی کامل. لطفا مشکل را دقیق توضیح دهید.

  3. وقتی تلوزیون روشن میشه روی مانیتور کلمه خارج ازخدمات مشاهده مبشود

    1. درود بر شما
      اسدپور عزیز، لطفا مدل دقیق را برای راهنمایی جزئی تر اعلام فرمایید.

  4. سلام. در پی بارش های اخیر تلویزیون پاناسونیک ما خارج از خدمات شد و دیگر شبکه های تلویزیون را نشان نمی دهد. هر چقدر تلاش کردیم و برای کانال یابی اقدام کردیم بی نتیجه ماند. الان هیچ کدام از شبکه ها را نداریم از یک تا شش و مستند و افق بگیر تا شبکه های نمایش و شما و ……
    چطوری شبکه یابی کنم.روی چه فرکانسی شبکه ها را پیدا کنم؟مراحل را آموزش بدهید. وقتی شبکه ها می خواست از آنالوگ به دیجیتال تغییر کنه یک آموزشی بود از اون طریق راحت تونستم شبکه یابی کنم ولی الان یادم رفته.

    1. با سلام
      بهنام عزیز، آیا از سلامت سیم ها و اتصالات درست آنتن مطمئن هستید؟

  5. سلام خسته نباشین من تلویزیون ۲۹ اینچ قدیمی پاناسونیک دارم چند وقتیه یهو تصویرش سوسو میزنه بعد تصویر خطی میره بالا یهو قطع میشه بعد چند دقیقه دوباره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      بهروز عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما،باید دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند.

  6. تلویزیون پانسونیک مدل 46pz85Eدارم چندروز پیش تصویرش قطع شد اما صدا دارد علتش چیه البته دی وی دی را خوب نشان می دهد ممنون می شم جواب دهید

    1. درود بر شما
      علی عزیز، این مشکل می تواند به دلیل خرابی بک لایت، برد تیکان، پنل، کابل ها و … به وجود آید. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  7. سلام روزتون بخیر
    تلویزیون پاناسونیک مدل GX655 دارم، از روزی که خریدم این مشکل رو دارم، تاریخ تلویزیون بهم میریزه اتوماتیک و همین امر باعث میشه به مودم وافای وصل نشه و هر دفعه مجبورم تاریخ تلویزیون رو تنظیم کنم تا بتونم به اینترنت وصل بشم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. درود بر شما
      حسین عزیز، برای رفع مشکل می توانید سیستم عامل را بروز رسانی کنید یا اگر آپدیتی وجود ندارد آن را یکبار ریست فکتوری کنید.

  8. سلام
    تلویزیون پاناسونیک tx_600 دارم.
    مدتی هست که هنگامی که خاموش هستش چراغ پاور به رتگ زرد شده. علت؟
    ممنون

    1. درود بر شما
      حسن عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما،باید دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند.

  9. سلام وقتتون بخیر جدیدا تی وی پاناسونیک خریداری کردیم ۵۵اینج هرچندوقت ۱بار درحین تماشا الارم به مدت ۴ساعتعملی انجام نگرفته است تلویزیون وارد حالت اماده باش میشود وهرچندوقت ۱بار پیام ایا میخواهید تلفن راخاموش کنید روی دستگاه ظاهرمیشود میخواستم بدونم این پیام ها ریشه درمشکل اصلی دستگاه دارن یافقط صرفابرای تنظیمات خوددستگاه؟

    1. درود بر شما
      شبانی عزیز، این موارد جزء تنظیمات اکثر تلویزیون ها برای صرفه جویی انرژی و مراقبت از دستگاه است. برای غیر فعال کردن یا تغییر زمان آن میتوانید از تنظیمات تلویزیون اقدام کنید.

  10. سلام من تلویزیون ۶۵ اینچ پاناسونیک دارم دوساله خریدم در ضمن خیلی کم روشن میکنیم.امروز وسط تلویزیون تیره تر از دوطرف شده.البته نه ظربه خورده .ونه رطوبت

    1. درود بر شما
      زهرا عزیز، این موارد اغلب به دلیل ایراد در بک لایت یا پنل تلویزیون به وجود می آید. برای نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  11. سلام تلویزیون پاناسونیک پلاسما ۵۰ اینچ دارم تا الان ۳ بلر این اتفاق افتاده که یه ان رنگ تلویزیون قاطی میکنه و به صورت برفکی رنگی میشه تا من خاموش کنم و دوباره روشن کنم اشکالش از چی هست لطفا راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      ندا عزیز، این مشکل می تواند ناشی از خرابی پنل، برد و … باشد. بهتر است تعمیرکار از نزدیک آن را بررسی و عیب یابی کند.

  12. سلام.کارشناسان فنی شماره واتساپ دارن؟میخوام عکس تلویزیون پاناسونیک بفرستم که قابل تعمیر هست

    1. درود بر شما
      محمد عزیز، متاسفانه این امکان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا