×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چراغ‌های قرمز، سبز یا نارنجی در تلویزیون چشمک می‌زنند!

چشمک زدن چراغ‌های تلویزیون

چراغ‌هایی که در تلویزیون تعبیه شده‌اند و به رنگ‌های مختلف در می‌آیند، به طور معمول نشان دهنده عملکرد درست یا نادرست تلویزیون هستند. چشمک زدن چراغ‌های تلویزیون و روشن شدن آنها در رنگ‌های مختلف، به معنی وجود مشکل در تلویزیون است. چرا که در حالت عادی و سالم بودن تلویزیون، چراغ‌ها هم به صورت عادی روشن و خاموش می‌شوند. در این مقاله از آچارباز به بررسی علت «چشمک زدن چراغ قرمز، سبز یا نارنجی تلویزیون» خواهیم پرداخت و راهنمایی لازم لازم برای تعمیر تلویزیون را در اختیار شما می‌گذاریم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چراغ قرمز تلویزیون

زمانی که چراغ قرمز روشن می‌شود و به حالت چشمک زن در می‌آید، به معنی وجود مشکل در تلویزیون است و به احتمال زیاد تلویزیون شما نیاز به سرویس خواهد داشت. البته قبل از هرکاری، برای اینکه از دلیل چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون خود مطلع شوید، ابتدا به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید.

تعداد دفعاتی که چراغ قرمز چشمک می‌زند، در واقع به نوعی یک راهنما برای پیدا کردن مشکل است. در بیشتر مدل‌های تلویزیون به طور معمول چشمک زدن چراغ قرمز بین 2 تا 8 مرتبه است. در برخی مدل‌ها اگر چراغ قرمز 8 دفعه چشمک بزند و این رویه ادامه دار باشد، شما باید تلویزیون خود را ریست یا تنظیم مجدد کنید. هنگام چشمک زدن چراغ‌های تلویزیون می‌توانید:

  • تلویزیون را خاموش کنید. اگر با دکمه کنترل، خاموش نشد یا خاموش کردن آن، باعث حل مشکل نشد، تلویزیون را از برق بکشید. بگذارید 1 دقیقه خاموش بماند و سپس به برق بزنید و روشن کنید.
  • قابل ذکر است که اگر تلویزیون را به محافظ وصل کرده‌اید، می‌توانید تلویزیون را از محافظ جدا کرده و به پریز برق متصل کنید، شاید مشکل از محافظ باشد. همچنین باید اجازه دهید تا تلویزیون خنک شود.
  • تمیز کردن تلویزیون و ایجاد فضای مناسب برای به حرکت در آمدن هوا هم می‌تواند کمک کننده باشد. دستگاه‌هایی که به تلویزیون وصل هستند را جدا کنید و سپس تلویزیون را به تنهایی روشن کنید، چک کنید که حالت چشمک زن چراغ قطع شده یا هنوز ادامه دارد.
  • اگر حالت چشمک زن قطع نشده بود، می‌توانید تلویزیون را بروز رسانی کنید. برای بروزرسانی، از قسمت Home وارد menu شوید و تنظیمات و سپس گزینه software update را انتخاب کنید. در برخی مدل‎های تلویزیون گزینه بروزرسانی خودکار، وجود دارد که باید آن را روی حالت on قرار دهید. مدل‎های قدیمی‌تر گزینه بروزرسانی ندارند.
روشن شدن و چشمک زدن چراغ قرمز

هنگام روشن شدن و چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون ریست و بروزرسانی کردن تلویزیون و جدا کردن محافظ و سایر دستگاه‌ها از تلویزیون می‌تواند مشکل را حل کند.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

روشن شدن چراغ نارنجی تلویزیون

در بررسی موضوع چشمک زدن چراغ‌های تلویزیون، می‌رسیم به روشن شدن چراغ نارنجی، چراغ نارنجی ممکن است به چند دلیل روشن شود، که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فعال بودن تایمر

در برخی موارد چراغ نارنجی، برای نشان دادن تایمر روشن/خاموش تلویزیون، روشن می‌شود و نشان می‌دهد که تایمر فعال است. هنگام فعال بودن تایمر، تلویزیون بعد از زمان مشخصی خاموش یا روشن می‌شود. برای رفع این مورد، می‌توانید به تنظیمات تلویزیون مراجعه کنید و در صورت فعال بودن تایمر آن را خاموش کنید.

به روز رسانی نرم افزار تلویزیون

ممکن است دلیل روشن شدن چراغ نارنجی، بروزرسانی سیستم تلویزیون باشد، البته این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که تلویزیون شما به اینترنت متصل و قابلیت بروزرسانی هم داشته باشد. هنگام بروزرسانی، سعی کنید هیچ اقدامی مانند خاموش کردن تلویزیون انجام ندهید. کنترل تلویزیون شما هم در این شرایط کار نخواهد کرد، پس تا پایان بروزرسانی صبر کنید.

اگر تلویزیون را روشن کردید و چراغ سبز یا سفید چشمک زد. اما تلویزیون روشن نشد یا تلویزیون بعد از روشن شدن، سریع خاموش شد، در این شرایط تلویزیون را از برق جدا کنید و 3 دقیقه به تلویزیون استراحت دهید

روشن شدن و چشمک زدن چراغ نارنجی تلویزیون

علت روشن شدن چراغ نارنجی می‌تواند مربوط به تایمر یا بروزرسانی سیستم تلویزیون باشد.

همچنین در تلویزیون‌های LCD و Plasma که صفحه نمایش و جعبه تنظیم کننده جدا از هم هستند، چک کنید که کابل رابط بین صفحه نمایش و جعبه تنظیم کننده، وصل باشد.

روشن شدن چراغ سبز تلویزیون

چشمک زدن چراغ‌های تلویزیون فقط با رنگ نارنجی یا قرمز اتفاق نمی‌افتد، بلکه ممکن است چراغ‌های رنگ سبز یا سفید هم شروع به چشمک زدن کنند. چشمک زدن چراغ سبز یا سفید زمانی که تلویزیون را روشن می‎‎کنید، یک امر طبیعی است و نشانه کارکرد صحیح تلویزیون است، به این صورت که هنگام روشن شدن چشمک می‌زند و بعد قطع می‌شود. البته در برخی مدل‌ها این اتفاق نمی‌افتد.

اگر تلویزیون را روشن کردید و چراغ سبز یا سفید چشمک زد. اما تلویزیون روشن نشد یا تلویزیون بعد از روشن شدن، سریع خاموش شد، در این شرایط تلویزیون را از برق جدا کنید و 3 دقیقه به تلویزیون استراحت دهید و بعد از آن دوباره تلویزیون را به برق متصل کنید. اگر هیچ تغییری حاصل نشد، ممکن است برد دستگاه آسیب دیده و نیاز باشد تا برای تعمیر تلویزیون اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه
چشمک زدن چراغ سبز یا سفید تلویزیون

این مشکل ممکن است مربوط به برد تلویزیون باشد.

توجه: در بعضی مدل‌های جدیدتر تلویزیون‌ها، یک LED به رنگ سفید در قسمت پایین تلویزیون جایگذاری شده است، اگر نمی‌خواهید این LED روشن باشد، از قسمت تنظیمات، آن را غیر فعال و خاموش کنید.

نکته: در تلویزیون‌های پروژکتور یا فقط پروژکتور هم ممکن است چراغ لامپ شروع به چشمک زدن کند، که نشان دهنده خرابی یا سوختن لامپ است. با عوض کردن لامپ مشکل برطرف می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

    1. درود بر شما
      صاعقه عزیز، این موضوع می تواند به دلیل خرابی پنل، بک لایت و … به وجود آید.

    1. درود بر شما
      نیلوفر عزیز، این مشکل می تواند به دلیل خرابی برد پاور یا مین برد باشد.

  1. با درود
    تلویزیون پلاسمای پاناسونیک مدل (TH-P50U30R) وقتی کلید پاور را روشن می کنیم یک لحظه خیلی کوتاه یکی از دو رله ای که در بورد تغذیه قرار دارد وجریان برق را بر قرار میکند وصل و سپس آنی قطع میشود و خروجی تغذیه وجود ندارد در ضمن کلید پاور و رله ها هر دو سالم هستن و کد نامبر بورد تغذیه (MPF6910) می باشد .
    سپاسگزارم راهنمایی کنید.

    1. درود بر شما
      ارژنگ عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند

  2. باسلام ، پلاسما پاناسونیک دارم ازعصرامروز هر ده دقیقه خاموش وبلافاصله روشن میشد ابتدا فکرمیکردیم بدلیل نوسانات برق باشد ولی الان دیگه تندتند خاموش روشن میشه به سرعت که من هم ازبرق کشیدمش به نظرتون مشکل ازکجاست

    1. درود بر شما
      کیان عزیز، این مشکل به دلیل خرابی برد پاور یا مین برد میتواند باشد.

  3. با سلام
    تلویزیون سونی خاموش شده و چراغ پاور آن به رنگ سبز هر سه ثانیه یک بار روشن شده مشکل چیسا

    1. درود بر شما
      فرشاد عزیز، در هر برند تلویزیون اعلت چشمک زدن چراغ تلویزیون متفاوت است. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  4. سلام تلویزیون سونی دارم 5 بار چشمک میزنه ولی روشن نمیشه میشه لطفا راهنمایی کنین.پ

    1. با سلام
      محمد عزیز، این مشکل اغلب به دلیل خرابی برد تیکان به وجود می‌آید می‌توانید برای راهنمایی بیشتر و رفع خرابی درخواست خود را در قسمت تعمیر تلویزیون آچارباز ثبت کنید تا تعمیرکار تلویزیون مشکل دستگاه را در اسرع وقت حل کند.

  5. یه سوال، اینکه چراغ قرمز تلویزیون هی چشمک بزنه ایرادش چیه؟ تلویزیون هم خاموشه. دوسالی هست تلویزیون رو خریدیم ال‌جیه

    1. سمیرای عزیز
      در همین مقاله هم به چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون اشاره شده . در برخی مدل‌ها اگر چراغ قرمز ۸ دفعه چشمک بزند و این رویه ادامه دار باشد، شما باید تلویزیون خود را ریست یا تنظیم مجدد کنید. در این مواقع بهتر است حتما ریست تلویزیون توسط کارشناس انجام شود.

      در صورت تمایل می توانید از آچارباز کمک بگیرید. درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا