×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

مشکلات رایج تلویزیون + روش رفع آنها

مشکلات رایج تلویزیون‌

تلویزیون‌های جدید، از جمله تلویزیون‌های هوشمند، دارای امکانات بسیار زیادی هستند. از طرفی، مشکلات رایج تلویزیون در این تلویزیون‌ها نیز به علت حساس بودن قطعات آنها بیشتر است. برای مثال در بسیاری از مواقع، در اثر تنظیم اشتباه توسط کاربر ممکن است به راحتی خراب شوند. برخی از مشکلات و خرابی‌های تلویزیون جدی نیستند و با چند تنظیم حل می‌شوند اما برخی دیگر باید توسط تعمیرکار بررسی شوند. در این مقاله از آچارباز، خرابی های رایج تلویزیون و روش رفع آن‌ها به طور کامل توضیح داده شده است. پس در ادامه با ما همراه باشید. همچنین اگر شما هم درگیر مشکلات متداول تلویزیون هستید و برای تعمیر تلویزیون به دنبال تعمیرکار هستید، می‌توانید از خدمات آچارباز استفاده کنید.

مشکلات رایج تلویزیون

مشکلات رایج تلویزیون هر روز پیچیده‌تر از قبل می‌شود. از طرفی با توجه به اضافه شدن امکانات ویژه در این دستگاه، از آن‌ علاوه بر دیدن برنامه‌های تلویزیونی، برای تماشای عکس، فیلم، بازی و حتی شبکه‌های اجتماعی هم استفاده می‌شود. این موارد باعث شده، زمان استفاده از تلویزیون بسیار افزایش یابد و زمان زیادی از روز پای تلویزیون گذرانده شود؛ پس خرابی‌های رایج تلویزیون نیز بیشتر از قبل مشاهده می‌شود.

گاهی به خاطر بی‌توجهی یا استفاده نادرست، دستگاه به مشکل می‌خورد؛ در نتیجه باید خرابی‌های رایج تلویزیون و راه حل رفع آنها را بشناسید.

تعمیر تلویزیون با آچارباز
تعمیر تلویزیون در شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس، تعمیر و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون

خرابی های رایج تلویزیون کدام است؟

خرابی های رایج تلویزیون مربوط به قطعات مختلف می‌شود. که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پنل تلویزیون‌های امروزی، بسیار حساس است و در اثر کوچک‌ترین بی‌احتیاطی یا بی‌توجهی با کوچیک‌ترین ضربه یا نفوذ مایعات، ممکن است دچار مشکل می‌شود. از جمله مشکلات رایج تلویزیون که مربوط به پنل می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شکستگی پنل تلویزیون

شکستگی صفحه تلویزیون، از جمله مشکلات رایج تلویزیون است. البته این مسئله، دلیل بر کیفیت پایین دستگاه نیست؛ بلکه تکنولوژی ساخت صفحات تلویزیون‌ها هر روز پیشرفته‌تر شده و کاربران تمایل دارند از دستگاه‌هایی که ظرافت بیشتری دارد، استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه

ظرافت بیش از حد صفحات تلویزیون باعث ‌می‌شود که در اثر ضربه‌های ناچیز هم پنل دستگاه به مشکل خورده و بشکند. در این صورت هزینه تعمیر تلویزیون بسیار بالاست و بهتر از به جای تعویض پنل به فکر خرید دستگاه جدید باشید.

در مقاله « مهم‌ترین دلایل خرابی پنل تلویزیون چیست؟ » به طور کامل درباره خرابی‌های این قسمت توضیح داده شده است.

عکس پنل تلویزیون شکسته
یکی از پرهزینه‌ترین مشکلات رایج تلویزیون شکستن پنل دستگاه است.

اشکال در تصویر

اشکال در تصویر با نشانه‌هایی مثل نمایش دادن بعضی از رنگ‌ها، بی‌کیفیت و تار بودن تصویر، ظاهر شدن لکه یا هاله روی تصویر، افتادن خطوط عمودی و افقی و … خودنمایی می‌کند. ‌اگر تصویر تلویزیون شما با این مشکلات روبه‌رو شده است، ابتدا تنظیمات مربوط به تصویر و رنگ تلویزیون را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مطابق دفترچه راهنما، وارد منوی تنظیمات تلویزیون شوید.
  • از بخش تنظیمات وارد قسمت تنظیمات تصویر شوید.
  • میزان نور تصویررا با گزینه‌های «Backlight» و«Brightness» می‌توانید تغییر دهید.
  • سپس می‌توانید سایر تنظیمات مربوط به تصویر، شامل حرارت رنگ یا «Color Temperature »، میزان سفیدی یا «White Balance» و … را نیز تغییر دهید.

اگر مشکل دستگاه شما نرم افزاری و ناشی از تغییر کردن تنظیمات باشد با این مراحل برطرف می‌شود. اما در صورتی‌که ایراد سخت افزاری وجود داشته باشد قطعاتی مانند برد، پنل، بک لایت و … ممکن است آسیب دیده باشد. در نتیجه باید توسط تعمیرکار بررسی و عیب‌یابی شود. می‌توانید برای تعمیر تلویزیون خود در آچارباز درخواست ثبت کنید.

پیشنهاد مطالعه

قطع شدن تصویر

گاهی علت قطع شدن تصویر، قطعی یا پارگی کابل‌های گیرنده است.

  • ابتدا کابل‌های دستگاه را بررسی کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.
  • از طریق درگاه‌های hdmi یا usb با وسیله دیگر تصویر پخش کنید. (روی فلش فیلم بریزید)
  • اگر درگاه‌های دیگر تلویزیون هم تصویر نداشته باشد، قطعات سخت افزاری مانند بک لایت، پنل و برد تیکان مشکل داشته باشد.

در این صورت باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و تعمیر کند. با مطالعه مقاله « چرا تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد؟ » می‌توانید علت این مشکل را مفصل‌تر بخوانید.

عکس کابل‌های تلویزیون
ابتدا وضعیت سیم‌ها و سپس وضعیت درگاه‌های ورودی تلویزیون را بررسی کنید.

نفوذ آب و مایعات به پنل

نفوذ آب و مایعات به پنل اغلب در زمان تمیزکاری تلویزیون اتفاق می‌افتد. در اینصورت آب باعث خرابی قطعاتی مانند برد تیکان، فلت و … می‌شود. این ایراد از خرابی های رایج تلویزیون هاست و برای کاربران زیادی اتفاق می‌افتد. پس بهتر است در زمان تمیزکاری به این نکته توجه داشته باشید و تنها با مایع و دستمال مخصوص دستگاه را تمیز کنید.

در صورتی که به هر علتی، روی تلویزیون خود، علائم آبخوردگی مشاهده کردید، کابل برق تلویزیون را از پریز بکشید؛ سپس از روشن کردن دستگاه خوداری کرده و به سرعت با تعمیرکار تماس بگیرید. در مطلب « آیا تلویزیون آب خورده درست می‌شود؟ » مشکلاتی که در اثر نفود آب و مایعات به تلویزیون به وجود می‌آید به طور کامل بررسی شده است.

پیشنهاد مطالعه

ظاهر شدن نقاط سفید یا رنگی روی تصویر

اگر با وجود تمیز کردن صفحه، باز هم نقاط سفید یا رنگی در تصویر تلویزیون، مشاهده می‌شود، یعنی پنل دستگاه شما به مشکل خورده است. گاهی علت این مشکل سوختن پیکسل‌های دستگاه است که در این حالت می‌تواند تا زمان زیاد شدن تعداد پیکسل‌های سوخته از دستگاه استفاده کنید. سپس نسبت به تعویض بک لایت اقدام کنید.

عکس هاله روی تصویر تلویزیون
ظاهر شدن نقاط سفید روی تصویر نشان دهنده خرابی بک لایت دستگاه است.

 قطع شدن تصویر تلویزیون

قطع شدن تصویر تلویزیون در زمان‌های مختلفی به وجود می‌آید. گاهی بلافاصله بعد از روشن کردن دستگاه، تصویر قطع می‌شود، گاهی هم بعد از زدن دکمه پاور به طور کلی تلویزیون روشن نمی‌شود و چراغ‌های پاور چشمک می‌زند. بسته به اینکه کدام نشانه در تلویزیون شما وجود دارد، ریشه مشکل شناسایی می‌شود. گاهی با تعویض بک لایت مشکل برطرف می‌شود ولی گاهی ایراد ناشی از خرابی مین برد تلویزیون است. پس بهتر است اگر مهارتی در این حوزه ندارید، برای تعمیر تلویزیون خود از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

برخی از مشکلات و خرابی‌های تلویزیون جدی نیستند و با چند تنظیم حل می‌شوند اما برخی دیگر باید توسط تعمیرکار بررسی شوند.

اشکال در صدای تلویزیون

در صورتی‌که صدای تلویزیون شما دچار اشکال شده و کیفیت آن در زمان پخش برنامه‌ها واضح نیست می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات مربوط به صدای تلویزیون شوید.
  • مطابق دستورالعمل‌های ثبت شده درون دفترچه راهنمای تلویزیون، صدای آن را تنظیم کنید.
  • اگر اشکال برطرف نشد، احتمالا تلویزیون شما، دچار مشکلات سخت‌افزاری مثلا خرابی بلندگوها یا تقویت‌کننده‌های صدا شده است.

برای بررسی دقیق‌تر مشکلات صدا در تلویزیون مقاله علت قطع صدای تلویزیون (سونی، ال جی و … ) تهیه شده است.

پیشنهاد مطالعه

خرابی گیرنده تلویزیون

برخی از تلویزیون‌های LCD  وLED  جدید دارای گیرنده دیجیتال داخلی هستند. در این صورت با اتصال آنتن می‌توانید به راحتی کانال‌های تلویزیون را مشاهده کنید و دیگر نیازی به گیرنده خارجی نیست. در صورتی‌که تصاویر شبکه‌های تلویزیونی شما به مشکل خورده‌، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از سالم بودن بودن آنتن، فیش و کابل آنتن مطمئن شوید.
  • اگر سیم و آنتن شما فرسوده شده آنها را عوض کنید.
  • تنظیمات مربوط به بخش کانال‌یابی را بررسی و مجدد دستگاه را کانال یابی کنید.
کانال یابی کردن تلویزیون هوشمند
کانال یابی تلویزیون‌های برند مختلف متفاوت است، بهتر است روش آن را از دفترچه راهنمای تلویزیون بخوانید.

خرابی ریموت کنترل تلویزیون

خرابی ریموت کنترل تلویزیون نیز جزء مشکلات متداول تلویزیون‌ها به شمار می‌رود. این مشکل بیشتر در اثر استفاده نادرست مثل ریختن مایعات و سقوط کنترل از ارتفاع یا تمام شدن باتری کنترل به وجود می‌آید. برای بررسی و رفع این مشکل باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باتری‌های کنترل را با باتری‌های جدید تعویض کنید.
  • سپس وضعیت کنترل را به کمک دوربین موبایل خود تست کنید.
  • اگر با این اقدامات مشکل کنترل برطرف نشد، ممکن است برای رفع مشکل مجبور شوید کنترل جدید خریداری کنید.
خراب شدن کنترل تلویزیون
اگر در زمان تست کنترل با موبایل نوری در دوربین مشاهده شود، یعنی کنترل سالم است.
پیشنهاد مطالعه

 مشکلات متداول تلویزیون را چطور برطرف کنیم؟

برخی از مشکلات متداول تلویزیون، با تنظیم مجدد دستگاه (بازگشت به حالت کارخانه‌) یا تغییر تنظیمات برطرف می‌شود؛ اما برخی از مشکلات باید حتما توسط تکنسین برطرف شود. در این صورت باید تلویزیون را به یک فرد ماهر بسپارید. زیرا تعمیر قطعات تلویزیون کار حساسی است و در اثر کوچک‌ترین اشتباه، هزینه زیادی به بار می‌آورد.

تعمیر کردن مشکلات متداول تلویزیون
تعمیر مشکلات سخت افزاری تلویزیون نیاز به تجهیزات و ابزار مخصوص دارد.

در این مقاله آچارباز سعی کردیم مشکلات رایج تلویزیون ، علت به وجود آمدن این مشکلات و راه برطرف کردن هریک را بیان کنیم. چنانچه می‌خواهید تعمیر تلویزیون خود را به تعمیرکاران ماهر بسپارید، کافیست در آچارباز سفارشتان را ثبت کنید. پس از ثبت سفارش کارشناسان با شما تماس می‌گیرند و پس از هماهنگی، برای رفع ایراد دستگاه در زمان دلخواه شما به محل مراجعه می‌کنند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام
    هنگام پاک کردن صفحه تلویزیون ضربه وارد شد و کمی از تصویر سیاه شده چیکار کنم ؟

    1. درود بر شما
      هاجر عزیز، به احتمال زیاد پنل تلویزیون آسیب دیده است. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

    1. درود بر شما
      کاظمی نیا عزیز، بسته به اینکه چه ایرادی برای تلویزیون به وجود آمده باشد پاسخ به سوال شما متفاوت است. پیشنهاد می کنیم از یک تعمیرکار بخواهید دستگاه را از نزدیک عیب یابی و تعمیر کند.

  2. سلام خسته نباشید
    روی صفحه تلویزیون یک خط مشکی از بالا تا پایین افتاده مشکل از چیه ؟

    1. درود بر شما
      مسعود عزیز، به احتمال زیاد برد تیکان یا پنل تلویزیون آسیب دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا