×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

متداول‌ترین عیب‌های تلویزیون سامسونگ

خرابی تلویزیون سامسونگ


سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین برند‌های لوازم خانگی در دنیا به حساب می‌آید. بی شک اگر قصد خرید یکی از لوازم ضروری خانگی را داشته باشید، یکی از مدلهای سامسونگ جزو اولین پیشنهادات فروشنده به شما خواهد بود. اما تلویزیون‌های سامسونگ هم مانند سایر برندها ممکن است دچار خرابی شوند و نیاز داشته باشید برای تعمیر تلویزیون در منزل شخصی به محل شما اعزام شود. در این صورت باید از یک تعمیرکار کاربلد کمک بگیرید تا مشکل دستگاه برطرف شود.

در این مقاله آچارباز قصد داریم برخی از  مشکلات تلویزیون های سامسونگ را بررسی کرده و راه حلی برای تعمیر تلویزیون سامسونگ و عیب یابی آن‌ها بیان کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

مشغول تماشای تلویزیون هستید اما ناگهان تلویزیون خاموش شده و دوباره روشن می‌شود. این ایراد یکی از ایرادات متداول در تلویزیون LED سامسونگ سری ۵ مانند D5000 , D5500 , D5950 است. در بیشتر موارد این مشکل به دلیل خرابی برد پاور است. بردپاور نقشی اساسی را در روشن کردن تلویزیون ایفا می‌کند، این قطعه پرکاربرد به تمامی بخش‌های مختلف دستگاه ولت می‌رساند و اگر از کار بیافتد تلویزیون خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود.

سرویسکار می‌تواند با تعویض نرم افزار تلویزیون، تعویض IC، تعویض قطعات مربوط به بخش حافظه تلویزیون و در نهایت تعویض کامل برد پاور این مشکل را حل نماید.

علت رفتن تصویر تلویزیون سامسونگ
خرابی برد پاور علت رفتن تصویر تلویزیون سامسونگ است..

دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ

این ایراد مختص تلویزیون‌های LCD سامسونگ است و به خرابی برد پاور دستگاه بر می‌گردد. این ایراد بیشتر اوقات در تلویزیون‌‌هایی که چندین سال از عمر آن‌ها می‌گذرد دیده می‌شود.

معمولا در ابتدای ظهور ایراد، پس از دقایقی روشن ماندن و چشمک زدن چراغ استندبای، تلویزیون روشن می‌شود و به مرور زمان بیشتر شده و در نهایت با آسیب رسیدن به بخش برد پاور تلویزیون به خاموشی کامل فرو می‌رود.

پیشنهاد مطالعه

خاموشی تلویزیون یا تاریک شدن تصویر

این خرابی در تلویزیون‌های ال ای دی سری H سامسونگ مدل UA48H5590 به وجود می‌آید و برای رفع این مشکل باید بک لایت را به صورت کامل تعویض کرد. بک لایت صفحه‌ای نازک در پنل تلویزیون است که از تعداد زیادی لامپ ال ای دی تشکیل شده است. وقتی این قطعه خراب شود و چراغ‌ها شروع به خاموش شدن نمایند، دیگر تصویری از تلویزیون پخش نمی‌شود و یا هاله‌ای سیاه روی تصویر ایجاد می‌شود اما پخش صدا همچنان ادامه می‌یابد.

خاموشی تلویزیون یا تاریک شدن تصویر
است. این ایراد تنها با تعویض این قطعه درست می‌شود.
تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

تصویر از قسمت بالا تاریک و روشن و تصویر دوتایی می‌شود

این ایراد در قسمت پنل (صفحه نمایش) ایجاد می‌شود و یکی از ایرادات متداول سری ۵ و مدل‌های ۵۵۰۰ و ۵۵۵۰ و ۵۰۰۰ است. برای رفع این مشکل باید ابتدا اتصالات کابل و یا اتصالات انتن خود را بررسی کنید.

اگر به نتیجه‌ای نرسیدید بهتر است برای رفع این مشکل از یک سرویسکار ماهر کمک بگیرید. به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز رفته و یا با شماره 54591616 تماس بگیرید و درخواست خود را برای تعمیر تلویزیون ثبت نمایید. پشتیبانان اچارباز به سرعت  با شما تماس گرفته و اقدمات لازم را انجام خواهند داد.

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون سامسونگ سری 5 خاموش شدن تلویزیون در حین نوسانات برق است. این مسئله موجب می‌شود حافظه تلویزیون پاک شده و ترتیب کانال‌ها بهم بریزد. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل از اتصال مستقیم دو شاخه تلویزیون به پریز برق دوری کرده و از یک محافظ برای کنترل نوسان برق استفاده کنید.

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

با خرابی برد تیکان که آخرین مرجع پردازش تصویر قبل از اعمال به پنل تلویزیون است تصویر تلویزیون قطع می‌شود. البته در این حالت نور زمینه و یا بک لایت وجود دارد که این ایراد با توجه به ساختار خاص در تلویزیونهای LCD سامسونگ به وفور دیده می‌شد.

تلویزیون روشن شده و تصویر آن پس از چند ثانیه قطع می‌شود

برد بک لایت و LED های داخل پنل که نور بک لایت را می سازند در این ایراد بیشترین احتمال خرابی را دارند. تعمیر کردن بک لایت به تنهایی و بدون کمک گرفتن از یک نیروی متخصص نه تنها دستگاه شما را تعمیر نمی‌کند بلکه می‌تواند آسیب‌ها و خسارات جدی به آن‌ها بزند.

تلویزیون صدا دارد تصویر ندارد؛ قطع شدن تصویر تلویزیون
چرا تلویزیون صدا دارد تصویر ندارد؟ جواب این سوال در خرابی بک لایت است.

تلویزیون در حالت استندبای مانده و خارج نمی‌شود

ابتدا برد پاور را بررسی کنید، اگر این قطعه ولتاژ کافی را به دیگر بخش‌های تلویزیون نرساند تلویزیون خاموش شده و در حالت استندبای قرار می‌گیرد. اگر برد پاور مشکلی ندارد و سالم است به سراغ مین برد رفته و آن را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه

تلویزیون صدا دارد تصویر ندارد

وقتی تلویزیون LED صدا دارد ولی تصویر ندارد یعنی مشکلی در قسمت بک لایت تلویزیون وجود دارد. خرابی بک لایت در تلویزیون های ال ای دی بسیار شایع است، همانطور که اشاره کردیم بک لایت مجموعه‌ای لامپ‌های LED است که در درون پنل تلویزیون وجود دارد. با خرابی یکی از این لامپ‌ها کم کم مابقی آن‌ها نیز سوخته و خراب می‌شوند و مانع از ایجاد تصویر روی صفحه نمایش می‌گردند.

تلویزیون تصویر دارد صدا ندارد

در اولین قدم باید به سراغ بلندگو‌های تلویزیون بروید، تلویزیون‌های امروزی بسیار نازک و سبک هستند. هرگونه اشکال در این بلندگو‌های کوچک و کم حجم باعث می‌شود کیفیت صدا بسیار پایین بیاید و از لذت دیدن فیلم  یا سریال مورد علاقه ما بکاهد.

اگر مشکل قطعی صدا در تلویزیون همیشگی است باید به سراغ main board برویم. مین برد به مانند مغز عمل می‌کند و تمامی دستورات لازم برای پخش صدا و تصویر در تلویزیون را می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

طرفداران برند سامسونگ از برخی علت ها مشکلات تلویزیون شکایت می کنند؛ یکی از مهم ترین شکایت ها “روشن نشدن تلویزیون سامسونگ” است. و دلیل اصلی روشن نشدن تلویزیون برد پاور یا تغذیه است. اگر حرارت بسیار بالایی برد داشته باشد می تواند به سیستم داخلی تلویزیون آسیب برساند. ولتاژ برق شهری را دست کم نگیرید دلیل عمده سوختن پاور می تواند ار این یک مورد باشد.

رنگ تلویزیون بخوبی تشخیص داده نمی‌شود

تنظیمات بک لایت روی تلویزیون را افزایش دهید و  روی گزینه Color Temperature بروید و رنگ های سرد را انتخاب کنید اینطوری می توانید دید بهتری از تلویزیون داشته باشید. همچنین تنظیمات رنگ ها را بیشتر کنید  و در نهایت تصویر dynamic را به Vivid تبدیل کنید.

سرویس و تعمیر تلویزیون در محل کاری سخت به حساب میاید و نیازمند به مهارت و تجربه است. یک حرکت اشتباه ممکن است آسیب و خساراتی جدی به دستگاه شما وارد کند و هزینه تعمیرات را افزایش دهد. تعمیرکار ماهر تنها یک کلیک با شما فاصله دارد فقط کافیست به سایت آچارباز رفته و درخواست تعمیر خود را ثبت نمایید. پشتیبانان آچارباز به سرعت با شما تماس گرفته و هماهنگی لازم را انجام خواهد داد.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
4.2/5 - (75 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫475 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    تلویزیون من کیفیت تصویرش اومده پایین و تا شده علتش چیه ؟

    1. درود بر شما
      خبازی عزیز، آیا وضعیت سلامت کابل های تلویزیون را بررسی کرده اید؟

  2. سلام خسته نباشید
    تلویزیونم روی حالت استندبای گیر کرده و خارج نمیشه چیکار کنم ؟

    1. درود بر شما
      منصوره عزیز، این مشکل ممکن است ناشی از خرابی برد پاور، مین برد یا اتصالی های درونی باشد. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  3. سلام تلویزیون 29 اینچ سامسونگ پلانو وقتی تلویزیون رو روشن میکنم چراغ پاورش چشمک میزنه تقریبا 3 یا 4 بار وقتی تصویر میاد دیگه چشمک نمیزنه . آیا این اشکاله یا نه؟ ممنون

    1. با سلام
      پویای عزیز، چشمک زدن چراغ پاور مربوط به پروسه روشن شدن تلویزیون سامسونگ است و مشکلی را نشان نمی دهد.

  4. سلام تلوزیونau9000 55 اینچ گرفتم چن روزه ،موقعی که فلش وصله میخای خارج شی از فلش تصاویر عمودی رنگی یا برفک روصفحه نشون میده،یا موقعی که تلوزیونو زودتر از رسیور روشن میکنی این اتفاق میفته کابل hdmi هم تست و تعویض کردم،لطفا راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      حسن عزیز، به احتمال زیاد اشکالی در پورت های تلویزیون یا مین برد به وجود آمده است. بهتر است یک تعمیرکار از نزدیک مورد را بررسی و تعمیر کند.

  5. سلام
    تلویزیون من سامسونگ ال ای دی سری ۶ است گاهی اوقات صفحه دون دون میشه یا انواع واقسام خطوط روی صفحه ظاهر میشه وبا یک ضربه به پشت تلویزیون مجددا تصویر صاف میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .باتشکر

    1. محمد رضای عزیز سلام، مشکل دستگاه شما، گیر کردن پیکسل‌های نمایشگر است. بهتر است برای حل مشکل از یک تعمیر کار کمک بگیرید؛ چون ضربه زدن به پشت دستگاه به مرور زمان باعث آسیب به برد تیکان و سایر قسمت‌های تلویزیون می‌شود. اگر برای تعمیر تلویزیون در منزل نیاز به کمک دارید می‌توانید در سایت ما درخواست ثبت کنید.

  6. سلام.چند وقت ال ای دی مابلنگوش خراب بود عوض کردیم بعد چند ساعت که شد ال ای دی که روشن شد خود به خود خاموش وروشن میشه وفقط مدل ال ای دیو نشان میده همین طور روشن وخاموش میشه ممنون اگر راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      رحیمی عزیز، علت خاموش و روشن شدن دائمی تلویزیون اغلب خرابی مین برد است. باید مورد توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی و عیب یابی شود.

  7. سلام عرض شد ببخشید تلوزیون من ار دیروز باگ خورده و همون تصویر هی تکون میخوره چیکار کنم

    1. درود بر شما
      دانیال عزیز، لطفا مشکل دستگاه را دقیق تر توضیح دهید. اگر منظورتان این است که تصویر پرش دارد باید بگوییم این مسئله اغلب ناشی از خرابی پنل تلویزیون است.

  8. سلام خسته نباشید.تلویزیون سامسونگ مدلTU8300سری8.خود به خود خاموش میشد.هنگ میکرد .1روز از برق کشیدم .چند روز درست شد.دیگه روشن نمیشه دکمه پاورش چراغش روشنه ولی روشن نمیشه

    1. درود بر شما
      علیرضا عزیز، به احتمال زیاد مین برد یا برد پاور تلویزیون ایراد پیدا کرده است. باید تعمیرکار دستگاه را عیب یابی و اقدامات لازم برای تعمیر را انجام دهد.

  9. سلام تلویزیون ما lcd سری ۵ هست جدیدا خود به خود پنجره تنظیمات رنگ رو صفحه میاد و به حالت مغازه میره وچراغ قرمز پاور چشمک میزنه و دیگه کنترل کار نمیکنه وباید از دو شاخه برق خاموش روشن کنیم واز حالت مغازه در بیاریم ودوباره بعد نیم ساعت همینجوری میشه

    1. با سلام
      مهدی عزیز، این مورد اغلب به دلیل مشکلات سخت افزاری به وجود می آید و برای تشخیص عیب دستگاه باید تلویزیون از نزدیک توسط کارشناس بررسی شود. پیشنهاد می کنیم درخواست خود را در قسمت تعمیر تلویزیون آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان مشکل را برطرف کنند.

  10. سلام خسته نباشید.بنده یک هفته هست که تلویزیون ۵۸ سامسونگ از بانه خریدم.
    ریسیور تلویزیون راکه فعال کردم حالا تلویزیون پس از روشن شدن یک ثانیه حالت خط خطی و برفک دارد و بعد از آن درست میشود و تا زمانی که روشن است هیچ مشکلی ندارد.فقط زمان روشن کردن صفحه خط خطی است .آیا احتمال خرابی دارد

    1. با سلام
      بهرام عزیز، این مشکل اغلب زمانی رخ می دهد که گیرنده شما روشن نباشد یا کابل هم محور شما شل شده باشد. بهتر است ابتدا گیرنده را روشن کنید و پس از روشن شدن دستگاه تلویزیون را روشن کنید و کابل های دستگاه را به پشت دستگاه محکم کنید.
      اگر مشکل دستگاه برطرف نشد، میتوانید برای بررسی های بیشتر درخواست خود را در قسمت تعمیر تلویزیون آچارباز ثبت کنید تا کارشناس از نزدیک مورد را بررسی کنند.

  11. با سلام

    تلویزیون ما ۷۵ اینچ سامسونگ و مدل TU 8000

    وقتی از شبکه سه رفتم شبکه آیفیلم علامت زنده در سمت راست و یک خط دیگه در سمت چپ تلویزیون به طور سفید ظاهر شد ، انگار که پیکسل ها سوخته باشه ولی درست تر از پیکسل هاست ، وقتی تلویزیون روشن هستش اما صفحه سیاهه اون نمیاد اما موقعی که داریم تلویزیون میبینیم سفید هستش

    قبلا هم همین مشکل در سمت چپ در قسمت پایین تلویزیون رخ داده بود اما بعد از سه چهار روز رفع شد
    آیا پیکسل ها سوخته یا مشکل از تلویزیون هستش ؟

    1. درود بر شما
      بهزاد عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند

  12. سلام
    آل ای دی ۴۳سامسونگ داریم یه دفعه نگاه میکردیم کل تصویر خطهای رنگی عمودی شده ولی منو آل ای دی سالم رو صفحه میاره
    مشکل از چی میتونه باشه

    1. درود بر شما
      کوروش عزیز، این مسئله اغلب به دلیل خرابی برد تیکان به وجود می آید.

  13. سلام
    یک تلویزیون lcd سامسونگ داریم که مئتی خاموش بوده امروز که روشنش کردیم دیدم صدا ندارد و رنگ تصویر نیز خراب شده ولی هیچ گونه خط یا سایه در تصویر وجوئ نئارد فقط رنگ ها به سمت صورتی و بنفش تغییر کرده است ممکن است بفرمایید مشکل چیست و چگونه می توان ان را تعمیر کرد.

    1. درود بر شما
      امیر عزیز، به احتمال زیاد پنل تلویزیون آسیب دیده است. باید تعمیرکار دستگاه را عیب یابی و در صورت نیاز پنل را تعویض کند.

  14. باسلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز
    تلویزیون من به صورت خودکار تصویرش میره و میاد یعنی سیاه میشه بعد دوباره بر می گرده نه اینکه کاملا خاموش بشه فقط تصویر میره و میاد و بعد که تصویر میاد در بالای صفحه وضوح رو نشون میده مثلا 720 و وقتی هم منو تلویزیون بالا باشه صفحه پشتش میره اما منو هست می خواستم ببینم این مشکل از کجاست دستگاه دیجیتال هم به تازگی عوض شده

    1. درود بر شما
      محسن عزیز، این مورد می تواند ناشی از خرابی کابل ها، پنل، بک لایت، مین برد، برد پاور و … باشد. برای نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  15. سلام وقت بخیر تلویزیون ما موقع که خاموش میکنیم بعد تا چند دقیقه تیک تیک صدا میده میتونید راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      سحر عزیز، اگر مشکلی در کارکرد تلویزیون مشاهده نمیشود این مسئله طبیعی است و اغلب بدلیل خنک شدن قطعات است. اما اگر ایرادی دارد باید علت آن را عیب یابی کنید.

  16. درود، تلوزیون سامسونگ 43 وقتی کابلشو میزنیم به پریز جرقه میزنه و یه صدای بدی میده و فیوز کل ساختمون میپره، ممنون اگه راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      حمید عزیز، این مورد اغلب به دلیل اتصالی برق یا خرابی قطعات تلویزیون یا پریز به وجود می آید. باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را عیب یابی و مشکل را برطرف کند.

  17. باسلام تلویزیون ۷۹۰۰kuسام سونگ دارم مدت زیادی هست که گاهی یک صدای تیک ازپشت ان قسمتی که برق وصله میده این صدا را گاهی بعد ساعتها خاموشی میده

    1. درود بر شما
      حمید عزیز، اگر مشکلی در کارکرد تلویزیون مشاهده نمیشود این مسئله طبیعی است و اغلب بدلیل خنک شدن قطعات است. اما اگر ایرادی دارد باید علت آن را عیب یابی کنید.

  18. سلام تلویزیون ال سی دی ۴۳ دارم که یه چند روزی بود خود به خود بعد روشن بودن خاموش میشد بعد چند ثانیه روشن می شد
    ولی الان روشن که میکنی بعد یک الی دو دقیقه خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه …باید دوشاخشو کشید بعد ۲۰ الی نیم ساعت که بزنی برق روش میشه و بازم خاموش میشه.
    ممنون میشم یه راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      امیریان پور عزیز، این مورد اغلب به دلیل خرابی مین برد به وجود می آید. اما برای نظر قطعی بهتر است یک تعمیرکار از نزدیک مورد را بررسی و تعمیر کند.

  19. تی وس سامسونگ سری ۶، لوگو میاد بالا وقطع میشه، همین طور تکرار میشه، ایراد از چیه؟؟

    1. درود بر شما
      یاس عزیز، این مشکل می تواند به دلیل مشکلات نرم افزاری یا خرابی مین برد به وجود آمده باشد. برای نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  20. باسلام.من یه ال ای دی 4kاسمارت سری 8 سامسونگ دارم.الان چند روزه دکمه هوم کار نمیکنه.یعنی قسمت هوشمند تلویزیون اصلا بالا نمیاد.فقط قسمت شبکه ها میاد.نه فلش وصل میشه نه گوشی ونه اینترنت.علت رو میتونید بهم بگید

    1. درود بر شما
      میثم عزیز، اگر دکمه روی پنل تلویزیون وجود دارد. از این طریق امتحان کنید زیرا ممکن است دکمه کنترل ایراد پیدا کرده باشد.

  21. سلام من تلویزیون مدل 55ks9995 دارم خراب شد دادیم نمایندگی پنلش رو تعویض کردن بعد تحویل داشتیم روی حالت استاندارد تصویر فیلم میدیدیم که انگار یهو تصویر تاریک میشه درصورتیکه ما تنظیمات رو دست نزدیم و هیچ کدوم هم تغییر نکرده بود علت چه میتواند باشد با تشکر از شما

    1. درود بر شما
      محمدرضا عزیز، به احتمال زیاد به دلیل تعویض پنل این مشکل به وجود آمده است. بهتر است برای رفع مشکل با نمایندگی هماهنگی کنید.

  22. سلام تلویزون ما مدل uA48ju6980wshDمیباشد از دیروز یک لکه نور در تصویر پیدا شده ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

    1. درود بر شما
      ایرج عزیز، این مورد می تواند به دلیل خرابی بک لایت به وجود آمده باشد.

  23. سلام
    تلویزیون lcd سامسونگ دارم خیلی با تاخیر روشن میشه بعد از روشن شدن واسه خودش صدا زیاد میشه و شبکه عوض میکنه و گاهی هم میره تو تنظیمات ولی بعد از چند دقیقه خوب میشه و میشه شبکه مورد دلخواه رو با کنترل انتخاب کرد
    مشکلش از چی میتونه باشه ؟؟
    ممنونم

    1. درود بر شما
      محسن عزیز، این مورد میتواند به دلیل خرابی برد یا مشکلات نرم افزاری باشد. پیشنهاد می کنیم ابتدا دستگاه را ریست فکتوری کنید اما اگر مشکل برطرف نشد برای تعمیر با یک کارشناس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا