×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

آشنایی با مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس + راه حل رفع آنها

مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس

همه افراد در زمان خریدن تلویزیون به دنبال محصولات با کیفیتی هستند که کمتر دچار مشکل شده و نیازی نباشد تا هر دفعه برای تعمیر تلویزیون هزینه کنند. اما در هر صورت، ممکن است به هر علتی از جمله به هم خوردن تنظیمات، تنظیم یا نصب نادرست، ضرب دیدگی، استفاده نادرست یا … تلویزیون دچار مشکلاتی شود. در این مقاله از آچارباز قصد داریم درباره مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس و نحوه عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون جی پلاس صحبت کنیم؛ پس در صورتی‌که شما هم از کاربران تلویزیون جی پلاس هستید در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس

مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس هم اغلب مثل سایر برند‌هاست. بیشتر مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس با نشانه‌هایی مثل روشن نشدن دستگاه، روشن و خاموش شدن مداوم ، صدا یا تصویر نداشتن ، وجود خطوط افقی یا عمودی روی تصویر، هنگ کردن و … ظاهر می‌شود.

تعمیر تلویزیون با آچارباز
تعمیر تلویزیون در شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس، تعمیر و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون

عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون جی پلاس

عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون جی پلاس جزء مهم‌ترین اقداماتیست که باید در زمان به وجود آمدن مشکل انجام دهید. اگر عیب‌یابی به صورت اصولی و درست انجام شود، فرآیند رفع مشکل به سرعت طی شده و هزینه کمتری پرداخت می‌شود؛ اما در غیر اینصورت ممکن است برای تعمیر یا تعویض سایر قطعات نیز هزینه مجزا پرداخت شود تا مشکل از بین برود.

نحوه عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون جی پلاس

در ادامه نحوه عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون جی پلاس را برای مشکلاتی مانند؛ نداشتن تصویر، ایجاد خطوط مختلف عمودی و افقی روی تصویر ، هنگ کردن ، قطعی صدا و … بیان می‌کنیم:

نحوه عیب یابی مشکل روشن نشدن تلویزیون جی پلاس

در صورتی که تلویزیون جی پلاس شما روشن نمی‌ شود، موارد زیر را بررسی کنید؛

  • ابتدا پریز یا محافظ برق را بررسی کنید.
  • برای بررسی سالم بودن محافظ، تلویزیون را مستقیم به برق وصل کنید.
  • اگر به طور کلی تلویزیون برق ندارد، دستگاه‌های جانبی مثل دی وی دی و … را هم بررسی کنید.
  • پس از بررسی این موارد، اگر اشکالی در پریز برق، کابل یا محافظ وجود ندارد برای تعمیر تلویزیون با تکنسین‌های متخصص تماس بگیرید.
آشنایی با مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس
خراب بودن کابل برق تلویزیون جی پلاس هم می‌تواند عاملی برای روشن نشدن دستگاه باشد.

نحوه عیب یابی مشکل روشن و خاموش شدن مداوم تلویزیون جی پلاس

اگر تلویزیون جی پلاس شما به صورت مداوم خاموش و روشن می‌شود، برای عیب یابی می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • ابتدا ورودی برق تلویزیون را بررسی کنید.
  • دستگاه‌ها و لوازم جانبی متصل به تلویزیون را هم از برق جدا کنید و به طور جداگانه آن‌ها را بررسی کنید.
  • احتمال دارد کنترل تلویزیون، پیام  خاموش و روشن شدن را به اشتباه برای تلویزیون صادر می‌ کند. برای بررسی این مورد، باتری کنترل را برای مدت زمانی خارج کنید.
  • توجه کنید، اگر خاموش و روشن شدن تلویزیون در یک بازه زمانی خاص انجام می شود، به احتمال زیاد تایمر آن تنظیم شده است. برای برطرف کردن آن، تایمر را از بخش تنظیمات خاموش کنید.
  • اگر همه این موارد را بررسی کردید و همچنان تلویزیون روشن و خاموش می‌شود، به احتمال خیلی زیاد مشکل از برد تلویزیون یا بک لایت آن است، برای بررسی و تعمیر آن با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

مشکلات نرم افزاری تلویزیون جی پلاس به سرعت و توسط خودتان قابل حل است؛ اما برای رفع ایراد مشکلات سخت افزاری بهتر است از یک تعمیرکار تلویزیون کمک بگیرید.

 نحوه عیب یابی مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون جی پلاس

برای حل مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون جی پلاس، کافیست موارد زیر را بررسی کنید:

  • ابتدا بررسی کنید تلویزیون روشن باشد.
  • در صورتی‌که تلویزیون روشن است و فقط صدای آن را می شنوید، روی دکمه Home که روی کنترل تلویزیون است، فشار دهید. بررسی کنید آیا تصویر منو روی صفحه ظاهر می‌شود؟
  • اگر تصویر منو ظاهر می‌شود، ورودی‌های دیگر تلویزیون را نیز بررسی کنید. ممکن است این اشکال، از یکی ورودی‌های متصل شده به تلویزیون باشد.
  • چنانچه تصویر منو ظاهر نشود یا در سایر ورودی‌ها هم، مشکل نداشتن تصویر وجود داشته باشد، باید برای تعمیر تلویزیون خود اقدام کنید.

نحوه عیب یابی مشکل ایجاد خطوط افقی یا عمودی روی تصویر در تلویزیون جی پلاس

برای برطرف کردن مشکل ایجاد خطوط افقی یا عمودی روی تصویر در تلویزیون جی پلاس، باید ابتدا بررسی کنید که آیا، این خطوط روی دیگر ورودی‌ها هم قابل مشاهده است؟

اگر این خطوط را فقط در شبکه‌های تلویزیونی مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد مشکل از آنتن یا سیم آنتن است. برای برطرف کردن آن علاوه بر بررسی تجهیزات آنتن، باید  قدرت و کیفیت سیگنال را هم بررسی کنید.

اما اگر این خطوط فقط در ورودی‌هایی مثل ورودی HDMI وجود دارد، باید دستگاه متصل شده و کابل و پورت آن ورودی را بررسی کنید. اگر این خطوط  را در همه ورودی‌ها مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد این یک اشکال سخت افزاری بوده و برای برطرف کردن آن، باید با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

مشکل تصویر تلویزیون جی پلاس
یکی از مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس ناشی از نشت آب روی پنل تلویزیون است.

نحوه عیب یابی مشکل نداشتن صدا در تلویزیون جی پلاس

اگر تلویزیون شما فقط تصاویر را پخش می‌کند و با زیاد کردن صدای تلویزیون، باز هم  تلویزیون صدایی ندارد و در واقع صدای تلویزیون قطع است. طبق مراحل زیر آن را عیب یابی ‌کنید؛

  • ابتدا صدا را در ورودی های دیگر مثل ورودی USB یا فلش هم بررسی کنید.
  • اگر در ورودی‌های دیگر هم صدا قطع است، وارد تنظیمات شده و بررسی کنید، خروجی صدا در منوی صدا، روی حالت بلند گوی تلویزیون تنظیم باشد.
  • بررسی کنید صدای تلویزیون در حالت قطع صدا یا mute نباشد.
  • بررسی کنید میزان صدا روی عدد صفر تنظیم نشده باشد.
  • در صورتی که پس از بررسی این موارد، باز هم مشکل برطرف نشد باید تلویزیون شما تعمیر شود.

نحوه عیب یابی مشکل رنگ غیر طبیعی در تصویر تلویزیون‌ جی پلاس

به صورت پیش فرض، رنگ تصویر تلویزیون، روی حالت عادی تنظیم می‌شود. چنانچه احساس می‌کنید رنگ تصویر غیر طبیعی است، می‌توانید از بخش settings، تنظیمات مربوط به رنگ و تصویر تلویزیون جی پلاس خودتان را به دلخواه تغییر دهید. در صورتی‌که با انجام تنظیمات، همچنان تصویر تلویزیون غیر طبیعی به نظر می‌رسد، بهتر است برای برطرف کردن آن، از یک متخصص کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه عیب یابی مشکل تلویزیون جی پلاس در دریافت کانال

اگر تلویزیون GPlus شما، دچار مشکل شده و حتی با کانال یابی هم، هیچ کانالی را دریافت نمی‌کند، به احتمال زیاد برد تلویزیون خراب شده و باید تعمیر شود. اما اگر تعدادی از کانال‌های HD  و HEVC دریافت نمی‌شود، اشکال از فرستنده است و شما باید مجدد تلویزیون را کانال یابی کنید. با این‌کار می‌توانید کانال‌های جدید HD را به فهرست کانال‌های تلویزیون خود اضافه کنید.

نحوه عیب یابی مشکل هنگ کردن تلویزیون جی پلاس

یکی از مشکلات رایج تلویزیون‌های جی پلاس، هنگ کردن است. توجه داشته باشید، هنگ کردن تلویزیون جی پلاس ممکن است به دلیل نصب برنامه ‌یا اپلیکیشن خاصی روی آنها به وجود آمده باشد.

برای بررسی این مشکل در تلویزیون جی پلاس کافیست اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا  تلویزیون را خاموش کرده و سایر دستگاه‌‌های جانبی را هم از آن جدا کنید.
  • تلویزیون را روشن کرده و آن را بررسی کنید.
  • سپس دستگاه‌های جانبی را وصل کنید و تلویزیون را امتحان کنید.
  • در صورتی‌که اشکال برطرف نشود، می‌توانید برنامه‌های نصب شده را یکی یکی حذف کرده و هنگ بودن تلویزیون را بررسی کنید.

گاهی ممکن است با آپدیت کردن یا بروزرسانی تلویزیون جی پلاس یا حتی انجام ریست فکتوری ( بازنشانی به تنظیمات کارخانه) این مشکل برطرف شود.

مشکل هنگ کردن تلویزیون جی پلاس
برای رفع مشکل هنگ کردن تلویزیون جی پلاس ریست فکتوری راهکاری سازگار خواهد بود.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات مهم درباره مشکلات رایج تلویزیون جی پلاس، نحوه عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون جی پلاس را به شما بیان کنیم. البته باید بگوییم مشکلات نرم افزاری تلویزیون جی پلاس به سرعت و توسط خودتان قابل حل است؛ اما برای رفع ایراد مشکلات سخت افزاری بهتر است از یک تعمیرکار تلویزیون کمک بگیرید.

در آچارباز تعمیر تلویزیون در محل دلخواه شما در سریع‌ترین زمان ممکن با قیمت مناسب انجام می‌شود. برای ثبت درخواست کافیست روی کلمه تعمیر تلویزیون در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز کلیک کنید یا حتی با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام تلویزیون ما وقتی فن سرویس کار میکنه صفحه قطع میشه لباسشویی کار میکنه صفحه میره این مشکلش چیه؟

    1. درود بر شما
      مهدی عزیز، این مشکل اغلب به دلیل نوسان برق به وجود می آید. می توانید از نویز گیر یا محافظ برای تلویزیون استفاده کنید.

    2. ایراد میتونه از کابل HDMI هم باشه.عوضش کنید ببینید ایراد رفع میشه یا نه.نتیجه رو هم اینجا بنویسین.

    1. درود بر شما
      مریم عزیز، در هر برند تلویزیون این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی مثل خرابی برد پاور، مین برد و … به وجود آید. تعمیرکار باید از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا